Cyberphoto oy?

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
linko2

Viesti Kirjoittaja linko2 »

indenor kirjoitti:Tänne Orimattilaan tuli nopeasti. Sunnuntaina salaman tilaus sisään ja torstaina oli paikallisessa lähikaupassa noudettavissa. M&M namipussin kera.
Kannattaa varmaan tilata tollaviisiin viikonloppuna tai viimeistään maanantaina, niin tulee vielä samalla viikolla.
Itte tilasin keskiviikkoiltana ja perille tuli tiistaina.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

linko2 kirjoitti:Toimitus Helsinkiin noutopisteeseen (täällä lähikauppa) näyttää kestävän tällä hetkellä kuusi päivää tilauksesta. Toimituskulut kevyelle paketille (objektiivi) 6 euroa, sisältää suklaapatukan.
Odotin vähän nopeampaa toimitusta, mutta eihän tuo paljon maksanutkaan.
Jos toimituksessa on mukana Matkahuolto niin siitä tulee helposti ylimääräistä viivettä. Tilaamani Kameranu:n paketti on joskus seisonut matkahuollossa 2-3 ylimääräistä päivää. Itse olen tilaillut pikkuroinaa Cyberfotosta kirjeenä ja ne ovat tulleet 2-3 päivässä tilauksesta. Eli viiveet eivät välttämättä johdu itse firmasta.
akikorh

Viesti Kirjoittaja akikorh »

Mr K

Viesti Kirjoittaja Mr K »

Sopii sellaiselle, joka haluaa tavaran heti mutta haluaa maksaa vasta kesäkuussa. Eli jos vaikka tietää saavansa lomarahat kesäkuussa, niin ehtii käyttämään ne jo ennakkoon =)

Ei vaikuta mun ostokäyttäytymiseen.
Repetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Ko. firma on yksi minun ehdottomista suosikeistani. Hinnat ovat edulliset, puhelimeen ovat vastanneet hyvin (Suomen numero) ja kertoneet tuotteesta asiantuntevasti (Sigma 120-400 APO HSM), vaikkei kauppoja syntynytkään silloin.
Erittäin nopea toimitus Joensuuhun Tukholman ja Turun kautta. Firman varasto on Uumajassa.
Ruotsihan on EU-aluetta, joten ALV: n ja tullien kanssa ei ole mitään ylimääräistä vekslaamista. Sivujen hinnat ovat verollisia, joihin tulee vain rahti päälle.
Suosittelen kokemusteni pohjalta lämpimästi! :)
Pentax K-x, Tamroneita, Manfrotto 055 pro ja Metzin salama - niillä mennään!_________________________________
Acumen

Viesti Kirjoittaja Acumen »

Repetti kirjoitti:Ko. firma on yksi minun ehdottomista suosikeistani.
On minunkin, vai pitäisikö sanoa että "oli", sillä jo vuodenkin takaisesta tilanteesta on esim. optiikoiden hinnat nousseet huomattavasti.

Ei enää halvimpia kauppoja, monesti jopa yksi kalleimmista (optiikoissa, en ole muiden tuotteiden hintoja aktiivisesti seurannut).
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Acumen kirjoitti:Ei enää halvimpia kauppoja, monesti jopa yksi kalleimmista (optiikoissa, en ole muiden tuotteiden hintoja aktiivisesti seurannut).
On siellä ainakin Nikonin uusi 16-35mm zoomi jotakuinkin Euroopan halvimmalla hinnalla. Samaten 1.4/24mm.
Repetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Acumen kirjoitti:
Repetti kirjoitti:Ko. firma on yksi minun ehdottomista suosikeistani.
On minunkin, vai pitäisikö sanoa että "oli", sillä jo vuodenkin takaisesta tilanteesta on esim. optiikoiden hinnat nousseet huomattavasti.

Ei enää halvimpia kauppoja, monesti jopa yksi kalleimmista (optiikoissa, en ole muiden tuotteiden hintoja aktiivisesti seurannut).
Optiikkojen hinnat ovat nousseet melko yleisesti kaikilla. Mutta yleensä ottaen tämä firma on niitä edullisimpia Keski-Eurooppakin huomioiden.
Pentax K-x, Tamroneita, Manfrotto 055 pro ja Metzin salama - niillä mennään!_________________________________
akikorh

Viesti Kirjoittaja akikorh »

akikorh kirjoitti:Mitä mieltä ootte tästä?
http://www.cyberphoto.fi/faq/juhannuskampanja.php
Mitä ihmettä? Tilasin tuolla Osta nyt - maksa juhannuksena - kampanjalla ja alustavan vahvistuksen mukaan se näyttää, että olisin tilannut osamaksulla?!
Mr K

Viesti Kirjoittaja Mr K »

Ei sitä tarvitse ihmetellä. Cyberphoto on myynyt laskusi rahoitusyhtiölle (Klarna), jolta saat pian tilisopimuksen. Lasku tulee kesäkuussa ja maksat sen kesäkuun loppuun mennessä. Tuohan lukee siellä kampanjasivulla!

http://klarna.com/fi
Acumen

nomad kirjoitti:On siellä ainakin Nikonin uusi 16-35mm zoomi jotakuinkin Euroopan halvimmalla hinnalla. Samaten 1.4/24mm.
Nikonissa näin voi ollakin, olen verrannut vain Canon optiikoiden hintoja ja siellä Cyberphoto on muuttunut yhdeksi kalleimmista.

Sittemmin imho Cyberphoton paikan on ottanut Magnet-E, josta on juttua taas täällä toisaalla (mutta ei "ulkomailta ostaminen" osiossa, sillä kyseessä on ihan suomilafka).
Viimeksi muokannut Acumen, Huhti 19, 2010 19 : 23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Acumen kirjoitti:
nomad kirjoitti:
Acumen kirjoitti:Ei enää halvimpia kauppoja, monesti jopa yksi kalleimmista (optiikoissa, en ole muiden tuotteiden hintoja aktiivisesti seurannut).
On siellä ainakin Nikonin uusi 16-35mm zoomi jotakuinkin Euroopan halvimmalla hinnalla. Samaten 1.4/24mm.
Nikonissa näin voi ollakin, olen verrannut vain Canon optiikoiden hintoja ja siellä Cyberphoto on muuttunut yhdeksi kalleimmista.

Sittemmin imho Cyberphoton paikan on ottanut Magnet-E, josta on juttua taas täällä toisaalla (mutta ei "ulkomailta ostaminen" osiossa, sillä kyseessä on ihan suomilafka).
Ei nyt suomita magnettia liikaa, vaikka huonossa hudossa onkin.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Acumen

OskuK kirjoitti:Ei nyt suomita magnettia liikaa, vaikka huonossa hudossa onkin.
Magnet-E huonossa huudossa, sitäkö tarkoitat?

Kerrohan lisää, sillä juuri itse suosittelin sitä kursseillani luokalliselle oppilaita optiikan hankintapaikkana. Itse olen sieltä tilannut pari kalliimpaa lasia, ja palvelu pelasi kyllä juuri niinkuin olisi suonutkin.
Moska

Viesti Kirjoittaja Moska »

Acumen kirjoitti:
OskuK kirjoitti:Ei nyt suomita magnettia liikaa, vaikka huonossa hudossa onkin.
Magnet-E huonossa huudossa, sitäkö tarkoitat?

Kerrohan lisää, sillä juuri itse suosittelin sitä kursseillani luokalliselle oppilaita optiikan hankintapaikkana. Itse olen sieltä tilannut pari kalliimpaa lasia, ja palvelu pelasi kyllä juuri niinkuin olisi suonutkin.
Magnet-E:stä todellakin huonoja kokemuksia. Tilamassini tuotteissa (2kpl) oli paljon jännää. Kamera ei ollut euroopan alueelle suunnattu, vaan sisällä oli kiinaa, malesiaa, indonesiaa, yms. harakan varvaskieliä. Löytyi sieltä onneksi myös englannin kielikin. Muistikortti, jonka ostin samalla, oli ilmeisestikkin tuoteväärennös.
Acumen

Moska kirjoitti:Magnet-E:stä todellakin huonoja kokemuksia. Tilamassini tuotteissa (2kpl) oli paljon jännää. Kamera ei ollut euroopan alueelle suunnattu, vaan sisällä oli kiinaa, malesiaa, indonesiaa, yms. harakan varvaskieliä. Löytyi sieltä onneksi myös englannin kielikin. Muistikortti, jonka ostin samalla, oli ilmeisestikkin tuoteväärennös.
Harmaatuontiahan nuo tavarat ovat, se on selvää - sen he itsekin kertovat kyllä heiltä sitä kysyttäessä, se selittää halvemmat hinnat - eli tuotteet tulevat ilman välikäsiä.. mutta se että sait muistikortin, joka oli tuoteväärennös?

Oletko varma tuoteväärennöksestä? Jos olet tai sinulla on ainakin vahva epäilys, niin laita ehdottomasti heille tietoa siitä ja veikkaanpa että he asian kyllä korjaavat ja hyvittävät sinulle + tiputtanevat yhden alihankkijoistaan samantein pois listoiltaan / yhteistyökumppaneistaan.

Kaikki tavara ei nimittäin välttämättä kulje edes Magnet-E:n kautta, vaan tulee suoraan muualta - ja tuskin he tietävät tällaisissa tilanteissa tuoteväärennöksistä ellei joku siitä heille kerro. Jos kerrot heille tästä, ja he eivät reagoisi, tiputan minäkin yhden suosittelemani kaupan pikimmiten "listoiltani".
overdoze

Viesti Kirjoittaja overdoze »

Cyberphoton takuu halvempien tuotteiden kohdalla on ihan *sensuroitu*. Esim elincan sontsasettiä eivät millään olisi halunneet vaihtaa kun toi heijastava sontsa ei pysynyt auki tullessa. Eli siinä oli joku jousivika enkä viitsinyt askarrella sen enempää niin laitoin mailia. Ei vastausta. Puhelimitse sain kiinni ja vaihto pienen taiston jälkeen onnistui.

Mut muuten hinnat, maksut, toimitukset jne toiminu moitteetta. Eikä toimitusajoissakaan ole ollut rutisemista.
Acumen

Acumen kirjoitti:
nomad kirjoitti:On siellä ainakin Nikonin uusi 16-35mm zoomi jotakuinkin Euroopan halvimmalla hinnalla. Samaten 1.4/24mm.
Jaa-a, lukeekohan joku Cyberphotossa näitä foorumeita, sillä nyt kurkatessani on Canon optiikoiden hinnat tippuneet selvästi. Esim. "Canon EF 100/2,8L IS USM Macro" oli vielä viikko pari sitten 949 eur, nyt 799 eur, ja samoin moneen muun optiikan hinta on tippunut selvästi (myös sataluvuilla).

Näin se maailma muuttuu, nopeasti.
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Acumen kirjoitti:Jaa-a, lukeekohan joku Cyberphotossa näitä foorumeita, sillä nyt kurkatessani on Canon optiikoiden hinnat tippuneet selvästi. Esim. "Canon EF 100/2,8L IS USM Macro" oli vielä viikko pari sitten 949 eur, nyt 799 eur, ja samoin moneen muun optiikan hinta on tippunut selvästi (myös sataluvuilla).

Näin se maailma muuttuu, nopeasti.
Sama kävi tuolle objektiiville myös Hollannin cameranu:ssa. Talvella hintaa oli 822 e, nyt 745 e...
JakkeT

Viesti Kirjoittaja JakkeT »

Toimitus ei oikein musta hyvin toimi. Ruotsin puolelta lähti paketti hyvin ja seuraavana päivänä oli jo matkalla Suomeen. Täällä puolella sit alkoi se tökkiminen eli matkahuolto. Yhen objektiivin tulo kesti tasan viikon ?

JakkeT
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

Useamman tavaran tilannut ja aina viikon sisään tullut.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Vastaa Viestiin