Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
jperala
Viesti:

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja jperala »

habannaama kirjoitti: Heinä 19, 2022 9 : 30
jperala kirjoitti: Heinä 19, 2022 7 : 12 Onko nyt niin että asia mikä piti olla maailman vaikein asia suorittaa onkin helppo nakki ? tässä on sivutolkulla luettu miten syvältä kaikki prosessit on, nyt arska tuli ja veti koko homman parissa minuutissa...mitä tässä nyt pitäisi uskoa ? Onko ihmistä vedätetty koko ajan ?
Ei ole helppoa, edelleen vaikeaa.
Eikä arskalla tuo homma millään tasolla ole kunnollinen, koska hänellä siihen menee 30 sec, kun homma kuuluisi olla valmis sekunnissa tai enemmänkin sen sekunnin kymmenyksissä, eikä sitä ole edes tehty Faradayn häkissä folioasuun sonnustautuneena.

Nyt jäitä hattuun sen innostuksenne kanssa ja odotettaan puolueettoman mvkor-lehden (mitävit..uakameratonromuja) puolueellis.., eikun siis puolueettomia testejä.
Olin jo kaivanut montun noille esihistoriallisille palkkikameroille ja valmis siirtymään kokonaan xiaomi maailmaan tai riistakameraan. Mutta ehkä jään odottamaan asijantuntijan mielipiteitä tästä prosessin toiminnasta, nämä amatöörien kommentin tuntuivatkin vähän kevyiltä... :)
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Täytyy nyt vakavissaan todeta, että tosiaan omalta osaltani kokeilin tuota eilen kotona, jossa toiminta salamannopeaa.

Menossa huomenna "perämettään" potrettikuvauksiin ja pitääpä silloin kokeilla samaa, kuinka suu silloin pannaan, meneekö hymyyn, vai itkupotkuraivariksi...

Olin runsas kuukausi takaperin eräällä pienen paikkakunnan kunnantalolla kuvaamassa viisikymppisiä ja siinä yhdessä kohtaa havaitsin, että alue missä oltiin, siellä melkoinen katve, kun iPhone (Telia) kadotti aika-ajoin yhteyden. Voisin kuvitella että noissa oloissa sama testi, niin täysin toinen lopputulos. Mutta se onkin sitten taas toinen juttu, eikä siinä mielessä kovin relevanttia, kun turha ylipäätään jakaa mitään minnekään kun kerran ei koko nettiä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Araneva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Araneva »

Jos ei ole vahvaa kenttää, täytyy jättää kuvaamatta, ei se sen vaikeampaa ole, jos kerran kuvaamisen tärkein pointti on jakaa ne saman tien someen?
javal

Viesti Kirjoittaja javal »

jperala kirjoitti: Heinä 19, 2022 7 : 12 Onko nyt niin että asia mikä piti olla maailman vaikein asia suorittaa onkin helppo nakki ? tässä on sivutolkulla luettu miten syvältä kaikki prosessit on, nyt arska tuli ja veti koko homman parissa minuutissa...mitä tässä nyt pitäisi uskoa ? Onko ihmistä vedätetty koko ajan ?
Jos luit huolella niin arskan editit jäi sinne metsään ja ei synronoitunut laitteiden välillä - hänelle se on Ok mutta mulle ei, sillä minulla ei ole aikaa työstää 50% kuvistani kahteen kertaan, mieluummin kerran ja vapautuneen ajan vaikkapa kuvaan. Lisäksi nautin siitä että kuvani on automaattisesti talletettuna kolmessa eri fyysisessä paikassa ilman että minun tarvii koskea yhteenkään kaapeliin, muistikortin lukijaan, kovalevyn, jne.

Osa sanoo että ei kännykän pienellä näytöllä voi editoida, en minäkään sitä kännykällä editoi, teen sen tabletilla ja Macilla. Mutta kännykällä usein käyn kuvavirtaa läpi ja poistan siitä ne mitä en halua pitää, sen voi tehdä vaikkapa silloin kun autossa odottaa tyttären harkkojen loppumista tai milloin vain kun on joutoaikaa. Minusta on kätevä että kaikki kuvat ovat missä ja milloin tahansa saatavissa ja editoitavissa. Järkkärivalmistajat ovat täysin ylenkatsoneet tämän asian, enkä ymmärrä miksi osa porukoista haluaa puolustaa tätä toimintatapaa kommentoiden ”ei ongelmaa”.

Ei toi vanhanaikainen tapa mikään maailmanloppu ole, mutta miksi tehdä se niin hankalasti kun parempiakin tapoja on keksitty. Onhan se kuitenkin parempi jos tarvii vain ottaa kuvan, ja taustalla kuvat automaattisesti siirtyvät kaikkiin laitteisiin ja kolmee eri tallennuspaikkaan, ja jos editoit, niin editit myös siirtyvät muihin laitteisiin ja varmuuskopiohin. Se että kuvan saa kamerasta kännykkään muistikortin avulla 30 sekunnissa ja homma sitten jää siihen ei ole nykyaikaa - minun mielestä - mutta toki sallin muutkin mielipiteet.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

javal kirjoitti: Heinä 19, 2022 10 : 51 Jos luit huolella niin arskan editit jäi sinne metsään ja ei synronoitunut laitteiden välillä - hänelle se on Ok mutta mulle ei, sillä minulla ei ole aikaa työstää 50% kuvistani kahteen kertaan, mieluummin kerran ja vapautuneen ajan vaikkapa kuvaan. Lisäksi nautin siitä että kuvani on automaattisesti talletettuna kolmessa eri fyysisessä paikassa ilman että minun tarvii koskea yhteenkään kaapeliin, muistikortin lukijaan, kovalevyn, jne.
Sen verran täsmennyksenä, että minä en ole maksanut penniäkään adoben photoshop express, enkä lightroom Android appseistä. Ilmaisversioina niistä jää huomattava osa ominaisuuksia pois...Voi olla, että juuri esimerkiksi säätöjen tallentuminen jää pois.

..Säätöjen tallentuminen ei ollut myöskään se pointti isossa kuvassa, vaan se, että miten nopeasti ja helposti järkkäri kuvan saa maailmalle vaikkapa luurilla sieltä metsästä. Eli kyllä saa.

...Jos siirrät RAW kuvan langattomasti tai muistikortinlukijalla luuriin ja säädät luurilla, niin hommaan jää vielä yksi mutta. ..Mitä jos haluat säädellä kuvaa pöytäkoneella lisää myöhemmin? Joudut siirtämään sen luurista pöytäkoneelle. Ei kovin kätevää. Parasta melkein, että luuriin siirretään tavalla tai toisella kuva vain silloin kun siitä tosiaan halutaan konvertoida jpg kuva maailmalle, tai jos haluat lähettää vaikkapa raakakuvan (raw) kuvatoimistoon tms.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kyllä javalin kanssa samalla linjalla ollaan. Melkoista purkkaa noi viritykset nyt. Ei käy. Kameran päässä pahin purkka on epästandardi RAW kun DNG:llä toimii kaikki. Leicasta ja Pentaksista saa DNG:n mut molemmilla pissii kaikki muu tällaisessa synkkaamisessa.

Jos halutaan virittää, se pitää sitten tehdä kunnolla. Se tapahtuu Synologylla jossa ajetaan siiis omaa pilveä. Sitä ennen vaatimuksena on kamerassa DNG RAW, LAN/WLAN + tiedostopalvelin, 17" tabletti jossa android emulaatiolla snapseed ja skripti mikä ajetaan aina kun kamera ilmestyy verkkoon jotta kuvat on editoitavissa. Nyt muokkaamisen jälkeen kuvat synkataan Synologyyn mistä ne synkataan edelleen kaikkiin muihin mobiililaitteisiin (ja muokkaus + uudelleen synkkaus missä vain). Synology tarjoaa synkkaustyökalut jo nyt.
habannaama

On se luojan lykky, että itselläni ei ole niin kiire mihinkään, etteikö olisi aikaa istahtaa mukavan tietokonetuolin hellään syleilyyn, siirtää se kameran muistikortti lukijaan, josta Capture One automaattisesti importtaa ne kovolle, jonka jälkeen mukava muokata 32" tietokonenäytöllä.

Ja jos tarve jakaa eteenpäin, siitä sitten vaikka Kuvat.fi ja...

Oikein tässä pukkaa tuskanhikeä, kun mietin kuinka vaivaloinen työnkulku :mrgreen:

Ah tätä kiireettömän ja stressittömän ihmisen elon autuutta :wink:
Maffer
Viesti:

Kuvat.fi on seuraava k*kkakasa tossa yhtälössä. Se se vasta hidas ja kämänen vaihe onkin. Ja sieltä linkkien kalastelu mikä ny sattuu näkymään ja missä ja minkälaisena. Esim. tällä foorumilla jakolinkki on erilainen kuin mitä Fred Mirandan foorumi esim. vaatii. Ei käy.
jperala
Viesti:

habannaama kirjoitti: Heinä 19, 2022 14 : 07 On se luojan lykky, että itselläni ei ole niin kiire mihinkään, etteikö olisi aikaa istahtaa mukavan tietokonetuolin hellään syleilyyn, siirtää se kameran muistikortti lukijaan, josta Capture One automaattisesti importtaa ne kovolle, jonka jälkeen mukava muokata 32" tietokonenäytöllä.

Ja jos tarve jakaa eteenpäin, siitä sitten vaikka Kuvat.fi ja...

Oikein tässä pukkaa tuskanhikeä, kun mietin kuinka vaivaloinen työnkulku :mrgreen:

Ah tätä kiireettömän ja stressittömän ihmisen elon autuutta :wink:
Kuulostaa kyllä niin mahdottomalta että tuskin edes totta, ei kukaan pysty tuollaiseen urakkaan ilman että pukkaa paniikkikohtausta ja masennusta, selässä skolioosi näytön ääressä möllöttämisestä... Höpö höpö sanon minä.
Maffer
Viesti:

Toista sitä nurkassa nyhjöttämistä 15-20v hikihatussa kuvaamisen jälkeen. Alkaa pakkopulla jo maistua. Ei kuulkaas vetele enää.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

muutama kuva, ja se on siinä! Huikkasen kuten filkka-aikana!? eikös ju?

Ei niitä 5000 odottavaa kuvatiedostoa ole pakko käydä läpi. Käy vaan ne joista haluat esityskelpoisen valokuvan.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viesti:

Filmin kanssa hommassa on aina porkkana. Kehityksen lopputulosta odottaa innolla joka kerta kun kotona pulaa. Digillä taas ei kun se on sellaista mekaanista toistoa.
javal

Viesti Kirjoittaja javal »

Tätä meidän valokuvan työnkulkukeskustelua voisi verrata keskusteluun joka käytiin maatilalla noin 100 v sitten kun taloon tuli sähköt. Nuori polvi on sitä mieltä että taloon hommataan sähköllä toimiva vesipumppu, vesijohdot ja hanat pirttiin, navettaan ja saunarakennukseen. Vanha väki on sitä vastaan ja eivät näe mitään hankaluuta tai vaivannäköä siinä että vesi nostetaan kaivosta köyden ja sangon avulla, ja siirretään rakennukseen käsivoimin. Lisäksi mukana on ihmettelijöitä jotka ovat tehneet sellaisen johtopäätöksen että nuoripolvi kuolee janoon jos sähköllä toimivaa pumppua ei osteta.

Sanotaan nyt vielä kerran että halusin että keskustellaan työnkulusta, ja aikaarska ja temana jotakin omasta työnkuluta kirjoittikin, mutta molemmissa esim varmuuskopionti jäi kokonaan työnkulun ulkopuolelle, tosin uskon että heillä varmuuskopionti on mukana työnkulussa, mutta tarinasta tulisi pitkä jos joka ainoa askel kirjataan ylös, varsinkin jos varmuuskopiot ovat fyysisesti eri paikassa että tulipalon jälkeenkin löytyy vielä varmuuskopiota.

habannaama kertoi hiljattain miten hänellä oli jäänyt USB C kaapeli kotiin kun oli kuvaamassa tytärtään ja joutui arvioimaan otoksensa Sonyn lähes VGA tasoa olevalta 3" takanäytöltä vaikka oli kantanut läppärin paikalle. Juuri tälläiset ongelmat jää pois kun hieman päivittää työnkulkua modernimpaan suuntaan - mutta ei ole pakko :)
aikaarska kirjoitti: Heinä 18, 2022 21 : 29 En ole varma A7R3 kamerasta, mutta ainakin Sonyn Transfer and Tagging ohjelma onnistuu siirto, en tiedä tukeeko A7R3 sitä...

https://www.youtube.com/watch?v=06wpRsQsoiE
Tämä ratkaisu vaatii ulkoisen WLAN verkon, ja sen että älylaitteessa on FTP palvelin käynnissä (ja vielä pakotettu pysymään päällä). Lisäksi asetukset pitää laittaa erikseen jokaiselle eri WLAN verkolle jossa käytät tätä toimintoa, ja myös silloin jos WLAN verkon reititin päättää muuttaa laitteen IP osoitetta.
aikaarska kirjoitti: Heinä 18, 2022 21 : 53 En ole edelleenkään varma A7R3 kamerasta, mutta näköjään mun vanhalla A7R2 kameralla onnistui! Käyttäen Sony Smart Remote Control appia (toimintoa) kamerasta, ja puhelimesta Sonyn Image edge mobile appia...
Sony kertoo näin "RAW images will be converted to JPEG and sent. When [RAW & JPEG] or [RAW & HEIF] is selected, only JPEG or HEIF images will be sent.". Näin sekä ILCE-7RM2 että ILCE-7RM3 malleille.
https://support.d-imaging.sony.co.jp/ww ... abil=33900
mvert kirjoitti: Heinä 18, 2022 22 : 19
javal kirjoitti: Heinä 18, 2022 22 : 12 mvert: Oletko varmistanut että Canon R5 CR3 todellakin toimii viimeisimmissä iPhone ja iPad versiossa? Minusta ne näyttää vain sen RAW tiedostoon upotetun heikkotasoisen jpegin (tai vastaavan). Jos oikeasti toimii niin hyppään kolme kertaa ilmaan.
En ole 100% varma. Pitää kokeilla tarkemmin jossain välissä. Olen kuitenkin siirtänyt pelkästään sen CR3 tiedoston ja joku päivitys sitten tuo Applen oma valokuvat sovellus osasi ne näyttää. Sitä ennen muokkasin noita Canonin maksullisella DPP expressillä. Tuo voi hyvinkin olla pelkkä esikatselu jpeg mitä muokkaa. Riittävän laadukasta on kuitenkin ollut minulle noihin whatsapp jakoihin.
Testasin ja kyllä siellä on oikea RAW file jota näytetään, tosin Apple Kuvat ohjelma tekee pakkokohinanpoistoa sille kuvalle jota se näyttää Apple Kuvat ohjelmassa, ei mitään kamalan massiivista (vähemmän kun jpegin kohinanpoisto) mutta kuitenkin, ja näyttäisi kohinan poiston määärä olevan riippuvainen kuvan ISO arvosta. Pitää tässä testailla pärjääkö tuon asian kanssa, mitään pysyvää kohinanpoistoa se ei kuitenkaan tee, joten operaatio on peruttavissa jos palaa kokeilun jälkeen Lightroom linjalle.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

javal kirjoitti: Heinä 19, 2022 20 : 05
aikaarska kirjoitti: Heinä 18, 2022 21 : 53 En ole edelleenkään varma A7R3 kamerasta, mutta näköjään mun vanhalla A7R2 kameralla onnistui! Käyttäen Sony Smart Remote Control appia (toimintoa) kamerasta, ja puhelimesta Sonyn Image edge mobile appia...
Sony kertoo näin "RAW images will be converted to JPEG and sent. When [RAW & JPEG] or [RAW & HEIF] is selected, only JPEG or HEIF images will be sent.". Näin sekä ILCE-7RM2 että ILCE-7RM3 malleille.
https://support.d-imaging.sony.co.jp/ww ... abil=33900

Joo, tiedän kyllä tuon, ei taida Sony itsekkään tietää, että ainakin wanhalla sotaratsulla A7r2 onnistuu todellakin, sillä kokeilin eilen hommaa...Mutta ei tuolla Sonyn selostamalla tavalla siirry Raw, mutta minun selostamalla tavalla siirtyy (kamerasta sony smart remote appi), ja vieläpä suhteellisen vauhdikkaasti ;-)

Kuva2022-07-19_11-18-55 by Aika Arska, on Flickr

Jpg +raw siirtyi kiltisti langattomasti kännyyn.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

javal kirjoitti: Heinä 19, 2022 20 : 05 Tätä meidän valokuvan työnkulkukeskustelua voisi verrata keskusteluun joka käytiin maatilalla noin 100 v sitten kun taloon tuli sähköt. Nuori polvi on sitä mieltä että taloon hommataan sähköllä toimiva vesipumppu, vesijohdot ja hanat pirttiin, navettaan ja saunarakennukseen. Vanha väki on sitä vastaan ja eivät näe mitään hankaluuta tai vaivannäköä siinä että vesi nostetaan kaivosta köyden ja sangon avulla, ja siirretään rakennukseen käsivoimin. Lisäksi mukana on ihmettelijöitä jotka ovat tehneet sellaisen johtopäätöksen että nuoripolvi kuolee janoon jos sähköllä toimivaa pumppua ei osteta.
Vain osittain. Se voi päteä ammattilaisiin mutta valokuvaajista suurin osa on harrastajia. 100 v sitten ei kuitenkaan ollut harrastelevia puutarhaviljelijöitä vaan käytännössä kaikki maanviljelijät olivat ammattilaisia. Harrastajan pienellä kuvaamisvolyymillä uusien temppujen opiskelu ei välttämättä koskaan maksa itseään takaisin verrattuna siihen, että tekee hommat totutulla tavalla. Langattomassa tiedonsiirrossa ja sen automaatiossa on omat ongelmansa, joiden selvittäminen vie aikaa ja vaivaa. Jos joku kokee sen suuremmaksi kuin kortin laittamisen kortinlukijaan, niin mitä sitten.
Sanotaan nyt vielä kerran että halusin että keskustellaan työnkulusta, ja aikaarska ja temana jotakin omasta työnkuluta kirjoittikin, mutta molemmissa esim varmuuskopionti jäi kokonaan työnkulun ulkopuolelle, tosin uskon että heillä varmuuskopionti on mukana työnkulussa, mutta tarinasta tulisi pitkä jos joka ainoa askel kirjataan ylös, varsinkin jos varmuuskopiot ovat fyysisesti eri paikassa että tulipalon jälkeenkin löytyy vielä varmuuskopiota.
Ei ainakaan minun varmuuskopioinnista saa sen pitempää tarinaa kuin minulla on kaksi ulkoista kovalevyä. Toinen kotona ja toinen töissä. Aina muutaman viikon välein kopioin tiedot ja vaihdan levyjä. Hupailevana harrastajana muutaman viikon tiedostojen menetys on tulipalon tai murtokeikan ongelmiin verrattuna niin pieni murhe, etten viitsi opetella mitään ihmeellisiä automaatiojärjestelmiä sen estääkseni.
habannaama kertoi hiljattain miten hänellä oli jäänyt USB C kaapeli kotiin kun oli kuvaamassa tytärtään ja joutui arvioimaan otoksensa Sonyn lähes VGA tasoa olevalta 3" takanäytöltä vaikka oli kantanut läppärin paikalle. Juuri tälläiset ongelmat jää pois kun hieman päivittää työnkulkua modernimpaan suuntaan - mutta ei ole pakko :)
Varmasti noin on. Jokainen puntaroi itse oman huolellisuutensa ja totutun toimintamallin muuttamisen välillä. Jos on tärkeää saada kuvat kaikkiin mahdollisiin vempeleisiin heti ja jakoon mahdollisimman pian, kannattaa varmaan panostaa. Jos taas siirtää kuvat joskus kolmen viikon päästä köntissä muistikortilta, on hyvin kyseenalaista maksaako langattomiin ihmeellisyyksiin perehtyminen vaivansa, varsinkaan jos langaton tietoliikennetekniikka ei ole toinen harrastus.
Hannu
habannaama

Maffer kirjoitti: Heinä 19, 2022 14 : 11 Kuvat.fi on seuraava k*kkakasa tossa yhtälössä. Se se vasta hidas ja kämänen vaihe onkin. Ja sieltä linkkien kalastelu mikä ny sattuu näkymään ja missä ja minkälaisena. Esim. tällä foorumilla jakolinkki on erilainen kuin mitä Fred Mirandan foorumi esim. vaatii. Ei käy.
Itse en ole huomannut Kuvat.fi:n olevan sen hitaampi kuin minkään muunkaan vst. jakopalvelun? Jos se sitä on sinulle, ei tarkoita sitä että on kaikille muille?

Esim. Googlen kuvapalvelusta luovuin siksi, koska kun jaoin sitä kautta asiakkaille kuvia, tuli valituksia että ei toiminut. Olisiko ollut kolmella eri kerralla, kun seassa korruptoituneita kuvia siinä kohtaa, kun niitä itselleen hakivat ja kun ihmettelin moista ja tarkistin, niin itselläni näyttäytyivät normaalisti ja jopa siinä kohtaa, kun itse imppasin ne uudelleen koneelleni.

Kuvat.fi palvelussa kaikki mennyt aina moitteettomasti ja nopeasti.

Siis käytän koneelta tietyistä syistä mm. Kuvat.fi, Flickr:iä, Instaa ja Facea ja kaikissa aivan samat nopeudet ja minä jos kukaan, olen "allerginen" tökkiville palveluille...
habannaama

Maffer kirjoitti: Heinä 19, 2022 14 : 30 Toista sitä nurkassa nyhjöttämistä 15-20v hikihatussa kuvaamisen jälkeen. Alkaa pakkopulla jo maistua. Ei kuulkaas vetele enää.
Olen kuvannut aktiivisesti 80-luvun alusta saakka, eikä vieläkään maistu näin vajaa 59-vuotiaana pakkopullalta ja hyvin "vetelee" :wink:
habannaama

Maffer kirjoitti: Heinä 19, 2022 15 : 21 Filmin kanssa hommassa on aina porkkana. Kehityksen lopputulosta odottaa innolla joka kerta kun kotona pulaa. Digillä taas ei kun se on sellaista mekaanista toistoa.
Eikö se sun Huawei olekaan sitten digi???
habannaama

Kuvaan aina raw:na ja kahdelle kortille, eli varmuuskopiointi kunnossa jo kuvan ottovaiheessa.

Kotona toinen kortti irti ja lukijaan ja kun kuvat käsitelty, niin niiden exporttaus kahdelle eri kovolle.

Heti työnkulun jälkeen toinen irti. Tämä siis aina ja välittömästi, kun toiselle siirretty käsitellyt kuvat, eli aina on hetimiten kahdella erillisellä kovolla kuvat tallessa.

Vasta kun kuvat tuplavarmistettu ulkoisille kovoille, kummankin kortin alustus kamerassa.

Siihen välillä päälle kun ehdin, jaksan ja innostun, isompi määrä kansioita kerrallaan vielä kolmannelle kovolle.

Eli mulla on kaksi kovoa aina irti koneesta turvassa muualla ja ainoastaan yksi kiinni koneessa. Ei välttämättä se maailman paras tapa, mutta evvk, mun tapa toimia ja toimii mulle riittävän hyvin omiin tarpeisiini, koska osa tätä harrastamisen parissa nysväämistä, sillä mullahan ei ole elämässä niin kiire...

Kuulostaa varmasti vaivalloiselta ja liialliselta varmistelulta, mutta siinä kohtaa kun 2T:nen kovo joskus mennyt pask...ksi ja ne tuhannet kuvat sen myötä bittiavaruuteen, niin ei halua enää moista tapahtuvan toista kertaa :(

P.s. Oli mulla se Tether Toolsin kaapeli mukana ja se Applen Air läppäri, mutta kun siinä Airissa ei ollutkaan usb-c:tä. Mutta kävin verkkiksestä hakemassa sen adapterin, joka kustansi hillittömät n. 12€ ja huomiselle sessiolle taas homma rulettaa aivan kybällä, eli hui hai ja helmiä sioille tolle Sonyn surkealle (oikeesti olen puusilmä) takatöllölle :mrgreen:
jperala
Viesti:

habannaama kirjoitti: Heinä 20, 2022 0 : 24
Maffer kirjoitti: Heinä 19, 2022 15 : 21 Filmin kanssa hommassa on aina porkkana. Kehityksen lopputulosta odottaa innolla joka kerta kun kotona pulaa. Digillä taas ei kun se on sellaista mekaanista toistoa.
Eikö se sun Huawei olekaan sitten digi???
se on filmidigi, tyhmänä myin oman P20 Pron...olisi ollut maailman paras kuvauskone. Käyttää digitaalista filmiä, hakkaa minkä tahansa Sonyn tai Nikonin, lyö molemmille poskille.
Vastaa Viestiin