Magnet-e "kamerakauppa"

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Genin

Magnet-e "kamerakauppa"

Viesti Kirjoittaja Genin »

Onko joku suorittanut ostoksia kyseisestää liikkeestä? Jos on niin minkälaisia kokemuksia on ollut? Meinaan vaan, että näyttäisi olevan hinnat suht' kohdallaan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Genin

No kun ei tunnu kenelläkään olevan kokemusta kyseisestä liikkeestä niin kirjoitanpa itse sitten siitä mitä ajoin tällä takaa ja siitä millainen oli minun "ekakerta".

Kävi nimittäin niin, että tilasin kyseisestä liikkeestä 17-40mm:n. Kului kaksi päivää ja tuli ilmoitus, että opiska on noudettavissa. Liikkeen sisätilat näyttivät aikaste lohduttomilta joten klasin saatuani menin autooni ja avasin paketin ihan vain varmistaakseni tavaran. Paketissa ei ensinnäkään ollut sitä pyöreää teippiä "sinetöimässä" sitä (tosin en tiedä on Canonilla tapana muutenkaan tätä tehdä "sinetöintiä"). Otin opiskan pakkauspussissaan ulos ja huomasin pakkauspussistakin teipin puuttuvan. Kun sitten otin lasin käteen niin silmääni otti selkeästi naarmiintunut linssinsuojus. Se oli niin kulunut, että siinä oleva kullattu (muistaakseni) teksti oli niin kulunut, että musta muovi paistoi.

Epäilykseni heräsivät. Tarkistin etulinssin, ei naarmuja. Avasin linssin takasuojuksen. Bajonetti oli lyöttynyt ja siinä oli selkeästi pientä pykimää, sitä sellaista mitä käytössä tulee. AF:n nastojen vastakappaleet olivat kuluneet. Bajonetista näki muutenkin, että sitä oli ruuvailtu enemmän kuin kolmetoista kertaa kameraan. Zoomin renkaassa oli töhnää siis sellaista kuivuneen mudan tapaista. Avasin vastavalosuojan pussin. Vastavalosuojan samettinen sisäpinta oli nukassa ja muussa töhkässä. Siinä vaiheessa ajattelin mitä nyt siinä vaiheessa ajattelee "-No voi v***u, muahan on k*setettu."

Käppäilin liikkeeseen takaisin ja ilmoitin havainnoistani ja näytin missä mätti. No myyjä oli tietenkin tosi pahoillaan tapahtuneesta ja sanoi, että ei ollut katsonut paketin sisältöä sen saavuttua. Sanoi, että tyhj.. ei kun tavarantoimittaja oli lähettänyt todennäköisesti esittelykappaleen (tod. näk. sitä oli esitelty Uuraisten maatalousnäyttelyssä uutena Valmetin kiintoavaimena). Hän pahoitteli tapahtunutta useamman kerran ja lupasi toimittaa uuden tilalle 4-6 arkipäivän kuluessa.

Nyt sitten odotellaan ja ihmetellään. Ajattelin vain postauksella vaivihkaa kuulostella olisiko jollakin muulla ollut onnistuneita ostoksia kyseisestä liikkeestä vai kannattaako hakea rahat takaisin..

Tarkoituksenani ei ole parjata kyseistä liikettä vaan antaa muistutus jokaiselle siitä, että tavara kannattaa aina tarkistaa ennenkuin poistuu liikkeestä. Muutenhan tulee turhaa ajoa ja ilmaston kuormitusta kun joutuu ajamaan kotoaan takaisin liikkeeseen.. ;)

Notta ei muuta kuin leukaa rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

Nim. Puhtaan ilman puolesta
Kangas

Viesti Kirjoittaja Kangas »

Aika röyhkeää toimintaa.. Itse olisin tollasesta puljusta vaatinut rahat kyl heti takas.. Toivotaan et saat nyt sit kunnon obiskan..
jujosaar

Viesti Kirjoittaja jujosaar »

Näitä sattuu. Kun tavaraa on hyllyssä identtisiä paketteja se 1000 kpl. niin helposti siitä pöpperössä antaa jonkin, joka ei asiaan kuulu jne.

Itsekin olen kivijalkaliikkeistä saanut mukaan jotain ihan muuta kuin on pitänyt tai vaihtoehtoisesti tavara on puhelimessa mainostettu priimakuntoiseksi, mutta onkin hajalla jostain kohtaa.

Ei se pääsääntöisesti tietty liikkeen vika ole, sillä ihan randomilla tuota tapahtuu joka puljussa. Ostajan vaan pitää olla tarkkana sen suhteen mitä saa. Aina ja kaikkialla.
Tämä on aikuisten foorumi.
jiiiikoo

Viesti Kirjoittaja jiiiikoo »

Erittäin mielenkiintoinen vastaus. Olet siis sitä mieltä että jos Kalle Kuvaaja ostaa uuden objektiivin, niin se on normaalia/ok että hänelle myydään käytetty uutena? Toivottavasti onnistun välttämään kaupat jossa sinä asioit. Sekin huolestuttaa jos liikkeessä on uudet ja käytetyt "samalla hyllyllä randomilla". Minun mielestä se on vain ja ainoastaan liikkeen vika jos näin käy (miten se edes voi olla jonkun muun vika?). Tottakai kuluttajallakin on vastuu, mutta silti... No se siitä mistä minä mitään tietäisin.
juuze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juuze »

Itse ostin keväällä D700:n kyseisestä puljusta, kun hinnat näytti olevan edullisemmat kuin saksassa tai ruotsissa. Tavara maksettiin etukäteen ja toimitusajaksi lupailtiin viikosta kahteen. Taisi tulla päivän myöhässä, eli viidentenätoista odotuspäivänä. Tähän olin kuitenkin varautunut, enkä repinyt stressiä asiasta. Tavaran toimitustilannetta pystyi seuraamaan nettisivuilla ja kerran taisin soittaakkin firmaan ja kyselin toimitusajan paikkaansapitävyydestä, vastasivat puhelimeenkin heti. Ymmärtääkseni liikkeellä ei ole ainakaan kalliimpaa kalustoa, kuten runkoja ja kalliimpia linssejä hyllyssä, vaan ne tilataan asiakkaalle maksusuorituksen jälkeen. Ainakin minulle jäi ihan positiivinen kuva liikkeestä, vaikka toimitusaika ei ollutkaan nopeimmasta päästä.
-Jussi
Nikon/Hasselblad
mvuori

Viesti Kirjoittaja mvuori »

jujosaar kirjoitti:Ei se pääsääntöisesti tietty liikkeen vika ole, sillä ihan randomilla tuota tapahtuu joka puljussa.
Pääsääntöisesti se on tietysti aina täsmälleen liikkeen vika. Jokaisen liikkeen, jossa sellaista tapahtuu.
Matti Vuori
jujosaar

Jaa.. Nyt saatiin taas ihan väärä käsitys. Tarkoitin, että kyseessä on hyvin tod. näk. inhimillinen erehdys, joita sattuu JOKAISESSA liikkeessä.

Missään tapauksessa se ei ole suotavaa ja ainoa tapa, jolla voi varmistua saamansa tavaran laadusta on ITSE tarkistaa se.

Tarkoitin sanoa, että E-magnet, rajalacamera, verkkokauppa jne. ovat kaikki kohdalleen saaneet tyytymättömiä asiakkaita. Eron näissä tekee tietysti mokien määrä ja se, miten mokat korjataan.

Henk. koht. en ole mitään preferenssiä näissä vielä löytänyt sen suhteen, sillä paskana ollut on korvattu ehjällä, käytetty uudella ja sotkuinen puhtaalla kaupasta riippumatta. (Olenko sitten vaan ollut onnekas vai olenko vähään tyytyväinen?)

Lisäksi tottahan se putiikin vika on, mutta on se vähän nurinkurista käytöstä hyökätä suoraan putiikkia vastaan jo ensimmäisestä virheestä.
Viimeksi muokannut jujosaar, Elo 08, 2009 15 : 51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jujosaar

jiiiikoo kirjoitti:Erittäin mielenkiintoinen vastaus. Olet siis sitä mieltä että jos Kalle Kuvaaja ostaa uuden objektiivin, niin se on normaalia/ok että hänelle myydään käytetty uutena? Toivottavasti onnistun välttämään kaupat jossa sinä asioit. Sekin huolestuttaa jos liikkeessä on uudet ja käytetyt "samalla hyllyllä randomilla". Minun mielestä se on vain ja ainoastaan liikkeen vika jos näin käy (miten se edes voi olla jonkun muun vika?). Tottakai kuluttajallakin on vastuu, mutta silti... No se siitä mistä minä mitään tietäisin.
Hmm.. No, ainakin kahdessa rajalassa, joissa on ollut kunnia asioida, on ollut käytettyjä ja uusia samalla hyllyllä.

Toivottavasti nyt sitten jatkossa vältät asiointia ko. putiikeissa? :D
jiiiikoo

Viesti Kirjoittaja jiiiikoo »

jujosaar kirjoitti:
jiiiikoo kirjoitti:Erittäin mielenkiintoinen vastaus. Olet siis sitä mieltä että jos Kalle Kuvaaja ostaa uuden objektiivin, niin se on normaalia/ok että hänelle myydään käytetty uutena? Toivottavasti onnistun välttämään kaupat jossa sinä asioit. Sekin huolestuttaa jos liikkeessä on uudet ja käytetyt "samalla hyllyllä randomilla". Minun mielestä se on vain ja ainoastaan liikkeen vika jos näin käy (miten se edes voi olla jonkun muun vika?). Tottakai kuluttajallakin on vastuu, mutta silti... No se siitä mistä minä mitään tietäisin.
Hmm.. No, ainakin kahdessa rajalassa, joissa on ollut kunnia asioida, on ollut käytettyjä ja uusia samalla hyllyllä.

Toivottavasti nyt sitten jatkossa vältät asiointia ko. putiikeissa? :D
Tulkitsin aiemman viestisi ilmeisesti väärin ja kävin "vähän" ylikierroksilla. :D

En ole Rajalan liikkeissä vielä käynyt mutta enköhän uskalla poiketa jos tulee tarvetta. :)
Genin

No hyvä puoli asiassa on se, että antoivat sieltä paperin missä käy ilmi että linssi oli käytetty ja palautettu. Mustaa valkoisella siis. Se nyt herättää jonkin verran luottamusta. Yritystietojärjestelmästäkin firma löytyi ja on ollut vuoden verran pystyssä joten toiminnalla on siis historiaakin. Paranee toivoa, että asiat tästä lutviutuvat. Harmittaa vaan kun tuossa tuo uusi runko lojuu ja ei pääse kuvaamaan.
Jhalmar

Viesti Kirjoittaja Jhalmar »

Olis ollut kohtuullista että saisit käyttää sitä käytettyä siihen saakka kunnes saat uuden.
Kipe

Viesti Kirjoittaja Kipe »

jujosaar kirjoitti:Jaa.. Nyt saatiin taas ihan väärä käsitys. Tarkoitin, että kyseessä on hyvin tod. näk. inhimillinen erehdys, joita sattuu JOKAISESSA liikkeessä.
Varmasti vahinkoja tekeville sattuu. Minäkin olen kerran kantanut kotiin tyhjän laatikon, johon kävin hakemassa saman tien sisällön. Kotona totesin laitteen vialliseksi ja vein sen takaisin. Sain viikon kuluttua kun tuote oli kiertänyt huollossa. En vaihtanut liikettä, sillä olin asioinut siellä aikaisemmin kymmeniä kertoja. Jos tapaus olisi sattunut ensimmäisellä kerralla, olisi kerta jäänyt varmasti myös viimeiseksi.
Genin

Jhalmar kirjoitti:Olis ollut kohtuullista että saisit käyttää sitä käytettyä siihen saakka kunnes saat uuden.
No juu, tuon olisi pitänyt tulla kyllä mieleen, damn. Pärjää tässä kai kotvasen ilmankin vaikka tuo uusi runko tuossa vahvasti poltteleekin.
paspalo

Re: Magnet-e "kamerakauppa"

Viesti Kirjoittaja paspalo »

Genin kirjoitti: Meinaan vaan, että näyttäisi olevan hinnat suht' kohdallaan.
http://www.magnet-e.fi/product_info.php ... ts_id=1711

http://www.ystt.fi/product_details.php?p=100949

...joo, onhan ne. Ja tämä oli vasta ensimmäinen tarkistamani hinta
Genin

paspalo kirjoitti:
Genin kirjoitti: Meinaan vaan, että näyttäisi olevan hinnat suht' kohdallaan.
http://www.magnet-e.fi/product_info.php ... ts_id=1711

...joo, onhan ne. Ja tämä oli vasta ensimmäinen tarkistamani hinta
Vertailin hintoja liikkeiden välillä ja hinnoissa on eroja molempien liikkeiden eduksi. Riippuu näemmä tuotteista/ merkeistä. Magnet-e heittää tällaisen lauseen sivuillaan: "Magnet-E antaa mahdollisuuksien mukaan alennusta tuotteista, mikäli sama tuote löytyy muualta Suomesta halvemmalla."
Genin

No niin, tänään tuli soitto, että klasi on saapunut ja siten noudettavissa. Liikkeessä (joka paljastuikin noutopisteeksi ja siitä johtuu erittäin karu sisustus) pyysivät tarkastamaan tuotteen. Opiska oli täysin tuliterä niinkuin sen olisi kuulunut olla jo ensimmäiselläkin kerralla. Kiitin palvelusta mikä oli varsin ystävällistä jo ensimmäiselläkin kerralla. Eli mokia sattuu kaikille liikkeille jossain vaiheessa. Tällä kertaa se vain osui minun kohdalle tässä liikkeessä. Todennäköisesti asioin seuraavallakin kerralla kyseisessä liikkeessä.
Kangas

Viesti Kirjoittaja Kangas »

Noniin hyvä homma kun asiat kääntyi parhain päin.
jalaiho

Viesti Kirjoittaja jalaiho »

Tuolla Savon konttoritarvikkeessa näytti olevan objektiivin speksit kerrottu melko erikoisella tavalla :)
jalaiho

Viesti Kirjoittaja jalaiho »

jalaiho kirjoitti:http://www.ystt.fi/product_details.php?p=100949

Tuolla Savon konttoritarvikkeessa näytti olevan objektiivin speksit kerrottu melko erikoisella tavalla :)
Pitipä ihan katsoa googlesta, polttoleveyttä ja suodatinnopeutta oli käytetty joissain muissakin liikkeissä. Onko kyseessä joku vanha käännösvirhe vai mikähän tuossa on?
Vastaa Viestiin