Villen kuvaketju (Sekalainen kuvapäivitys, 24.12.2015).

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Rockford kirjoitti:
Ville^K kirjoitti:#73
Upea kuva ja tässäkin tuota raikkautta kyllä riittää. En tajua miten tuo valaistu, mutta oli nyt salama tai heijastin niin toimii loistavasti.
Kiitti! Hääpari on valaistu kaason pitämällä heijastimella. Otin kuvan ilman kaasoa sekä kaason kanssa ja lopullinen kuva on näiden kahden sopiva yhdistelmä :)
moonshine kirjoitti:Nätti on. Onko mihin aikaan kuvattu, oisko toiminut paremmin valon puolesta vielä myöhempään?

Näin ex-jyväskyläläisenä pitää vinkata, että palokkajärven lohikosken puoleinen ranta saattaisi myös olla hyvä kuvauspaikka auringonlaskusuuntineen ja tunnelmaltaan.
Kiitos kommentista! Kuva olis toiminut luultavasti paremmin myöhemmin mutta päätin alottaa kuvailun heti kun meikki ja kampaus olivat valmiit. Niiden ajotus ei nyt sitten ihan osunu auringonlaskuun.

Kiitos kuvauspaikkavinkistä! Pitääpä käydä kahtelemassa tuolla joku ilta jos aurinko sattuisi paistamaan :)
Stickl kirjoitti:Viimenen on tosi upea! Ite vähän samantapaista suomi -meininkiä yritin tavotella viime viikonlopun keikalla.
Kiva kuulla että toimii :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
alsalus

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Eiku just hyvä tää keskipäivän aurinko - kuva on raikas ja elämänhaluinen ja upeasti valottunut. Auringonlaskun hääpari tuottaisi epämiellyttäviä mielleyhtymiä suhteen tulevaisuudesta, kun pimeys on laskeutumassa..:)
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

alsalus kirjoitti:Eiku just hyvä tää keskipäivän aurinko - kuva on raikas ja elämänhaluinen ja upeasti valottunut. Auringonlaskun hääpari tuottaisi epämiellyttäviä mielleyhtymiä suhteen tulevaisuudesta, kun pimeys on laskeutumassa..:)
+1
Ville^K
Viesti:

alsalus kirjoitti:Eiku just hyvä tää keskipäivän aurinko - kuva on raikas ja elämänhaluinen ja upeasti valottunut. Auringonlaskun hääpari tuottaisi epämiellyttäviä mielleyhtymiä suhteen tulevaisuudesta, kun pimeys on laskeutumassa..:)
nsamppa kirjoitti:
+1
Kiitti! No mutta tottahan ne on nämäkin kommentit :)

Laitetaas sit pari perinteisempää.

Kuva
Wedding portrait by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva

Kuva

Tykkäsin et saatiin kaikkiaan aika kiva setti tehtyä Saaralle ja Ollille. Näitä on kiva katsella ja muistella suomen nelipäiväistä kesää 2015 :) Nää on kaikki heijastimilla avustettua luonnonvaloa. Olispa aina assari tai kaksi ku ulkona kuvataan :)

Kiva että vilkaisit!

Kurkkauslaskuri: 11352
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Tykkään kovasti. Kesäisiä, raikkaita, iloisia.
moonshine

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Valo ja käsittely pelaa tututusti (joskin vihree menee mulle aavistuksen överiksi taasen ja kerää tarpeetonta huomiota).

Poset tosiaan varsin perinteistä linjaa. Näkisin mielelläni myös kuvia, joissa on enemmän persoonaa pelissä ja molemmilla katse kameraan. Toki varmasti genressään ja tarkoituksessaan pelaa näinkin.

Kuvauspaikkana noi puskat alkaa jäsen Ville K:lta olee nähty. ;)
Ville^K
Viesti:

Hel_NiS kirjoitti:Tykkään kovasti. Kesäisiä, raikkaita, iloisia.
Kiitän! Tähän pyrittiin :)
moonshine kirjoitti:Valo ja käsittely pelaa tututusti (joskin vihree menee mulle aavistuksen överiksi taasen ja kerää tarpeetonta huomiota).

Poset tosiaan varsin perinteistä linjaa. Näkisin mielelläni myös kuvia, joissa on enemmän persoonaa pelissä ja molemmilla katse kameraan. Toki varmasti genressään ja tarkoituksessaan pelaa näinkin.

Kuvauspaikkana noi puskat alkaa jäsen Ville K:lta olee nähty. ;)
Kiitos palautteesta!

Tykkään kuvata pusikossa ja luonnollisesti kun mun portfoliossa on paljon metsäkuvaa niin mua hakeutuu palkkaamaan sellaset ihmiset ketkä tykkää metsähommista ja looppi on valmis :) Tämä pari toivoi hääpotreteiltaan seuraavaa:
- Kuvia luonnossa.
- Järvimaisema olisi kiva.
- Ei peltokuvia.
- Ei urbaania kaupunkikuvaa.

Näillä spekseillä päädyttiin pusikkoon ja hiekkarannan lähistölle :)

Heitetääs tähän vielä yksi hääkuva missä sulhasella on katsekontakti:

Kuva

Mites toi?

Mulla on tässä kyllä vielä vähän editoimatonta puskakuvaa työn alla, mutta sen jälkeen tulee jotain muuta ainakin yks setti :)
kapa21

Viesti Kirjoittaja kapa21 »

Tykkään myös viimeisestä. olet varmasti osannut luoda rennon fiiliksen kuvatessa. Sulhasen ilme vilpittömän onnellisen näköinen. Tuohon kuvaan on hyvä palata sitten seitsemän vuoden välein kriisin iskiessä;)
alsalus

kapa21 kirjoitti:Tykkään myös viimeisestä. olet varmasti osannut luoda rennon fiiliksen kuvatessa. Sulhasen ilme vilpittömän onnellisen näköinen. Tuohon kuvaan on hyvä palata sitten seitsemän vuoden välein kriisin iskiessä;)
Totta tosiaan - yleensä hääkuvissa on hippusen pinnistelyä mukana - näissä kuvissa taas on levollinen ja luottavainen ja onnellinen fiilis. Kuvattava pari on oikeasti onnellisen ja keskenään viihtyvän oloinen toisilleen sopiva pari, josta tulee munlaiselle paria tuntemattomallekin hyvä fiilis. Ei kai kuvilta voi vaatia mitään sen enempää.

Toi vika kuva on hieno ja vangitseva - katsekontakti toimii sekin upeasti. Rajaus tuntuu ehkä aivan inahduksen ahtaalta. Tosin niin vähän, että ahtaudesta ei oikein voi moittiakaan. Sormuskin näkyy tässä vikassa kuvassa hauskasti - hyvin sommiteltu kuva.
Ville^K
Viesti:

kapa21 kirjoitti:Tykkään myös viimeisestä. olet varmasti osannut luoda rennon fiiliksen kuvatessa. Sulhasen ilme vilpittömän onnellisen näköinen. Tuohon kuvaan on hyvä palata sitten seitsemän vuoden välein kriisin iskiessä;)
Kiitos palautteesta! Tää on se homma mihin koitan satasata kaikkein eniten kuvatessa ja mukava kyl kun onnistuu :) Täytyy kyllä myöntää että toi sulhanen oli kyllä niin kotonaan ja itsevarma kameran edessä etten ole toista nähny :)
alsalus kirjoitti:Totta tosiaan - yleensä hääkuvissa on hippusen pinnistelyä mukana - näissä kuvissa taas on levollinen ja luottavainen ja onnellinen fiilis. Kuvattava pari on oikeasti onnellisen ja keskenään viihtyvän oloinen toisilleen sopiva pari, josta tulee munlaiselle paria tuntemattomallekin hyvä fiilis. Ei kai kuvilta voi vaatia mitään sen enempää.

Toi vika kuva on hieno ja vangitseva - katsekontakti toimii sekin upeasti. Rajaus tuntuu ehkä aivan inahduksen ahtaalta. Tosin niin vähän, että ahtaudesta ei oikein voi moittiakaan. Sormuskin näkyy tässä vikassa kuvassa hauskasti - hyvin sommiteltu kuva.
Kiitoksia! Hieno homma että toimii myös kriittisemmän raadin silmään :)

Oon samaa mieltä että on hitusen ahdas. Yleensä nää parhaat ilmeet tulee otettua vähän pikatilanteena kun ihmiset joko olettaa että kuvaa ei oteta vielä tai että kuvan ottaminen on juuri lopetettu. Tällön on kiire ja välillä sommittelu epäonnistuu. Pitäs vaan suosiolla ampua vähä väljemmin kun noita pikseleitäkin oli rajausta varten riittävästi.

Lisää....pusikkokuvaa! :)

Kuva
Summer within by Ville Kotimaki, on Flickr

#79 (Tässä yritin vähän samantapaista kun mitä Arto postasi taannoin tänne mutta menestys oli huono. Liikaa aurinkoa ja salamassa liian vähän tehoa. Lisäks toi ympäristö näyttää liikaa rikkaruohoilta mut sain kuitenkin mainion ilmeen ulos :)
Kuva
Hiding in sunshine by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
Lupine field by Ville Kotimaki, on Flickr

Ruwaŋthi oli tykänny mun jutuista Facessa aiemmin ja tuli kesälomalle Jyväskylään. Huuteli sitten Jykylän malliryhmässä haluisko joku TFP-kuvailla ja heitin viestiä että lähetään :) Kuvaushommat meinas peruuntua kun olin flunssan kourissa mutta lopulta saatiin järkättyä aikaa ja löyty vielä hieno lupiinipusikko vaikka noiden aika alkoi olla finaalissa.

Kuvauspäivän piti olla pilvinen, mutta sitten paistoikin aurinko kirkkaalta taivaalta (+pari pilveä) ja kuvattiin tietysti keskipäivällä. Onneksi oli salama mukana niin sai jotain rotia tohon valoon. Vähän ärsyttävä pelata noiden harmaasuotimien kanssa, varsinkin kun ND8 on monessa tilanteessa liian vähän eikä mulla ole kaikkiin laseihin suodinta. Nyt tekisi mieli tehokasta HSS-salamaa :)

Mallia oli ihan kiva kokeilla ohjata myös englanniksi :)

Mukava kun vilkaisit! Flickrissä on lisää.

Vilkaisulaskuri: 11896

Muoks. Viimeisen kuvan valotusta on laskettu himpun verran.
Viimeksi muokannut Ville^K, Heinä 31, 2015 14 : 11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
puuhapete

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Niinkuin jo itsekin totesit niin vallitseva kova valo pilaa muuten hyvät kuvat. Alimmaisessa lisäksi puhki palanut taivas vie sen viimeisenkin huomion kohteesta.

Kyllä se on vaan todettava että jos ei rekkakuormallista valoja matkassa niin harvoin keskipäivällä suorassa auringonvalossa saa hyvää jälkeä aikaiseksi.
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
alsalus

Fotogeeninen malli - kuten sulla on tapana, ja lupiinitausta on hyvä idea. Mulla on haaveena kuvata tummempi-ihoista mallia jossain sinisessä yhteydessä, tykkään kauheasti miten iho ja sininen sävy syventävät toisiaan:

https://thegrio.files.wordpress.com/201 ... .jpg?w=416
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... f86446.jpg

Mutta tässä valo on tosiaan kova ja vaikea.

Ykköskuvassa ripsipidennykset eivät näytä ihan otollisimmilta, vaikka muuten kuva on hyvin valottunut. Kakkosen ilme tosiaan hauska. Puhkipalanut taivas kolmosessa ei vie multa yöunia, mutta värit toistuvat vähän heikosti. Kakkos- ja kolmoskuvaa saattaisin rajata vähän tiukemmiksi.
loratsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loratsu »

Kyllä se on vaan todettava että jos ei rekkakuormallista valoja matkassa niin harvoin keskipäivällä suorassa auringonvalossa saa hyvää jälkeä aikaiseksi.
samaa mieltä. vaikkakin minulla on yksi "tehokas" tuikku ulkona. zekkailee mallikuvauksia mitä isot firmat tekee niin omat kamat aika pieniä :)
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Flickr kun noita katselin, niin ainakin malli erottuu positiivisella tavalla näissä kuvissa. Hyvin kuvauksellinen. Sikäli huvittavaa kun vettähän tässä on satanut koko kesän, niin joku näkee aurinkoisen päivän huonona asiana. Myös nuo sumuiset korppi ja karhuista otetut kuvat oli hienoja.
Ville^K
Viesti:

puuhapete kirjoitti:Niinkuin jo itsekin totesit niin vallitseva kova valo pilaa muuten hyvät kuvat. Alimmaisessa lisäksi puhki palanut taivas vie sen viimeisenkin huomion kohteesta.

Kiitos palautteesta! Mun mielipide näistä kuvista on hiukan positiivisempi. Oikeastaan ainoa missä valo näyttää mun silmään selvästi huonommalta on tuo hymy/hiuskuva puskan keskellä. Siinä olisin halunnu myös vähä lyhkäsempää syväterävyyttä, mutta auringonpaiste ei antanu myöten ND8 suotimen kanssa kun mentiin 1/250 suljinajalla. Tossa kuvassa myös salama jäi alitehoiseksi kun en tuolla hetkellä nähny kameran takatelkkarista kunnolla auringonpaisteen vuoksi.

Noihin kahteen muuhun oon ihan tyytyväinen. Mielestäni toi taivaan vaaleus ei haittaa koska kuvan keskellä on mallin tummta hiukset jotka vievät oman katseeni malliin.
alsalus kirjoitti:Fotogeeninen malli - kuten sulla on tapana, ja lupiinitausta on hyvä idea. Mulla on haaveena kuvata tummempi-ihoista mallia jossain sinisessä yhteydessä, tykkään kauheasti miten iho ja sininen sävy syventävät toisiaan:

https://thegrio.files.wordpress.com/201 ... .jpg?w=416
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... f86446.jpg

Mutta tässä valo on tosiaan kova ja vaikea.

Ykköskuvassa ripsipidennykset eivät näytä ihan otollisimmilta, vaikka muuten kuva on hyvin valottunut. Kakkosen ilme tosiaan hauska. Puhkipalanut taivas kolmosessa ei vie multa yöunia, mutta värit toistuvat vähän heikosti. Kakkos- ja kolmoskuvaa saattaisin rajata vähän tiukemmiksi.
Kiitos kommentista! Sininen ja tummempi iho pelaa kyllä nätisti, erityisesti tossa sun heittämässä ensimmäisessä esimerkkikuvassa.

Oon samaa mieltä noista irtoripsistä. Mun makuun ne oli hiukan liian suuret, mutta en päässyt vaikuttamaan mallin stailaukseen kuin vaatteen osalta. Huomasin jälkikäteen myös että ripset olivat kiinnitetty vahingossa epäsymmetrisesti ja valkkasin sellaisia kuvia missä tämä epäsymmetria ei paista pahasti silmään. Pitäisi itse aina käydä mallin naama tarkasti läpi ennen kuvausta ja osata korjata virheet meikkauksessa :)

Tummensin vähän tuota kolmoskuvaa palautteesi perusteella ja nyt se on mun mielestä parempi. Laitan sen vanhan version tuohon näkyviin myöhemmin kun kaivan sen jostain taas esiin.
loratsu kirjoitti:
samaa mieltä. vaikkakin minulla on yksi "tehokas" tuikku ulkona. zekkailee mallikuvauksia mitä isot firmat tekee niin omat kamat aika pieniä :)
Mjoo kuvasin taannoin yhdessä työpajassa Broncolorin tuikuilla ja Para-heijastimilla niin onhan siinä vähän erilainen meininki :) Harmi että noi ei ole aivan sieltä lompakkoystävällisimmästä päästä. Eikä niitä isoja muokkaimia voi myöskään helposti operoida yksin.

Joku HSS-akkusalama kyllä kiinnostaisi. Onko sulla loratsu minkälainen setti käytössä ja mitä oot tykänny? Elinchromen Quadran hintaluokan valo voisi tulla kysymykseen, mutta Quadrassa on se täysin käsittämätön omituisuus että jos siihen kytkee kaksi valoa kiinni niin niiden tehojen suhde on kiinteä 1:2 aina :o Joku muu sen pitäisi olla.
emerik kirjoitti:Flickr kun noita katselin, niin ainakin malli erottuu positiivisella tavalla näissä kuvissa. Hyvin kuvauksellinen. Sikäli huvittavaa kun vettähän tässä on satanut koko kesän, niin joku näkee aurinkoisen päivän huonona asiana. Myös nuo sumuiset korppi ja karhuista otetut kuvat oli hienoja.
Kiitoksia! Ei tuossa auringossa sinäänsä ole mitään vikaa, mutta kun säätiedotus lupasi erilaista säätä. Jos säätila olis ollu tiedossa olisin miettiny toisenlaisen kuvauksen :)

Karhukuvat ei ole vielä kaikki Flickrissä. Yks setti on vielä tulossa ja sitten teen niistä postauksen tähän ketjuun.
loratsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loratsu »

Mjoo kuvasin taannoin yhdessä työpajassa Broncolorin tuikuilla ja Para-heijastimilla niin onhan siinä vähän erilainen meininki :) Harmi että noi ei ole aivan sieltä lompakkoystävällisimmästä päästä. Eikä niitä isoja muokkaimia voi myöskään helposti operoida yksin.
uuber kamoja ja kalliita!
Onko sulla loratsu minkälainen setti käytössä ja mitä oot tykänny? Elinchromen Quadran hintaluokan valo voisi tulla kysymykseen, mutta Quadrassa on se täysin käsittämätön omituisuus että jos siihen kytkee kaksi valoa kiinni niin niiden tehojen suhde on kiinteä 1:2 aina :o Joku muu sen pitäisi olla.
tota elinkaa, priolite ja profoto mietin mutta päädyinkin jinbei hd 600II versioon jossa hss ja aivan mahtava hintasekseen ja ehdottomasti halusin ilman johtoja. köyhä harrastelija kun oon. jep elinkan tehosäätö suhde ihme ja ei sovi kuin adabterilla isot muokkaimet mikä mun mielestä höpö höpö rahastus juttu.
Ville^K
Viesti:

loratsu kirjoitti:
uuber kamoja ja kalliita!
Onko sulla loratsu minkälainen setti käytössä ja mitä oot tykänny? Elinchromen Quadran hintaluokan valo voisi tulla kysymykseen, mutta Quadrassa on se täysin käsittämätön omituisuus että jos siihen kytkee kaksi valoa kiinni niin niiden tehojen suhde on kiinteä 1:2 aina :o Joku muu sen pitäisi olla.
tota elinkaa, priolite ja profoto mietin mutta päädyinkin jinbei hd 600II versioon jossa hss ja aivan mahtava hintasekseen ja ehdottomasti halusin ilman johtoja. köyhä harrastelija kun oon. jep elinkan tehosäätö suhde ihme ja ei sovi kuin adabterilla isot muokkaimet mikä mun mielestä höpö höpö rahastus juttu.
Kiitos vastauksesta! Tässä on nyt tullu sen verran kustannuksia muista jutuista että valokuvausostokset on jäissä jonkin aikaa. Mut kyllä se varmaan sen jälkeen on joku tommonen sun mainitsemista. Jinbeihin en o tutustunu mutta pitää googlata!

Tässä pyörii taustalla just Creative Liven setti missä on Lindsay Adler höpöttämässä. Ihan hyvää basic settiä ja äsken kateltiin hänen ensimmäisiä duuneja.

Tästä innostuneena postaan mun ekat muotokuvat :) Oma muotokuvausinnostus lähti siitä kun päivitin paremman iso-keston toivossa D40 runkoni D7000 kameraan millä sai ensimmäistä kertaa salaman irti kamerasta helposti (CLS). Kuvasin ensin jonkin verran pehmoleluja jonka jälkeen rohkaistuin ja kysyin kaveriltani Saanalta haluisko hän lähteä heilumaan mun kameran eteen kokeeksi. Tiesin että Saana kokeilee helposti uusia juttuja ja hän suostui lähtemään malleilemaan :)

Lopputulos:

Kuva
Saana by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva

Kuva

Sellasta :) Nää on kuvattu jouluna 2010. Mukava kun kurkkasit!

Vilkaisulaskuri: 12466
iikkoo

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

tämä #82 kyllä sävytti! Mun mielestä erinomainen
Ville^K
Viesti:

iikkoo kirjoitti:tämä #82 kyllä sävytti! Mun mielestä erinomainen
Kiitän! Minäkin tykkään ilmeestä, mutta valon tekisin toisin :)

Sitten jotain ihan muuta. Kävin joku aika sitten viettämässä pari yötä Kuhmossa Lassi Rautiaisen karhukojuilla. Tykkäsin kyllä että oli aika hienoa kahtella noiden otusten touhuja vaikka ei tuo nyt täysin autenttinen luontoelämys ollutkaan. Nuo oli todella aran oloisia otuksia ja alkuun odoteltiin noin 3h ennen kuin ensimmäinen karhunkuono ilmestyi puiden raosta näkyviin. Pari yötä noiden liikkeitä tuijotelleena uskoisin etten koskaan näe karhua luonnossa ilman haaskajärjestelyä.

Laitetaas tähän muutama sisäänheittokuva ja loput sitten Flickristä.

Kuva
The first bear sighting! by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
The Big Guy by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
A bear and a seagul by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
Raven by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
Friend or foe? by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
Forest trail by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
The Bear and Seagul by Ville Kotimaki, on Flickr

Kuva
Brown Bear portrait by Ville Kotimaki, on Flickr

#92 Ja pitihän siitä Lassistakin nopea muotokuva ottaa :)
Kuva
Lassi by Ville Kotimaki, on Flickr

Kalustona mulla oli näitä kuvatessa seuraavat rojut:

D700+MB-D10
D750
Sigma 35/1.4 Art
AF-S 70-200/2.8G VR2 (tuntui normaalizoomilta näillä etäisyyksillä)
AF-S 400/2.8D IF-ED
TC 1.4x
TC 2.0x

Jostain syystä D750 ei hyväksyny telejatkeita tuon vanhemman 400-millisen kanssa eikä suostunut tarkentamaan tai ottamaan kuvaa. Yläkannen lcd-näyttö välkkyi oudosti tuolla kombolla.

Muuten ei tuntunut jäävän kuvat kamoista kiinni. 800/5.6 oli aika monessa paikassa käytössä kun valoa vielä riitti.

Kaikki kuvat tarinan kanssa löytyvät täältä: https://flic.kr/s/aHskgK7eS8

Kiitos kun kurkkasit!

Vilkaisulaskuri: 12969
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Karhusetistä #86 & #87 on makeita. #90 voisi ehkä photoshopata etualan sorsan pois, ellet sitten ole luontokuvakilpailuun osallistumassa?

Ekat potretit on kyllä hyviä :-)
Vastaa Viestiin