Ostaessasi olet saanut takuutodistuksen ja takuun myöntäjä ja ehdot näkyvät "jossain". Takuu ei pääty, ellet ole toiminut ehtojen vastaisesti, jollaiseksi tuskin voisi katsoa valtuutetussa huollossa teetettyä (pieleen mennyttä) korjausta. Eli on selvää, ettei takuu voi loppua yksipuolisella päätöksellä/ilmoituksella. Vaikka takuu on vapaaehtoinen, maksuton lisäpalvelu, ei sitä voi kesken sopimuskauden lopettaa.T71 kirjoitti:Infocare, Sony tai myyjäliike ei ole sanallakaan luvannut, että takuu jatkuu pieleen menneen korjauksen jälkeen, vaikka olen asiaa kysynyt.
Myyjällä on aina se virhevastuu, joksi nykyään katsotaan yleisesti kahden vuoden takuuta vastaava aika ja ehdot. Virhevastuu ei pääty tuonkaan jälkeen, jos esim kamerassa todetaan vika, joka on ollut siinä jo ostettaessa.
Takuuhan loppujen lopuksi tarkoittaa vaan sitä, että takuun myöntäjällä on todistusvelvollisuus asiakkaan "syyllisyydestä", jos laitteessa on vikaa. Asiakkaan ei tarvitse todistella mitään, kunhan on lukenut käyttöohjeet ja takuuehdot ja toiminut niiden mukaisesti. Entä, jos huolto väittää esim kameraa pudotetuksi? Edelleen takuuaikana huollon pitäisi pystyä todistamaan, että vian on aiheuttanut asiakas, eikä kamera ole pudonnut vaikkapa huollossa pakettia huolimattomasti avatessa.