Tahtoisin kyllä kovasti. En vain keksi, mitä siitä keskustella - se on aivan turha tuote.moonshine kirjoitti:Eikö täällä keskustellakaan D500-kamerasta?
Nikon D500
-
- Viestit: 1385
- Liittynyt: Tammi 06, 2012 14 : 17
-
- Viestit: 10724
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
joopajoo. olen jo aikaisemmin tässä ketjussa todennut, että apsc on ainut siedettävä croppi jos kerran croppia niin kovasti halutaan. Ja D500 on nimenomaan apsc croppi. Tässä puhuttiin jossakin vaiheessa täysin aiheettomasti jostain hemmetin 1" kennon leppäkerttusysteemeistä.moonshine kirjoitti:Eikö täällä keskustellakaan D500-kamerasta? Jessus sentään.
temamaa varten pitäs kyllä laittaa kalustorunk* valokuvanäyttely pystyyn, jossa vois sokkotestissä itse todentaa, kuinka helvetin paljon parempi se ff todellisuudessa on.
-
- Viestit: 1385
- Liittynyt: Tammi 06, 2012 14 : 17
Canon APS-H oli myös hyvä. Monen mielestä APS-H on jopa parempi kuin full frame valovoimaisten pitkien teleobjektiivien kanssa.temama kirjoitti:joopajoo. olen jo aikaisemmin tässä ketjussa todennut, että apsc on ainut siedettävä croppi jos kerran croppia niin kovasti halutaan. Ja D500 on nimenomaan apsc croppi. Tässä puhuttiin jossakin vaiheessa täysin aiheettomasti jostain hemmetin 1" kennon leppäkerttusysteemeistä.
28.8 mm x 19.2 mm voisi olla mielenkiintoinen.
tai APS-H-size (approx. 29.2 x 20.2 mm)
http://www.canon.com/news/2015/sep07e.html
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59
Voi tätä kinokoon autuaaksitekemää väkeä :D
Kinokoko sattuu olemaan se joidekin maailman paras kompromissi vain ja ainoastaan siksi, että kyseinen koko sattui olemaan filmikameroiden (siis lillerikameroiden! cräppi-croppikameroiden) suosituin formaatti vuosikymmenet.
Sinänsä täysin järjetöntä, että kennoissa edelleen seurataan tämän kompromissin mitoitusta kun voitaisiin ottaa vaikka 4:3 -muoto joka on paljon yleiskäyttöisempi. Mutta sitähän ei tule, kun jollakin voi olla vanha filmiajan objektiivi vielä ja sen takia kennokoot mitoitetaan kinofilmiajan piirtoympyröille.
Edes Sony ei lähtenyt tähän vaan halusi jostakin systä perinteisen kinofilmin mitoituksen. Miksi?
Minulle joku 4:3 kroppi sopisi mainiosti jos siihen saa tarpeeksi suurentavan etsimen (tai todella hyvän sähköisen) ja nopean tarkennuksen. Onneksi kohta ollaan tuossa tilanteessa.
Kinokoko sattuu olemaan se joidekin maailman paras kompromissi vain ja ainoastaan siksi, että kyseinen koko sattui olemaan filmikameroiden (siis lillerikameroiden! cräppi-croppikameroiden) suosituin formaatti vuosikymmenet.
Sinänsä täysin järjetöntä, että kennoissa edelleen seurataan tämän kompromissin mitoitusta kun voitaisiin ottaa vaikka 4:3 -muoto joka on paljon yleiskäyttöisempi. Mutta sitähän ei tule, kun jollakin voi olla vanha filmiajan objektiivi vielä ja sen takia kennokoot mitoitetaan kinofilmiajan piirtoympyröille.
Edes Sony ei lähtenyt tähän vaan halusi jostakin systä perinteisen kinofilmin mitoituksen. Miksi?
Minulle joku 4:3 kroppi sopisi mainiosti jos siihen saa tarpeeksi suurentavan etsimen (tai todella hyvän sähköisen) ja nopean tarkennuksen. Onneksi kohta ollaan tuossa tilanteessa.
Zone VI
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Elo 31, 2015 21 : 44
Mikäli tallentamisaika olisi ongelma, ei Sony A7r2:sta olisi koskaan myyty yhtään kappaletta. XQD korteilla suorituskyky on yli kymmenkertainen kirjoitusnopeudessa suhteessa siihen mihin A7r2 kykenee kirjoittamaan SD korteilleen, mutta 150Mpix kuva olisi vain 3,6 kertainen. Eli tuolla sensorilla voisi kirjoittaa XQD korteilla huomattavasti nopeammin kuin mihin Sonyn huippumalli kykenee.hkoskenv kirjoitti:Ei haluaisi, koska se aikaansaisi niin paljon ongelmia muilla osa-alueilla. Se ei olisi myyvää, jos kuvan tallennus kortille veisi 2 sekuntia, resoluutioedun saisi käyttöön 20 kE:n lasilla ja pikselikohtaista kohinaa mittaavat pikselinviilaajat saisivat kohtauksen. 150 megapikselin kenno ei olisi erityisen vaikea tehdä.
Pikselinviilaajat eivät ole hirveätä paniikkia saaneet D810:sta aikoinaan, eivätkä myöskään 5DSr:stäkään. Nekin kelpasivat, joten ihan varmasti kelpaisi myös suuremman resoluution sensori, sillä eri käyttöön löytyy sitten A7s2 ja D5.
Resoluutiotakaan ei tulisi sen enempää kuin näissä Nikon 1 laseissa, joissa kuvanlaatu tuntuu paranevan joka kerta kun resoluutiota on lisätty. Viimeisin >20Mpix malli on näistä paras. Ja sen resoluutio vastaisi tiheydessään 150Mpix FF-runkoa.
Ja jollekin FF:t ovat aivan liian kalliita harrastusvälineitä. Toisille medium-formaatit eivät ole liian kalliita. Sinun pankkitilistäkö tämä paras ratkaisu vedetään globaalisti?Keskikoon järjestelmät ovat halvimmillaankin aivan liian kalliita harrastusvälineeksi minulle.
-
- Viestit: 10724
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Kinokennoiset eivät ole enää kalliita, ellei sitten halua just sitä uusintauutta. Keskarit ovat harrastusvälineiksi kieltämättä aika hinnakkaita, varsinkin saavutettuun hyötyyn nähden.burmanm kirjoitti:hkoskenv kirjoitti:Ja jollekin FF:t ovat aivan liian kalliita harrastusvälineitä. Toisille medium-formaatit eivät ole liian kalliita. Sinun pankkitilistäkö tämä paras ratkaisu vedetään globaalisti?Keskikoon järjestelmät ovat halvimmillaankin aivan liian kalliita harrastusvälineeksi minulle.
Viimeksi muokannut temama, Tammi 17, 2016 20 : 03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 10724
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Miten niin yleiskäyttöinen 4:3? Kaikkihan menee nykyisin laajempaan formaattiin. Croppaa ny sitten jotakin 16:9 suhdetta siitä m43 cräpistä! Menee vaan entistä cropimmaksi. huhhuh, oikein ahdistaa.zone6 kirjoitti:Voi tätä kinokoon autuaaksitekemää väkeä :D
Kinokoko sattuu olemaan se joidekin maailman paras kompromissi vain ja ainoastaan siksi, että kyseinen koko sattui olemaan filmikameroiden (siis lillerikameroiden! cräppi-croppikameroiden) suosituin formaatti vuosikymmenet.
Sinänsä täysin järjetöntä, että kennoissa edelleen seurataan tämän kompromissin mitoitusta kun voitaisiin ottaa vaikka 4:3 -muoto joka on paljon yleiskäyttöisempi. Mutta sitähän ei tule, kun jollakin voi olla vanha filmiajan objektiivi vielä ja sen takia kennokoot mitoitetaan kinofilmiajan piirtoympyröille.
Edes Sony ei lähtenyt tähän vaan halusi jostakin systä perinteisen kinofilmin mitoituksen. Miksi?
Minulle joku 4:3 kroppi sopisi mainiosti jos siihen saa tarpeeksi suurentavan etsimen (tai todella hyvän sähköisen) ja nopean tarkennuksen. Onneksi kohta ollaan tuossa tilanteessa.
Kyllä 3:2 on vaan yleiskäyttöisempi. Miellyttävä, ainakin meille kaksisilmäisille, ehkä kykloopeille voisi mennä 4:3. .. Miten ne silloin aikanaan oikein tiesivätkään miten hyvän formaatin kehittivät?
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59
temama kirjoitti:Miten niin yleiskäyttöinen 4:3? Kaikkihan menee nykyisin laajempaan formaattiin. Croppaa ny sitten jotakin 16:9 suhdetta siitä m43 cräpistä! Menee vaan entistä cropimmaksi. huhhuh, oikein ahdistaa.zone6 kirjoitti:Voi tätä kinokoon autuaaksitekemää väkeä :D
Kinokoko sattuu olemaan se joidekin maailman paras kompromissi vain ja ainoastaan siksi, että kyseinen koko sattui olemaan filmikameroiden (siis lillerikameroiden! cräppi-croppikameroiden) suosituin formaatti vuosikymmenet.
Sinänsä täysin järjetöntä, että kennoissa edelleen seurataan tämän kompromissin mitoitusta kun voitaisiin ottaa vaikka 4:3 -muoto joka on paljon yleiskäyttöisempi. Mutta sitähän ei tule, kun jollakin voi olla vanha filmiajan objektiivi vielä ja sen takia kennokoot mitoitetaan kinofilmiajan piirtoympyröille.
Edes Sony ei lähtenyt tähän vaan halusi jostakin systä perinteisen kinofilmin mitoituksen. Miksi?
Minulle joku 4:3 kroppi sopisi mainiosti jos siihen saa tarpeeksi suurentavan etsimen (tai todella hyvän sähköisen) ja nopean tarkennuksen. Onneksi kohta ollaan tuossa tilanteessa.
Kyllä 3:2 on vaan yleiskäyttöisempi. Miellyttävä, ainakin meille kaksisilmäisille, ehkä kykloopeille voisi mennä 4:3. .. Miten ne silloin aikanaan oikein tiesivätkään miten hyvän formaatin kehittivät?
Elokuvat ovat elokuvia. Nyt puhutaan kuitenkin valokuvista.
Niissä on perinteisesti vierastettu 3:2 -suhdetta, poikkeuksena kroppikuvakameroiden kinofilmin myötä tuoma pakko (toki siinäkin olisi voitu mennä 4:3 tai muuhun muotoon, mutta se olisi ollut vielä kropimpi). Leveän horisontin ystävät saivat jo kinofilmilläkin leveämpää formaattia.
Tutustumalla merkittäviin kuviin, huomaa nopeasti niiden muodon olevan yleensä aivan muuta kuin 3:2. Vain sotakuvat, katukuvat ja uutiskuvat noudattavat tätä formaattia.
Muut: 1:1, 4:3 tai siltä väliltä (6x7, 4x5, ...).
Zone VI
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Elo 31, 2015 21 : 44
Mistä se määritelmä kalliille tulee? Kyllä mä sanoisin että aika monelle ajatus ostaa ensimmäiseksi järkkäriksi FF luokkaa 1000e (mikä on se halvimpien FF-DSLRien hinta) on aika iso sijoitus. Siihen linssit päälle.temama kirjoitti:Kinokennoiset eivät ole enää kalliita, ellei sitten halua just sitä uusintauutta. Keskarit ovat harrastusvälineiksi kieltämättä aika hinnakkaita, varsinkin saavutettuun hyötyyn nähden.
Varsinkin, kun saavat samoja kuvia sillä Gigantin tarjousjärkkärillä. Joka on kaikenlisäksi mukavampi kantaa mukana kun on kevyempi.
-
- Viestit: 10724
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
joo, no valokuville ei nyt ole yhtä ainoaa oikeaa formaattia. Mutta kun kirjoitin tuosta 16:9 suhteesta, niin tarkoitin enemmänkin käytännöllistä nykyaikaista tapaa esittää valokuvia, jota ovat esim. teräväpiirtonäytöt ja telkkarit. Tälläistä esitysformaattia lähempänä on 3:2.zone6 kirjoitti:temama kirjoitti:Miten niin yleiskäyttöinen 4:3? Kaikkihan menee nykyisin laajempaan formaattiin. Croppaa ny sitten jotakin 16:9 suhdetta siitä m43 cräpistä! Menee vaan entistä cropimmaksi. huhhuh, oikein ahdistaa.zone6 kirjoitti:Voi tätä kinokoon autuaaksitekemää väkeä :D
Kinokoko sattuu olemaan se joidekin maailman paras kompromissi vain ja ainoastaan siksi, että kyseinen koko sattui olemaan filmikameroiden (siis lillerikameroiden! cräppi-croppikameroiden) suosituin formaatti vuosikymmenet.
Sinänsä täysin järjetöntä, että kennoissa edelleen seurataan tämän kompromissin mitoitusta kun voitaisiin ottaa vaikka 4:3 -muoto joka on paljon yleiskäyttöisempi. Mutta sitähän ei tule, kun jollakin voi olla vanha filmiajan objektiivi vielä ja sen takia kennokoot mitoitetaan kinofilmiajan piirtoympyröille.
Edes Sony ei lähtenyt tähän vaan halusi jostakin systä perinteisen kinofilmin mitoituksen. Miksi?
Minulle joku 4:3 kroppi sopisi mainiosti jos siihen saa tarpeeksi suurentavan etsimen (tai todella hyvän sähköisen) ja nopean tarkennuksen. Onneksi kohta ollaan tuossa tilanteessa.
Kyllä 3:2 on vaan yleiskäyttöisempi. Miellyttävä, ainakin meille kaksisilmäisille, ehkä kykloopeille voisi mennä 4:3. .. Miten ne silloin aikanaan oikein tiesivätkään miten hyvän formaatin kehittivät?
Elokuvat ovat elokuvia. Nyt puhutaan kuitenkin valokuvista.
Niissä on perinteisesti vierastettu 3:2 -suhdetta, poikkeuksena kroppikuvakameroiden kinofilmin myötä tuoma pakko (toki siinäkin olisi voitu mennä 4:3 tai muuhun muotoon, mutta se olisi ollut vielä kropimpi). Leveän horisontin ystävät saivat jo kinofilmilläkin leveämpää formaattia.
Tutustumalla merkittäviin kuviin, huomaa nopeasti niiden muodon olevan yleensä aivan muuta kuin 3:2. Vain sotakuvat, katukuvat ja uutiskuvat noudattavat tätä formaattia.
Muut: 1:1, 4:3 tai siltä väliltä (6x7, 4x5, ...).
Puhut käsitteestä valokuva painokkaasti, samalla yhdistät keskikoonformaatin suhteita asiaan vahvasti. Mutta anteeksi nyt vaan, mitä tekemistä lillerikennoisella m43 systeemillä on näiden jalojen oikeiden valokuva-formaattien kanssa? Pelkkä kuvasuhde ei vielä tee valokuvaa, edes klassisessa mielessä (jota lienee tässä tavoittelit). Monissa kännykameroissakin kennon luontainen kuvasuhde on 4:3. Kyllä vain perinteisen hyvän valokuvan visuaalinen rakenne on jotakin muuta kuin kuvasuhde. Siinä on mukana dof taiteilua, bokehia - ei pelkkää skarppia 2D pintaa.
-
- Viestit: 6168
- Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55
En kyllä tiennyt että joku katsoo kuvia ylipäätä telkkarista. Omasta mielestä kuvien rajaus lähtee ihan siitä kuvan sisällöstä. Vaikea sanoa sitä onko 4:3 parempi kuin 3:2? Sen myönnän että kuvia tulee rajattua 4:3 yllättävänkin monesti.
Toinen mikä kiinnitti keskustelussa, niin edelleen on vaikea uskoa että näemme D500 20mpix FF kennolla. Totta kai sellainen olisi parempi kuin APS-C ratkaisu. Tällä hetkellä Nikonin FF rungot* on vain huonompia mitä tuo APS-C kennoinen uutuus. Ne jotka siis uskovat ja tietävät että APS-C on heille riittävä, niin nyt heille on ainakin tarjolla helvetin hyvä peilikamera Nikonilta.
*D610, D750
Toinen mikä kiinnitti keskustelussa, niin edelleen on vaikea uskoa että näemme D500 20mpix FF kennolla. Totta kai sellainen olisi parempi kuin APS-C ratkaisu. Tällä hetkellä Nikonin FF rungot* on vain huonompia mitä tuo APS-C kennoinen uutuus. Ne jotka siis uskovat ja tietävät että APS-C on heille riittävä, niin nyt heille on ainakin tarjolla helvetin hyvä peilikamera Nikonilta.
*D610, D750
-
- Viestit: 6406
- Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
- Paikkakunta: Takapajula
- Viesti:
Jotkut myös tietävät, että telejatke vie valovoimaa, terävyyttä ja kontrastia. 500 millinen on monelle käyttökelpoisempi kroppirungolla kuin kinokoon kamerassa. D500 on monelle urheilukuvaajalle unelma.emerik kirjoitti:Ne jotka siis uskovat ja tietävät että APS-C on heille riittävä, niin nyt heille on ainakin tarjolla helvetin hyvä peilikamera Nikonilta.
-
- Viestit: 10724
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Niin, kattooko niitä kuvia ylipäätään kukaan nykyään?emerik kirjoitti:En kyllä tiennyt että joku katsoo kuvia ylipäätä telkkarista. Omasta mielestä kuvien rajaus lähtee ihan siitä kuvan sisällöstä. Vaikea sanoa sitä onko 4:3 parempi kuin 3:2? Sen myönnän että kuvia tulee rajattua 4:3 yllättävänkin monesti.
http://kuvajournalismia.blogspot.fi/
Miten niin? Tulihan tuo D5 kunnon kinokennolla:emerik kirjoitti:Toinen mikä kiinnitti keskustelussa, niin edelleen on vaikea uskoa että näemme D500 20mpix FF kennolla. Totta kai sellainen olisi parempi kuin APS-C ratkaisu. Tällä hetkellä Nikonin FF rungot* on vain huonompia mitä tuo APS-C kennoinen uutuus. Ne jotka siis uskovat ja tietävät että APS-C on heille riittävä, niin nyt heille on ainakin tarjolla helvetin hyvä peilikamera Nikonilta.
http://www.dpreview.com/products/nikon/slrs/nikon_d5
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Elo 31, 2015 21 : 44
Siitä en tiedä, mutta aika järkyttävän epäsiisti blogi jonka kirjoitusasu ei saa kyllä ainakaan itseäni lukemaan. Eli jos tuolla on jokin tärkeä mielipidekin, niin tuollaisesta sekamelskasta sitä ei jaksa lukea.temama kirjoitti:Niin, kattooko niitä kuvia ylipäätään kukaan nykyään?
http://kuvajournalismia.blogspot.fi/
Mutta ei D5 ole täydellinen suhteessa D500:n. D500:ssa on ominaisuuksia joita D5:sta ei löydy (esim. 4K videota 30min eikä 3min, tilting touch screen, touch AF, touch shutter, electronic vr videossa). Eli ainakin video puolella D500 on reippaasti edellä.Miten niin? Tulihan tuo D5 kunnon kinokennolla:
http://www.dpreview.com/products/nikon/slrs/nikon_d5
-
- Viestit: 4487
- Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19
Ainakin toistaiseksi kameravalmistajat eivät usko tuohon. Mutta luultavasti vielä siihen jossain vaiheessa mennään, kun tietojenkäsittely halpenee, pienenee ja tulee virtapihimmäksi.burmanm kirjoitti:Nekin kelpasivat, joten ihan varmasti kelpaisi myös suuremman resoluution sensori, sillä eri käyttöön löytyy sitten A7s2 ja D5.
Ei tietenkään yksin, mutta sikäli kyllä, että edustan jokseenkin tyypillistä länsimaalaista keskiluokkaa, joka on keskeinen paremman luokan järjestelmäkameroiden ostajakunta globaalisti. Köyhemmillä ei ole varaa ja toisaalta niitä, joilla on varaa ja halua sijoittaa yhteen harrastukseen niin paljon kuin keskikoon järjestelmä maksaa, on sitten jo huiman paljon vähemmän.Ja jollekin FF:t ovat aivan liian kalliita harrastusvälineitä. Toisille medium-formaatit eivät ole liian kalliita. Sinun pankkitilistäkö tämä paras ratkaisu vedetään globaalisti?
Vastasin tietenkin lähinnä omalta kohdaltani, miksi kuvaan kinokennoisella kalustolla, vaikka olen sitä mieltä, että isompi olisi parempi ja olisin valmis kärsimään esimerkiksi suuremman koon ja painon. Olen kanssa sitä mieltä, että nykyisistä kompromisseistä kinokenno on kaikki seikat huomoiden aivan ylivoimainen. Toki teoriassa voitaisiin spekuloida kuvasuhteilla ja pienillä koon muutoksilla, mutta sellaisia ei ole olemassa eivätkä ne ole reaalisia vaihtoehtoja. Jos saisin valita, niin 36 mm x 36 mm neliö voisi olla toimiva. Se ei vaatisi kovin paljoa suurempia ja kalliimpia objektiiveja ja antaisi enemmän rajausvaraa. Mutta haihattelu haihatteluna, todellinen valinta on ja tulee olemaan joko APS-C -kroppi, kino tai medium ja niistä kino on minulle ylivoimainen valinta. Se on teknisesti riittävästi parempi ja rahallisesti saavutetavissa ilman liiallisia uhrauksia muilla harrastusten ja elämän alueilla.
Ymmärrän tietenkin, jos joku toinen on toista mieltä. Tämä on puhdas mielipideasia.
Hannu
-
- Viestit: 6168
- Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55
Joo huomaa että olet vasta 2008 tullut foorumille.temama kirjoitti:Niin, kattooko niitä kuvia ylipäätään kukaan nykyään?emerik kirjoitti:En kyllä tiennyt että joku katsoo kuvia ylipäätä telkkarista. Omasta mielestä kuvien rajaus lähtee ihan siitä kuvan sisällöstä. Vaikea sanoa sitä onko 4:3 parempi kuin 3:2? Sen myönnän että kuvia tulee rajattua 4:3 yllättävänkin monesti.
http://kuvajournalismia.blogspot.fi/
Kirjoitin D500 20mpix FF kennolla.temama kirjoitti:Miten niin? Tulihan tuo D5 kunnon kinokennolla:emerik kirjoitti:Toinen mikä kiinnitti keskustelussa, niin edelleen on vaikea uskoa että näemme D500 20mpix FF kennolla. Totta kai sellainen olisi parempi kuin APS-C ratkaisu. Tällä hetkellä Nikonin FF rungot* on vain huonompia mitä tuo APS-C kennoinen uutuus. Ne jotka siis uskovat ja tietävät että APS-C on heille riittävä, niin nyt heille on ainakin tarjolla helvetin hyvä peilikamera Nikonilta.
http://www.dpreview.com/products/nikon/slrs/nikon_d5
-
- Viestit: 10724
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
D5 on 20mp FF kennolla, ja vielä huomattavasti paremmalla kennolla kuin D500 sen apsc kennolla.emerik kirjoitti: Joo huomaa että olet vasta 2008 tullut foorumille.
Kirjoitin D500 20mpix FF kennolla.
Tuskin Nikonilla on mitään intressejä tehtailla pikkuisen erillaisia FF runkoja tuhottomasti. Heillä nyt varsin kattava valikoima: D610, D810, D750, D5...Ainut mikä puuttuu on 42mp versio (sama kenno joka Sony A7r2ssa).
Mielenkiintoinen naljaisu meikäläisen foorumijäsenyyden pituudesta. Luuletko, että valokuvaushistoriani alkaa siitä? Ei ala.
Kommenttini kuvien merkityksestä liittyy siihen, että miten paljon valokuvia nykyään otetaan. Kauhealla määrällä on väistämättä vaikutus valokuvien merkitykseen yleensä.
Jore Puusa kirjoittaa blogissaan hyvin siitä miten valokuvaajan ammatti on kokenut nykyaikana täydellisen muutoksen huonompaan suuntaan. Ammattitaitoinen valokuvaaja ei enää nauti ansaittua arvostusta, vaan esim. kuvajournalismissa yhä useampi lehti käyttää harrastajatason valokuvia joita on näpsinyt esim. toimittaja juttua tehdessään. jne. jne.
Sitten on näitä Aalto-yliopiston sisäsiittoisesta seurakunnasta sikiäviä Elina Brotherus-tyyppisiä mukataidevalokuvaajia joiden tuotoksista ei saa mitään irti edes loppuunkulunut sekakäyttäjä.
Viimeksi muokannut temama, Tammi 18, 2016 11 : 56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 9478
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Puusa-keskustelut on täällä tyypillisesti johtaneet kejun lukitsemiseen. Ja yleensä ihan syystäkin, joten ei jatketa tätä ainakaan tässä ketjussa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viestit: 1385
- Liittynyt: Tammi 06, 2012 14 : 17
Onko noin? Mikset sitten kirjoita siitä esim. tuonne:adapteri kirjoitti:Jotkut myös tietävät, että telejatke vie valovoimaa, terävyyttä ja kontrastia. 500 millinen on monelle käyttökelpoisempi kroppirungolla kuin kinokoon kamerassa. D500 on monelle urheilukuvaajalle unelma.emerik kirjoitti:Ne jotka siis uskovat ja tietävät että APS-C on heille riittävä, niin nyt heille on ainakin tarjolla helvetin hyvä peilikamera Nikonilta.
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12738376