Kuvaan aina raw:na ja kahdelle kortille, eli varmuuskopiointi kunnossa jo kuvan ottovaiheessa.
Kotona toinen kortti irti ja lukijaan ja kun kuvat käsitelty, niin niiden exporttaus kahdelle eri kovolle.
Heti työnkulun jälkeen toinen irti. Tämä siis aina ja välittömästi, kun toiselle siirretty käsitellyt kuvat, eli aina on hetimiten kahdella erillisellä kovolla kuvat tallessa.
Vasta kun kuvat tuplavarmistettu ulkoisille kovoille, kummankin kortin alustus kamerassa.
Siihen välillä päälle kun ehdin, jaksan ja innostun, isompi määrä kansioita kerrallaan vielä kolmannelle kovolle.
Eli mulla on kaksi kovoa aina irti koneesta turvassa muualla ja ainoastaan yksi kiinni koneessa. Ei välttämättä se maailman paras tapa, mutta evvk, mun tapa toimia ja toimii mulle riittävän hyvin omiin tarpeisiini, koska osa tätä harrastamisen parissa nysväämistä, sillä mullahan ei ole elämässä niin kiire...
Kuulostaa varmasti vaivalloiselta ja liialliselta varmistelulta, mutta siinä kohtaa kun 2T:nen kovo joskus mennyt pask...ksi ja ne tuhannet kuvat sen myötä bittiavaruuteen, niin ei halua enää moista tapahtuvan toista kertaa
P.s. Oli mulla se Tether Toolsin kaapeli mukana ja se Applen Air läppäri, mutta kun siinä Airissa ei ollutkaan usb-c:tä. Mutta kävin verkkiksestä hakemassa sen adapterin, joka kustansi hillittömät n. 12€ ja huomiselle sessiolle taas homma rulettaa aivan kybällä, eli hui hai ja helmiä sioille tolle Sonyn surkealle (oikeesti olen puusilmä) takatöllölle

Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.