Teema: Lintukuvat
-
-
- Viesti:
Tirppakuva reissulta:
Swans by VilleK_, on Flickr
Harmittavasti lunnit olivat vielä lomilla huhtikuun alkupuolella :/
Isompi reissugaltsu: https://www.flickr.com/photos/villekoti ... 900369010/
Swans by VilleK_, on Flickr
Harmittavasti lunnit olivat vielä lomilla huhtikuun alkupuolella :/
Isompi reissugaltsu: https://www.flickr.com/photos/villekoti ... 900369010/
-
On kyllä hankalia kuvattavia nämä linnut. Itse, kun en mikään luontokuvaaja ole niin kyllä nousi arvostus taas teitä kohtaan ketkä saatte hienoja kuvia otettua. Vaatii kyllä melkoisesti treenausta ja kyttäilyä.
Nämä penteleet, kun menevät mihin sattuu eivätkä pysy paikoillaan...
IMG_3110 by T-K Photos, on Flickr
Nämä penteleet, kun menevät mihin sattuu eivätkä pysy paikoillaan...
IMG_3110 by T-K Photos, on Flickr
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
-
Kyl, vai ootko joskus nähnyt valkoposkihanhen mikä ei pasko? ;)jormaolli kirjoitti:Onko tämä nyt niitä paskovia valkoposkihanhia?
Flying Barnacle Goose by JaniOjalaFINLAND, on Flickr
-
Suomenlahden rannalla tuuli ja siellä oli kylmä Vappuna. Västäräkkikin etsi kiven takaa suojaa:
Ilmeisesti olin löytänyt hyvän paikan, sillä siellä oli muutama muukin liikkeellä kameran kanssa.
Yhdellä oli erityisen pitkä putki ja vanhempi herrasmies kysyi ohi kulkiessaan: "kuinka pitkälle tuolla näkyy". Kuvaaja vastasi lakoonisesti: kuvaan vaan 15metrin päähän.
Samalla reissulla yritin ottaa lentävistä lokeista kuvia. Tai oli siellä muitakin ilmassa, mutta lokkia oli helpoin yrittää. Paitsi kun ne tulee alle 20 metrin päähän. Pitäis olla joku ilmatorjuntatutka ohjaamassa kameraa oikeaan suuntaan.
Tällaisen kuitenkin sain. Joku lokki. Näyttäisi Tamron 150-600 tarkentaneen mekoisen hyvin:
Kuvan oikeassa alalaidassa näkyy olevan joku roska. Vai voiko se olla lentävä esine, lintu tai leijalautailija.
PS. Mä luulin ottaneeni kuvan 600mm:llä, mutta uteliaisuuttani vilkasin Lightroomista. Oli vaan 173mm.
Löysin tieni pienelle, matalalle ja tuuliselle niemelle, josta kaikki paitsi tämä yksi häipyivät minun tullessa paikalle. Ja lopulta päätti tämäkin Tukkakoskelo poistua vähin äänin ja vaivihkaa:
Ei hassumpi, kun polttoväliä on jo 600mm. Aivan kuin meri olisi ehtinyt liikkua valotuksen aikana (1/500).
Ilmeisesti olin löytänyt hyvän paikan, sillä siellä oli muutama muukin liikkeellä kameran kanssa.
Yhdellä oli erityisen pitkä putki ja vanhempi herrasmies kysyi ohi kulkiessaan: "kuinka pitkälle tuolla näkyy". Kuvaaja vastasi lakoonisesti: kuvaan vaan 15metrin päähän.
Samalla reissulla yritin ottaa lentävistä lokeista kuvia. Tai oli siellä muitakin ilmassa, mutta lokkia oli helpoin yrittää. Paitsi kun ne tulee alle 20 metrin päähän. Pitäis olla joku ilmatorjuntatutka ohjaamassa kameraa oikeaan suuntaan.
Tällaisen kuitenkin sain. Joku lokki. Näyttäisi Tamron 150-600 tarkentaneen mekoisen hyvin:
Kuvan oikeassa alalaidassa näkyy olevan joku roska. Vai voiko se olla lentävä esine, lintu tai leijalautailija.
PS. Mä luulin ottaneeni kuvan 600mm:llä, mutta uteliaisuuttani vilkasin Lightroomista. Oli vaan 173mm.
Löysin tieni pienelle, matalalle ja tuuliselle niemelle, josta kaikki paitsi tämä yksi häipyivät minun tullessa paikalle. Ja lopulta päätti tämäkin Tukkakoskelo poistua vähin äänin ja vaivihkaa:
Ei hassumpi, kun polttoväliä on jo 600mm. Aivan kuin meri olisi ehtinyt liikkua valotuksen aikana (1/500).
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti: