Kuun kuvaaminen?

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
saNppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saNppa »

oneironaut kirjoitti:Jaa, no voi se sitte olla aika hienonnäköinen.
Laitapa Guuggelströmmiin lunar, eclipse ja images ja eikun valitsemaan parhaita punajuustopalloja.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
oneironaut

Viesti Kirjoittaja oneironaut »

saNppa kirjoitti:
Laitapa Guuggelströmmiin lunar, eclipse ja images ja eikun valitsemaan parhaita punajuustopalloja.
Näyttää ihan osittain ylikypsälle persikalle
Kyllä se perinteinen juusto on parempaa =)

Oli kyllä hienoja kuvia.

edit: oon kyllä nähny useammankin kuunpimennyksen, mutta en vaan muistanu, että se näyttää noin hienolta
juca

Viesti Kirjoittaja juca »

http://koti.mbnet.fi/juca/jotain/moonjasaturnus3s.jpg

tommoisen kuvan mä olen kuusta saanut otettua. Jonkin verran muokattu photarissa, ja lisätty yksi pieni keltainen lisä:) Ja on tosiaan vain kertalaukaus.
Kamerana Olympus c-720 ja kaukoputki tietysti apuna.
keissi

Viesti Kirjoittaja keissi »

Kuinkas noita mosaiikkikuvia tehdään. Pitääkö olla joku tietty ohjelma? Mikä on kuvaustyyli, tiedän periaatteessa, mutta jos jollain olisi hyviä vinkkejä...
nataspop
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nataspop »

http://www.harhakuva.org/view/109953 Mie sain ihan kivan kuvan kuunpimennyksestä viime kesänä. :)
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

oneironaut kirjoitti:
saNppa kirjoitti:
Näyttää ihan osittain ylikypsälle persikalle
Kyllä se perinteinen juusto on parempaa =)
Noissa on vaan huono harmaatasapaino.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
steyr

Viesti Kirjoittaja steyr »

Tässä tällanen kuva kuusta.
Epäonnistu kyllä täysin, koska pilvet oli niin nopeita. =)
Rebeller

Viesti Kirjoittaja Rebeller »

Kuuta kannattaa kuvata puolikuun aikaan. Silloin varjot tekevät siitä huomattavasti paremman näköisen...
OskuK

steyr kirjoitti:Tässä tällanen kuva kuusta.
Epäonnistu kyllä täysin, koska pilvet oli niin nopeita. =)
Olisit ottanut pidemmällä ajalla, niin pilvet olisivat kadonneet tyystin ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

reijoblom
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reijoblom »

LeninSetä kirjoitti:Juu no, kamerana on Canonin G5. Tähän ei varmaan liikaa nuita putkia saa kiinni, vaikka kyllä vissiin objektiivi-adapterin avulla jotain vois saajakki.

Mutta pitänee kokeilla tuota pientä aukkoa ja pitkiä valotus aikoja.

PS:Mitä nyt olen vähäisistä kuun kuvaus yrityksistäni huomannut niin tuntuu, että parhaiten kuvia saa kirkkaalla ilmalla ja silloin kun kuu ei ole valoisimmillaan.
pitkällä valotusajalla kuu itsessään liikkuu, eli kuusta tulee hieman pullukka.......
reijoblom
nmrl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nmrl »

reijoblom kirjoitti:
LeninSetä kirjoitti:Juu no, kamerana on Canonin G5. Tähän ei varmaan liikaa nuita putkia saa kiinni, vaikka kyllä vissiin objektiivi-adapterin avulla jotain vois saajakki.

PS:Mitä nyt olen vähäisistä kuun kuvaus yrityksistäni huomannut niin tuntuu, että parhaiten kuvia saa kirkkaalla ilmalla ja silloin kun kuu ei ole valoisimmillaan.
pitkällä valotusajalla kuu itsessään liikkuu, eli kuusta tulee hieman pullukka.......
Mitä itse olen kokeillut niin kyllä noin 1/500s on tullut parasta jälkeä. Pitää olla vain kirkas sää.
OskuK

nmrl kirjoitti:
reijoblom kirjoitti:

Mitä itse olen kokeillut niin kyllä noin 1/500s on tullut parasta jälkeä. Pitää olla vain kirkas sää.
No ei se nyt niin lujaa mene...

Waldo's Peoplen Waldo:

MarkusL-a

Viesti Kirjoittaja MarkusL-a »

OskuK kirjoitti:
nmrl kirjoitti:
reijoblom kirjoitti: pitkällä valotusajalla kuu itsessään liikkuu, eli kuusta tulee hieman pullukka.......
Kannattaa käyttää salamaa, se pysäyttää liikkeen.
nmrl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nmrl »

OskuK kirjoitti:
nmrl kirjoitti:
reijoblom kirjoitti: pitkällä valotusajalla kuu itsessään liikkuu, eli kuusta tulee hieman pullukka.......
Tiedän kyllä. Mulla ei ole mitään 400 euron jalustaa joten toi aika on ihan käypä. Ja niinku sanoin niin parhaat on tullu nopeilla ajoilla.
f/2.8

Kuu

Viesti Kirjoittaja f/2.8 »

Mitä itse olen kuuta kuvannut, niin aikaisemmalla Canon-pokkarillani en edes yrittänyt huomattuani että ei saa zoomia tarpeeksi.

Kun hankin Olympuksen SP-550UZin, niin sillä tuli yllättäviäkin tuloksia.
Kun kuun sai valotettua oikein, niin muusta ei melkein tarvinnutkaan välittää. Sen verran tuosta kamerasta löytyy polttoväliä, että pääsee lähelle. Digitaalisella zoomilla saa vielä hifisteltyä, mutta sitten tulee jo niin paljon kohinaa että kuvasta ei sitten ole paljon iloa.
BEAT!!
Viesti:

Re: Kuu

Viesti Kirjoittaja BEAT!! »

f/2.8 kirjoitti:Mitä itse olen kuuta kuvannut, niin aikaisemmalla Canon-pokkarillani en edes yrittänyt huomattuani että ei saa zoomia tarpeeksi.

Kun hankin Olympuksen SP-550UZin, niin sillä tuli yllättäviäkin tuloksia.
Kun kuun sai valotettua oikein, niin muusta ei melkein tarvinnutkaan välittää. Sen verran tuosta kamerasta löytyy polttoväliä, että pääsee lähelle. Digitaalisella zoomilla saa vielä hifisteltyä, mutta sitten tulee jo niin paljon kohinaa että kuvasta ei sitten ole paljon iloa.
Pääset vissiin samaan tulokseen kuin venyttelisit kuvaa jollakin kuvankäsittelyohjelmalla.

[/b]
OskuK

f/2.8 kirjoitti: Digitaalisella zoomilla saa vielä hifisteltyä, mutta sitten tulee jo niin paljon kohinaa että kuvasta ei sitten ole paljon iloa.
Kohiseva hifi

Waldo's Peoplen Waldo:

Petu1

Viesti Kirjoittaja Petu1 »

OskuK kirjoitti:
f/2.8 kirjoitti: Digitaalisella zoomilla saa vielä hifisteltyä, mutta sitten tulee jo niin paljon kohinaa että kuvasta ei sitten ole paljon iloa.
Kohiseva hifi
Dobly päälle.
audiophile

Viesti Kirjoittaja audiophile »

Hienoja!
Vastaa Viestiin