puuhapete kirjoitti:Niinkuin jo itsekin totesit niin vallitseva kova valo pilaa muuten hyvät kuvat. Alimmaisessa lisäksi puhki palanut taivas vie sen viimeisenkin huomion kohteesta.
Kyllä se on vaan todettava että jos ei rekkakuormallista valoja matkassa niin harvoin keskipäivällä suorassa auringonvalossa saa hyvää jälkeä aikaiseksi.
Kiitos palautteesta! Mun mielipide näistä kuvista on hiukan positiivisempi. Oikeastaan ainoa missä valo näyttää mun silmään selvästi huonommalta on tuo hymy/hiuskuva puskan keskellä. Siinä olisin halunnu myös vähä lyhkäsempää syväterävyyttä, mutta auringonpaiste ei antanu myöten ND8 suotimen kanssa kun mentiin 1/250 suljinajalla. Tossa kuvassa myös salama jäi alitehoiseksi kun en tuolla hetkellä nähny kameran takatelkkarista kunnolla auringonpaisteen vuoksi.
Noihin kahteen muuhun oon ihan tyytyväinen. Mielestäni toi taivaan vaaleus ei haittaa koska kuvan keskellä on mallin tummta hiukset jotka vievät oman katseeni malliin.
alsalus kirjoitti:Fotogeeninen malli - kuten sulla on tapana, ja lupiinitausta on hyvä idea. Mulla on haaveena kuvata tummempi-ihoista mallia jossain sinisessä yhteydessä, tykkään kauheasti miten iho ja sininen sävy syventävät toisiaan:
https://thegrio.files.wordpress.com/201 ... .jpg?w=416
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... f86446.jpg
Mutta tässä valo on tosiaan kova ja vaikea.
Ykköskuvassa ripsipidennykset eivät näytä ihan otollisimmilta, vaikka muuten kuva on hyvin valottunut. Kakkosen ilme tosiaan hauska. Puhkipalanut taivas kolmosessa ei vie multa yöunia, mutta värit toistuvat vähän heikosti. Kakkos- ja kolmoskuvaa saattaisin rajata vähän tiukemmiksi.
Kiitos kommentista! Sininen ja tummempi iho pelaa kyllä nätisti, erityisesti tossa sun heittämässä ensimmäisessä esimerkkikuvassa.
Oon samaa mieltä noista irtoripsistä. Mun makuun ne oli hiukan liian suuret, mutta en päässyt vaikuttamaan mallin stailaukseen kuin vaatteen osalta. Huomasin jälkikäteen myös että ripset olivat kiinnitetty vahingossa epäsymmetrisesti ja valkkasin sellaisia kuvia missä tämä epäsymmetria ei paista pahasti silmään. Pitäisi itse aina käydä mallin naama tarkasti läpi ennen kuvausta ja osata korjata virheet meikkauksessa :)
Tummensin vähän tuota kolmoskuvaa palautteesi perusteella ja nyt se on mun mielestä parempi. Laitan sen vanhan version tuohon näkyviin myöhemmin kun kaivan sen jostain taas esiin.
loratsu kirjoitti:Kyllä se on vaan todettava että jos ei rekkakuormallista valoja matkassa niin harvoin keskipäivällä suorassa auringonvalossa saa hyvää jälkeä aikaiseksi.
samaa mieltä. vaikkakin minulla on yksi "tehokas" tuikku ulkona. zekkailee mallikuvauksia mitä isot firmat tekee niin omat kamat aika pieniä :)
Mjoo kuvasin taannoin yhdessä työpajassa Broncolorin tuikuilla ja Para-heijastimilla niin onhan siinä vähän erilainen meininki :) Harmi että noi ei ole aivan sieltä lompakkoystävällisimmästä päästä. Eikä niitä isoja muokkaimia voi myöskään helposti operoida yksin.
Joku HSS-akkusalama kyllä kiinnostaisi. Onko sulla loratsu minkälainen setti käytössä ja mitä oot tykänny? Elinchromen Quadran hintaluokan valo voisi tulla kysymykseen, mutta Quadrassa on se täysin käsittämätön omituisuus että jos siihen kytkee kaksi valoa kiinni niin niiden tehojen suhde on kiinteä 1:2 aina :o Joku muu sen pitäisi olla.
emerik kirjoitti:Flickr kun noita katselin, niin ainakin malli erottuu positiivisella tavalla näissä kuvissa. Hyvin kuvauksellinen. Sikäli huvittavaa kun vettähän tässä on satanut koko kesän, niin joku näkee aurinkoisen päivän huonona asiana. Myös nuo sumuiset korppi ja karhuista otetut kuvat oli hienoja.
Kiitoksia! Ei tuossa auringossa sinäänsä ole mitään vikaa, mutta kun säätiedotus lupasi erilaista säätä. Jos säätila olis ollu tiedossa olisin miettiny toisenlaisen kuvauksen :)
Karhukuvat ei ole vielä kaikki Flickrissä. Yks setti on vielä tulossa ja sitten teen niistä postauksen tähän ketjuun.