Useimmat? Siis jos tuohon määrään ei satu yhtäkään onnistunutta kuvaa, niin saa olla jo maailman epäonnisimpia ihmisiä. Itsellä on toistaiseksi ollut tavotteena saada yksi onnistunut kuva per kuvaussessio. Tämä onkin onnistunut kirkkaasti, täytynee joskus vielä nostaa tavoite ainakin kahteen.. =)BMFin kirjoitti:Useimmat ei saa koko elämänsä aikana yhtään vaikka kuvaisivat 365 vuodessa..
Parhaimmat valokuvaukseen liittyvät "heitot"
-
-
Nojoo, vaikea tosin kuvitella, että epäonnistunut kuva voisi olla merkittävä. Tai voihan se olla, mutta varmaan harvemmin kuin onnistunut. Silti 365päivää * vaikka 30 vuotta tekee 10950 kuvaa, jos ei noista yksikään ole millään lailla merkittävä, niin on äärimmäisen huono tuuri. Ja sitten on se "merkittävän" määritelmä mistä ei aleta kättä vääntämään. Hyviä pointteja kaikki. Itselle on kuitenkin joka kuvaussessiosta jäänyt myös jokunen merkittävä kuva. Siis itselle merkittävä, joku niistä voisi olla jollekin muullekin merkittävä, tiedä häntä.milarik kirjoitti:Eikös kyse ollut merkittävästä kuvasta, ei onnistuneesta?
-
-
Jos ajatellaan esim. R. Capan tuotantoa, niin tämä pitäisi ajatella uudestaan.inBright kirjoitti:Nojoo, vaikea tosin kuvitella, että epäonnistunut kuva voisi olla merkittävä.
Luonnollisesti. Tietysti pitäisi myös päättää mitä tarkoitetaan sanalla onnistua. Sitä voi onnistua ja epäonnistua monella tasolla ja monessa mielessä. Mies voi ongasmin saadessan kokea onnistumisen tunteen, joka ei kuitenkaan lämmitä naista. Ja koska hymiöistä ei pidetä, todetaan että tämä on vakavaa keskustelua.inBright kirjoitti: Tai voihan se olla, mutta varmaan harvemmin kuin onnistunut.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
koopees kirjoitti:Lainaus merkittävästä (significant) kuvasta on Ansel Adamsilta, joten ilmeisesti pitäisi rima olla hänen tasollaan? Onneksi olkoon inBrightille, jos yltää samalle tasolle usein.
Tuossahan tuo jo tulikin sanottua.inBright kirjoitti:Itselle on kuitenkin joka kuvaussessiosta jäänyt myös jokunen merkittävä kuva. Siis itselle merkittävä, joku niistä voisi olla jollekin muullekin merkittävä, tiedä häntä.
Kun katsot itse ottamaasi kuvaa, tiedät kyllä onko se onnistunut. Jos saat orgasmin siitä, niin sitten se on vieläpä erittäin hyvin onnistunut. Sitähän se onnistuminen on, että itse onnistuu. Jos joku muu ei siitä lämpeä, niin ei se aina tarkoita epäonnistumista. Tämä ei sitten ollut vakava vuodatus, eli tähän kohtaan hymiö.OskuK kirjoitti:Tietysti pitäisi myös päättää mitä tarkoitetaan sanalla onnistua.
-
Luettuani ammattirakenteestanne, ymmärrän nyt täysin miksi itse valokuvasta keskustelu forumillanne on mahdotonta.
Tämä samalla varmensi minulle käsitystäni valokuvauksesta Suomessa.
Humanistien/humanismin puute tekee kuvaamiseen suhtautumisesta tekniikkakeskeistä ja miesten suuri enemmistö tekee keskusteluista vihamielisiä ja pinnallisia. Kulttuurivihamielisyys näkyy forumeilla useissa aihealueissa ja sekin piirre liittyy tiettyyn miehiseen ajattelumalliin.
-
- Viesti:
Periaatteessa 1 parhaita heittoja pitkiin aikoihin =)Temkezik kirjoitti:Luettuani ammattirakenteestanne, ymmärrän nyt täysin miksi itse valokuvasta keskustelu forumillanne on mahdotonta.
Humanistien/humanismin puute tekee kuvaamiseen suhtautumisesta tekniikkakeskeistä ja miesten suuri enemmistö tekee keskusteluista vihamielisiä ja pinnallisia. Kulttuurivihamielisyys näkyy forumeilla useissa aihealueissa ja sekin piirre liittyy tiettyyn miehiseen ajattelumalliin.
-
Tipe kirjoitti:Periaatteessa 1 parhaita heittoja pitkiin aikoihin =)Temkezik kirjoitti:Luettuani ammattirakenteestanne, ymmärrän nyt täysin miksi itse valokuvasta keskustelu forumillanne on mahdotonta.
Ilman muuta.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
OskuK kirjoitti:käyttäjä x kirjoitti:Huolimatta kameralaukkuni tyhjyydestä, tai ehkäpä juuri siitä syystä, minusta on hupaisaa kiusata kalliimpien runkojen omistajia. Vähäiset ovat köyhän ilot ja niistä pitää ottaa kaikki irti.
käyttäjä x kirjoitti:Arveluni siitä, että vasta D3s ohittaa S5 Pron herkkyysominaisuuksillaan, sai tästä vahvistusta.
Viimeksi muokannut Matti_JH, Loka 19, 2009 0 : 11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
-
Muuten kiva, mutta minä en moisia ole kirjoittanut, vaikka niin väitätkin.Hel_NiS kirjoitti:OskuK kirjoitti:Huolimatta kameralaukkuni tyhjyydestä, tai ehkäpä juuri siitä syystä, minusta on hupaisaa kiusata kalliimpien runkojen omistajia. Vähäiset ovat köyhän ilot ja niistä pitää ottaa kaikki irti.Arveluni siitä, että vasta D3s ohittaa S5 Pron herkkyysominaisuuksillaan, sai tästä vahvistusta.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
- Viesti:
Joo, sorry, eli tarkoitus oli lisätä lainaus tuolta samaiselta käyttäjältä, jota sinäkin lainasit. Eli em. lainaukset ovat käyttäjän koodinimi "ruska levillä" kirjoittamia.OskuK kirjoitti:Muuten kiva, mutta minä en moisia ole kirjoittanut, vaikka niin väitätkin.Hel_NiS kirjoitti:OskuK kirjoitti:Arveluni siitä, että vasta D3s ohittaa S5 Pron herkkyysominaisuuksillaan, sai tästä vahvistusta.
-
Statukseni tällä foorumilla alkaa selkeästi nousta, kun minua näin kiihkeästi lainaillaan. Ja siihen riitti reilusti alle 2000 viestiä. Ottakaa nuoremmat (siis vähemmän viestejä lähettäneet) oppia, hyvillä kirjoituksilla, terävillä analyyseilla, asiantuntevilla lausunnoilla sinäkin voit päästä nopeasti foorumin arvostettujen ja eniten lainattujen kirjoittajien joukkoon.Hel_NiS kirjoitti:"ruska levillä"