10d hintaan 1 400?
-
- Viesti:
10d hintaan 1 400?
Jos saisin uuden (!) 10D:n hintaan 1 400 euroa ja myyjä pakkaisi mukaan vielä suoraan pakkauksesta CANON EF 28–135 mm F 3.5–5.6 IS USM lasin, olettaisitko minua vedettävän lähinnä nenästä ja lujaa?
-
- Viesti:
Kyseessä taitaa olla tuo huuto.netissä kauppaava kansalainen. Huomaatko missä nuo sijaitsee? USA:ssa. Eli kaveri haluaa luultavammin rahasi ennen ennen kuin edes omistaa mitään myytävää eli ostaa kameran ja obiskan kaupasta vasta kun hänelle rahaa annat. Jos ostaa... Lisäksi miten mahtaa nuo tullit jne. olla vaikka yksityishenkilönä lähettääkin USA:sta...? Takuista puhumattakaan...
-
- Viesti:
Alle 1500 ecun saa tällä hetkellä USA:sta uuden 10D:n +BG-ED3:n ja lisäksi tulee vielä 28-135 IS.
70-200 IS putki on saman hintainen, kuin vastaava täällä, ilman IS:ää.
Jne jne... Mark II on n. 3500 euroa.
10D ja muuta valokuvauskaluston hintoja voit katsastella täältä:
http://dcresource.pricegrabber.com/sear ... id=703177/
Niin ja Dollari on helppo vaihtaa ecuiksi www.forex.fi
70-200 IS putki on saman hintainen, kuin vastaava täällä, ilman IS:ää.
Jne jne... Mark II on n. 3500 euroa.
10D ja muuta valokuvauskaluston hintoja voit katsastella täältä:
http://dcresource.pricegrabber.com/sear ... id=703177/
Niin ja Dollari on helppo vaihtaa ecuiksi www.forex.fi
-
- Viesti:
Eli faktat tuntien ei kannattaisi? Tosiaan, 1 400 euroa "johonkin" tilille siksi aikaa, kunnes mahdollisesti viikon-kahden päästä DHL kuljettaa pakettisi kotiin, ei kuulosta tietty kovin houkuttelevalta. Mutta hinta kyllä kuulostaa.KeijoK kirjoitti:Kyseessä taitaa olla tuo huuto.netissä kauppaava kansalainen. Huomaatko missä nuo sijaitsee? USA:ssa. Eli kaveri haluaa luultavammin rahasi ennen ennen kuin edes omistaa mitään myytävää eli ostaa kameran ja obiskan kaupasta vasta kun hänelle rahaa annat. Jos ostaa... Lisäksi miten mahtaa nuo tullit jne. olla vaikka yksityishenkilönä lähettääkin USA:sta...? Takuista puhumattakaan...
Yritin saada myyjää kauppaamaan postiennakolla kameraa, mutta sitkeästi sanoo myyvänsä vain ennakkomaksulla. Tosin siellähän on kyllä hitonmoinen kasa tyytyväisiä ostajia kommentoinut palvelun pelanneen, ja niillä kommentoijillakin näyttää olevan kauppahistoriaa paljonkin, että ei ne kai nyt keksittyjä ihmisiä ole.
No, mielipiteitä asiasta?
-
- Viesti:
Uskoisin, että on sama myyjä kuin ketä itse olen käyttänyt. Suomeen asti on saatu 180/3.5 macro, 17-40/4 ja työkaverilla oli hänen tilillään n. 3000e ebay huutoa varten, mutta se peruuntui ja myyjä palautti rahat ilman mitään ongelmaa. Itsellä tällä hetkellä toinen 17-40/4 ja ebaystä huudeltu 1d matkalla.. dhl toimittaa ja tullit ovat yleensä noin 10e - 20e.mellin kirjoitti: No, mielipiteitä asiasta?
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
En väitä, että ko. kaveri olisi mitenkään epäluotettava. Itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta hänestä kauppakumppanina. Palautetta ao. kaverilla tosiaan on, ja hyvää sellaista, joten varmaan ihan OK. Mutta itseäni kyllä arveluttaa tuollainen touhu, erityisesti ennakkomaksu -vaatimus, ehkäpä olen vaan liian epäluuloinen...mellin kirjoitti:Eli faktat tuntien ei kannattaisi?
-
Kaveri tekee ainoastaan pientä sivutuloa, kun myy asuinmaastansa käsin halvempaa tavaraa Suomeen. Minua ei ihmetytä laisinkaan ennakkomaksuvaatimus, laittaisitko/ pystyisitkö laittamaan itse reilut 1200 dollaria kiinni kameraan, jonka joku jyväjemmari traktorinsa ohjaamosta lupaa varmasti ostaa. Kunnes tulee toimituspäivämäärä ja jostain Suomen kuusimetsistöstä kajahtaakin: "Duda, empä tarvihe ennee ku mie ostin jo HevlePakkarti 735:sen". Jos sinä et luota myyjään, miksi myyjän pitäisi luottaa sinuun?KeijoK kirjoitti:En väitä, että ko. kaveri olisi mitenkään epäluotettava. Itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta hänestä kauppakumppanina. Palautetta ao. kaverilla tosiaan on, ja hyvää sellaista, joten varmaan ihan OK. Mutta itseäni kyllä arveluttaa tuollainen touhu, erityisesti ennakkomaksu -vaatimus, ehkäpä olen vaan liian epäluuloinen...mellin kirjoitti:Eli faktat tuntien ei kannattaisi?
Itse olen periaatteellisesti tätä "tutki Suomessa, osta Saksasta"-ilmiötä ja kaikkia sen alailmentymiä vastaan. Mutta jos on pakko valita, niin parempi nekin rahat laittaa toiselle talousalueelle, jotta edes jollain tavalla tulee välillisesti tuettua suomalaista hitaasti kuolevaa kamerakauppaa. Capish.
"Arvoisa kuluttaja-asiamies. Ostin tikitaalikameran Saksasta 50 eurolla. En saanut suomenkielisiä ohjeita. Nyt suomalainen myyjä kieltäytyy niitä minulle antamasta, vaikka heillä on sama kamera myynnissä. Mikä neuvoksi?"
-
- Viesti:
Tulipa kirjotettua hieman epäselvästi. Eli alvi tulee siitä hinnasta, joka paketissa lukee. Kun kaveri jenkkilässä kirjottaa hinnaksi pakettiin ja laskuun 100$, niin maksettavaksi tulee siis 22e + dhl:n välistäveto.kohan kirjoitti: Mitenkä ALV menee? Toisaalta tulli 0% digivehkeistä. UPS ottaa 10€ käsittelymaksua.
Mitenkä ne on tullauslaskussa tehty?
-
Tämä selventi asiaa kaikille pilkun viilaajille.Djasso kirjoitti:Tulipa kirjotettua hieman epäselvästi. Eli alvi tulee siitä hinnasta, joka paketissa lukee. Kun kaveri jenkkilässä kirjottaa hinnaksi pakettiin ja laskuun 100$, niin maksettavaksi tulee siis 22e + dhl:n välistäveto.kohan kirjoitti: Mitenkä ALV menee? Toisaalta tulli 0% digivehkeistä. UPS ottaa 10€ käsittelymaksua.
-
- Viesti:
Tai siis jos vielä viilataan tarkemmaksi, niin 100 ecua +DHL:n lasku ja siitä tuo alvi, mutta centeistä siinä taitaa olla jo kyse.kohan kirjoitti:Tämä selventi asiaa kaikille pilkun viilaajille.Djasso kirjoitti:Tulipa kirjotettua hieman epäselvästi. Eli alvi tulee siitä hinnasta, joka paketissa lukee. Kun kaveri jenkkilässä kirjottaa hinnaksi pakettiin ja laskuun 100$, niin maksettavaksi tulee siis 22e + dhl:n välistäveto.kohan kirjoitti: Mitenkä ALV menee? Toisaalta tulli 0% digivehkeistä. UPS ottaa 10? käsittelymaksua.