Canon 20D

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

jruots kirjoitti:
tareone kirjoitti:
jruots kirjoitti: No höh, etkö oo huomannu että sinunkin 10D ottaa jo huonompia kuvia kun 20D on nyt kaupoissa? Mars mars kauppaan ja 10D myyntiin niin kuvien taso paranee roimasti.
Olen kyllä huomannut "tason" notkahtamisen, kuvaajaankin iskenyt laiskuus.

Ajattelin hommata 20D:n kybädeen rinnalle, että voin todeta, olisiko vaihto 20D:en kannattanut ;).
Tehdäänpä niin, että sitten kun olet todennut sen 20D:n huimasti paremmaksi kun 10D niin minä voin käydä noutamassa sinulta asevelihintaan sen sinun vanhan ja raihnaisen 10D:n avokille näppäilykameraksi. Pistä heti yv:tä kun voin tulla sen hakemaan.
Itseasiassa, kun 20D on hyppysissä (varauksella) joulun tienoilla, 10D jää vararungoksi/vaimon kameraksi.

Harmitti aikoinaan jo G3:n myynti. Nyt en aio tehdä samaa virhettä eli laittaa 10D:tä myyntiin, koska kyseessä on pirun hyvä runko!

G3 oli myös aika legenda digipokkariksi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jruots
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jruots »

tareone kirjoitti:Itseasiassa, kun 20D on hyppysissä (varauksella) joulun tienoilla, 10D jää vararungoksi/vaimon kameraksi.

Harmitti aikoinaan jo G3:n myynti. Nyt en aio tehdä samaa virhettä eli laittaa 10D:tä myyntiin, koska kyseessä on pirun hyvä runko!

G3 oli myös aika legenda digipokkariksi.
Minä jo täällä rahoja laskeskelin, että jos sinä kohta tuon 10D:n olisit minulle kaupannut lähes ilmaiseksi.

Eilen just puhuttiin siitä, että ostettaisiin toinen digirunko ja avokille jäisi siis 10D. Olis noita putkiakin molempien käyttöön. Varmaan se 20D olis se kamera tai sitten jos sais halvalla hyväkuntoisen 10D:n.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

jruots kirjoitti:tai sitten jos sais halvalla hyväkuntoisen 10D:n.
Ac-fotosta 1098 €. Tuo mahdollisuus on myös käynyt mielessä, kun kaupat näköjään myy puoli-ilmaiseksi kybät pois.
rontti

Viesti Kirjoittaja rontti »

Katselin pitkästä aikaa Saksan eBayta; joku kyseli, missä 10D:n myyjiä on. Siellä näyttää olevan. Vähän käytettyjä ja huomattava määrä uusiakin kaupan. Ilmeisesti kauppiaat putsaavat viimeisiä hyllylle jääneitä nyt pois, kun uusia pukkaa varastoon. Haulla tuli 230 riviä, mutta iso osa akkuja sun muuta tilpehööriä. Runkojakin kuitenkin useita kymmeniä.
FO110K

Viesti Kirjoittaja FO110K »

lippoma kirjoitti:
FO110K kirjoitti:20D tuntuu kuvaamiseen tehdyltä työkalulta. Joka toistaiseksi on täyttänyt kaikki ne odotukset joita olin tälle aika arvokkaalle hankinnalle asettanut.
Meille D60:lle tulee varmasti helpommin mieleen kameran päivittäminen kuin 10D ihmisille.
näin luulen kans, itse en vieläkään oo keksiny mitään syytä miks olisin sijottanut 400eur enempi runkoon, noi 6mpx riittää mulle, samoin ominaisuudet :)
FO110K

Viesti Kirjoittaja FO110K »

jhuovinen kirjoitti:Tuli mieleen yksi 20D ominaisuus joka on parantunut sitten 10D:n. Ja se on valmius nopeus. 20D on välittömästi valmis.
hmmm, no itsellä kun tuo suojus on liki aina päällä, niin se 2sek menee jo sen poistamiseen ;)
fangio

Etsin

Viesti Kirjoittaja fangio »

Kertokaas sitten uudisraivaajat, että tekeekö sillä ISO1600-arvolla mitään. Jos se etsin on vielä heikompi kuin 10D:ssä, niin eihän sieltä ainakaan mitään näe, jos on vähän hämärää.
nieppi

Re: Etsin

Viesti Kirjoittaja nieppi »

fangio kirjoitti:Kertokaas sitten uudisraivaajat, että tekeekö sillä ISO1600-arvolla mitään. Jos se etsin on vielä heikompi kuin 10D:ssä, niin eihän sieltä ainakaan mitään näe, jos on vähän hämärää.
Voihan sitä suurta herkkyyttä käyttää myös esim liikkeen pysäyttämiseen, vähän valosammassa paikassa missä etsimestä viel näkee läpi
Cors

Viesti Kirjoittaja Cors »

Ei j***lauta. Pitääkö sitä jokaiseen uutta Canonin digijärkkäriä käsittelevään threadiin tulla valittamaan monen sivun verran tuosta 10D:n vaihto 20D:hen jne. täysin epäoleellisista asioista. Ärsyttää kun itse yritän lukea käyttäjien kokemuksia jne, mutta jokainen threadi on ensimmäisten kolmen viestin jälkeen trollattu pilalle.
herkko

Viesti Kirjoittaja herkko »

saNppa kirjoitti:Porukka siis ihan oikeasti vaihtavat 10D:n 20D:hen, mikä on ainakin minun suhteellisuudentajun ja järjen vastaista suhteutettuna hintaan, olettaen, että itse kuvat ovat kuvaamisen perusta. Tämä oletus ei kuitenkaan taida koskea kaikkia.
Olen ottanut 10D:llä noin 20000 kuvaa runsaan vuoden aikana, joista ehkä 19000 lintukuvia. Lintukuvauksessa, siis jos kuvataan muutakin kuin päivälevolla torkkuvia pullasorsia tai kyhmyjoutsenia, tarvitaan tarkennus- ja sarjakuvausnopeutta jota 10D:stä ei kokemukseni mukaan löydy juuri ollenkaan.
saNppa kirjoitti:Jos on meillä täällä joku, jokaon suorittanut tällaisen vaihdon, olisi kiva kuulla, miten se perustellaan? ...muulla kuin uutuuden viehätyksellä. Tulee myös muistaa, että jokainen tekee rahoillaan ihan mitä lystää.
Kuvaan vuodessa ehkä n. 120 päivää ja haluan ottaa kuvia myös nopeasti liikkuvista kohteista ilman että venttailen kameran kirjoitellessa kuvia kortille kymmeniä sekunteja, tai kameran sahatessa tarkennusta servo-moodissa miten sattuu. Jos otat 25 lintukuvaa vuodessa, etkä kuvaa mitään muutakaan nopeutta vaativaa aihetta, niin tämä ei tietystikään koske sinua.

20D on ensimmäinen karvalakkisarjan digijärkkäri jossa, ainakin speksien mukaan, päästään nopeuksissa jo vähän sinne päin ammattitason runkoja.
keppana

Viesti Kirjoittaja keppana »

saNppa kirjoitti:Porukka siis ihan oikeasti vaihtavat 10D:n 20D:hen, mikä on ainakin minun suhteellisuudentajun ja järjen vastaista suhteutettuna hintaan, olettaen, että itse kuvat ovat kuvaamisen perusta. Tämä oletus ei kuitenkaan taida koskea kaikkia.

Jos on meillä täällä joku, jokaon suorittanut tällaisen vaihdon, olisi kiva kuulla, miten se perustellaan? ...muulla kuin uutuuden viehätyksellä. Tulee myös muistaa, että jokainen tekee rahoillaan ihan mitä lystää.
Aika usea vaihtaa autoa vuoden kahden välein. Kyseiset henkilöt perustelevat auton vaihtoa takuulla, uudemmalla tekniikalla ja ties millä. Samoilla perusteilla sen kypädeen vaihtaa 20D:hen. Rahastahan kaikki on kiinni, niin auton kuin kamerarungonkin vaihdossa. Ja nämä kaksi asiaa ovat verrannollisia keskenään. Jos olisi rahaa, vaihtaisin autoa ja runkoa (kameran) kerran vuodessa. "Persaukisen" on vaan pirun paha perustella itselleen tälläisiä juttuja...

My 2 snt...
Vastaa Viestiin