Makro/potretti linssi?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

nomad kirjoitti:Jos luet otisikon, tässä haettiin _makro/potretti objektiivia_. Kun olen edellä kehunut 105mm VR:ää, niin nimenomaan yleisobjektiivina sitä olen pitänyt.
Ymmärrän kyllä, tosin en ymmärrä miksi ei samaan hintaa ota kaupanpäälle erinomaista makroa. Siksi en kehu tuota Nikkoria edes yleisobjektiivina.
--------
Aves!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Sakke_K kirjoitti:
nomad kirjoitti:Jos luet otisikon, tässä haettiin _makro/potretti objektiivia_. Kun olen edellä kehunut 105mm VR:ää, niin nimenomaan yleisobjektiivina sitä olen pitänyt.
Ymmärrän kyllä, tosin en ymmärrä miksi ei samaan hintaa ota kaupanpäälle erinomaista makroa. Siksi en kehu tuota Nikkoria edes yleisobjektiivina.
Eli mikä olisi valintasi? Tamron?
janne.

Viesti Kirjoittaja janne. »

Sakke_K kirjoitti:
nomad kirjoitti: Ja sehän on todettu, että optisesti kaikki tämän luokan ajantasaiset objetiivit ovat tarpeeksi hyviä. Ja nyttemmin myös vakaajalla varustettuja.
105mm Nikonin vakaajamakro on lähialueilla hyvä, mutta ei loistava... ihan kuten vanha 100mm EF makro. Eli älä yhtään yritä... tarpeeksi hyviä joo johonkin, mutta eivät tarpeeksi hyviä ollakseen täysin parhaiden tasolla.

Äärettömään tarkennettaessa molemmat merkkimakrot ovat kyllä maksimihyviä.
Hmm, Lensrentals sai ihan päinvastaisia tuloksia mittauksissaan: http://www.lensrentals.com/blog/2012/07 ... 5-vr-micro
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Minua kyllä hlökohtaisesti ihmetyttää tuo 105VR:n dissaus, kyseessä on loistava optiikka kuvanlaadun ja käytettävyyden yhteisvinkkelistä katsoen. Tamppoon 90/2.8:lla otetuissa kuvissa oli kuitenkin jotain vielä enemmän minua miellyttävää.
kravatti

Viesti Kirjoittaja kravatti »

rolsen kirjoitti:Minua kyllä hlökohtaisesti ihmetyttää tuo 105VR:n dissaus, kyseessä on loistava optiikka kuvanlaadun ja käytettävyyden yhteisvinkkelistä katsoen. Tamppoon 90/2.8:lla otetuissa kuvissa oli kuitenkin jotain vielä enemmän minua miellyttävää.
Joo tamroni näyttää saavan kehuja kauttaaltaan. AF nopea ja tarkka. (ilmeisesti metelikin hallussa tämän lissin kanssa). Missähän liikkeessä näitä on ihan hyllyssä asti? Rahala? Olisi kiva päästä koittamaan käsissä näitä.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

nomad kirjoitti:
Sakke_K kirjoitti:
Eli mikä olisi valintasi? Tamron?
Niin kait, noin satamillisistä. Itse täyskennossa pelleilen tällä hetkellä vain 150mm Sigmalla.
--------
Aves!
kravatti

Viesti Kirjoittaja kravatti »

Kävin verkkokkaupassa räpläämässä macroja. Nikkori tosiaan aikamoinen möhkäle. Koonsa puolesta Tamroni sopii paremmin cropille. Tamronin muovisuus/lelumaisuus jäi kyllä vähän vaivaamaan, mutta enköhän Tamroniin kallistu. Kiitos keskustelusta.
Vastaa Viestiin