6x6 filmille sopiva skanneri
-
6x6 filmille sopiva skanneri
Moikka!
Skanneria tarvitsisin mäkkikoneen kanssa työskentelyyn. Skannerin pitäisi soveltua 6x6 filmin skannaukseen. Kamerana on käytössä Yashica-D ja kovasti olisi tarve päästä negoja skannaamaan oikean kokoisena. Pääasiassa varmaankin mustavalkoa, mutta ehkä jatkossa myös värifilmiä ja ehkä myös diaa. Lisäksi houkuttaisi myös jos skannerissa olisi ominaisuus, jolla saisi myös filmin reunoja hieman mukaan tarvittaessa (tämä ei välttämätön ominaisuus).
Jos jollakin on tällainen hyvä kuntoinen skanneri myös myydä, niin yv:tä vaan tulemaan!
Skanneria tarvitsisin mäkkikoneen kanssa työskentelyyn. Skannerin pitäisi soveltua 6x6 filmin skannaukseen. Kamerana on käytössä Yashica-D ja kovasti olisi tarve päästä negoja skannaamaan oikean kokoisena. Pääasiassa varmaankin mustavalkoa, mutta ehkä jatkossa myös värifilmiä ja ehkä myös diaa. Lisäksi houkuttaisi myös jos skannerissa olisi ominaisuus, jolla saisi myös filmin reunoja hieman mukaan tarvittaessa (tämä ei välttämätön ominaisuus).
Jos jollakin on tällainen hyvä kuntoinen skanneri myös myydä, niin yv:tä vaan tulemaan!
-
-
Mulla on myös tuo V500. Hintaluokassaan OK. Vastaavan hintainen ja laatuinen on Canon CanoScan 9000F. Pitkään mietin noiden välillä ja päädyin tuohon Epsoniin.
Seuraava hintaluokka on sitten Epsonin V7xx -sarja. Siitä parempia tasoskannereita ei taida ollakaan, vaan sitten pitää jo katsella (käytettyä) filmiskanneria.
Seuraava hintaluokka on sitten Epsonin V7xx -sarja. Siitä parempia tasoskannereita ei taida ollakaan, vaan sitten pitää jo katsella (käytettyä) filmiskanneria.
-
Jos löydät jostain, hanki Epson 4990 photo. Vanhempaa mallisarjaa mutta monen vuoden käytön jälkeen voin vannoa että on parempi kuin V500 (seisoo pöydällä). Tietysti V700 tai V750 ovat hippasen parempia ja erityisesti sitä kinofilmin skannauksessa, mutta hintakin on tupla.
Kts. myös:
http://www.photo-i.co.uk/Reviews/intera ... ge%201.htm
Kts. myös:
http://www.photo-i.co.uk/Reviews/intera ... ge%201.htm
Less Is More
-
-
Olisin kiitollinen tämän päivän käyttäjäkokemuksista?
Sais kans tuon kino / 6*6 arkiston digimuotoon. Vai onko hyvää laatua haluavan parempi lähettää diat ja negat ammattilabraan. Vai onko tällaista palvelua edes tarjolla? Hyvä laatu on tietenkin kunnon laitteella itsestä kiinni, pöly sun muut. On hienoa jos kunnon laitteen sais joillain sadoilla euroilla.
Sais kans tuon kino / 6*6 arkiston digimuotoon. Vai onko hyvää laatua haluavan parempi lähettää diat ja negat ammattilabraan. Vai onko tällaista palvelua edes tarjolla? Hyvä laatu on tietenkin kunnon laitteella itsestä kiinni, pöly sun muut. On hienoa jos kunnon laitteen sais joillain sadoilla euroilla.
-
Itse ostin vanhan filmiskannerin:
Imacon flextight precision. Se on vanha, mutta hyvä.
Jonkun verran joutuu säätämään scsi-liitännän kanssa, mutta kun saa kuntoon, on jälki upeaa. Käytän sitä vanhan powermac 4 kanssa.
Mulla oli pari vuotta v700 betterscanning pitimillä, ihan ok- jälkeä sekin teki, mutta filmiskannerin jälki on kyllä kuin eri maailmasta.
T Jukka
Imacon flextight precision. Se on vanha, mutta hyvä.
Jonkun verran joutuu säätämään scsi-liitännän kanssa, mutta kun saa kuntoon, on jälki upeaa. Käytän sitä vanhan powermac 4 kanssa.
Mulla oli pari vuotta v700 betterscanning pitimillä, ihan ok- jälkeä sekin teki, mutta filmiskannerin jälki on kyllä kuin eri maailmasta.
T Jukka
-
Joo tuollainen filmiskanneri on varmasti miettimisen arvoinen, kuinkahan tuollaisen saa toimimaan PC,n ja Win 7,n kanssa? Uudet ilmeisesti ovat todella arvokkaita. Kiitos että laitoit nimet kunnolla, sai vähän selkoa mistä puhutaan kun laitoin nuo hakusanoiksi. Olen kallistumassa Epson Perfection V750-M Pro Scannerin hankintaan, mutta käytetty ammattilaisille tehty rumpuskanneri olisi tietenkin löytö. Mitä tarkoitetaan rumpuskannerilla, onko filmi paremmin tasossa ko. tekniikalla?
Kuvaamme itsellemme, mutta jos joku toinenkin pysähtyy kuvan luo. Niin se on hienoa! Jukka.
-
Noita vanhoja ei saa toimimaan seiskassa, vain vanhassa.Jungjuma kirjoitti:Joo tuollainen filmiskanneri on varmasti miettimisen arvoinen, kuinkahan tuollaisen saa toimimaan PC,n ja Win 7,n kanssa? Uudet ilmeisesti ovat todella arvokkaita. Kiitos että laitoit nimet kunnolla, sai vähän selkoa mistä puhutaan kun laitoin nuo hakusanoiksi. Olen kallistumassa Epson Perfection V750-M Pro Scannerin hankintaan, mutta käytetty ammattilaisille tehty rumpuskanneri olisi tietenkin löytö. Mitä tarkoitetaan rumpuskannerilla, onko filmi paremmin tasossa ko. tekniikalla?
Noissa on scsi liitin, mikä aihetuttaa toki ongelmia.
Se ei ole aito rumpuskanneri, vaan jäljittelee tekniikka, eli filmi on joustavassa pitimessä, joka pyörii rummun ympärillä ja pysyy tasaisena. Noita joskus liikkuu inhimilliseen hintaan.
Nythän on tullut uusi filmiskanneri, reflecta mf5000, oletko perehtynyt siihen?
Tarkkuus 3200 (mitattu 3050), dmax 3.6. Hintaluokka saksassa noin 1500 euroa. Jos on tarkennus kohdillaan, on ihan hyvä peli.
TJukka
-
- Viesti:
Ei ihan vanhoille, mutta XP:ssä pyöriville vehkeille kantsii W7 koneissa asentaa virtuaali-XP jolloin homma pelaa.tohna kirjoitti:Noita vanhoja ei saa toimimaan seiskassa, vain vanhassa.Jungjuma kirjoitti:Joo tuollainen filmiskanneri on varmasti miettimisen arvoinen, kuinkahan tuollaisen saa toimimaan PC,n ja Win 7,n kanssa? Uudet ilmeisesti ovat todella arvokkaita. Kiitos että laitoit nimet kunnolla, sai vähän selkoa mistä puhutaan kun laitoin nuo hakusanoiksi. Olen kallistumassa Epson Perfection V750-M Pro Scannerin hankintaan, mutta käytetty ammattilaisille tehty rumpuskanneri olisi tietenkin löytö. Mitä tarkoitetaan rumpuskannerilla, onko filmi paremmin tasossa ko. tekniikalla?
Vaatii kuitenkin ilmeisesti W7 Pro:n
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
-
- Viesti:
Keskikoolle loistava skanneri on valopöytä + makro-objektiivi + DSLR + jalusta. Vesivaa´an avulla kaikki ojennukseen, huone pimeäksi ja kaiken ylimääräisen valon maskaus mustilla kartongeilla. Laukaisu lanka- tai kaukolaukaisimella tai vitkalla. Peilin ylösnostomahdollisuus on hyvä ominaisuus ja musta kamera on parempi kuin hopean värinen.
-p-
-p-
pekkapotka.com
-
Ainakin yksittäisille negoille ja dioille vanha ja mainio tapa :) Varmaan kannataa laittaa ylimääräinen maitolasi alle tasaamaan valoa. Mulla on vanha Haman valopöytä, etsimpä siihen tarvikemuuntajan tasaisemman jännitteen toivossa. Ilmeisesti nykyään ei tarvitse huolehtia värilämpötilasta ja sävyistä. Nämä uudet Adoben ohjelmat ilmeisesti korjaavat ne leikiten. Kunhan ne vanhat loisteputket antavat samaa värilämpötilaa? Näin pääsee alkuun ja tutustumaan tähän nykytekniikkaan. Kiitos vinkistä :)
Kuvaamme itsellemme, mutta jos joku toinenkin pysähtyy kuvan luo. Niin se on hienoa! Jukka.
-
Oon tätäkin tehnyt, kummallista, että välillä onnistui hyvin, toisella kertaa tuli kummalista jälkeä, voikohan filminkehityksessä olla joku tekijä, joka tekee siihen sellaisen.ppotka kirjoitti:Keskikoolle loistava skanneri on valopöytä + makro-objektiivi + DSLR + jalusta. Vesivaa´an avulla kaikki ojennukseen, huone pimeäksi ja kaiken ylimääräisen valon maskaus mustilla kartongeilla. Laukaisu lanka- tai kaukolaukaisimella tai vitkalla. Peilin ylösnostomahdollisuus on hyvä ominaisuus ja musta kamera on parempi kuin hopean värinen.
-p-
T Jukka
-
Mä olin jo purkamassa Hasselin vanhaa luuppitähtäintä, mutta hyvin on kiristetty. Joten empä viitsi sitä särkeä. Mä oon näistä niin pihalla että laitoin aliksi GOOGLE,n hakuun dublikaatti, no eihän sillä löytynyt mitään asiaa sivuavaa. Mulla oli aikoinaan juuri noiden valaisimien kanssa värilämpötila ongelma ja sehän heittää häränpyllyä.
-
-
Ota suurennuskoneen pää pois, laita sen tilalle kamera, alustalle valopöytä, sen päälle nega 66 negapitimeen, manuaalitarkennus, kokeilet eri valotuksia ja käännät jokaisen photarilla invert komennolla kuvaksi....Jungjuma kirjoitti:Kuinkahan tuo onnistuisi. Jos kaivan vanhan Durstin 370 Colorin kaapista, laitan orginaalin sinne ja kameran läppärinäytöllä pöytätasolle siihen alle?
Aika hyvää tulee, kuten PPotka sanoi.
T Jukka