1Ds Mark III, iso 3200 ja juovat kuvissa ?!

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
hotspot

Viesti Kirjoittaja hotspot »

spege kirjoitti:..ja epäilijöille tiedoksi, bandingia ilmeni Ds III:ssa 3200:lla myös ylivalottaessa (yötaivas).
Uskotaan ;) ja onhan muitakin myyntipaikkoja kuin tämän foorumin myyntipalsta ja monesti kun ajan kanssa laittaa myyntiin niin hyvän hinnan on saanut tuotteesta ja ei kaikki osta ameriikasta halvalla ?!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JPu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPu »

Millä softalla olet sitä bandingia tutkinut? ettei vaan olisi ongelma siellä kameran sijasta..?
Jari Puranen
kannoni

Viesti Kirjoittaja kannoni »

JPu kirjoitti:Millä softalla olet sitä bandingia tutkinut? ettei vaan olisi ongelma siellä kameran sijasta..?

Hyyyysss,spege vaihtaa kohta macin softineen myös:)
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

JPu kirjoitti:Millä softalla olet sitä bandingia tutkinut? ettei vaan olisi ongelma siellä kameran sijasta..?
RAW-muunnos CS3:ssa. Juovat näkyivät tosin hyvin ihan kameran takanäytöltä kuvaa suurentaessa.

On muuten hauska vehje tuo vanhempi Ässä. Näyttö on vähän pieni mutta muuten kamera on loistava - kuvajälki sairaan hyvää. Otin myös ensimmäiset iso 3200-kuvat sisätiloissa. Kohinaa kyllä on ihan sopivasti mutta bandingia en löytänyt ainakaan ensisilmäyksellä. Laukaisuääni tuossa vanhan kunnon ajan raudassa tuo mieleen filmikamerat moottoriperineen. :))
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
kannoni

spege kirjoitti:
RAW-muunnos CS3:ssa. Juovat näkyivät tosin hyvin ihan kameran takanäytöltä kuvaa suurentaessa.

On muuten hauska vehje tuo vanhempi Ässä. Näyttö on vähän pieni mutta muuten kamera on loistava - kuvajälki sairaan hyvää. Otin myös ensimmäiset iso 3200-kuvat sisätiloissa. Kohinaa kyllä on ihan sopivasti mutta bandingia en löytänyt ainakaan ensisilmäyksellä. Laukaisuääni tuossa vanhan kunnon ajan raudassa tuo mieleen filmikamerat moottoriperineen. :))
Olet selvästi löytänyt omasi;)
Tuossa ku kattelee vanhoja kuvia huomaa että kyllä se 5D:kin teki ällillä todella hyvää jälkeä ,miksei sitte 1Ds II myös:)
Shuko

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Jos tarvii/tykkaa FF:sta niin voin myos suositella mkII:sta. Toimivaksi todettu peli, eika hapea edes mkIII kuvanlaadulle. Varsinkin kun ymmartaa kayttaa normaaleja ISOja (100-400), eika kikkaile arvot tapissa. ;) Kieltamatta, ehja III on varmasti parempi (akku, ISO, nopeus jne) kamera, mutta kaikki on suhteellista. Saako rahalliselle erolle oikeasti jotain tarpeellista vastinetta.

http://www.wlcastleman.com/equip/review ... /index.htm
kannoni

Shuko kirjoitti:Jos tarvii/tykkaa FF:sta niin voin myos suositella mkII:sta. Toimivaksi todettu peli, eika hapea edes mkIII kuvanlaadulle. Varsinkin kun ymmartaa kayttaa normaaleja ISOja (100-400), eika kikkaile arvot tapissa. ;) Kieltamatta, ehja III on varmasti parempi (akku, ISO, nopeus jne) kamera, mutta kaikki on suhteellista. Saako rahalliselle erolle oikeasti jotain tarpeellista vastinetta.

http://www.wlcastleman.com/equip/review ... /index.htm
Jopas oli kohinainen ISO 1600,mutta kuka noita nyt tartteekaan;)
Shuko

Viesti Kirjoittaja Shuko »

kannoni kirjoitti:Jopas oli kohinainen ISO 1600,mutta kuka noita nyt tartteekaan;)
Aivan! Monta vuotta kuvanneena en ole koskaan tarvinnut 800 suurempaa ISOa. 99% kuvista joko 100 tai 200, ja kylla tuota 1600sta viela voi hatavarana kayttaa, jos on ihan pakko. Toisaalta en kuvaa hikisia ja karvaisia ihmisia pimeissa sisahalleissa. ;) Eikos Nikonilla ole jokin tuohon hommaan sopiva runko...
J.Lehtinen

Viesti Kirjoittaja J.Lehtinen »

Tänään tuli ostettua todistetusti jo toinen 1Ds III runko Rajalasta (työpaikan ja omani) ja ihme kyllä tässäkään ei ollut mitään tehtaan/Rajalan lisäämiä vikoja. Jopa ISO3200 ei lisää bandingia tai ihmeemmin kohinoita kuviin, kunhan kamera asetukset ei ole tehdas säädöissään tai "pieleen" muokattu. Aiheen aloittanut henkilö taisikin tosin lisäillä jälkikäteen, että vaihdon syynä olikin taloudelliset tekijät ja tarve erilaiseen kuvaus kokoonpanoon.

Aiempien versioiden kanssa töitä tehneenä (myös 1Ds II) voin sanoa, että kehityksessä on tultu isoin harpauksin eteenpäin ja kamera on myös monilta tärkeämmiltä ominaisuuksiltaa edeltäjäänsä edellä.
J.Lehtinen

Viesti Kirjoittaja J.Lehtinen »

tupla postitus...
Viimeksi muokannut J.Lehtinen, Maalis 28, 2008 18 : 41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kannoni

Shuko kirjoitti:
kannoni kirjoitti:Jopas oli kohinainen ISO 1600,mutta kuka noita nyt tartteekaan;)
Aivan! Monta vuotta kuvanneena en ole koskaan tarvinnut 800 suurempaa ISOa. 99% kuvista joko 100 tai 200, ja kylla tuota 1600sta viela voi hatavarana kayttaa, jos on ihan pakko. Toisaalta en kuvaa hikisia ja karvaisia ihmisia pimeissa sisahalleissa. ;) Eikos Nikonilla ole jokin tuohon hommaan sopiva runko...
Njaa,en minäkään juuri isoja ISOJA tarvi, mut kiva niillä on herkutella kun tietää että runko niihin kykenee:)
Hikiset ja karvaiset ei ole munkaan kohteena,mutta muut pimeät kohteet silloin tällöin piristää.
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

Spegen pitäis ehdottomasti nyt vaihtaa D3, niin loppuis tää itkeminen ;o)
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Tipe kirjoitti:Spegen pitäis ehdottomasti nyt vaihtaa D3, niin loppuis tää itkeminen ;o)
Spege Nikonistiksi? .......Viimestään tossa vaiheessa Nikonista katoaisi se viimeinenkin "harvinaisen merkin eksotiikka" ja merkki muuttuisi populistiseksi.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
kannoni

bobotti kirjoitti:
Tipe kirjoitti:Spegen pitäis ehdottomasti nyt vaihtaa D3, niin loppuis tää itkeminen ;o)
Spege Nikonistiksi? .......Viimestään tossa vaiheessa Nikonista katoaisi se viimeinenkin "harvinaisen merkin eksotiikka" ja merkki muuttuisi populistiseksi.
Niin totta,niin totta,silloin minä vaihtasin sen turun rajalan bandiitos cannonin itelleni:)
Tipe
Viesti:

kannoni kirjoitti:
bobotti kirjoitti:
Niin totta,niin totta,silloin minä vaihtasin sen turun rajalan bandiitos cannonin itelleni:)
Auttasko se vaihtamaan Canoniin, jos mä siirtyisin D3:n käyttäjäksi ?
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Tipe kirjoitti:
kannoni kirjoitti:
bobotti kirjoitti: Spege Nikonistiksi? .......Viimestään tossa vaiheessa Nikonista katoaisi se viimeinenkin "harvinaisen merkin eksotiikka" ja merkki muuttuisi populistiseksi.
Ei sitä tiedä ellei kokeile. ;-)
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

kannoni kirjoitti:
bobotti kirjoitti:
Mullekkin olis kelvannu sopuhintaan toi bandiittos. ;p
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
kannoni

Tipe kirjoitti:
kannoni kirjoitti:
bobotti kirjoitti: Spege Nikonistiksi? .......Viimestään tossa vaiheessa Nikonista katoaisi se viimeinenkin "harvinaisen merkin eksotiikka" ja merkki muuttuisi populistiseksi.
Jos nyt totta puhutaan D3:n imago nousisi pilviin spegen vaihtaessa leiriä;)
Tipe
Viesti:

emerik kirjoitti:
Tipe kirjoitti:
kannoni kirjoitti: Niin totta,niin totta,silloin minä vaihtasin sen turun rajalan bandiitos cannonin itelleni:)
Ei sitä tiedä ellei kokeile. ;-)
Kyllä mä sitä tässä kokeilenkin koht'puoliin..
Kun nyt toi 1 tuttu saa päätettyä, että ostaako se sen niin testailen sen kameraa aivan rauhassa sitten. D2X ei saanu aikoinaan ainakaan minkäänlaista värähdystä vaihdon puitteissa.... eikä ne optiikatkaan, mitkä ko. herralla ovat (17-35, 24-70, 70-200VR jne)
kafa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kafa »

Tipe...noihan on maailman parhaat klasit...
D2x:n ja D3: n ero on aikamoinen joten suosittelen ettet testaa.
Saattaa tulla leirin vaihto...Ookkona menossa pohjoseen keväällä?
Vastaa Viestiin