"Valokuvaamisen taito" (Freeman)

Kirjat/lehdet, näyttelyt, TV-ohjelmat, messut, kurssit, opiskelu ...
Jupe74

"Valokuvaamisen taito" (Freeman)

Viesti Kirjoittaja Jupe74 »

Löytyykö keneltäkään kokemuksia/mielipiteitä otsikossa mainitusta kirjasta? Voitko suositella / kannattaako hankkia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tuomooik

Viesti Kirjoittaja tuomooik »

Kappas. Suosittelen.

Olin ite kirjottamassa samasta kirjasta. EHDOTTOMASTI ainakin itelle ollu paras suomenkielinen valokuvauskirja, jonka oon lukenu. Luulin hetken jo osaavani kuvata, mutta Freeman palautti maan pinnalle huomaamaan, mitä vielä minullakin olisi kehitettävää.

Ja ensimmäinen Docendon kirja, jonka olen ajatellut hankkia omakseni. Kaikki olen kirjastosta lainannu ja palauttanu, mutta tää tulee hankintalistalle, kesätöiden aikaan.

Samalla kysyisin muilta, guruilta, mikä olisi toinen vastaava kirja..? Joka opettaisi sen kaiken teknisen puolen sijaan, tätä sommittelua, asettelua, kuvanlukutaitoa ja kaikkea mitä tämä sisältikään. Tahtoo lisää samaa tavaraa, ja pyydän suositteluja!
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Hyvä kirja, erilainen kuin mihin on totuttu. Tämän voi hankkia omaksi ja lukea useaankin kertaan.
sähkö

Viesti Kirjoittaja sähkö »

Nyt tuon kirjan saa myös tilaajalahjana Kamera lehdestä. Itse mietin tuon kirjan ostoa, mutta kun huomasin tarjouksen, niin laitoin lehden tilaukseen. Samalla tulee hankittua vuoden lehdet ja kirja alle 70 eurolla.
Boikotoi kissa-, koira- ja mustavalkokuvia.
tuomooik

Viesti Kirjoittaja tuomooik »

Vinkki kirjaa haluaville.

Kirja tarjouksessa Hulluilla Päivillä Akateemisessa kirjakaupassa hintaan 22,90..! Itse ostin eilen Oulusta ja sinne jäi vielä parisenkymmentä kappaletta.

Tuohon hintaan TODELLA suositeltava ostos.
werther

Viesti Kirjoittaja werther »

Bookplus myy hintaan 14,95€, joten päätin tilata minäkin.
http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789510333488
Pommi

Viesti Kirjoittaja Pommi »

werther kirjoitti:Bookplus myy hintaan 14,95€, joten päätin tilata minäkin.
http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789510333488
Kiitti vinkistä! Tilaukseen meni.
pekde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pekde »

Höh, hinta kahden viikon päästä 16,95€. Törkeää! Nousee kuin Valion jugurttipurkki.
Nikon D40
Sony Cybershot DSC-HX5
Canon Digital IXUS 90 IS
Canon Powershot A720 IS
Canon Powershot A710 IS
Canon Powershot A70
- pitkän linjan roskapokkarimies, opettelen kuvaamista ja kameran käsittelyä
poy

Viesti Kirjoittaja poy »

Itellä tulee tuo kirja ilmaiseksi, kn tilasin kameralehden vuodeksi.
MKi

Viesti Kirjoittaja MKi »

Laitetaan vaikka tähän kun kyse ilmeisesti samasta kirjoittajasta. Muistaakseni ainakin kirjoittajana oli Freeman.

Kävin noin vuosi sitten Tampereen Akateemisessa kirjakaupassa ja selailin siellä jotain valokuvauskirjaa. Muistaakseni se oli nimetty jotenkin lyhyesti ja ytimekkäästi, kuten Photography -tai jotain vastaavaa. Lontoonmurteinen kirja siis kyseessä. Se silloin oli alennuksessa hieman päälle 20 tai jotain ja harmittaa kun sitä heti hankkinut. Joku oli sitten sen jo vienytkin ennen seuraavaa käyntiäni ko. putiikissa. Silloin tällöin olen käynyt aina katselemassa olisiko kirjaa taas hyllyllä, mutta eipä ole näkynyt.

Kirja käsitteli kuvausta melko laaja-alaisesti aina laitteista maisema-, urheilu-, ihmis- ja lähesmihintahansa kuvaamiseen asti. Vaikutti aika mielenkiintoiselta teokselta. En muista oliko digikuvausta pelkästään, vai yleisesti vain kuvausta.

Onkohan jollain voorumilaisella tietoa mistä kirjasta voisi olla kyse.
Olisihan se kiva osata ... mutta taas kerran on tyydyttävä vain yrittämään

Blogi
Galleria
-kake-

Viesti Kirjoittaja -kake- »

MKi kirjoitti: Kävin noin vuosi sitten Tampereen Akateemisessa kirjakaupassa ja selailin siellä jotain valokuvauskirjaa. Muistaakseni se oli nimetty jotenkin lyhyesti ja ytimekkäästi, kuten Photography -tai jotain vastaavaa. ..
Onkohan jollain voorumilaisella tietoa mistä kirjasta voisi olla kyse.
The Photographer's Eye?
pinkviini

Viesti Kirjoittaja pinkviini »

Itse tuli myös tuo Valokuvaamisen taito -kirja Bookplussasta tilattua. Pikaisella selaamisella näytti varsin hyvältä ostokselta. Näytti olevan paljon hyvää perustietoa nimen omaan itse kuvaamisesta (rajaaminen, sommittelu...) tekniikkaa ja kameran säätöjä kirjassa ei juurikaan käsitelty.
Robaldor

Viesti Kirjoittaja Robaldor »

Jep meni kirja bookplussasta tilaukseen, pistän jotain kommentia kunhan postiluukusta eka tupsahtaa.
rauer

Viesti Kirjoittaja rauer »

Näiden kehujen perusteella itsellänikin on tulossa sama kirja samasta paikasta.

Samoilla tulilla lähti samasta firmasta "Sotakuvaaja", Capa, Robert; Tamminen, Leena. Tarjoushinta: 15.95 euroa.

http://www.bookplus.fi/product.php?&isbn=9789510330920
nmrl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nmrl »

Itse kans olen tuota selaillut ja niin mielenkiintoiselta vaikutti että piti ostaa tikimessuilta 15 e hintaan.
torax

Viesti Kirjoittaja torax »

digidigimessuilta lähti mukaan. En tosin ole vielä ehtinyt tutustua. Vaikuttaa tolleen nopeesti selailtuna ihan pätevältä.
make77

Viesti Kirjoittaja make77 »

Onkos tätä näkynyt missään pk seudulla halvalla. Tarttis ostaa työkaverille joululahjaksi, mutta kierros itäkeskuksessa tänään masensi. Halvin hinta taisi olla akateemisessa hieman alle 50 euroa.
JouHou

Viesti Kirjoittaja JouHou »

make77 kirjoitti:Onkos tätä näkynyt missään pk seudulla halvalla. Tarttis ostaa työkaverille joululahjaksi, mutta kierros itäkeskuksessa tänään masensi. Halvin hinta taisi olla akateemisessa hieman alle 50 euroa.
Docendolta saa kampanjahintaan 19 euroa: klik. Tosin ei taida ehtiä enää aivan jouluksi. :(

Edit: oho, bookplussalta saa vieläkin halvemmalla.
Viimeksi muokannut JouHou, Joulu 19, 2008 20 : 12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rauer

Viesti Kirjoittaja rauer »

Hyvä uutinen on se, että tuolla Bookplussalla on näemmä myös noutopiste Sanomatalossa. Huono uutinen on se, että verkkokaupan mukaan olisi nyt tilaustavaraa. Voihan sieltä kysyä tilannetta.
Iskariot

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Oulusta ko. opuksen sai eilen Limingantullin Prismasta hintaan 11,90e. Vielä en ole ehtinyt selailua kummemmin tutustumaan mutta vaikutti lupaavalta.
Vastaa Viestiin