Juurikin näin.hkoskenv kirjoitti:Se 16 tai 24 megapikseliä riittää lähes kaikkiin kuvauksellisiin tarpeisiin. Tarkoitan nyt siis informaation siirtämistä kuvaajalta katsojalle. Se mihin se ei useimmilla meistä riitä on tekninen hifistely, mutta siihen ei mikään riitä parin illan onnentunnetta pitemmäksi aikaa, minkä uusi tuplaresoluution antava laite antaa zoomaillessa ensimmäisiä tarkennuskorttikuvia näytöllä.
Omassa Fuji äxteekakkosessa on se n.24 mageetapikkelssiä, joka ei taida Sonistien mielestä (tai ylipäätään ff-kennoisten) olla edes kamera, räps räps laite vaan, jolla EI VOI OTTAA maisemakuvia, eikä edes potrettikuvia, kas kun lillerikenno, hyh hyh.
Mutta jostain kumman syystä oli noita kesän lofoottikuvia kiva näyttää vieraille Sonyn 65" OLED-töllöstä, varsinkin kun katsojien kommentit olivat melko mairittelevia.
Noooh, vaikka Sonyn OLED onkin, niin tokkopa sillä silti saa Sonyfanboy klubilaisten hyväksyntää ja toki tiedän että olisihan ne kuvat olleet vieläkin hulppeampia kun ne olisi otettu esmes Sony a7rIII:lla, mutta kun eivät ne olleet Fujillakaan otettuina huonoja.
Mistä päästäänkin siihen että kuten otsikko jo itsekullekin kertoo, mikä määrittelee KESKIHINTALUOKAN ?
Niinpä, myönnän, olen vain ja ainoastaan kälynen duunari, olisihan se Sony a7rIII kiva, ostaisin kiljuen jos hinta ei olisi esteenä (toisaalta mua myös puhuttelee Fuj X-T2:n muotokieli Sonya enemmän, eli se fiilis kun pidät tätä kädessäsi, etkä mitään sielutonta saippuakoteloa...) ja kun tämän hintaan kun yhdistää käsittämättömän kovan luokan Fujin obtiikkaa, joka ei sekään ole hinnalla pilattu, niin perusduunarin sydän on siinä kohtaa sulaa vahaa kun pitäisi läväyttää lompsa auki rahalan tiskillä.
Eli mikä kullakin on se keskihintaluokka mitä kalustoonsa on valmis laittamaan ?
Tälläkin foorumilla on eräs hra kun vaihtaa/ostaa vanhan rinnalle uutta runkoa/obtiikkaa useammin kuin minä ostan uusia sukkia, eli tuollaisille se keskihintaluokan järkkäri varmasti onkin esimerkin kaltainen Sony a7rIII, mutta mitenkä mulle tulee mieleen että suurimmalle osalle kuvaajista se ei sitä ole, mene ja tiedä...