Canon 50D Ongelma
-
Canon 50D Ongelma
Onko kellekkään tullut tilannetta niinkuin minulle. Olin kuvaamassa hautajaisia Canon 50D:n kanssa, ja salamana 580 II AV moodissa. Yhtä-äkkiä kuvat ylivaloittuivat rajusti,aivan puhkipalaneita, en siinä kerinnyt ongelmaan perehtyä, vaan juoksin hakemaan vara-kameran 5D, ja siinä vanhanmallinen 580 salama. Homma tuli hoidettua. Sitten kun oli aikaa testailin 50D:tä ja salamaa, ei mitään ongelmaa.
-
-
Canon 50D
Kiitos todella auttavasta vastauksesta.
Teilläpäin täytyy olla todella hyvät olosuhteet kappeleissa.
Tai sitten et ole vain kuvannut hautajaisia, mutta tykkäät kettuilla asialliseen kysymykseen.
Kävin vilkaisemassa aikaisempia höpinöitäsi, en ihmettele enää.
Teilläpäin täytyy olla todella hyvät olosuhteet kappeleissa.
Tai sitten et ole vain kuvannut hautajaisia, mutta tykkäät kettuilla asialliseen kysymykseen.
Kävin vilkaisemassa aikaisempia höpinöitäsi, en ihmettele enää.
-
- Viesti:
Tähän kyllä täysin sama, eikä tämä mitään kettuilua ole.laxative kirjoitti:Salama hautajaisissa kuulostaa jo ens alkuun kummalle.
Itseäni hieman vieroksittaa salaman käyttö hautajaisten kaltaisessa tilaisuudessa. Salamavälske ei mielestäni vaan kuulu sinne. Tiedostan myös ettei kappelit ole aina mitään valoisimpia paikkoja, mutta mikäli siellä näkee viedä hautajaistilaisuuden läpi niin eiköhän siellä tuon tasoisella kamerallakin saa kuvia.
Vikaselostuksen perusteella epäilisin jonkinlaista 'userfaulttia' ensisijassa ylivalottumiseen. Mikäli sulla on vielä ylivalottuneet kuvat tallessa, niin tsekkaa niihin tallentuneet kamera/salama-asetukset.
-
Mikäs ongelma se on umpipimeässä kappelissa salamaa käyttää? Eihän se kuvaajan vika ole että uskovaiset askartelevat pyhät paikkansa melko tummahenkisiksi. Ja valonpuute haittaa monesti myös vaaleampia pyhättöjä myös joten salaman käyttö on ihan normaalia. Tietenkin, jos räpsyttelee puolentusinaa kuvaa sarjamuotoisesti niin johan siinä herkimmät epileptikot esittävät riivattua. Tällaisissa tilaisuuksissa korostuukin erinomaisesti miksi paikanpäällä on yksi kuvaaja joka ottaa yksittäisiä, mutta harkittuja kuvia ollen mahdollisimman huomaamaton.
Itse tekniseen ongelmaan en mene puuttumaan ennen kuin exifit ovat näytillä.
Itse tekniseen ongelmaan en mene puuttumaan ennen kuin exifit ovat näytillä.
-
- Viesti:
En ole nähnyt vielä yhtäkään toimitus -käytössä ollutta umpipimeää kappelia. Jos siellä ei kykene kuvaamaan suuremmilla herkkyyksillä, niin ei siellä kyllä pysty mitään toimitustakaan pitämään :)
Ja en nyt usko että näistä toimituksista halutaan teettää mitään A3 julisteitakaan..
::edit
Ja oletan nyt että kyseessä on ns. tilattu kuvaus toimituksesta, eikä takariviltä suttutsuumein roimiminen.
Ja en nyt usko että näistä toimituksista halutaan teettää mitään A3 julisteitakaan..
::edit
Ja oletan nyt että kyseessä on ns. tilattu kuvaus toimituksesta, eikä takariviltä suttutsuumein roimiminen.
-
- Viesti:
Useita hautajaisia kuvanneena, en ole kertaakaan saanut negatiivisia kommentteja salaman käytöstä. Yleisimmin kommentit ovat olleet päinvastaisia, ettei kuvaajaan ole kiinnitetty edes huomiota ko. tilaisuudessa.BEAT!! kirjoitti:Tähän kyllä täysin sama, eikä tämä mitään kettuilua ole.laxative kirjoitti:Salama hautajaisissa kuulostaa jo ens alkuun kummalle.
Itseäni hieman vieroksittaa salaman käyttö hautajaisten kaltaisessa tilaisuudessa. Salamavälske ei mielestäni vaan kuulu sinne.
Tuommoinen "ei salamaa"-ajatus on ehkä enemmän kuvaajan pään sisältä löytyvä kammo sitä kohtaan, että salama veisi huomiota itse tilaisuudesta. Jos sitä aparaattia käyttää jotenkin muuten kuin läiskien suoraan naamalle, niin ei siihen ihmiset juurikaan kiinnitä huomiota :)
SESSIONS2 // Canon DSLR
-
Re: Canon 50D Ongelma
Mullekin on käynyt samalla tavalla pari kertaa, tosin 40D:n ja 430EX:n kanssa. Kun olen irrottanut salaman (ja/tai salaman siirtojohdon) ja kytkenyt sen uudelleen niin ongelma on kadonnut.Tapanie kirjoitti:Onko kellekkään tullut tilannetta niinkuin minulle. Olin kuvaamassa hautajaisia Canon 50D:n kanssa, ja salamana 580 II AV moodissa. Yhtä-äkkiä kuvat ylivaloittuivat rajusti,aivan puhkipalaneita, en siinä kerinnyt ongelmaan perehtyä, vaan juoksin hakemaan vara-kameran 5D, ja siinä vanhanmallinen 580 salama. Homma tuli hoidettua. Sitten kun oli aikaa testailin 50D:tä ja salamaa, ei mitään ongelmaa.
Ongelma lienee ollut likaiset liittimet tai joku muu kosketushäiriö.
-
Canon 50D Ongelma
Kiitos kaikille vastanneille
-
- Viesti:
-
Canon 50D Ongelma
Eipä selvinnyt, kokeilin useanpaan kertaan eikä vika uusiintunut, Tämän jälkeen tarkistan aina salaman kiinnityksen.
-
Caro² kirjoitti: Useita hautajaisia kuvanneena, en ole kertaakaan saanut negatiivisia kommentteja salaman käytöstä. ...
Hieman off-topic...
Minulle aikoinaan muutaman kerran nimenomaan tilattaessa sanottiin että kuvaajaa ei saa huomata hautajaisissa mitenkään, salaman käyttö ehdottomasti kielletty. Näin "merkkihenkilöiden" hautajaisissa.
Jalusta mukaan ja keskus-suljinkamera käyttöön (esmes Fuji 690, Leica) niin häiriöt ovat vähäisiä.
Normihautajaisissa tuo ei tietysti ole ongelma.
Muuten Canonilla on kyllä manuaalimoodi salaman kanssa se ainoa varma valinta.
--
-
Jaa, minä olen kuvannut parit hautajaiset ilman salamaa toisella allekirjoituksen Canon-järkkäreistä. Objektiivina EF 50mm f/1.8 II.Alex kirjoitti:Muuten Canonilla on kyllä manuaalimoodi salaman kanssa se ainoa varma valinta.
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
Pentax K200D
-
Canon 50D Ongelma
Noniin olin toisella keikalla tosin eri rungon Canon Eos MarkII jossa oli kiinni tämä 580EX II salama, ja sama juttu muutaman kuvan kun sain otettua, tosin hetki ennen keikkaa testimielessä alkoi jälleen rajusti ylivalottamaan. Ei auttanut muu kuin vaihtaa salama 580 EX:ään, joka ei ole koskaan temppuilut.
Joten salama lähtee huoltoon. Tarkistin muuten sen uuden salaman kiinnityksen, ja vaikutti olevan hyvin kameran rungossa kiinni. Joten onko tullut muille eteen että nimenomaan salama olisi teppuillut edellä kuvatulla tavalla.
Joten salama lähtee huoltoon. Tarkistin muuten sen uuden salaman kiinnityksen, ja vaikutti olevan hyvin kameran rungossa kiinni. Joten onko tullut muille eteen että nimenomaan salama olisi teppuillut edellä kuvatulla tavalla.
-
Omat kokemukseni päivitykseen ja err99:iin liittyen toisessa ketjussa:wolle kirjoitti:Lainataan topikkia:
Onko ERR99 ongelmaan tullut toimivaa muutosta uuden firmiksen mukana? Jos ongelmat poistuvat, niin sitten koen päivityksen tarpeelliseksi itsellenikin.
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12649413