mulla oli sama jatke 50D kans ja nyt kun jatketta ei ole 7D kans niin homma tuntuu oudolta. En ymmärrä miten ei jatketta tuohon löydyRavemaZ kirjoitti:Ite en ainakaan löytäny. Itel on 50D se Canon EP-EX15II mutta se ei ilmeisestikkään käy 7D. En tiedä onko Canonilla mitään jatketta 7Dcanon 50d kirjoitti:tälläinen todella "tärkeä" kysymys, mutta onko totta ettei tuohon 7d:n löydy etsimen jatketta?
Canon EOS 7D
-
Re: 7d
-
-
"Ylä LCD:n" vieressä ainakin on ennen ollut nappi josta nyt kohtuu helpolla on tuo tehty.emis kirjoitti:Onko 7D:ssä mahdollisuus ohjelmoida oikealle puolelle jonkin napin taakse ai servo-->kertatark. vaihto, jotta sen vaihdon saisi tehdä nopeammin kuin nyk. valikkkojen takaa? Mitä ohjeita selailin, niin en löytänyt muuta kuin sen saisi vasemmalle etupuolle hankalaan paikkaan käytettäväksi.
Ja tietysti "muusinuijiin" saa vielä helpommaksi.
-
Ei, mutta kuten tuossa jo vastattiinkin nappihan on oikealla puolella yläpuolella.emis kirjoitti:Onko 7D:ssä mahdollisuus ohjelmoida oikealle puolelle jonkin napin taakse ai servo-->kertatark. vaihto,
Itse olen käyttäjäasetuksista määritellyt tarkennuksen AF-ON nappiin ja laukaisupainike tekee puolessa välissä ainoastaan valotuksen mittauksen.
Tällöin voi vaikka aina pitää servotarkennuksen päällä, tehdä kertatarkennuksen AF-ON nappin painalluksella ja sen jälkeen voi kuvata vaikka kuinka monta kuvaa samalla tarkennuksella. Mikäli haluaa servotarkennusta, sen kun vain painaa peukulla AF-ON nappia jatkuvasti.
-
Tämä toimii muuten, mutta servo tarkentaa huonommin hämärässä, joten välillä on vaihdettava tarkennustapa One-Shotiksi, jotta kamera ylipäätään onnistuu tarkentamaan.Tuiskula kirjoitti:Tällöin voi vaikka aina pitää servotarkennuksen päällä, tehdä kertatarkennuksen AF-ON nappin painalluksella ja sen jälkeen voi kuvata vaikka kuinka monta kuvaa samalla tarkennuksella. Mikäli haluaa servotarkennusta, sen kun vain painaa peukulla AF-ON nappia jatkuvasti.
Itse kaipaisin nappia josta saisi helposti ja nopeasti servon ja sarjakuvauksen päälle. Onhan moodirullassa tietenkin custom-asetukset, jos sitä rullaa tykkäisi vaan pyöritellä.
-
Tätä nappia tarkoitinkin, josta olisi helppo/nopea vaihtaa tark. tapaa. Käyttäjäasetuksista en löytänyt muuta, kuin kameran etupuolella objektiivin vieressä olevan saa muutettua, mutta hankala käyttää.apip kirjoitti: Itse kaipaisin nappia josta saisi helposti ja nopeasti servon ja sarjakuvauksen päälle. Onhan moodirullassa tietenkin custom-asetukset, jos sitä rullaa tykkäisi vaan pyöritellä.
-
..totanoin.. Eipä tuossa kovinkaan kummallista valikkorumbaa ole. "Keskimmäisellä" napilla painallus, ja eturullalla napsu suuntaan tai pari toiseen.
...ja aikuisten oikeesti ei ole vaikea liikesarja.
Tuossa ei tarvitse edes katsella näyttöjä kun eipä siinä juurikaan voi tottumisen jälkeen erehtyä.
Jos tuon laittaa niihin "C-jotain", niin ongelmahan tosiaan on se että vaihtuu kaikki muutkin asetukset siihen esiohjelmoituun.
...ja aikuisten oikeesti ei ole vaikea liikesarja.
Tuossa ei tarvitse edes katsella näyttöjä kun eipä siinä juurikaan voi tottumisen jälkeen erehtyä.
Jos tuon laittaa niihin "C-jotain", niin ongelmahan tosiaan on se että vaihtuu kaikki muutkin asetukset siihen esiohjelmoituun.
Ehkä otin,ehkä en.
-
Nyt pitää kyllä sanoa, että olen pihalla. En ole muuta keinoa löytänyt kuin että takanäytöltä on ennakkoon valittuna sillä joystickilla tark tavan kohtaan. Kun kuvatessa tarvii vaihtaa, niin takanäyttö aktiiviseksi ja sen jälkeen "set" ja kiekolla servo tai one shot. Siis onko tähän muukin tapa olemassa?
-
- Viesti:
Ylänäytön vierestä painat AF-DRIVE nappia ja pyöräyrät eturullalla.emis kirjoitti:Nyt pitää kyllä sanoa, että olen pihalla. En ole muuta keinoa löytänyt kuin että takanäytöltä on ennakkoon valittuna sillä joystickilla tark tavan kohtaan. Kun kuvatessa tarvii vaihtaa, niin takanäyttö aktiiviseksi ja sen jälkeen "set" ja kiekolla servo tai one shot. Siis onko tähän muukin tapa olemassa?
-
Juu näinhän se toimii, mutta servon JA sarjakuvauksen samanaikainen päälle kytkeminen on mulle edelleen "vaikeaa" vaikka olenkin jo muutaman vuoden Canonilla kuvannut. Ja puhumattakaan siitä jos ne haluaa pois päältä. Nämä toiminnot lienee suurimmalle osalla intuitiivisia, mutta mun mielestä kolmen eri painikkeen/rullan käyttäminen sisältäen vaihtelevan määrän painalluksia ei voi olla se paras ratkaisu.
-
- Viesti:
Niin, eihän siinä ole kuin yksi painallus yhdestä napista ja pyöräytys rullasta kun noita haluaa muutella. Tietysti olisi hienoa jos etsimessä näkyisi informaatio valituista asioista, kuten ISOa säätäessä näkyy. Yleensä tulee kyllä katsottua ylänäytöltä kun valitsen jatkuvan- tai kertatarkennuksen. Kuvaustaajuus on itsellä aina hitaammalla sarjakuvauksella, eikä sitä yleensä tarvitse muuttaa. Syväterävyyden tarkistusnapin olen ohjelmoinut vaihtamaan tarkennustapaa (jatkuva/kerta). Tämän napin paikka ei kylläkään ole paras mahdollinen ja etenkin käsineet kädessä sen löytäminen on välillä vaikeaa.apip kirjoitti:Juu näinhän se toimii, mutta servon JA sarjakuvauksen samanaikainen päälle kytkeminen on mulle edelleen "vaikeaa" vaikka olenkin jo muutaman vuoden Canonilla kuvannut. Ja puhumattakaan siitä jos ne haluaa pois päältä. Nämä toiminnot lienee suurimmalle osalla intuitiivisia, mutta mun mielestä kolmen eri painikkeen/rullan käyttäminen sisältäen vaihtelevan määrän painalluksia ei voi olla se paras ratkaisu.
-
Eilen kotiutu sitten tuon 500d:n tilalle tuommonen 7D 18-135 is kittilinssillä ja sigman ex dc hsm 10-20mm lasilla... On muuten makia kampe.
Vielä kun opettelis käyttämään.
Minkäslaisia kokemuksia muilta löytyy noista 7Dn akkukahvoista? Vanhassa oli 24/7 canonin oma kahva ja ilman sitä tuntuu aika orvolto, vaikka tuo 7D onkin aivan eri maata rakenteeltaan. Eli kannattaako satsata canonin omaan kahvaan vai tekeekö meiken tai phottixin kahvoilla mitään?
Vielä kun opettelis käyttämään.
Minkäslaisia kokemuksia muilta löytyy noista 7Dn akkukahvoista? Vanhassa oli 24/7 canonin oma kahva ja ilman sitä tuntuu aika orvolto, vaikka tuo 7D onkin aivan eri maata rakenteeltaan. Eli kannattaako satsata canonin omaan kahvaan vai tekeekö meiken tai phottixin kahvoilla mitään?
-
Tulee aika paljon kuvattua pystyasennossa ja akkukahvan kanssa tehnyt sitä reilu parikin vuotta, ni on tottunut siihen aika hyvin. Ja asiallisia vastauksia kaipailisin kysymykseeni, enkä spekulointia siihen että miksi tarvii? Ainii eihän täällä nyt kellään ole akkukahvaa 7d:ssä koska nykyakuilla saa niin paljon kuvia ja toinen akku mahtuu taskuun...
Pitänee ulkomaisilta foorumeilta katsoa jos joku olisi niin ajattelematon ollut ja ostanut akkukahvan tuohon kameraan.
Pitänee ulkomaisilta foorumeilta katsoa jos joku olisi niin ajattelematon ollut ja ostanut akkukahvan tuohon kameraan.
-