Ajattelin jo tämän aiheen olevan ohitse, mutta näin perjantaina muutaman kupposen kumarassa lienee siis hyvä jatkaa tätä turhaa sanasotaa.
Geppetto kirjoitti:Kun tässä nyt on ollut puhetta Rajalasta ja palvelusta samoissa lauseissa
htc kirjoitti:Tämä nyt menee itsensä toisteluksi ja uusintojen uusinnoiksi, mutta en lakkaa ihmettelemästä niitä jotka ovat halukkaita makselemaan tonnin tai kaksi (mk) "inhimillisestä" palvelusta
Ensinnäkään, en oikein ymmärrä miksi tämä on nyt vedetty joksikin ihmeelliseksi Saksa vs. Rajala keskusteluksi. Hei haloo, Suomessa on monia muitakin liikkeitä kuin Rajala. Ne Rajalan listahinnat tosiaan ovat huomattavasti korkeammalla kuin saksalaisten nettikauppojen, mutta hyvin pitkälti sama homma on myös suomalaisiin kauppoihin verrattuna. (Poikkeuksena tietysti voidaan nyt sitten ottaa se Canon, jolla ilmeisesti on erilainen hinnoittelu eri alueille!?)
Minä itse kuulun vielä siihen väkeen joka haluaa ja tykkää siitä, että on mahdollisuus mennä liikkeeseen katsomaan ja kyselemään asioita. SE EI TODELLAKAAN MAKSA YHTÄÄN MITÄÄN! Ja kappas, tuossa samalla on jonkin verran tullut sen paikallisen kuvakaupan sedän kanssa tutuksi ja jokaisesta listahinnasta tuntuu myös löytyvän se henkilökohtainen hinta. Olkoon sitten kyse vaikkapa niinkin pienestä asiasta kuin filmin kehityksestä ...
Toki minäkin vertailen hintoja myös ulkomaalaisiin nettikauppoihin. Vielä ei kuitenkaan ole tullut vastaan hintaa joka olisi pakottanut tilaamaan jonkin tietyn tuotteen ulkomailta.
Kenties en sitten vain suhtaudu harrastukseeni yhtä fanaattisesti, kuin te jotka tilaatte tavaranne Saksasta säästön toivossa. Minulle kyse on rahasummista joille löytyy myös muita käyttökohteita ja jokainen hankinta on tarkkaan harkittu...
Ja niin, en tietenkään pahastu, jos kerrotte niistä kaupoista joissa kaikki kameratarvikkeet maksavat sen banaanin verran.