Mikä matkakameraksi

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
PaPo

Viesti Kirjoittaja PaPo »

Varkaat ei ole ehkä se suurin ongelma, tottunut ja varovainen matkaaja kun olen. Koolla on väliä huomaamattomuuden lisäksi siksi, että en jaksa raahata tuntikaupalla painavaa järjestelmää. Vakkarikameralle on vakuutus, mutta en halua vaarantaa sovittuja kuvauksia, jos juuri ennen niitä kamera tippuu/rikkoutuu/pöllitään jollain reissulla.

Polttovälikysymys on vielä auki, laajis oli oletusvalinta, mutta saattaapi olla, että parhaiten sopisi sittenkin joku normaalizoomi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
onninpoika

Re: Mikä matkakameraksi

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

kairaba kirjoitti: Kun pitää kaikki tavarat käden ulottuvilla, niin ei sinulta mitään varasteta.
????
Olen +190 ja melko riski äijä. Santo Domingossa yritettiin viedä käsistä, Havannassa vietiin käsistä, Shanghaissa vietiin käsistä.....

Nuo kaikki ovat tapahtuneet asuessani noissa paikoissa joten turistin tietämättömyydestä/hölmöydestä/kännistä ei ole ollut kyse.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

PaPo kirjoitti:Varkaat ei ole ehkä se suurin ongelma, tottunut ja varovainen matkaaja kun olen. Koolla on väliä huomaamattomuuden lisäksi siksi, että en jaksa raahata tuntikaupalla painavaa järjestelmää. Vakkarikameralle on vakuutus, mutta en halua vaarantaa sovittuja kuvauksia, jos juuri ennen niitä kamera tippuu/rikkoutuu/pöllitään jollain reissulla.

Polttovälikysymys on vielä auki, laajis oli oletusvalinta, mutta saattaapi olla, että parhaiten sopisi sittenkin joku normaalizoomi.
Coolpix A, Ricoh GR, Sony RX100, Pana LX... Noiden kahden ensinmainitun etuna on, että ne tuottavat matalilla herkkyyksillä käytännössä saman kuvanlaadun kuin täyskennoinen järkkäri. Itse myös tykkään kiinteästä ppolttovälistä. Sony on hieman pienempi ja kuvanlaadultaan pykälän heikompi ja käyttäytyy kuten perinteinen zoomipokkari. Pana LX:n uusimmasta mallista minulla ei ole kokemusta, mutta eiköhän sekin ihan kunnon kamera ole.
moonshine

Viesti Kirjoittaja moonshine »

LX-100 vois olla aika pop.
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

En tiedä miksi tarvitsee pelätä täysikennoista? Tosin mellakka paikkoihin ei kannata välttämättä muutenkaan mennä hengailemaan...

Normi repussa parempikin kamera kulkee ilman, että kenenkään mielenkiinto herää arvotavaraan.

Itsellä kulkee täyskenno, pieni jalusta, TS-laajakulma ja pari muuta sopivaa objektiivia aina reissuilla mukana eikä ongelmia ole ollut. Painoa noilla on, mutta saan kuvia jollaisia haluan enkä tarvitse säätää niitä kotona.
komisantto
Viesti:

Pokkari

Viesti Kirjoittaja komisantto »

Nää Turkin kuvat otettu 300e pokkarilla ja 16 + 30mm pannareilla http://kontto.kuvat.fi/kuvat/Matkailu,+ ... scenes.jpg
Sony A7C, 35mm F1.8, 35mm 85mm f1.4
Fuji X100V
DJI Mavic Air
onninpoika

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Hyvä setti komisantolla. Näytit toteen sen, että hieman vaatimattomammallakin kalustolla pärjää ja jälki on hyvää.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Ja kannattaa muistaa, että valokuvaaminen on toimintaa: ei kuvia. Eli hyviä kuvia voi saada laitteella, jolla kuvaaminen on helvettiä.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

onninpoika kirjoitti:Hyvä setti komisantolla. Näytit toteen sen, että hieman vaatimattomammallakin kalustolla pärjää ja jälki on hyvää.
Paitsi, että kuvankäsittely on aika vahvasti mukana... jotkin pinnat ovat aika sileiksi vedettyjä, ja siitä seuraa hieman muovinen fiilis. Ei ehkä ihan luontevimmasta päästä nämä kuvat?
--------
Aves!
komisantto
Viesti:

kuvat

Viesti Kirjoittaja komisantto »

Sakke_K kirjoitti:
onninpoika kirjoitti:Hyvä setti komisantolla. Näytit toteen sen, että hieman vaatimattomammallakin kalustolla pärjää ja jälki on hyvää.
Paitsi, että kuvankäsittely on aika vahvasti mukana... jotkin pinnat ovat aika sileiksi vedettyjä, ja siitä seuraa hieman muovinen fiilis. Ei ehkä ihan luontevimmasta päästä nämä kuvat?
Joo tuo setti on käsitelty tarkoituksella tuollaiseksi, pointti oli että pokkarillakin pärjää. Itse tykkään kosketusnäytöstä kovasti, tarkennuksen siirto sormella jne. Kuvat suoraan luurin tai tablettiin.
Se on makuasia sanoi ajokoira kun muniaan nuoli 😆

Täällä on kännykkä, pokkari jne. Kuvia samukoilla kuvattuna http://kontto.kuvat.fi/kuvat/Kuvia+Samsung+kameroilla/

Täällä mun kisakuvia https://www.facebook.com/komisantto?ref ... _nodl&_rdr
Sony A7C, 35mm F1.8, 35mm 85mm f1.4
Fuji X100V
DJI Mavic Air
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Tuosta tulee mieleen, että jos kameralla ei väliä, niin miksei sen kokoa minimoi? Kyllä vaan RX100 (eri versioissaan, eri hinnoilla) on kova peli!
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

Sony Rx10
Vastaa Viestiin