Mikä matkakameraksi
-
Varkaat ei ole ehkä se suurin ongelma, tottunut ja varovainen matkaaja kun olen. Koolla on väliä huomaamattomuuden lisäksi siksi, että en jaksa raahata tuntikaupalla painavaa järjestelmää. Vakkarikameralle on vakuutus, mutta en halua vaarantaa sovittuja kuvauksia, jos juuri ennen niitä kamera tippuu/rikkoutuu/pöllitään jollain reissulla.
Polttovälikysymys on vielä auki, laajis oli oletusvalinta, mutta saattaapi olla, että parhaiten sopisi sittenkin joku normaalizoomi.
Polttovälikysymys on vielä auki, laajis oli oletusvalinta, mutta saattaapi olla, että parhaiten sopisi sittenkin joku normaalizoomi.
-
Re: Mikä matkakameraksi
????kairaba kirjoitti: Kun pitää kaikki tavarat käden ulottuvilla, niin ei sinulta mitään varasteta.
Olen +190 ja melko riski äijä. Santo Domingossa yritettiin viedä käsistä, Havannassa vietiin käsistä, Shanghaissa vietiin käsistä.....
Nuo kaikki ovat tapahtuneet asuessani noissa paikoissa joten turistin tietämättömyydestä/hölmöydestä/kännistä ei ole ollut kyse.
-
Coolpix A, Ricoh GR, Sony RX100, Pana LX... Noiden kahden ensinmainitun etuna on, että ne tuottavat matalilla herkkyyksillä käytännössä saman kuvanlaadun kuin täyskennoinen järkkäri. Itse myös tykkään kiinteästä ppolttovälistä. Sony on hieman pienempi ja kuvanlaadultaan pykälän heikompi ja käyttäytyy kuten perinteinen zoomipokkari. Pana LX:n uusimmasta mallista minulla ei ole kokemusta, mutta eiköhän sekin ihan kunnon kamera ole.PaPo kirjoitti:Varkaat ei ole ehkä se suurin ongelma, tottunut ja varovainen matkaaja kun olen. Koolla on väliä huomaamattomuuden lisäksi siksi, että en jaksa raahata tuntikaupalla painavaa järjestelmää. Vakkarikameralle on vakuutus, mutta en halua vaarantaa sovittuja kuvauksia, jos juuri ennen niitä kamera tippuu/rikkoutuu/pöllitään jollain reissulla.
-
En tiedä miksi tarvitsee pelätä täysikennoista? Tosin mellakka paikkoihin ei kannata välttämättä muutenkaan mennä hengailemaan...
Normi repussa parempikin kamera kulkee ilman, että kenenkään mielenkiinto herää arvotavaraan.
Itsellä kulkee täyskenno, pieni jalusta, TS-laajakulma ja pari muuta sopivaa objektiivia aina reissuilla mukana eikä ongelmia ole ollut. Painoa noilla on, mutta saan kuvia jollaisia haluan enkä tarvitse säätää niitä kotona.
Normi repussa parempikin kamera kulkee ilman, että kenenkään mielenkiinto herää arvotavaraan.
Itsellä kulkee täyskenno, pieni jalusta, TS-laajakulma ja pari muuta sopivaa objektiivia aina reissuilla mukana eikä ongelmia ole ollut. Painoa noilla on, mutta saan kuvia jollaisia haluan enkä tarvitse säätää niitä kotona.
-
- Viesti:
Pokkari
Nää Turkin kuvat otettu 300e pokkarilla ja 16 + 30mm pannareilla http://kontto.kuvat.fi/kuvat/Matkailu,+ ... scenes.jpg
Sony A7C, 35mm F1.8, 35mm 85mm f1.4
Fuji X100V
DJI Mavic Air
Fuji X100V
DJI Mavic Air
-
-
Paitsi, että kuvankäsittely on aika vahvasti mukana... jotkin pinnat ovat aika sileiksi vedettyjä, ja siitä seuraa hieman muovinen fiilis. Ei ehkä ihan luontevimmasta päästä nämä kuvat?onninpoika kirjoitti:Hyvä setti komisantolla. Näytit toteen sen, että hieman vaatimattomammallakin kalustolla pärjää ja jälki on hyvää.
--------
Aves!
Aves!
-
- Viesti:
kuvat
Joo tuo setti on käsitelty tarkoituksella tuollaiseksi, pointti oli että pokkarillakin pärjää. Itse tykkään kosketusnäytöstä kovasti, tarkennuksen siirto sormella jne. Kuvat suoraan luurin tai tablettiin.Sakke_K kirjoitti:Paitsi, että kuvankäsittely on aika vahvasti mukana... jotkin pinnat ovat aika sileiksi vedettyjä, ja siitä seuraa hieman muovinen fiilis. Ei ehkä ihan luontevimmasta päästä nämä kuvat?onninpoika kirjoitti:Hyvä setti komisantolla. Näytit toteen sen, että hieman vaatimattomammallakin kalustolla pärjää ja jälki on hyvää.
Se on makuasia sanoi ajokoira kun muniaan nuoli 😆
Täällä on kännykkä, pokkari jne. Kuvia samukoilla kuvattuna http://kontto.kuvat.fi/kuvat/Kuvia+Samsung+kameroilla/
Täällä mun kisakuvia https://www.facebook.com/komisantto?ref ... _nodl&_rdr
Sony A7C, 35mm F1.8, 35mm 85mm f1.4
Fuji X100V
DJI Mavic Air
Fuji X100V
DJI Mavic Air