Samyang 135mm f2

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

ISSPES kirjoitti:Tuli tänään tähänkin taloon Sampan 135mm A7II:n pariksi ...
Kai hommasit EF kiinnityksellä että saat AF:n haluatessasi.
http://techartpro.com/
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

Tämähän näyttää ihan perussamujankilta. Mitä iloa terävyydestä on, jos värit on samanlaiset kuin 20 vuotta albumissa kellastuneessa paperikuvassa?

Tai no, kai tämä hipstamatic-hääkuvaajille kelpaa. :)
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Hus ny taas matkoihis kahden pennin trolli.
janne.

Viesti Kirjoittaja janne. »

PekkaSav kirjoitti:Tämähän näyttää ihan perussamujankilta. Mitä iloa terävyydestä on, jos värit on samanlaiset kuin 20 vuotta albumissa kellastuneessa paperikuvassa?

Tai no, kai tämä hipstamatic-hääkuvaajille kelpaa. :)
no hääkuvaajathan tekee kuvista juuri kellastuneita ja haalistuneita, säästyypähän LR-presetin laittamiseen kulunut aika kuvaajalta
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
PekkaSav

nsamppa kirjoitti:Hus ny taas matkoihis kahden pennin trolli.
Mulla on näitä Korean ihmeitä ollut ihan riittävästi, että voin seistä sanojeni takana. Jos sulla on värinäössä vikaa, niin minkä mä sille voin. :)

Eurolla saa euron tavaraa.

Samyangilla? https://m.flickr.com/#/photos/nsamppa/19669117021/
nsamppa

Njoo, Värit mulle ei oikein merkkaa juurikaan. En mä niitä noin muutenkaan hirveesti tsiigaile. Eli ei mulla taida värinäössä olla hirveesti vikaa, vaan se on perseestä noin vaan muuten.

Mut sit taas jos sä oot kahden pennin trolli niin minkä minä sille voin :) Kevyttä elämää.

Ja toi kuva on Zeissin satasella. Kyl hei värit on sun juttu. Pidä tosta. :)
nsamppa

Ja jotta ny ei ihan vaan paskanjauhamiseksi mene niin tässä on yks sämppeli luotisuoraan kamerasta:

KuvaUntitled by Samppa Fjäder, on Flickr

Luulisin et pystyy näkee myös isompana. Ainakin tarkotus oli laittaa alkuperäinen ja käsittelemätön. Taitaa olla jonnin verran himmattu. Kyl mä tosta linssistä diggailen. Samyjen parhaimmistoa.
PekkaSav

Ja sulla on pennin pers... partakarvat leuassa. <3
nsamppa

Tai siis eihän toi ny mikään riistävän ja raapivan terävä oo ku Zeiss tai hienostunu ku Leica, mut tämmöselle persaukiselle kuvaajalle oikein mukava kompromissi.
ISSPES

Viesti Kirjoittaja ISSPES »

kohan kirjoitti:
ISSPES kirjoitti:Tuli tänään tähänkin taloon Sampan 135mm A7II:n pariksi ...
Kai hommasit EF kiinnityksellä että saat AF:n haluatessasi.
http://techartpro.com/
Tuon kanssa on pari kysymysmerkkiä vielä.

- Lähin tarkennusetäisyys muuttuu 80cm -> 420cm

- However the whole system has to be ligher than 700g for best performance.

Samyang 815g + adapteri = n. 900g, eli kuinka paljon suorituskyky heikentyy?

- How much weight can Techart PRO bear? It can support lenses as heavy as 800g.

Samyang n. 900g, kuinka kauan rakenne kestää liian suurta kuormaa?

- For lenses with longer focal length (>50mm), users may need to coarse adjust the focusing ring to the focus point and use Techart PRO for fine focus adjustment.

Ymmärsinkö nyt oikein, eli käsin säädät tarkennuksen lähelle ja techart hoitaa hienosäädön? Todennäköisesti lopuksi vielä käsin tehdään lopullinen hienosäätö.

Näillä tiedoilla uskon saavani f2 aukolla käsin tarkemmin tarkennuksen oikeaan kohtaan. Voi olla että menisi 425$ kankkulan kaivoon. 15-50 millisten Leica objektiivien kanssa tämä on varmaan ihan oiva peli.
ISSPES

Tässä on tänään otettuja kuvia mitkä on käännetty RAW:sta jpg:ksi Lightroomilla ja pienennetty ilman säätöjä. Amatöörille kelpaa nämä värit hyvin ja kai näitä sävyjä voi muokata, jos ne joskus alkaa häiritsemään. Runkona siis A7II.

Kuva

Kuva

Kuva
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Värinäköön sanon se yksilöllistä vaikka näkisikin normaalisti en sulata itse Canon värejä ja puhun siis Canon linssien kanssa käyttäen!Samyang taas jossain kuvissa on omalaatuinen myös toisella tapaa huono. Minä olen värien suhteen Nikon miehiä Nikkor optiikalla. Tai sitten Pentax plus Pentax optiikka. Ei ollut trolli vana puolustus sille faktalle moni näkee värit erilailla ei sen enempää oikein tai väärin. Et joka merkki tuntuu jotain korostavan.
kohan

ISSPES kirjoitti:Voi olla että menisi 425$ kankkulan kaivoon.
Tuota kun nyt ei vielä oikeastaan tiedä kukaan mutta kaikesta päätellen sitten hommasit sen E version.
nsamppa

JPQ kirjoitti:Värinäköön sanon se yksilöllistä vaikka näkisikin normaalisti en sulata itse Canon värejä ja puhun siis Canon linssien kanssa käyttäen!Samyang taas jossain kuvissa on omalaatuinen myös toisella tapaa huono. Minä olen värien suhteen Nikon miehiä Nikkor optiikalla. Tai sitten Pentax plus Pentax optiikka. Ei ollut trolli vana puolustus sille faktalle moni näkee värit erilailla ei sen enempää oikein tai väärin. Et joka merkki tuntuu jotain korostavan.
Oikein haastaa mies. Jokainen meistä tarpoo omaa polkuaan. Ei ole mustaa tai valkoista. On vain sävyjä niiden välillä.
ISSPES

kohan kirjoitti:
ISSPES kirjoitti:Voi olla että menisi 425$ kankkulan kaivoon.
Tuota kun nyt ei vielä oikeastaan tiedä kukaan mutta kaikesta päätellen sitten hommasit sen E version.
Noi mun laittamat tiedot oli otettu valmistajan Techartpron sivuilta ja luulis että ne itse tietää asiasta jotain. Postimyynnissä on 2 viikon palautusoikeus (toivottavasti se ei harmita sinua) ja voisin tietysti vaihtaa Canon perään mutta en viitsi ottaa yli 400$:n riskiä, jos valmistajankin mukaan toiminta on epävarmaa. Mutta toivotaan että sinulla Techartpro tulee toimimaan Samyangin kanssa hyvin.
kohan

ISSPES kirjoitti:Mutta toivotaan että sinulla Techartpro tulee toimimaan Samyangin kanssa hyvin.
Kiitoksia toiveista, minulla on kuitenkin Samyangin lisäsi useita Contaxin laseja jotka toimii jos toimii Techartin kanssa aikanaan. Mutta siitä huolimatta hommaan kaikki Sonin E kiinnityksen lasit jos mahdollista EF kiinnityksellä.
Vastaa Viestiin