zone6 kirjoitti:Sellaisia Vau-kuvia, jotka osoittaisivat kaluston olevan jotenkin merkittävästi parempaa, ei vaan näy.
Sitähän tämä harrastaminen kalusto-orjentuneilla on, ne kiksit tulee itsekullakin se oman näyttölaitteen äärellä kun kalusto vaihtunut hieman "parempaan" ja jos kuvissa näkyy parannusta tietyissä olosuhteissa kun kuvia napsittu.
Mutta väliäkös tuolla, pääasia että vaihtaja itse tyytyväinen, sitähän tämä on, jonkinlaista onnentunteen etsintää(kö)...
Siksi en millään jaksa ymmärtää hra Mafferin tyylisten henkilöiden ainaista rutinaa kun kaikki on tuhnua ja kaikkea tarkastellaan siitä omasta kapean sektorin perspektiivistä ilman, ettei edes suostuta ymmärtämään että jollekin se kalusto x saattaa tuottaa aitoa mielihyvää kun huomattu jollain osa-alueella edes pienoinen parannus.
Kuinka isoja ne erot sitten on ja mitkä ovat niiden merkitykset itse kullekin, toiselle äärimmäinen nurkkapiirto on kaiken a ja o, kun taas toiselle riittää että nurkat piirtävät edes sinne päin, pääasia että jotain muutosta saatiin vaihdolla aikaiseksi.
Ei ne omatkaan kalustovalinnat aina ihan putkeen ole menneet, mutten minä niiden pohjalta niitä huonoina pidä, ne samaiset voivat taasen jollekin muulle olla se The Juttu. Siksi on typerää mennä minun siinä kohtaa vouhkaamaan kuinka huonoja tai tuhnuja ovat laitteet x ja y, kun jollekin toiselle ne sitä eivät välttämättä ole.
Näille oman elämänsä maffereille pitäisi olla sellainen foorumi, jossa asioita tarkastellaan tieteellisellä pipetillä, ainoana mittalaitteena KAIKELLE maailman tarkimmat mittalaitteet ja jossa tunnetason valinnoille ei olisi sijaa, kaikki tapahtuisi vain ja ainoastaan tieteellisiin parametreihin nojaten.
Objektiivi/jalusta/runko/kuulapää/kameraremmi ja mitä näitä ikinä onkaan, mitattaisiin vain ja ainoastaan siten, että kutakin otettaisiin 50 kpl samaa tuotetta, ne mittattaisiin stabiileissa olosuhteissa paineistetussa steriilissä tilassa ja vasta sen jälkeen tuotteelle x saataisiin antaa jokin arvosana, joka sekin noudattaisi desimaalin miljoonasosan tarkkuutta ja siinä ei olisi sijaa korulauseille eikä slangisanoille kuten tuhnut.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.