Noniin, olen asentanut firmiksen ja testannut koiraan pikaisesti. Laitetaan testituloksia, niin ei jää epämääräisten giffien varaan pelkästään. Ei tuosta ole vielä pitkään aikaan kohtijuoksevan koiran silmään tarkentamaan, mutta kyllä se muuten äkkiseltään toimii normi Eye-AF:n tapaan. Välillä hukkaa kohteen hetkeksi jos käytän sitä pois ruudulta, mutta ei se niin huono ole kuin sinun kommenttisi antaa ymmärtää. Testasin sisätiloissa, mutta valoa oli suht paljon (2.8, ~1/400s, ISO12800). Eye-AF:ää olen testaillut 2.8, 1/60s, ISO12800 valoissakin loistavalla osumatarkkuudella. Vielä tuossa on työnsarkaa, niin kuin sanoit, mutta kyllä tuolle jo tuommosenakin käyttöä löytyy. Pitemmillä etäisyyksillä näyttäisi olevan surkea, mutta kyllä se liikkuvan koiran perässä pysyy ainakin lähietäisyydeltä.TiRy kirjoitti:Toinen linkki näemmä hävisi jo. Tuossa heppakuvassa ei kyllä näytä löytävän hetkellisestikään silmää. Koetan itse jahka saan asennettua firmiksen ja päivittelen sitten miten käy.emerik kirjoitti:Löytää se hetkellisesti, mutta kuten huomaat niin se on haastavaa. Eilen laitoin tuon sen piikkiin, kun oli videot kuvattu sisätiloissa. Eikä tuota nyt pidä heti ymmärtää niin, että tuo on automaattisesti huono ominaisuus. Enemmänkin että siinä on omat haasteet vielä ja kehittämistä vaatii. Myös kohteesta on paljon kiinni..TiRy kirjoitti:Olisi mahtava tietää mistä on kyse. Oma A7III on tarkentanut AF-C:llä Wide-asetuksella aina noin. Eye-AF:n ilmaisee ihmiseen pelkkä yksi vihreä neliö. Näyttääkö nuo gifit, että se Animal Eye-AF ei vielä osaa edes noin yksinkertaisessa tilanteessa löytää eläimen silmää? Joko sinä päivitit ja testasit? Ite en ole ehtinyt.
Optiikkana Tamronin 28-75mm 2.8. Pakko myöntää, että en tiedä onko se hidas vai nopea tarkentaja. Kaikessa se on mukana pysynyt mitä teen.
Sori videon laatu. Jos Sony osaa kameroiden tarkennuksen, niin puhelimilla se on sysip*ska.
Video: https://try.kuvat.fi/kuvat/Forum/AEye-AF/MOV_1193.mp4
Neljä peräkkäistä kuvaa lopusta suoraan RAW:ista ilman säätämistä: