...sattuipa kerran: Akiba Oy loistava palvelu

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
rdr

...sattuipa kerran: Akiba Oy loistava palvelu

Viesti Kirjoittaja rdr »

Olisiko AKIBA Oy:llä jotain parannettavaa palvelussa!!!!
Tästä jäi ainakin 'hyvät' muistot. Löytyykö vastaavia kokemuksia?

- soitettu (maanantai 5.1.2004) tilauksesta ja varmistettu tuotteiden saatavuus. Samalla kerrottu että tilaus tehdään vain sillä ehdolla että paketti on perjaihin mennessä Kuopiossa. Myyjä lupaa että tuotteita onhyllyssä ja lähetys tulee varmasti viikossa. Kysytty vielä uudestaan ja varmistamalla, varmistettu että ehtiin perjantaiksi. luvattu...
- Tehty tilaus(5.1.2004, 10 min edellisestä) myyjän pyynnöstä netin kautta
- Saatu vahvistus tilauksesta ja heti maksettu ko. lasku
- Odoteltu 4 päivää ja paketti ei vain kuulu...
- Soitettu firmaa 9.10.2004 klo 14.30, josta kysytty paketin lähetynumeroa, jotta voisi selvittää missä paketti seikkailee. Myyjä lupaa etsiä ja soittaa takaisin.
- 40 minuutin odottelun jälkeen soitetaan itse takaisin firmaan. Myyjä (sama kuin edellä) sanoo etsivänsä lähetysnumeron ja soittavansa 10 minuutin sisällä takaisin.
- Odotellaan puoli tuntia ja soitetaan taas firmaa. Uusi myyjä puhelimessa nyt päästään niin pitkällä, että myyjä väittää tuotteen olevan lähetty 5.1.2004 ja ei löydä lähetysnumeroa mistään.
- Soitetaan paikalliseen postitoimistoon ja ERITTÄIN YSTÄVÄLLINEN puhellun vastaaja yrittää etsiä pakettia nimen perusteella ja käy jopa paketit läpi käsin (pikku homma), ei löydy = ei ole postissa(määränpäässä)!
- Soitetaan firmaan (Akiba Oy) ja tivataan edelleen lähetysnumeroa, jota ei tietenkään löydy mistään. Väitetään taas paketin lähteneen 5.10.2004.
- Klo 16.30 firmasta päin tulee sitten ensimmäinen yhteydenotto ja asia alkaa selvitä. Pakettia EI ole lähetetty, koska tilatuista tuotteista yhtä EI OLE OLLUT HYLLYSSÄ. KIITOS!

=> Miksi ei kerrottu suoraan maanantaina (5.1.2004), ettei tuotetta ole? Vain unohtuiko paketin lähetys? Tai miksi ei viikolla ilmoitettu että tuotetta ei olekaan hyllyssä ja paketti ei saada lähtemään?! No, tulipahan taas yksi firma mihin en ole yhteydessä jatkossa!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Oma kokemukseni Akibasta:

-Soitin ja kysyin objektiivin hintaa. Myyjä kertoi objektiivin hinnaksi ovh hinnan.
-Tingin hinnan alle Saksan hintojen ja kaupanpäälle vielä 77mm UV-filtterin.
-Kysyin, onko objektiivia hyllyssä. Myyjä vastasi, että on.
-Kävin hakemassa objektiivin Herttoniemestä.
-Olin tyytyväinen.
PFloyd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PFloyd »

Minäkin tilasin Akibasta tyttöystävälleni kameran. Soittelin sitten päivien päästä, kun ei kuulunut mitään ja juuri sen mallinen suojapussukka oli loppunut. Valitsin siihen sitten toisen tilalle.
Olisivat kyllä voineet ilmoittaa puhelimitse tai maililla asiasta.
Paketin lähettäminen venähti sitten vielä sovitusta muutamalla päivällä.
Muuten ok..
juha_m
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juha_m »

Oma huono kokemukseni Akibasta. Tilasin hyvissä ajoin ennen joulua itselleni Sigman salaman sähköpostilla. Toimitusajaksi luvattiin muistaakseni max. 2 viikkoa. Kuukausi meni eikä mitään kuulunut. Soitin akibaan ja selvisi että tilaukseni oli jotenkin "unohtunut". Uusin tilaukseni. Se oli viikko ennen joulua eikä vieläkään ole kuulunut mitään. Ovat ehkä hukanneet senkin tilauksen. Hyvää tässä on se, että olen huomannut ettei minulla oikeastaan olisikaan tällä hetkellä varaa siihen salamaan enkä siksi ole pitänyt kiirettä soittelussa :)
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Akibassa on monta työntekijää. Sinne tietysti mahtuu joukkoon ei-niin-kovin-päteviäkin. Jos yrityksellä ei ole laatujärjestelmää ja sen mukaisia määriteltyjä toimintamalleja, tilauksia käsitellään vähän miten sattuu.

Minä itse kävin siellä katsomassa kannettavaa cd-kirjoitinta. Sen nettimyyntitiedoista sai vähän epäselvän kuvan ja halusin nähdä sen toimivan ennen ostamista. Kaupassa kaksi myyjää antoi minulle ensin epätarkkaa tietoa ja kolmas tunnusti suoraan, ettei tiedä. Tuo kolmas soitti sitten maahantuojalle ja selvitti asian. Laite ei toiminut minun haluamallani tavalla ja ostaminen tietysti jäi. Ei siitä kuitenkaan kovin luotettavaa kuvaa saanut Akibasta. Netin kautta uskaltaisin sieltä ostaa vain sellaista tavaraa, jonka tunnen itse todella hyvin.
jruots
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jruots »

Oma kokemus ko. liikkeestä:

Soittelin liikkeeseen ja kysyin yhden objektiivin saatavuutta. Sanoivat että kestää 1-2 viikkoa. Tein tilauksen netissä samana päivänä. Seuraavana päivänä sain jo hakea objektiivin Akibasta.

Toinen objektiivitilaus ei mennyt enää niin mallikkaasti. Sanoivat taasen odotusajaksi 1-2 viikkoa. Jaksoin odotella 2kk, soittelin niin sanoivat että just ovat pistämässä tilausta tuosta. Olisi pitänyt odottaa vielä 1-2 viikkoa. Menin liikkeeseen ja kysyin toista vastaavaa objektiivia ja se löytyikin suoraan hyllystä. Sain vielä hiukkasen alennusta tuosta kun olin jo odotellut tuota aikasempaa tilausta noin kauan.
roope082

Viesti Kirjoittaja roope082 »

Joo, harmittavaista kun liike mainostaa nettisivuillaan tavaraa eikä hyllyissä kameratarvikkeita pahemmin ole. Olisin tarvinnut canonin 77mm uv-sudinta joka rajalassa maksaa lähemmäs 100 euroa. Akiban hinta oli 45 euroa, mutta tavaraa ei tietenkään ollut. Miksi mainostaa tavaraa hinnastoissaan jos sitä ei inhimilliseen aikaan ole myydä. Samaten canonin linssit kilpailukykyiseen hintaan, mutta hyllyssä tällä hetkellä ainoastaan 50 mm primeä.... ...."voidaan kyllä tilata"..... ei kiitos.
PekkaM

Viesti Kirjoittaja PekkaM »

Akiba on lähes ainoa putiikki, joka minua ei tällä hetkellä v*tuta. Tuotteet tulivat hyllyyn viikossa ja tilaustani pystyin vielä hakiessani muuttamaan.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

roope082 kirjoitti: ...."voidaan kyllä tilata"..... ei kiitos.
Noinhan kaikki nettikaupat toimivat. Tietysti, sehän on nykypäivää, eihän Nokiakaan tee puhelimia ennenkuin ne on tilattu.
hemppa

Viesti Kirjoittaja hemppa »

Turhaa puhetta, siellä on ammattilasia. He kun myyvät Xd-korttia käyttävän kameran ja siihen lisämuistiksi CF-kortin joka on paljon halvempi. Kiva kun tullaan kuluttajaa vastaan tuollai edullisemmalla ratkaisulla eikä myydä heti kallista!
PFloyd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PFloyd »

2 kertaa olen tuotteita tilannut ja molemmilla kerroilla olen joutunut soittelemaan, kun lähetystä ei kuulunut sovitussa ajassa.
Jokin paketin tuote on ollut loppuneena, eikä soittoa/mitään ilmoitusta tullut sieltäpäin.
Itse kun soittaa viikon kuluttua, niin homma jatkuu.
Hobbes

Vielä Akibasta!

Viesti Kirjoittaja Hobbes »

Ostin kameran jonka olin tarkistanut etukäteen olevan hyllyssä. Ostin samalla myös muistikortin, joka luvattiin lähettää heti seuraavan viikon alussa. Varmistin saatavuuden moneen kertaan, koska kortin oli tarkoitus lähteä seuraavalla viikolla kanssani etelä-eurooppaan.

Yllätys yllätys: kortti ei tullutkaan seuraavan viikon alussa. Soitin ja ja muutin osoitteen toiseksi. Ilmeni ettei edellistäkään osoitetta ollut missään ylhäällä. Velttoakin veltomman oloisen myyjan kanssa käyty keskustelu ei tuntunut kovin hedelmälliseltä.

Nyt on reissussa käyty muualta ostetun kortin kanssa ja AKIBAsta tilattua korttin ei ole kuulunut.

Tyhmä olin kun luotin myyjän sanaan ja maksoin jo etukäteen. Yritän kuitenkin purkaa kauppaa. Saap nähdä miten käy. Hyvää sanaa en liikkeestä kyllä kenellekään sano!

V**uttaa tällainen palvelu!
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Ymmärtääköhän nämä suomalaisten firmojen vastuulliset henkilöt selata näitä palstoja?
Tai ehkä sillä ei ole niin suurta merkitystä miten asiakas saamansa palvelun kokee.
Joku voisi tietenkin erottua edukseen jos täällä palstalla kilvan kehuttaisiin vert. AC-Foto tai B&H.
huppe

Viesti Kirjoittaja huppe »

Joku oli tiskillä ja toi kameran takaisin kun ei toiminut. Myyjä oli myynyt canonin cameraan memorystick-muistia... no muisti vaihdettiin ja asiakas maksoi erotuksen, mikä oli ehkä pari euroa :/

Minulle luvattiin sandiskin u2 -muisti viime perjantaiksi... ei ole näkynyt vieläkään.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

huppe kirjoitti:Joku oli tiskillä ja toi kameran takaisin kun ei toiminut. Myyjä oli myynyt canonin cameraan memorystick-muistia... no muisti vaihdettiin ja asiakas maksoi erotuksen, mikä oli ehkä pari euroa :/

Minulle luvattiin sandiskin u2 -muisti viime perjantaiksi... ei ole näkynyt vieläkään.
Eikä tule näkymään. Itse jaksoin odottaa kuukauden ja sitten menin Top-Shottiin hakemaan saman kortin euron halvemmalla ;).
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

tareone kirjoitti:
huppe kirjoitti:Joku oli tiskillä ja toi kameran takaisin kun ei toiminut. Myyjä oli myynyt canonin cameraan memorystick-muistia... no muisti vaihdettiin ja asiakas maksoi erotuksen, mikä oli ehkä pari euroa :/

Eikä tule näkymään. Itse jaksoin odottaa kuukauden ja sitten menin Top-Shottiin hakemaan saman kortin euron halvemmalla ;).
Tilasin myös muutama päivä sitten top shotista 1G u2 kortin ja tuli seuraavana päivänä niinkuin lupasivat. :)
jylitalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jylitalo »

PFloyd kirjoitti:2 kertaa olen tuotteita tilannut ja molemmilla kerroilla olen joutunut soittelemaan, kun lähetystä ei kuulunut sovitussa ajassa.
Jokin paketin tuote on ollut loppuneena, eikä soittoa/mitään ilmoitusta tullut sieltäpäin.
Itse kun soittaa viikon kuluttua, niin homma jatkuu.
Tältä osin ei ole näköjään tapahtunut mitään kehitystä puolesta vuodessa.
14.10 tilasin Akibala 20D, 17-40/4, 70-200/4 ja suotimet paketin.

1-12.11 olin matkoilla, mutta olisin tarvittaessa voinut hakea tavarat 13.11.

16.11 sain 20D:n ja 70-200/4 putken, mutta loput tavarat (17-40/4 ja suotimet) jäivät jälkitoimitukseen.

1.12 soittelin puoliltapäivin Akiban suuntaan ja aloin tiedustelemaan toimituspäivää tai vaihtoehtoisesti tilauksen purkua toimittamatta jääneiden tavaroiden osalta. Linssien hankinnoista vastaava taho on 7.12 asti lomalla, mutta lupasivat selvittää asian ja soittaa takaisin, mutta eihän sieltä mitään ole kuulunut.

Tänään suunnittelin jo soittavani Akiban suuntaan ja vaativani tilauksen purkua toimittamatta jääneiden tavaroiden osalta, jotta voisin käydä Telefotosta hankkimassa vastaavat tavarat.
Päätin kuitenkin ensin varmistaa, että Telefotolla olisi 17-40/4 putkia vielä hyllyllä. Huono tuurini jatkui, kun kävi ilmi, että Telefoto oli juuri eilen iltapäivällä myynyt viimeisen hyllyllä olevan 17-40/4 putkensa ja heidän tukullaankaan ei valitettavasti ollut niitä varastossa, joten he eivät uskaltaneet luvata mitään toimitusaikaa sille.
Nyt tässä sitten pähkäilen, että pitäisikö tuo Akiban tilaus kaikesta huolimatta purkaa ja antaa vaikka AC-Fotolle tilaisuus. AC-Foton sivuilta tosin tuli sellainen käsitys, että heilläkään ei ole 17-40/4 putkea varastossa. Niin tai näin, niin itsenäisyyspäiväksi sitä ei enään uutena taida onnistua hankkimaan ilman, että hinta menisi reilusti yli 800EUR:n. :(
- Juha, Blogi & kuvat
jtervo

Viesti Kirjoittaja jtervo »

jylitalo kirjoitti:AC-Foton sivuilta tosin tuli sellainen käsitys, että heilläkään ei ole 17-40/4 putkea varastossa.
Kysy sieltä sähköpostilla. Kyllä niillä on monesti varastossa tavaraa, vaikka sitä ei suoraan sanottaisikaan sivuilla.

EDIT: Ja siis nimenomaan AC-fotosta puhuin tässä viestistä. Akibastakin on itselläni ihan ok kokemuksia kyllä.
Viimeksi muokannut jtervo, Joulu 02, 2004 15 : 32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TommyH

Viesti Kirjoittaja TommyH »

Kyselin kaksi viikkoa sitten sähköpostilla yhden objektiivin saatavuutta ja hintaa. Ei ole vieläkään vastattu. Ehkä siellä on ruuhkaa ;)

Eilen ajattelin, että kysyn puhelimitse samaa asiaa. Luurin toisessa kerrottiin, että eivät pysty auttamaan. Ei osannut kertoa hintaa eikä saatavuutta, koska kaveri joka vastaa kamerapuolesta, on kuulemma poissa tämän viikon. Huoh....

Muuten ihan hyviä kokemuksia.

(eli Akibasta puhuin tässä viestissä)
PMM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PMM »

Tilasin kamerani kans Akibalta. Ei ongelmia.

Kameraan tuli kuitenkin vikaa. Lähetin kameran huoltoon, ja siellä lupailivat kameraa takaisin n. parin kolmen viikon päästä.

Kameran sain takaisin kahden kuukauden päästä...
Mutta kamera toimii kyllä nyt :D
Canon EOS 400D + Canon 70-200mm F4 L - http://www.rallikuvat.net
Vastaa Viestiin