Sormikkaat pakkasessa kuvaamiseen

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
ilkka1059

Viesti Kirjoittaja ilkka1059 »

Minulla ei valitettavasti ole vanhojen talviverkkokalastajien käsiä, joten vuosien varrella on rakas kuvausharrastus kunnon pakkasilla aiheuttanut monta hirveää irvistystä.
Aina olen urheiluliikkeissä käpistellyt lupaavanoloisia sormikaita pakkaskuvaukseen, ja Haglöfsin isokokoiset, pitkävartiset ovat toimineet jo sinne päin.
Mutta kun ei vielä tarpeeksi hyvin, kun ollaan lukemissa -25 ja silleen. Etsiskelin seuraavaksi rukkasia, joissa päällinahka on mahdollisimman ohutta. Viimein löytyikin hyvä pari, eivätkä olleet edes kovin kalliit (Motonetista), ja näillä nousi mukavuustaso huomattavasti. Viime lauantainakin kuvailin -32:ssa, silloin otin vielä silkkihanskat rukkasten alle, ja hyvin pärjäsin auringon noususta auringon laskuun asti. Laukaisunapin tuntee tarpeeksi hyvin, ja aukon säätökin onnistuu, samoin säätöpyörän käyttö. Tarkemmassa näpräilyssä vain rukkanen pois ja nopea toiminta sormikaskäsin. Olen todella tyytyväinen nyt!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
herkko

Viesti Kirjoittaja herkko »

ilkka1059 kirjoitti:Minulla ei valitettavasti ole vanhojen talviverkkokalastajien käsiä
Valitettavasti? Itse en kyllä kadehdi tyypillistä senioriverkottelijaa jolla on jo kaksi sormea amputoitu ja loput kylmänarkoja kun hermonpäät ovat paleltuneet piloille ;=)

Hanskoista: ohut silkkihansikas pohjalle, sitten näppyläiset (hyvä ote kameraan) wind-stopper -sormikkaat kuvaukseen. Jos tulee vilu odotellessa tai siirtyessä, niin päällyssormikkaat vaihtuvat tuulenpitäviin rukkasiin. Toimii.
wompsku

Viesti Kirjoittaja wompsku »

Lumilautailussa käytettävät pipe sormikkaat on jees! Etenkin jos pitää säätää paljon repun, salamien ja linssien kanssa. Siihen päälle jotkut isot tumput siirtymien ja odottelun ajaksi.
Tällaista sormikasta tarkoitan:

http://global.burton.com/mens-gloves-mi ... oves-mitts

Mulla on ainakin toiminut tänä talvena hyvin!
Markku N
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markku N »

Itse ostin Otso merkkiset fleese pilkkihanskat, missä on kämmen neopreeniä. Maksoi niinkin paljon kuin 6,90€ :)

Eihän tätä talvea ole enää kun hetki jäljellä...

Vielä kun joku keksisi miten tuosta neopreenin järkyttävästä hajusta pääsisi eroon!
hauusita

Viesti Kirjoittaja hauusita »

Markku N kirjoitti:Itse ostin Otso merkkiset fleese pilkkihanskat, missä on kämmen neopreeniä. Maksoi niinkin paljon kuin 6,90€ :)

Eihän tätä talvea ole enää kun hetki jäljellä...

Vielä kun joku keksisi miten tuosta neopreenin järkyttävästä hajusta pääsisi eroon!
Mulla on myös tuollaiset. Sitten kun on reilummasti pakkasta, laitan vielä ohuet hiihtosormikkaat alle. Toimii.
btl

Viesti Kirjoittaja btl »

Tuolla olis tuollaiset mutta aika hintavat..

http://www.stealth-gear.com/products/ph ... loves.html

Itse pärjäilen hyvin villa sormikkailla
veeinski

Viesti Kirjoittaja veeinski »

Hanskojen Opel. Kaikista hanskoista tulee vanhana salamyhkäisiä sormen livauttajia.
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Aiemmin jo mainitsin että kerrospukeutuminen on pop. Mulla on myös tuollaiset jotka kävisivät vaikka snaipperille, ja siihen kun laittaa väliajaksi jonkun lämpimän rukkasen päälle, niin muun pukleutumisen ollessa kohdillaan ei pitäisi kylmyyden juurikaan haitata.
Ehkä otin,ehkä en.
Vastaa Viestiin