Ymmärrän kyllä, tosin en ymmärrä miksi ei samaan hintaa ota kaupanpäälle erinomaista makroa. Siksi en kehu tuota Nikkoria edes yleisobjektiivina.nomad kirjoitti:Jos luet otisikon, tässä haettiin _makro/potretti objektiivia_. Kun olen edellä kehunut 105mm VR:ää, niin nimenomaan yleisobjektiivina sitä olen pitänyt.
Makro/potretti linssi?
-
--------
Aves!
Aves!
-
Eli mikä olisi valintasi? Tamron?Sakke_K kirjoitti:Ymmärrän kyllä, tosin en ymmärrä miksi ei samaan hintaa ota kaupanpäälle erinomaista makroa. Siksi en kehu tuota Nikkoria edes yleisobjektiivina.nomad kirjoitti:Jos luet otisikon, tässä haettiin _makro/potretti objektiivia_. Kun olen edellä kehunut 105mm VR:ää, niin nimenomaan yleisobjektiivina sitä olen pitänyt.
-
Hmm, Lensrentals sai ihan päinvastaisia tuloksia mittauksissaan: http://www.lensrentals.com/blog/2012/07 ... 5-vr-microSakke_K kirjoitti:105mm Nikonin vakaajamakro on lähialueilla hyvä, mutta ei loistava... ihan kuten vanha 100mm EF makro. Eli älä yhtään yritä... tarpeeksi hyviä joo johonkin, mutta eivät tarpeeksi hyviä ollakseen täysin parhaiden tasolla.nomad kirjoitti: Ja sehän on todettu, että optisesti kaikki tämän luokan ajantasaiset objetiivit ovat tarpeeksi hyviä. Ja nyttemmin myös vakaajalla varustettuja.
Äärettömään tarkennettaessa molemmat merkkimakrot ovat kyllä maksimihyviä.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
-
Joo tamroni näyttää saavan kehuja kauttaaltaan. AF nopea ja tarkka. (ilmeisesti metelikin hallussa tämän lissin kanssa). Missähän liikkeessä näitä on ihan hyllyssä asti? Rahala? Olisi kiva päästä koittamaan käsissä näitä.rolsen kirjoitti:Minua kyllä hlökohtaisesti ihmetyttää tuo 105VR:n dissaus, kyseessä on loistava optiikka kuvanlaadun ja käytettävyyden yhteisvinkkelistä katsoen. Tamppoon 90/2.8:lla otetuissa kuvissa oli kuitenkin jotain vielä enemmän minua miellyttävää.
-
Niin kait, noin satamillisistä. Itse täyskennossa pelleilen tällä hetkellä vain 150mm Sigmalla.nomad kirjoitti:Eli mikä olisi valintasi? Tamron?Sakke_K kirjoitti:Ymmärrän kyllä, tosin en ymmärrä miksi ei samaan hintaa ota kaupanpäälle erinomaista makroa. Siksi en kehu tuota Nikkoria edes yleisobjektiivina.nomad kirjoitti:Jos luet otisikon, tässä haettiin _makro/potretti objektiivia_. Kun olen edellä kehunut 105mm VR:ää, niin nimenomaan yleisobjektiivina sitä olen pitänyt.
--------
Aves!
Aves!
-