Villen kuvaketju (Sekalainen kuvapäivitys, 24.12.2015).

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

nomad kirjoitti:Karhusetistä #86 & #87 on makeita. #90 voisi ehkä photoshopata etualan sorsan pois, ellet sitten ole luontokuvakilpailuun osallistumassa?

Ekat potretit on kyllä hyviä :-)
Kiitos palautteesta! Joo kyllähän se sorsa voisi siitä kieltämättä lähteä. Mulla on joku outo mielenhäiriö että jotenkin pidän noita karhukuvia sillä tavalla dokumentaarisena esityksenä ettei kehtaa niitä lähteä kamalasti shoppailemaan. Mulla ei ole tähän mitään järkevää perustelua :)

Suunniteltiin Saanan kanssa että voitas vetää toi eka setti uusiksi. Katellaan millon saadaan toteutettua!

Ja sitten uutta kuvaa Annikan kanssa. Teemana seesteistä sunnuntai-meininkiä kotosalla lemmikkikissojen kanssa. Ei metsää, mut luonnonvaloa kuitenkin :) Kaks lookkia, tässä eka.

Kuva
Helmi by Ville Kotimaki, on Flickr

Helmi ei oikein halunnu tehdä yhteistyötä ja joutui partsille. Kyllä tässä nyt varmaan loukattiin kissan tunteita.

Kuva
Feline Sunday | White by Ville Kotimaki, on Flickr

Vaihdoin taannoin RB67:n Hasselbladin 500c/m runkoon ja Zeissin 2.8/80 T* lasiin. Systeemin paino väheni kilolla :) Tässä kävi sellanen vahinko, että kuvittelin ampuvani 6x6 ruutua mutta Kameratorin pojat oli epähuomiossa lähettäny mulle 645-perän :/ No kai tää menee näinki. Filminä Kodakin Portra 800.

Kuva

Vähän kummallinen ilme, mut jotenki tykkään fiiliksestä :)

Kuva

Ja Flickristä lisää Annikan kuvakansiosta: https://flic.kr/s/aHsjXuwogy

Mukava kun kurkkasit!

Vilkaisulaskuri: 13263
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Hienoa luonnonvalon käyttöä jälleen kerran. Näistä tuo #96 miellyttää omaa silmää eniten ja on aivan upea kuva kaikin puolin. Filkkakuvassa ei tuo värimaailma oikein mulle toimi, mutta tää nyt on varmasti aika makuasia.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Minulle filmivärit taas toimivat kympillä. Ja ehkäpä isompi formaatti jotain 3D:tä tms antaa... Muutenkin hyvä ja läsnoleva fiilis noissa kuvissa.
moonshine

Viesti Kirjoittaja moonshine »

nomad kirjoitti:Minulle filmivärit taas toimivat kympillä. Ja ehkäpä isompi formaatti jotain 3D:tä tms antaa... Muutenkin hyvä ja läsnoleva fiilis noissa kuvissa.
+1. Varsinkin vika on oikein hieno. Ja portra rulettaa.
Ville^K
Viesti:

Rockford kirjoitti:Hienoa luonnonvalon käyttöä jälleen kerran. Näistä tuo #96 miellyttää omaa silmää eniten ja on aivan upea kuva kaikin puolin. Filkkakuvassa ei tuo värimaailma oikein mulle toimi, mutta tää nyt on varmasti aika makuasia.
Kiitoksia! Tätä valoa varten sisustettiin olohuone uusiksi :)

Filkan värit on melkein suoraan skannerista. Mulle on jostain syntynyt sellanen kuva, että Portran pitäis näyttää suunnillen tolta. En kyllä tiedä pitääkö paikkaansa. Nämä muut on sävytetty VSCO:n Kodak E200 presetillä ja siihen sitten omat ruuvaukset päälle.
nomad kirjoitti:Minulle filmivärit taas toimivat kympillä. Ja ehkäpä isompi formaatti jotain 3D:tä tms antaa... Muutenkin hyvä ja läsnoleva fiilis noissa kuvissa.
Tänks! Läsnäolokommentti oli kiva kuulla :) Meillä on ollu Annikan kanssa ihan hyvä meininki. Hän muuttaa kuitenkin valitettavasti toisaalle ja meidän kuvailut vähenee jatkossa :/
moonshine kirjoitti:
+1. Varsinkin vika on oikein hieno. Ja portra rulettaa.
Kiitän! Nyt oli tosiaan ekaa kertaa Portra 800 käytössä. Perstuntuma on se, että siitä ei kannata maksaa ylimääräistä vaan about samaan tulokseen pääsee kun alivalottaa 400:sta aukon verran.

Oon kyllä tykänny näistä Kodakin filmeistä enempi mitä Fujin tuotteista jokusen kuvatun rullan perusteella
Ville^K
Viesti:

Kesäloma on jees, kerkiää kuvailemaan :)

Nyt kävin taas kahtelemassa itelle hiukan vieraampia juttuja. Törmäsin keväällä Benjamin Von Wongin tekemiin hienoihin mustavalkokuviin missä hyödynnettiin keinotekoista vesisadetta. Halusin kokeilla tehdä samanlaista kuvaa ja Pauliina lähti nostelemaan rautaa samalla kun sai vettä päällensä :) Ohessa myös muita kuvia mitä otettiin samalla reissulla.

Kuva
Power clean by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
Barbell portrait by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
Von Wong inspired Deadlift by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
Kettlebell portrait by Ville Kotimaki, on Flickr

Kiitokset vesisateesta Jussille (http://www.jussikoskela.fi)

Mustavalkokuvan setuppi löytyy Instasta @villekotimaki jos joku haluaa sitä vilkaista.

Kiva kun kurkkasit!

Vilkaisulaskuri: 13513
laxative

Viesti Kirjoittaja laxative »

Ihan ok valaistuja, mutta tällaisilta pönökuvilta oottaisi myös säännönmukaisuutta. Mallin asennot, ilmeet ja muut pikkuseikat kuten sommittelu antavat mielikuvan räpsyistä, eivätkä harkituista kuvista.

Kuvista pitäisi myös jotenkin huokua fitness kun kerta tätä avainsanana aiheessakin käytit, mutta se ei minulle välity. Epäpuhdas pystysoutu (tai pystysoutu muutenkin) ei oikein myöskään anna mairittelevaa kuvaa.

Noh, työkeikat on aina työkeikkoja. Ketjun aiemmat kuvat on hyviä. Valo on kauttaaltaan mainiota ja käsittely hyvää sekä maltillista. #60-72 etenkin miellyttää omaa silmää hyvinkin paljon. Niissä on jotain aitoa :)
Ville^K
Viesti:

laxative kirjoitti:Ihan ok valaistuja, mutta tällaisilta pönökuvilta oottaisi myös säännönmukaisuutta. Mallin asennot, ilmeet ja muut pikkuseikat kuten sommittelu antavat mielikuvan räpsyistä, eivätkä harkituista kuvista.
Kiitos palautteesta!

Koetin ennen kuvausta googlata vähän esimerkkiä miten tän tyylisiä kuvia kannattaisi sommitella mutta löysin todella vähän omaa silmää miellyttäneitä esimerkkejä. Tyypillisesti kaikki olivat vain iloisesti hymyileviä ihmisiä pieni käsipaino/kahvakuula kädessä jossain aurinkoisella salilla hengailemassa tai puhtaasti dokumentaarisia kuvia jostain alan kisoista. Omat suosikkini löysin tälläkin foorumilla postaavan käyttäjän Fireisland crossfit-kuvista ja yritin saada näihin hiukan samaa meininkiä. En kuitenkaan omista yhtä laajaa optiikkaa joten laajisefekti jäi värikuvissa vaisuksi.

Mulla ei oikein ole kunnollista käsitystä miten tämäntyylisiä kuvia pitäisi sommitella. Ainakin tuntui siltä että toi mun aikaisempi tuotanto ei nyt meiningiltään sovi tähän yhtään. Jos tähän on heittää jotain hyvää linkkiä mistä voisi saada ideoita niin otan mielelläni vastaan.
Kuvista pitäisi myös jotenkin huokua fitness kun kerta tätä avainsanana aiheessakin käytit, mutta se ei minulle välity. Epäpuhdas pystysoutu (tai pystysoutu muutenkin) ei oikein myöskään anna mairittelevaa kuvaa.
En oikein keksinyt mitään sopivaa nimeä. En myöskään ole kokenut fitness- tai missään muussakaan punttimeiningeissä joten mulla ei riitä asiantuntemus arvioimaan kuvien uskottavuutta. Arvelin että juuri tämä on nimenomaan se mihin homma kyykkää eniten.

Tässäkin otan mielelläni vastaan rakentavia ehdotuksia joiden avulla saisin seuraavista vastaavista kuvista parempia jos niitä tulee joskus tehtyä.
Noh, työkeikat on aina työkeikkoja.
Kyseessä oli TFP-kuvaus jossa halusin koittaa tuota mustavalkokuvan valaisua ja vesiefektiä. Muut kuvat on sitten ekstraa.
Ketjun aiemmat kuvat on hyviä. Valo on kauttaaltaan mainiota ja käsittely hyvää sekä maltillista. #60-72 etenkin miellyttää omaa silmää hyvinkin paljon. Niissä on jotain aitoa :)
Mukava että noi toimii kun niitä on tullut harjoiteltua hiukan enemmän :)
laxative

Viesti Kirjoittaja laxative »

ProductionteamMnM kanavalta saa reenivinkkejä. Niistä voi sitten matkia neuvoksi parhaimmat liikkeet. Tuossa esimerkkiä: https://www.youtube.com/watch?v=pCaqu8WLfTc

Saattaahan noista lähtee into reenaamiseenkin, noi on hyviä videoita. Kuntisalikulttuuria on ehkä vaikea kuvata, mutta jotain mallia voi ottaa kaverin kuvaustyylistä myös. Sillä on oma saitti jossain muistaakseni.

Poseeraukseen on vaikea sanoa. Yritin löytää jotain vanhoja nyrkkeilijäkuvia mitä löysin aikanaan fredmirandasta, mutta en millään. Toi taustavalomeininki toimii jotenkin, mutta jää vaisuksi ja tummaksi. Se on lisäksi vähän joka suuntaan vinksallaan. Kohtisuorat ja symmetriset taustat toimii aina, jos pitää jossain lokaatiossa kuvata.
Ville^K
Viesti:

laxative kirjoitti:ProductionteamMnM kanavalta saa reenivinkkejä. Niistä voi sitten matkia neuvoksi parhaimmat liikkeet. Tuossa esimerkkiä: https://www.youtube.com/watch?v=pCaqu8WLfTc

Saattaahan noista lähtee into reenaamiseenkin, noi on hyviä videoita. Kuntisalikulttuuria on ehkä vaikea kuvata, mutta jotain mallia voi ottaa kaverin kuvaustyylistä myös. Sillä on oma saitti jossain muistaakseni.

Poseeraukseen on vaikea sanoa. Yritin löytää jotain vanhoja nyrkkeilijäkuvia mitä löysin aikanaan fredmirandasta, mutta en millään. Toi taustavalomeininki toimii jotenkin, mutta jää vaisuksi ja tummaksi. Se on lisäksi vähän joka suuntaan vinksallaan. Kohtisuorat ja symmetriset taustat toimii aina, jos pitää jossain lokaatiossa kuvata.
Kiitos palautteesta ja linkkivinkistä. Muistelen että oon joskus katellu myös tämmösen kaverin ku Mike Sirén kuvia mutta ne ei jotenkin miellyttänyt omaa silmää. Seuraavalla kerralla paremmin!

Sitten palataan omalle tontille vähän vanhempien kuvien muodossa, eli sunnuntai-kuvat jatkuu Annikan kanssa päivän toisella tummemmalla lookilla:

Kuva
Feline Sunday | Black by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Flickrissä pari lisää ja inan parempaa resoa. Kiitos kun kurkkasit!

Vilkaisulaskuri: 14063
moonshine

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Pikatuomiot.

#101: ihan kiva, kirjahylly taustana ristiriidassa kuvan kanssa.

#102: silmät aineissa

#103: väkinäisen oloinen asento, sääret näyttää ylipitkiltä

#104: tunnelma vastannee haluttua, mutta mielestäni pose ei imartele mallia (heikko ryhti, luiseva).

#105: setin paras, välitön, leikittelevä
loratsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loratsu »

104 toimii tänne.

ensinnmäinen mikä kiinnitti nopeesti negatiivisesti huomion on kohina? tummassa ja ihon varjoalueella aikamoista.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Mulle taas toimii tuo #103 parhaiten, olkoonkin että sääret todella pitenee tuossa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
alsalus

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Rockford kirjoitti:Mulle taas toimii tuo #103 parhaiten, olkoonkin että sääret todella pitenee tuossa.
Mulle kanssa. Ympäristö näyttää kotoisalta ja valo on kaunis ja tuolikin on hieno lisä. Säärten piteneminen on musta vain hyvä juttu, vaikkakin "optinen virhe". Meikki on tällaiseen kotikuvaukseen luonnonvalossa vähän överi. Sarja toimisi paremmin, jos olisi sunnuntaiaamufiilistä enemmän eli maltillisempaa ehostusta, etenkin kun mallin kasvot ovat näin virheettömät.
Ville^K
Viesti:

moonshine kirjoitti:Pikatuomiot.

#101: ihan kiva, kirjahylly taustana ristiriidassa kuvan kanssa.

#102: silmät aineissa

#103: väkinäisen oloinen asento, sääret näyttää ylipitkiltä

#104: tunnelma vastannee haluttua, mutta mielestäni pose ei imartele mallia (heikko ryhti, luiseva).

#105: setin paras, välitön, leikittelevä
Kiitos palautteesta! Muutamia kommentteja noihin:

Annikalla on kilometrin pituiset jalat ja halusin saada sen näkymään tossa jalkakuvassa. En o poseen täysin tyytyväinen, mutta penkillä oli tunnearvoa jonka takia otettiin toi kuva. Kokeiltiin muitakin asentoja, mutta mun silmään tää toimi parhaiten.

Oon myöskin samaa mieltä että toi 105 on paras näistä. Varmaan yks parhaita mitä oon koskaan Annikasta ottanu :)
loratsu kirjoitti:104 toimii tänne.

ensinnmäinen mikä kiinnitti nopeesti negatiivisesti huomion on kohina? tummassa ja ihon varjoalueella aikamoista.
Kiitos palautteesta! Hmm....omalla näytöllä (tai omaan makuun) kohina ei näytä erityisen häiritsevältä. Näissä oli kyllä herkkyys vähän korkeammalla kun yleensä, koska sisällä oli tuolloin yllättävän vähän valoa. Näissä on käytössä herkkyyksiä ISO200-ISO1600.
Rockford kirjoitti:Mulle taas toimii tuo #103 parhaiten, olkoonkin että sääret todella pitenee tuossa.
Kiitos palautteesta! Mitä pidemmät sääret sen parempi ;)
alsalus kirjoitti:
Mulle kanssa. Ympäristö näyttää kotoisalta ja valo on kaunis ja tuolikin on hieno lisä. Säärten piteneminen on musta vain hyvä juttu, vaikkakin "optinen virhe". Meikki on tällaiseen kotikuvaukseen luonnonvalossa vähän överi. Sarja toimisi paremmin, jos olisi sunnuntaiaamufiilistä enemmän eli maltillisempaa ehostusta, etenkin kun mallin kasvot ovat näin virheettömät.
Tänks!

Tästä samasta setistä oli se aiemmin postaamani valkoinen setti missä oli naturaalimpi meikki. Haluttiin tehdä kaksi lookkia mitkä erosi selvästi toisistaan ja mentiin tällä musta vs valkoinen meiningillä. Mut kyllähän se on totta, että meikkiä on sunnuntaiksi ehkä vähän liikaa tässä jälkimmäisessä.
Ville^K
Viesti:

Nyt on ollu vähän muuttokiireitä enkä oo ehtiny kamalasti postailemaan ja kuvaileen mutta kyllä tässä on kuitenkin jonkin verran kertyny kuvia varastoon.

Kävin taannoin Flow -festareilla Helsingissä ja aattelin että jätän kamerakamat kotiin ja fiilistelen musaa ja mestoja. Noh...kyllähän siinä kuitenkin niin kävi että nappasin kaverilta Sonyn RX-100 II:n käyttöön viikonlopun ajaksi ja näppäilin kasuaalisti kuvan sieltä ja toisen täältä. Yritin kuvata neliöön (Instaan) mahtuvia kuvia muun toiminnan ohessa ja tässä on saalis:

#106 (28mm)
Kuva
Clark live @ Flow Festival 2015 by Ville Kotimaki, on Flickr

#107 (28mm)
Kuva
Major Lazer live @ Flow Festival 2015 by Ville Kotimaki, on Flickr

#108 (47mm)
Kuva
Paperi T + Femme En Fourrure live @ Flow Festival 2015 by Ville Kotimaki, on Flickr

#109 (28mm)
Kuva
Bright Balloon 360 Stage by Ville Kotimaki, on Flickr

#110 (48mm)
Kuva
Tiga live @ Flow Festival 2015 by Ville Kotimaki, on Flickr

#111 (28mm) [Tässä failasin 1:1 rajauksen]
Kuva
Tiga live @ Flow Festival 2015 by Ville Kotimaki, on Flickr

#112 (28mm)
Kuva
Decorations by Ville Kotimaki, on Flickr

#113 (45mm)
Kuva
Disco Tower by Ville Kotimaki, on Flickr

#114 (28mm)
Kuva
Sunset by Ville Kotimaki, on Flickr

Oli kyllä hienot setit! Tuonne olis kyllä voinut lähteä mielellään kuvaamaan pelkästään niitä ihmisiä mitä siellä pyörii mutta nyt meni loman kannalta :)

RX-100 II oli ihan kohtuu kiva kamera kuvata. Tarkennuksen kanssa oli eniten ongelmaa koska huteja tuli hämärässä aivan hitosti. Joku automaattinen hyperfokaalinen tarkennus olisi kova juttu tämmösissä näppäilykameroissa. Ilmeisesti Ricohin GR:stä löytyy sellanen niin oon tässä vähän harkinnut jos joskus laittaisi sellaisen taskukameraksi :) RX-100 II:n kennon tuottama kuvanlaatu ja optiikka oli kuitenkin tämmöseen tarkotukseen oikein hyvät.

Kiva kun kurkkasit!

Vilkaisulaskuri: 14634
Viimeksi muokannut Ville^K, Syys 06, 2015 20 : 12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sahaaja

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Monessa "paremmassa" pokkarissa jätetty tosiaan käsintarkentaminen huonolle huomiolle.

Ilmeisesti osa noista kuvista otettu pidemällä polttovälillä?
Olisko pelkkä 28mm ollut liian rajallinen?
Ville^K
Viesti:

Sahaaja kirjoitti:Monessa "paremmassa" pokkarissa jätetty tosiaan käsintarkentaminen huonolle huomiolle.
Tämä on kyllä harmi.
Ilmeisesti osa noista kuvista otettu pidemällä polttovälillä?
Lisäsin kuvien yhteyteen kinovastaavat polttovälit ja suurimmassa osassa on toi 28mm jota käytin isomman valovoiman takia.
Olisko pelkkä 28mm ollut liian rajallinen?
Luulen että pärjäisin tolla 28mm, koska hyvästä kroppikennossa rajaa helposti kuvasta puolet pois jos tarkoituksena on käyttää kuvia nettikoossa.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Kyllä mä voin suositella ricohia ihan mielelläni. Mukavan ripeä, kuvanlaatu piisaa ainakin meikäläiselle ja jotenkin se on aina käden ulottuvilla ku sitä kaipaa. Parhaita hankintoja itelle pitkään aikaan. Oikeastaan kahdesta syystä: se on ihan sairaan hyvä ja enpä oo pitkään aikaan juuri mitään hankkinut.
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

#106 on mielestäni todella hienosti onnistunut. Hyvä käsittely, kiehtovat sävyt, huippuvalot reunustavat siluettiyleisön pään muotoja tyylikkäästi. Hieno valon siroaminen ja kaiken kaikkiaan mainio kuva. Vaikken olekaan Flow-muottiin sopiva edes prässäämällä, niin kuvan tunnelma tarttui vahvasti.
Sapere aude.
---
flickr
Vastaa Viestiin