Mun silmään ykkönen näytti siltä kuin näkyisi masun kohdalta läpi. Kaunis kuva muuten, pikkusen erivärinen paita kun olisi niin toimisi paremmin.
Ykkönen on muutoin setin paras mielestäni, hieno valo ja sopivan ujo poseeraus. Laiturin kiilto / pinta toimii mahtavan hyvin. Olisit sen yhden roskan vielä pominut pois.
Minusta ensimmäinen on selvästi paras. Hyvä valo, ja mukavan graafinen meno. Hieno kuva!
En oikein välitä tuosta toisen kuvan auringon sillasta ja tykkään yleensä kun kasvoja näkyy vähän enemmän. Lisäksi mallin vasemmalla puolella näkyy kloonausjälki jalkojen korkeudella.
Kolmosen käsittely on oudon näköinen. Olisko sitten juurikin toi clarityn vähentäminen.
Ykkönen on selkeä ykkönen. Kakkonen on myös vahva, mutta kasvojen ihon sävy on mielestäni hieman "kesken", lämmittäisin/lisäisin punaisuutta hieman itse, jotta se vastaisi esim. ykköskuvan sävyä, joka on varsin mainio. Kolmonen ei läheskään yhtä vahva, muttei kuitenkaan mikään susiotoskaan.
Minusta tuo kakkoskuva on todella ihana, asento on hyvä, tausta kaunis ja ilmekin sellainen raskaana olevalle sopiva. Ja nuo lapaset mahan päällä jotenkin tosi suloiset :)
Ykkösestä ei kyllä tule valas mieleen minulle, mutta ehkä nimenomaan valkoinen väri pistää silmään.
Kiitoksia kommenteista. Itse pidän ykköstä kuvallisest (valot, selkeys yms.) parhaana, mutta kakkonen on tunnelmaltaan ja sanomaltaan eniten sitä mitä minä ja kuvattava haimme. Kokeilimme kuvauksien aikana monenlaista ja nämä kolme olivat onnistuneimmat. Laitoin siksi nämä kaksi muutakin että halusin hiukan perspektiiviä teidän kommenttien kautta, kun itse tahtoo olla hiukan sokea omille otoksille.
Tuosta kolmoskuvan käsittelystä. Malli oli hiukan kriittinen kasvojensa suhteen kun raskauden tässä vaiheessa tuppaa hiukan kaikenlaista näppylää sun muuta esiintymään (mun mielestä ihan aiheetta) niin ajattelin mennä helpomman kautta eli claritysäätimellä, mutta nähtävästi vaikka mallille se kelpas niin diginetin ankaran raadin seulan läpi ei mennyt :) Pitääpä kaivella muistista photarin ihonpehmennys työvaiheet ja tehdä se kaikkien taiteen sääntöjen mukaan...
Nyt kun luki muiden kommentteja niin tuo ekan kuvan valkoinen paita kyllä laskee kuvan arvoa, osaksi näkyy vain valkoista puhki mennyttä ´...valkoista. Mutta komiaa katseltavaa kaikin puolin, kelpaa varmasti mallille esitellä.
Ainakaan lightroomissa ei ollut viitteitä puhkimenemisestä, mutta voi olla että jpg käännöksen jälkeen asia voi ollakkin näin. Hyvä huomio...pitääpä korjata asia.
Kolmosen jos näkisi yksittäisenä kuvana, ei ehkä edes tulisi ekanan raskaus mieleen :) No toki, mutta jotenkin kaikissa kuvissa joissa takki on muuten kiinni mutta masu näkyy (=kuvausta varten esille otettu) on hieman keinotekoinen tunnelma.
Eli takki kiinni kaikki raskaana olevat kuljeskelevat, tai sitten täysin auki? ;-)
Sakke_K kirjoitti:Kolmosen jos näkisi yksittäisenä kuvana, ei ehkä edes tulisi ekanan raskaus mieleen :) No toki, mutta jotenkin kaikissa kuvissa joissa takki on muuten kiinni mutta masu näkyy (=kuvausta varten esille otettu) on hieman keinotekoinen tunnelma.
Eli takki kiinni kaikki raskaana olevat kuljeskelevat, tai sitten täysin auki? ;-)
Sakke_K kirjoitti:Kolmosen jos näkisi yksittäisenä kuvana, ei ehkä edes tulisi ekanan raskaus mieleen :) No toki, mutta jotenkin kaikissa kuvissa joissa takki on muuten kiinni mutta masu näkyy (=kuvausta varten esille otettu) on hieman keinotekoinen tunnelma.
Dokumentaarinen kuvaus on asia erikseen....
miksi nämä kuvat on otettu, eli mihin käyttöön ne tulevat?
Dokumentaarinen kuvaus on asia erikseen....
miksi nämä kuvat on otettu, eli mihin käyttöön ne tulevat?
t. juha
Kuvien ottamisella oli kaksi tarkoitusta. Yksi oli saada kuvattavalle muistoja raskausajasta (kuvattavan mukaan hiukan viimeistellympiä kuin omat eteisen peilin kautta otetut). Toinen tarkoitus oli kuvaajan oman harrastustoiminnan ylläpitäminen ja kuvaamisen tarpeen tyydyttäminen :)
Ekassa taitaa olla pisuhätä.
Tokassa muuten vuan hierotaan ruuan jälkeen mahhoo..(näitä ei olisi edes kannattanut laittaa näytille, vika on kuitenkin se paraskuva, josta on moneen mainoskuvaan eri lehtiin)
Kolmannessa kuvassa rakkaus ja vuorovaikutus tulevaan lapseen ja katsojaan välittyy parhaiten, eli se paras mielestäni.
Oikeesti! Ei aina pysty ymmärtämään miten moneksi meidän ihmisten mielikuvitus pystyy!! :D
Edit: Hassel miksi pyytelet yv:llä että laittaisin myös kameralehden foorumille esille kuviani jos annat tällaisia kommentteja että mitä kannattaa laitta esille ja mitä ei. Mulla ei ole tarvetta saada jokaisesta postaamastani kuvasta suitsustusta ja ylistystä, mutta älä ala neuvomaan mitä kuvia voin postata tänne ja mitä en!
puuhapete kirjoitti:Oikeesti! Ei aina pysty ymmärtämään miten moneksi meidän ihmisten mielikuvitus pystyy!! :D
Edit: Hassel miksi pyytelet yv:llä että laittaisin myös kameralehden foorumille esille kuviani jos annat tällaisia kommentteja että mitä kannattaa laitta esille ja mitä ei. Mulla ei ole tarvetta saada jokaisesta postaamastani kuvasta suitsustusta ja ylistystä, mutta älä ala neuvomaan mitä kuvia voin postata tänne ja mitä en!
Enhän mie mitään pahaa.
Sanoin vaan että tämä viimeinen kuva mielestäni on parempi kuin nuo edelliset otokset, nyt en ymmärrä, menin kerrankin sanattomaksi..