Kuvaan paljon enemmän A9:llä koska se on niin sujuva käyttää. Kysymys ei ole pelkästään paljon puhutusta tarkennuksesta, vaan myös katkottomasta etsimestä ja sähköisestä sulkimesta. Lisäksi A9 menut ovat muutamassa tärkeässä kohdassa hiukkasen paremmat kuin muissa Sonyissa.javal kirjoitti:No, kummalle noista kahdesta Sonysta sinä antaisit peilittömien FF herruuden, jos siis olisi pakko valita vain näiden kahden kameran väliltä? Ja mitkä seikat tähän valintaan ajaa? Vai käykö niin että että asiaa voi katsoa niin monelta kannalta, että valintaa ei edes voi tehdä, ja vastaus on että ”se riippuu tilanteesta”?nomad kirjoitti:Minulla on A7r3 sekä A9. Jälkimmäinen tuli kun laitoin m43 kamat lihoiksi. Näin on hyvä, mutta voidaan toki keskustella kuvistakin.
Olisi mukava myös kuulla että onko toinen kamera se suosikki ja joka useimmin tulee mukaan kun lähtee kuvaamaan.
Jostain syystä A9 antaa minulle myös hiukan paremmat värit kuin A7r3. En tiedä mistä tämä johtuu, ehkäpä pitäisi hommata Capture One. Joka tapauksessa kennotkin ovat perin erilaisia, mikä konkretisoituu siihen että A9 kanssa parasta on valottaa ETTR-tyyliin hiukan yli, kun A7r3:ssa voi valotusta nostella reilustikin, eikä tunnu missään.
A9 kuvanlaatu ei kuitenkaan ole nykykriteerein arvioituna ihmeellinen. Nikon historiani valossa sanoisin, että teknisesti A9 kuvanlaatu on D600/610/750 tasolla, mutta kuitenkin selvästi selvästi heikompi kuin A7r3:ssa. Matalilla herkkyyksillä varmaan jopa parhaat kroppikamerat ovat A9 tasolla. Tämän takia A7r3 on kyllä ihan mukava omistaa. Esimerkiksi maisemia olen sillä kuvannut ja tulen jatkossakin kuvaamaan.
Mutta jos valita pitäisi, niin varmaan A9 jäisi ja A7r3 lähtisi. Tuo kuvanlaatujuttu ei kuitenkaan yleensä loppukuvaan vaikuta. Ei ainakaan niin paljon, että dc.netin ulkopuolinen satunnainen katsoja kiinnittäisi asiaan huomiota.
PS. Muutamassa kamerasukupolvessa saadaan varmaan korkean resoluution kameroita joissa on A9 tyylinen nopea datan luku kennolta. Ja kaikki tuon mahdollistamat hyvyydet. Sitten kun tämä on todellisuutta, niin voidaan varmaan sanoa, että ff-peilitön on saavuttanut teknisen kypsyyden.