Nikon D750

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Dailunch

Viesti Kirjoittaja Dailunch »

kostaja! kirjoitti:Nomad, eikö nopeampi ja herkempi af, parempi video, viilattu kenno, parempi etsin, tuhdimpi runko ja parempi bufferi sarjalle sekä wifi ole jo aika paljon parannusta verrattuna 6-sarjalaisiin??!
http://photographylife.com/nikon-d750-buffer-capacity

Yhtä kauan näyttää naksuttavan 14-bittistä raakaa: huikeat 15 kuvaa eli 2.3 sekuntia.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

750:sen bufferi on karvan parempi 610:iin verrattuna.
Ero ei ole iso mutta on kuitenkin ero.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

kostaja! kirjoitti:750:sen bufferi on karvan parempi 610:iin verrattuna.
Ero ei ole iso mutta on kuitenkin ero.

If you look at the above chart, you will notice that the size of RAW files actually got smaller compared to the D610, which explains why the D750 can fit some more images.
Mielenkiintoista.
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

Myös fps on karvan kasvanut.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

kostaja! kirjoitti:Nomad, eikö nopeampi ja herkempi af, parempi video, viilattu kenno, parempi etsin, tuhdimpi runko ja parempi bufferi sarjalle sekä wifi ole jo aika paljon parannusta verrattuna 6-sarjalaisiin??!
Videota en kuvaa järkkärillä, sarjaakin aika harvoin, bufferi ei ole tullut nytkään täyteen, kääntyvä näyttö on pokkarissa, wifiä tarvitsen harvoin ja silloin käytä sitä palikkaa... Käytän järkkäriä valokuvaamiseen joten lähinnä vain parempi tarkennus jää tästä listasta käteen, eikä kuvat ole nytkään tarkennukseen kaatuneet. D600/610 tarkennus on käytännössä vähintään yhtä hyvä kuin D700:ssa oli, eli ihan ok.

Tosiasia on, että D600/610 on speksiensä puutteista huolimatta niin pahuksen hyvä ja edullinen täyskennoinen, että siitä on paha laittaa merkittävästi paremmaksi ilman, että kamerasta tehdään samalla luokkaa parempi kuten D810 on. Nikonin fx-linjasto on sekava ja D750:n elintila on aika ahdas.
rtfm kirjoitti: Jotenkin tuntuu että D750:n nimeäminen meni pieleen. Noilla spekseillä D650 tuntuisi loogisemmalla nimelle.
Nimenomaan. Ja muutenkin hassua tämä D700:n seuraajan etsiminen. Ensin se oli D800 ja nyt sitten tämä uusi D600 henkinen malli (siis D750).

Minun näkemus on, että D700:n seuraaja olisi Df:n kennolla varustettu D810. Sellaista ei nyt kuitenkaan tule joten parempi itse kunkin tehdä valintansa. D610, D750, Df ja D810 ovat kaikki ihan relevantteja seuraajakameroita D700:lle. Riippuu kuvaustottumuksista mikä noista on paran valinta.
Matti_JH
Viesti:

Pikainen kokeilu.
Hyvän oloinen, sormille tilaa. Toisaalta peukalotyven kohta ehkä hiukan liian terävä.
eetu1978

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Hel_NiS kirjoitti:Pikainen kokeilu.
Hyvän oloinen, sormille tilaa. Toisaalta peukalotyven kohta ehkä hiukan liian terävä.
Onko kädessä yhtä jämäkän oloinen kuin pro-rungot? Tai edes lähellä sitä.
Matti_JH
Viesti:

eetu1978 kirjoitti:
Vähintäänkin D600 /610 tasoa.
nomad

Hel_NiS kirjoitti:
eetu1978 kirjoitti:
Vähintäänkin D600 /610 tasoa.
Kaikissa Nikonin nykyisissä pikkurungoissa minua kiusaa eniten rungon mataluus. Pikkurilli ja osin nimetönkin haroo tyhjää... Saisipa jostain sellaisen koko rungon pohjan kokoisen jalustan kiinnityslevyn joka samalla antaisi rungolle 1,5cm lisää korkeutta.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

nomad kirjoitti:Saisipa jostain sellaisen koko rungon pohjan kokoisen jalustan kiinnityslevyn joka samalla antaisi rungolle 1,5cm lisää korkeutta.
D8x0 on sentti tai vähän vajaa lisää korkeutta, mun pienelle kädelle juuri soppeli korkeus.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
nomad

Rockford kirjoitti:
nomad kirjoitti:Saisipa jostain sellaisen koko rungon pohjan kokoisen jalustan kiinnityslevyn joka samalla antaisi rungolle 1,5cm lisää korkeutta.
D8x0 on sentti tai vähän vajaa lisää korkeutta, mun pienelle kädelle juuri soppeli korkeus.
Jeps. Sen verran olen D800:lla kuvannut, että tiedän sen olevan tuossa suhteesssa pykälääparemman kuin D600 sarja (tai esim tämä D750). Toisaalta jos vanhoja saa muistella niin D700 oli korkeampi, melkein menisin vannomaan - eikä sekään ollut turhan korkea.

Asia hoituu tietysti lisäkahvalla. Mutta vaikka se parantaa ergonomiaa niin olen silti jättänyt väliin. Menee ehkä turhan isoksi.
eetu1978

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

nomad kirjoitti:
Rockford kirjoitti:
Jeps. Sen verran olen D800:lla kuvannut, että tiedän sen olevan tuossa suhteesssa pykälääparemman kuin D600 sarja (tai esim tämä D750). Toisaalta jos vanhoja saa muistella niin D700 oli korkeampi, melkein menisin vannomaan - eikä sekään ollut turhan korkea.

Asia hoituu tietysti lisäkahvalla. Mutta vaikka se parantaa ergonomiaa niin olen silti jättänyt väliin. Menee ehkä turhan isoksi.
Ei ole, yhtä korkeita, millin leveämpi tosin ;)
Matti_JH
Viesti:

Kokemuksia ja vertailua D4:än

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1320226
telf

Viesti Kirjoittaja telf »

Minun silmään näyttää, että isoilla ISOlla D750 puuroutuu / NRää on pelissä. Mikä tietenkin on ihan ymmärrettävää.
nomad

telf kirjoitti:Minun silmään näyttää, että isoilla ISOlla D750 puuroutuu / NRää on pelissä. Mikä tietenkin on ihan ymmärrettävää.
Noista on vaikea sanoa mitään todellista. Mielestäni kohina ei ole suurikaan ongelma Nikonin nykyisissä 24mpx ja 36mpx kameroissa. Sensijaan väreille tuppaa toisinaan tapahtumaan kaikenlaista vähemmän kivaa. Jos siihen saavat aikaan parannusta niin suurien herkkyyksien käyttökepoisuus paranee huomattavasti.
TiRy

Viesti Kirjoittaja TiRy »

http://nikonrumors.com/2014/09/25/nikon ... ors.com%29

Tämmöstä sanovat wifistä. Kuka vaan pääsee lataileen kuvia kamerasta, kunhan vain yhdistää itsensä kameraan ja käynnistää nikonin sovelluksen. Liekö vaikea homma korjata? En kyllä silti pidä hirveän vaarallisena hommana tuota. Ei kai sen wifin tarvitse olla päällä siellä kuvauspaikalla kokoaikaa.
Matti_JH
Viesti:

TiRy kirjoitti:http://nikonrumors.com/2014/09/25/nikon ... ors.com%29

Tämmöstä sanovat wifistä. Kuka vaan pääsee lataileen kuvia kamerasta, kunhan vain yhdistää itsensä kameraan ja käynnistää nikonin sovelluksen. Liekö vaikea homma korjata? En kyllä silti pidä hirveän vaarallisena hommana tuota. Ei kai sen wifin tarvitse olla päällä siellä kuvauspaikalla kokoaikaa.
Sorry this statement is simply false. You connect your smart device to the camera first then setup security and a password. It has WPA2-PSK-AES

nomad

Toivotaan että D750:n on selvästi vakaampi kuin mihin Nikon on tähän mennessä pystynyt. Minulle on siunaantunut kahteen kameraan wifi-palikat (miksi ne on erilaisia??!!), eivät noi kummatkaan toimi hyvin raskaassa käytössä. Yksittäisen kuvan siirtäminen kamerasta onnistuu hyvin, mutta jos yrittää esim 100 isokokoisen jpg:n siirtoa, niin aivan taatusti yhteys katkeaa jossain vaiheessa kesken.

Sonyn wifi on vakaampi, mutta sen käyttökelpoisuutta vähentää sotkuisempi toteutus niin kameran kuin mobiili-aplikaationkin päässä. Lisäksi Sonyn jpg ja automaattinen valkotasapaino ovat sen verran Nikonin vastaavia kehnompia, että ilo kännykän kautta facebookiin siirretyistä kuvista saa kolhun.

Kaikenkaikkiaan, kameroiden wifi on kiva lisäominaisuus, mutta en upgreidasi kameraa sen perusteella, että udessa mallissa on wifi.
Dailunch

Viesti Kirjoittaja Dailunch »

Miksi tälle wifille ei voida muuten saada PC tai Windows Phone tukea? Ei huvittaisi ostaa jotain iFööniä tai UT-1 + WT-5, jotta saa kuvat siirrettyä...
eskolius
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eskolius »

Lyhyen kokeilun perusteella D750 istuu omaan kouraani hyvin. Kahva on hiukan syvempi kuin D7100/D7000, ja sormet kiertyvät pidemmälle antaen tukevamman otteen. Alhaalla saisi ehkä tosiaan olla hiukan lisääkin, mutta en kuitenkaan kaipaisi yhtään isompaa runkoa.

Olikohan se tässä ketjussa, missä joku moitti sulkimen ääntä. Odotin D700:n kaltaista löysää laksattelua, mutta soundi oli kyllä minusta ihan kohdallaan. Hiukan vaimennettu, mikä sopii moneen kuvaustilanteeseen kadulla ja juhlissa.

Ottaisin, jos nyt aikoisin sijoittaa runkoon nelinumeroisen summan.
Vastaa Viestiin