"Valokuvaamisen taito" (Freeman)
-
"Valokuvaamisen taito" (Freeman)
Löytyykö keneltäkään kokemuksia/mielipiteitä otsikossa mainitusta kirjasta? Voitko suositella / kannattaako hankkia?
-
Kappas. Suosittelen.
Olin ite kirjottamassa samasta kirjasta. EHDOTTOMASTI ainakin itelle ollu paras suomenkielinen valokuvauskirja, jonka oon lukenu. Luulin hetken jo osaavani kuvata, mutta Freeman palautti maan pinnalle huomaamaan, mitä vielä minullakin olisi kehitettävää.
Ja ensimmäinen Docendon kirja, jonka olen ajatellut hankkia omakseni. Kaikki olen kirjastosta lainannu ja palauttanu, mutta tää tulee hankintalistalle, kesätöiden aikaan.
Samalla kysyisin muilta, guruilta, mikä olisi toinen vastaava kirja..? Joka opettaisi sen kaiken teknisen puolen sijaan, tätä sommittelua, asettelua, kuvanlukutaitoa ja kaikkea mitä tämä sisältikään. Tahtoo lisää samaa tavaraa, ja pyydän suositteluja!
Olin ite kirjottamassa samasta kirjasta. EHDOTTOMASTI ainakin itelle ollu paras suomenkielinen valokuvauskirja, jonka oon lukenu. Luulin hetken jo osaavani kuvata, mutta Freeman palautti maan pinnalle huomaamaan, mitä vielä minullakin olisi kehitettävää.
Ja ensimmäinen Docendon kirja, jonka olen ajatellut hankkia omakseni. Kaikki olen kirjastosta lainannu ja palauttanu, mutta tää tulee hankintalistalle, kesätöiden aikaan.
Samalla kysyisin muilta, guruilta, mikä olisi toinen vastaava kirja..? Joka opettaisi sen kaiken teknisen puolen sijaan, tätä sommittelua, asettelua, kuvanlukutaitoa ja kaikkea mitä tämä sisältikään. Tahtoo lisää samaa tavaraa, ja pyydän suositteluja!
-
- Viesti:
Hyvä kirja, erilainen kuin mihin on totuttu. Tämän voi hankkia omaksi ja lukea useaankin kertaan.
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
-
-
Bookplus myy hintaan 14,95€, joten päätin tilata minäkin.
http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789510333488
-
Kiitti vinkistä! Tilaukseen meni.werther kirjoitti:Bookplus myy hintaan 14,95€, joten päätin tilata minäkin.
-
- Viesti:
-
Laitetaan vaikka tähän kun kyse ilmeisesti samasta kirjoittajasta. Muistaakseni ainakin kirjoittajana oli Freeman.
Kävin noin vuosi sitten Tampereen Akateemisessa kirjakaupassa ja selailin siellä jotain valokuvauskirjaa. Muistaakseni se oli nimetty jotenkin lyhyesti ja ytimekkäästi, kuten Photography -tai jotain vastaavaa. Lontoonmurteinen kirja siis kyseessä. Se silloin oli alennuksessa hieman päälle 20 tai jotain ja harmittaa kun sitä heti hankkinut. Joku oli sitten sen jo vienytkin ennen seuraavaa käyntiäni ko. putiikissa. Silloin tällöin olen käynyt aina katselemassa olisiko kirjaa taas hyllyllä, mutta eipä ole näkynyt.
Kirja käsitteli kuvausta melko laaja-alaisesti aina laitteista maisema-, urheilu-, ihmis- ja lähesmihintahansa kuvaamiseen asti. Vaikutti aika mielenkiintoiselta teokselta. En muista oliko digikuvausta pelkästään, vai yleisesti vain kuvausta.
Onkohan jollain voorumilaisella tietoa mistä kirjasta voisi olla kyse.
Kävin noin vuosi sitten Tampereen Akateemisessa kirjakaupassa ja selailin siellä jotain valokuvauskirjaa. Muistaakseni se oli nimetty jotenkin lyhyesti ja ytimekkäästi, kuten Photography -tai jotain vastaavaa. Lontoonmurteinen kirja siis kyseessä. Se silloin oli alennuksessa hieman päälle 20 tai jotain ja harmittaa kun sitä heti hankkinut. Joku oli sitten sen jo vienytkin ennen seuraavaa käyntiäni ko. putiikissa. Silloin tällöin olen käynyt aina katselemassa olisiko kirjaa taas hyllyllä, mutta eipä ole näkynyt.
Kirja käsitteli kuvausta melko laaja-alaisesti aina laitteista maisema-, urheilu-, ihmis- ja lähesmihintahansa kuvaamiseen asti. Vaikutti aika mielenkiintoiselta teokselta. En muista oliko digikuvausta pelkästään, vai yleisesti vain kuvausta.
-
The Photographer's Eye?MKi kirjoitti: Kävin noin vuosi sitten Tampereen Akateemisessa kirjakaupassa ja selailin siellä jotain valokuvauskirjaa. Muistaakseni se oli nimetty jotenkin lyhyesti ja ytimekkäästi, kuten Photography -tai jotain vastaavaa. ..
-
-
-
Näiden kehujen perusteella itsellänikin on tulossa sama kirja samasta paikasta.
Samoilla tulilla lähti samasta firmasta "Sotakuvaaja", Capa, Robert; Tamminen, Leena. Tarjoushinta: 15.95 euroa.
http://www.bookplus.fi/product.php?&isbn=9789510330920
Samoilla tulilla lähti samasta firmasta "Sotakuvaaja", Capa, Robert; Tamminen, Leena. Tarjoushinta: 15.95 euroa.
http://www.bookplus.fi/product.php?&isbn=9789510330920
-
- Viesti:
-
Docendolta saa kampanjahintaan 19 euroa: klik. Tosin ei taida ehtiä enää aivan jouluksi. :(make77 kirjoitti:Onkos tätä näkynyt missään pk seudulla halvalla. Tarttis ostaa työkaverille joululahjaksi, mutta kierros itäkeskuksessa tänään masensi. Halvin hinta taisi olla akateemisessa hieman alle 50 euroa.
Edit: oho, bookplussalta saa vieläkin halvemmalla.
Viimeksi muokannut JouHou, Joulu 19, 2008 20 : 12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.