Canon PIXMA MP540-monitoimitulostin reistailee.
Laite ei tulosta magentaa, säiliössä sitä kuitenkin on niin silmämääräisesti kuin ajurinkin mielestä. Puhdistustoiminta ei auta, ei myöskään uuden mustekasetin vaihto. Ongelmana lieneekin tukkeutunut tulostuspää.
Sama ongelma esiintyi kerran aiemminkin. Tuolloin ratkaisuna toimi tulostinpään liotus yön yli akkuvedessä ja sitten kuivaus kiertoilmauunissa n. 50 asteessa.
Onko vastaavaa esiintynyt muilla Canon-tulostajilla? MP540 käyttää viittä väriä (CLI521-C/M/Y/K ja pigmenttimusta PGI-520BK), sama tulostuspää löytyy MP540:n lisäksi ainakin malleista IP3600, MP550, MP560, MP568, MP620, MX620 ja MX860.
Canon PIXMA MP540 tulostusongelma, magenta
-
-
- Viesti:
Re: Canon PIXMA MP540 tulostusongelma, magenta
Mun MP 560 toimii ongelmitta. Tulee päivittäin tulosteltua, joten eikait kerkiä kuivua.punapuu kirjoitti: Onko vastaavaa esiintynyt muilla Canon-tulostajilla? MP540 käyttää viittä väriä (CLI521-C/M/Y/K ja pigmenttimusta PGI-520BK), sama tulostuspää löytyy MP540:n lisäksi ainakin malleista IP3600, MP550, MP560, MP568, MP620, MX620 ja MX860.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viesti:
-
Mulla oli jonkin aikaa sitten samanlainen ongelma yhden värin kanssa, olikohan myös magenta. Oma mokahan tuo oikeastaan oli kun kasetteja itse täytellessäni ensimmäistä kertaa otin ne kaikki vehkeestä ulos enkä vaan yhtä kerrallaan. Siinä hässäkässä ehti magentan tulostuspään puoleinen kontakti kuivahtaa.
Anyway, mulla lopulta hommaan auttoi kun kostutetulla pumpulipuikolla varovasti puhdistin tuon tulostuspään puoleisen kontaktin useaan kertaan (sen mihin mustekasetin "ulostulo" tulee kiinni).
edit: tämä oli siis MP640:ssä mutta samoja musteitahan se käyttää joten kai tulostuspääkin on jokseenkin samanlainen
Anyway, mulla lopulta hommaan auttoi kun kostutetulla pumpulipuikolla varovasti puhdistin tuon tulostuspään puoleisen kontaktin useaan kertaan (sen mihin mustekasetin "ulostulo" tulee kiinni).
edit: tämä oli siis MP640:ssä mutta samoja musteitahan se käyttää joten kai tulostuspääkin on jokseenkin samanlainen