ToniL kirjoitti:Rekka-Timppa kirjoitti:f/2.8: kin käytti tuossa termiä OIKEAA HDR-tekniikan käyttöä, siis mitä sen on?
Lue pari sivua taaksepäin, tuossa on hyvää ohjeistusta muutamalta tyypiltä. Yleensä noi överit kuvat on etenkin aloittelijoiden suosiossa kun pitää vaan väkisin ottaa sitä hoodeeärrää oli kohde mikä tahansa. Ja niinhän siinä käykin kun jollain photomatixin oletus-asetuksilla vedetään kuva läpi.
Maku-asioitahan nämä on, mutta onko olemassa joku ammattilainen joka ottaa näitä muovimaisia kuvia?
Ei herneitä...
Hernettä en ota sitten millään nenääni ja minä neuvoa ja opastusta kysyin ja nyt sitä hieman tuli.
Olen nyt viimeisen vuoden ajan katsonut arviolta satoja kuvia joka päivä ja jos en nyt joka päivä niin ainakin joka toinen.
Olen selannut ympäri ämpäri nettiä katsellen kuvia ja lukenut joitakin kirjoja liittyen kuvaamiseen lisäksi parit näyttelyt on tullut käytyä.
Haen itselleni tietoa ja taitoa toisten kuvien katsomisella, en siis niin että matkisin toisten tyyliä tai toisten kuvia vaan lähinnä kiinnostukseni kohteena on ollut kuvaus yleensäkkin, sommittelut,värit,varjot,valot, ym. ja nyt pikkuhiljaa alan opettelemaan itse ottamaan ja tekemään kuvia.Ja yhtenä kiinnostukseni kohteena on HDR tekniikka.
Ja sen takia kyselen näistä "säännöistä" koskien HDR kuvaustekniikkaa kun minä en ole semmoisia sääntöjä vielä missään nähnyt ja mielestäni jos joku sanoo HDR kuvaa esim. värien takia huonoksi jos kuva on muuten hyvä niin silloin palaamme mielipidekysymykseen ja senhän tiedämme miten sen kanssa on, vai?
Uskon että on PALJON "ammattilaisia" ketkä arvostavat ja myös ottavat HDR kuvia, olen nähnyt paljon hyviä yliammuttuja mutta erittäin paljon myös huonoja ja kyllä jälkimmäisiä on suhteessa enemmän. Ja puhun siis "yliammutuista" HDR kuvista.
Edit: Unohdin kirjoittaa että luin uudestaan sivulta 29 lähtien viestit ja ei siellä minun mielestäni ole mitään ohjeistusta vaan siellä on eri ihmisten mielipiteitä ja niihin en puutu koska arvostan toisten mielipidettä samalla tavalla kuin omaani.