TEEMA: iPhone-valokuvia

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
malmar

Viesti Kirjoittaja malmar »

Heti kun ymmärrät sen että näin arvostelen noita hipsmatic kuvia? Heti kun laita ne kunnon kuvina, saat myös muuna arvosteluna, nyt ne arvostelen siten että olet pilannut ne kuvat tahallisesti sotkemalla ne jollain värisotkulla?
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ossipena

Viesti Kirjoittaja ossipena »

pistetääs eräänlainen hipstamatikki vähän erilaisilla efekteillä. otettu kuitenkin kännykällä.

Kuva

kuvaa klikkaamalla pääsee katsomaan ikkunanpielien hipstamatikefektejä.
pforsell

Viesti Kirjoittaja pforsell »

malmar kirjoitti:Heti kun ymmärrät sen että näin arvostelen noita hipsmatic kuvia? Heti kun laita ne kunnon kuvina, saat myös muuna arvosteluna, nyt ne arvostelen siten että olet pilannut ne kuvat tahallisesti sotkemalla ne jollain värisotkulla?
Jankutat kuin vanha akka.
-Peter
malmar

pforsell kirjoitti:
malmar kirjoitti:Heti kun ymmärrät sen että näin arvostelen noita hipsmatic kuvia? Heti kun laita ne kunnon kuvina, saat myös muuna arvosteluna, nyt ne arvostelen siten että olet pilannut ne kuvat tahallisesti sotkemalla ne jollain värisotkulla?
Jankutat kuin vanha akka.
Juu varmaankin, kun sillä on kurittomia kakaroita kurissa pidettävänä, kun ei mene muuten perille tajuun, kuin jankuttamalla toistuvasti, että lukeminen ja ymmärtäminen, eivät kulje käsikädessä ja tämä ketju todistaa sen taas kerran. Luetaan mitä luetaan ja ymmärretään mitä halutaan ymmärtää, eikä mitään muuta.

joitain kirjoitusvirheitä korjattu, jos vaikka helpottaisi ymmärtämään sanomaani, vaikka pahoin pelkään, ettei?
Viimeksi muokannut malmar, Heinä 11, 2011 13 : 53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
karikoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karikoo »

syntyyhän tästä "keskustelua"... lisää vaan kuvia myllyyn. En kyllä ymmärrä tätä yksisilmäistä paskaksi naulitsemista. Kukin saa tykätä mistä haluaa ja kuvata millä vaan. Jos katsojalla on ongelmia kuvan valmistamistekniikan kanssa niin so not.

Valokuvaajan silmää se Hipstamtiktaimuusellainen kuvauskin vaatii. Väitän sen jopa vaativan sitä enempi, kuin sen "parhaan mahdollisen kuvan kohteesta" ottaminen.

Nyt on hauska kuvata iPhonella, joskus on kivaa ottaa hyllystä Horizontti, Lomo, Peni tai FF-järkkäri, kuten tuolla todettiinkin iPhone on vain yksi lelu muiden kuvantekovälineiden joukossa.

Ja lisää gadgettia kuvan pilaamiseksi on tulossa markkinoille:
http://www.wired.com/gadgetlab/2011/07/ ... on-iphone/

Great!
pforsell

malmar kirjoitti:Juu varmaankin, kun sillä on kurittomia kakaroita kurissa pidettävänä, kun ei men muuten perille tajuun, kuin jankuttamalla toistuvasti, että lukeminen ja ymmärtäminen, eivät kulje käsikädessä ja tämä letju todistaa sen taas kerran. Luetaan mitäluetaan ja ymmärretään mitä haliutaan ymmärtää, eikä mitään muuta.
Ei ne hipsterikuvat täältä mihinkään lopu, vaikka jauhat samaa asiaa samoin sanoin yhä uudelleen. Jatkuva pakonomainen toistaminen voi olla merkki neurologisesta ongelmasta.
Viimeksi muokannut pforsell, Heinä 11, 2011 13 : 35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Peter
jvuotila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

malmar kirjoitti:Juu varmaankin, kun sillä on kurittomia kakaroita kurissa pidettävänä, kun ei men muuten perille tajuun, kuin jankuttamalla toistuvasti, että lukeminen ja ymmärtäminen, eivät kulje käsikädessä ja tämä letju todistaa sen taas kerran. Luetaan mitäluetaan ja ymmärretään mitä haliutaan ymmärtää, eikä mitään muuta.
Kirjotusvirheiden määrästä voi melkein päätellä että olet aivan raivona. :D
jvuotila
Viesti:

Laitetaas tähän ketjuun vielä toinenkin Hipstamaticilla pilattu kuva.

Kuva
karikoo
Viesti:

Täältä riippukeinusta on kiva seurailla keskustelun kulkua...
Kuva
malmar

jvuotila kirjoitti:
malmar kirjoitti:Juu varmaankin, kun sillä on kurittomia kakaroita kurissa pidettävänä, kun ei men muuten perille tajuun, kuin jankuttamalla toistuvasti, että lukeminen ja ymmärtäminen, eivät kulje käsikädessä ja tämä ketju todistaa sen taas kerran. Luetaan mitä luetaan ja ymmärretään mitä halutaan ymmärtää, eikä mitään muuta.
Kirjotusvirheiden määrästä voi melkein päätellä että olet aivan raivona. :D
En ole yhtään raivona, enneminkin huvittunut. Kirjoitusvirheet johtuu sairauden mukana tulleena ongelmana ja kärsin siitä itse suunnattomasti.

Koittakaa nyt tajuta se ihan yksinkertainen tosiasia, etten minä pysty millään kieltämään millä ja miten kuvia otetaan! Eikä ole siihen edes tarvetta ja halua, kyllä te josain vaiheessa itsekin tajuatte, mitä ajan takaa, kunhan pääsette tuosta hipsmatic kuumeesta vähän rauhoittumaan ja todellinen kuvausinto tulee uudestaan. Ja vaikka minua on jo monesti sanottu että toistan kuin vanha akka, tosin olen vanha ja sairas äijä, nii olen vain esittänyt oman mielipiteeni asiaan!

Ihmettelen kyllä sitä, miksi se on niin hirvittävän kammottavan kamala asia, että joku ei pidä noista hipsmatik kuvista? Onko tosiaan niin että niiden kuvaaminen on niin pyhä toimitus, ettei niistä saa sanoa mitään negatiivistä?
jvuotila
Viesti:

malmar kirjoitti:Onko tosiaan niin että niiden kuvaaminen on niin pyhä toimitus, ettei niistä saa sanoa mitään negatiivistä?
Ei ole. Hyökkäävä asenne kirjoitteluissa saa ihmiset puolustuskannalle tai vastahyökkäykseen. Eli aivan kuten itsekin koetat puolustella mielipidettäsi.
malmar

Tuo tässä on ongelmana itsekullakin. On varmaan minussakin syytä siihen, kun en osaa arvostaa japsi-insinöörin hipsmatik sovellusta kuvaamseen liittyvänä asiana, vaan kikkailuna saada jotain ihme efektiä kuviin? Ja tämä on varmaan suurin syy vastahyökkäyksiin, kun on maksettu tuosta "erinomaisuudesta"
pforsell

malmar kirjoitti:... tosiaan niin että niiden kuvaaminen on niin pyhä toimitus, ettei niistä saa sanoa mitään negatiivistä?
Tottakai saa sanoa. Tämä oli nyt lyhyen ajan sisään yhdeksäs kerta kun sanot saman asian. Tunnetko muuten olosi hyväksi?
-Peter
TheHatter

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

Eipä tuossa hipstamatiktaiteilussa sen kummemmasta ole kyse kun Duchampissakaan. Toisten vessanpöntöt vaan ovat erilaisia kun toisten.

Teosten esittämisessä on se hieno puoli, että kuka tahansa saa esittää mitä tahansa tuotoksia. Katsojan vastuulle jää niiden katsominen tai katsomatta jättäminen. Huonoa ei kannata julistaa huonoksi, jättää vaan noteeraamatta.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
malmar

pforsell kirjoitti:
malmar kirjoitti:... tosiaan niin että niiden kuvaaminen on niin pyhä toimitus, ettei niistä saa sanoa mitään negatiivistä?
Tottakai saa sanoa. Tämä oli nyt lyhyen ajan sisään yhdeksäs kerta kun sanot saman asian. Tunnetko muuten olosi hyväksi?
Lupaan etten sano etten sano enää mitän tästä hipsmatic hölmöilystä, kun jo nyt ehkä tajuat, etten pidä sitä minään kuvauksena, vaan pelkää kuvamanipulaatiota, josta joko pidetään tai ei, kuten minä.
karikoo
Viesti:

malmar kirjoitti:Lupaan etten sano etten sano enää mitän tästä hipsmatic hölmöilystä, kun jo nyt ehkä tajuat, etten pidä sitä minään kuvauksena, vaan pelkää kuvamanipulaatiota, josta joko pidetään tai ei, kuten minä.
ja nyt kun jankutus loppui niin kuvia näytille please!
lolboi

Viesti Kirjoittaja lolboi »

Heh, mihin vedetään raja kuvanmuokkaukselle?

Veikkaan että malmar ei pysty edes tunnistamaan kaikkia hipstaretrocamera jne softien muokkaamia kuvia ellei niin suoraan sanota kuvatekstissä. Fotosopilla kun pystyy kuitenkin tekemään samanlaisia, "pilaamaan" kuvan siis tarkoituksella ja harkiten (lienee oikeampi tapa). Varo ettet vahingossa kehu jossain valmisohjelmakuvaa...
malmar

Palataan asiaan vielä vähän. Olen tuolla moneen kertaakin tainut sanoa, että tehkää tuo suttaaminen itse, niin siinä on silloin kuvaajan käden jälki. Nyt pitää erottaa kuvamanipulaatio, jonka tekee kuvaaja jollain ohjelmalla ja siinä näkyy hänen käden jälki, kun taas tässä ei näy mitään muu kuin kuvan kohteen suunnittelussa se käden jälki, ja muu on kameran tekemää japsi-insinöörin suunnitelmaa.... En minä ole kieltänyt enkä sanonut, etten pitäisi kunnon kuvamanipulaatiokuvista, joita joku on tehnyt itse, tietenkin ohjelmaa apuna käyttäen. Eli taas kerran on vain luettu osittain ja päällisinpuolin tekstit ja tehty sitten siitä päätelmä, joka on kuten yleensä niin väärä.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Laitetaas lisää mutusteltavaa teille kännykänvihaajille. iPhone ja AutoStich ovat toimineet kuvausvälineinä.

Niin ja en ole tosiaankaan yrittänyt "huonontaa kuvaa", vaan tein sen oikein huolella. Paikanpäällä lisäilin/poistin panoraamaan kuvia ja kotona tietsikalla vielä kuvaa käsittelin. Säätelin valotusta ja kloonasin pois pari häiritsevää yksityiskohtaa. Ja katso tarkkaan, tuossa on vinjetointiakin!

Eli tämmöinen siitä tuli. Kuvan olisi tietenkin voinut jättää ottamatta, mutta toisaalta viisaat sanovat, että paras kamera on se kamera joka on mukana.

malmar, tekeekö mieli uimaan?

Kuva
Jekku86

Viesti Kirjoittaja Jekku86 »

nomad kirjoitti:Ja katso tarkkaan, tuossa on vinjetointiakin!
Hyi hyi, vinjetointia...
Your everyday tourist
---------------------------------------------------
All rights reversed?
Muuta
Vastaa Viestiin