Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
mremonen kirjoitti:
Kai niillä ammattilaisrungoillakin on joku jälleenmyyntiarvo?
Toki ammattilaismallien hinta putoaa nopeammin suhteessa korkeaan myyntihintaan uutena. Ammattilaismalleissa (tyyliin D3) ei kuitenkaan ole kuvanlaadun eroa suhteessa harrastajamalliin (tyyliin D700) joten eipä noiden välille hirveää hinnaneroa enää voi tehdä.
Tietysti on heitä jotka vain tykkäävät ammattilaismallin tunteesta kädessä. Mutta heitä varten on D2h jonka saanee nykyisin 250 eurolla - jos akuissa on eloa :-)
Aika korkealla pitää lentää, jos kuvittelee seiskasatasen päivittyvän niks naks kennoa vaihtamalla d810 malliksi. Mremosen pointti jälleenmyyntiarvosta oli hyvä. Eli todellisuudessa roskiin menevä kama vain lisääntyisi näillä vaihto osilla.
mremonen kirjoitti:
Tietysti on heitä jotka vain tykkäävät ammattilaismallin tunteesta kädessä. Mutta heitä varten on D2h jonka saanee nykyisin 250 eurolla - jos akuissa on eloa :-)
Ammattilaismallien suurin ero harrastelijapeleihin verrattuna on toimintojen nopeus. En tarkoita sarjakuvausta, vaan kaikkien toimintojen. Kamera laukee juuri silloin kun laukaisijaa painaa, kaikki toimii kuin ajatus. Kuvanlaatu on vain pieni osa ammattikameroiden ominaisuuksista.
Muita tärkeitä juttuja ovat parempi ergonomia ja akun kesto.
Kuvan laatu kaikilla nykykameroilla on jo riittävä. Ollut jo vuosia. Onhan se tietysti muakvaa välillä hommata uusia värkkejä, lopullinen kuva ei niistä useimmiten paljoa muutu.
Alex kirjoitti:Ammattilaismallien suurin ero harrastelijapeleihin verrattuna on toimintojen nopeus. En tarkoita sarjakuvausta, vaan kaikkien toimintojen. Kamera laukee juuri silloin kun laukaisijaa painaa, kaikki toimii kuin ajatus.
Tuota, D4:n shutter lag on 208 ms ja D800:n 209ms. Onhan se nopeampi juu. Sen sijaan startup delay on D4:llä 300ms ja D800:lla 200ms.
Alex kirjoitti:Kuvanlaatu on vain pieni osa ammattikameroiden ominaisuuksista.
Unohdit mainita tärkeimmän, eli sen että tuntee kuuluvansa pröö-skeneen, kun kuvaa kuution kokoisella kameralla.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
Alex kirjoitti:Ammattilaismallien suurin ero harrastelijapeleihin verrattuna on toimintojen nopeus. En tarkoita sarjakuvausta, vaan kaikkien toimintojen. Kamera laukee juuri silloin kun laukaisijaa painaa, kaikki toimii kuin ajatus.
Tuota, D4:n shutter lag on 208 ms ja D800:n 209ms. Onhan se nopeampi juu. Sen sijaan startup delay on D4:llä 300ms ja D800:lla 200ms.
Alex kirjoitti:Kuvanlaatu on vain pieni osa ammattikameroiden ominaisuuksista.
Unohdit mainita tärkeimmän, eli sen että tuntee kuuluvansa pröö-skeneen, kun kuvaa kuution kokoisella kameralla.
No onhan se iso runko vähän niinku sen jatke :D
Itsellä on mietinnässä vaihto D750 -> D3s, ihan vaan sen perusteella, että D750 raakakuvien pyörittäminen on pirun raskasta, eikä tuo muutoinkaan ole se "oikea" runko minun kuvauksiin.
Siksi tuo omani löytyykin myyntipalstalta.
eetu1978 kirjoitti:
Itsellä on mietinnässä vaihto D750 -> D3s, ihan vaan sen perusteella, että D750 raakakuvien pyörittäminen on pirun raskasta, eikä tuo muutoinkaan ole se "oikea" runko minun kuvauksiin.
Veikkaan kuitenkin, että vaikka pudottaisi D750:n kuvanlaadun 12 bittiin ja pakattuun neffiin, niin D3s jää kuvanlaadussa reilusti jälkeen. Ja jos nettiarvioita on uskominen, niin D750 tarkennuskaan ei ole yhtään huonompi, vaan ehkäpä jopa parempi.
Mutta kukin tekee valintansa... Minulla on ollut aika monta erilaista Nikonia ja täytyy sanoa, että D750 (ja D810) myötä Nikon näyttää pukanneen ulos kaksi viimeaikojen tasapainoisinta järjestelmäkameraa.
eetu1978 kirjoitti:
Veikkaan kuitenkin, että vaikka pudottaisi D750:n kuvanlaadun 12 bittiin ja pakattuun neffiin, niin D3s jää kuvanlaadussa reilusti jälkeen. Ja jos nettiarvioita on uskominen, niin D750 tarkennuskaan ei ole yhtään huonompi, vaan ehkäpä jopa parempi.
Mutta kukin tekee valintansa... Minulla on ollut aika monta erilaista Nikonia ja täytyy sanoa, että D750 (ja D810) myötä Nikon näyttää pukanneen ulos kaksi viimeaikojen tasapainoisinta järjestelmäkameraa.
Totta varmasti tämäkin. Eikä tässä väkisin olla vaihtamassa hyvää laitetta pois.
nomad kirjoitti:
Minulla on ollut aika monta erilaista Nikonia ja täytyy sanoa, että D750 (ja D810) myötä Nikon näyttää pukanneen ulos kaksi viimeaikojen tasapainoisinta järjestelmäkameraa.
Ja tämä kommentti perustuu vahvaan omakohtaiseen kokemukseen sekä D750:stä että D810:stä??
nomad kirjoitti:
Minulla on ollut aika monta erilaista Nikonia ja täytyy sanoa, että D750 (ja D810) myötä Nikon näyttää pukanneen ulos kaksi viimeaikojen tasapainoisinta järjestelmäkameraa.
Ja tämä kommentti perustuu vahvaan omakohtaiseen kokemukseen sekä D750:stä että D810:stä??
Jos olisit edes vähän parempi luetun ymmärtämisessä niin osaisit päätellä mitä tarkoitan kun kirjoitan, että "Nikon näyttää pukanneen". Mutta kun on lusikalla annettu, niin kerron selvemmin mitä tarkoitin. Kaitpa sinullakin on oikeus tämä asia ymmärtää: arvioni näiden kyseisten Nikonin uutuusmallien onnistumisesta perustuu siihen kokemukseen mitä minulla on niiden edeltäjistä.
tjs68 kirjoitti:Minusta taas näyttää, mitään Nikoneista tietämättömänä että Nikon ei ole pukannut mitään uutta ulos 1 sarjaa lukuunottamatta vuosikausiin.
Eikä sitä 1 sarjaakaan mitenkään hirvittävänä menestyksenä voi pitää..
Hyvästä on paha parantaa reilusti. Kannattaa vaihtaa peilittömiin, jos tarkoitus on ostaa aina entistä selvästi parempi kamera.
Useampi ulko/studio/videokuvaus D750:llä takana. Erinomainen kamera ja moni asia parantunut huomattavasti D700 verrattuna (koko, paino, suljinääni, tarkennus, auto-ISO, korkeat ISO arvot, video jne).
nomad kirjoitti:
Vahvaan omakohtaiseen kokemukseen nojaten voin allekirjoittaa Nomadin lausunnon D810 osalta, verrokkeina vaikka D4, D800 ja D7100.
D750 kokemukset rajoittuu messuilla räpläämiseen, oli ainakin paikan päällä D810 verrattuna mun käteen vähän pieni ja kevyehkö, ja suljin tuntui jotenkin klonkulta. Mutta nuo nyt on maku- ja tottumuskysymyksiä.
Itse ainakin käytän kameroitani valokuvaamiseen, enkä sojota ledilampulla peilikoteloon kuvatakseni jotain olevaa tai olematonta heijastusta.
Nämä jutut menevät nykyisin aivan mahdottomuuksiin; stressatkaa hyvät ihmiset vähemmän ja kuvatkaa enemmän : )
Olen aika pitkälle samoilla linjoilla tämän dpreview-postaajaan kanssa:
"This site has become nothing but a whiner's soapbox for people who test and test and test their equipment until they find some "Issue" they can post about. And then hundreds of other posts will analyze and debate and test, standing on their head until the "issue" can be reproduced. Get a life."