1Ds Mark III, iso 3200 ja juovat kuvissa ?!

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
J.Lehtinen

Viesti Kirjoittaja J.Lehtinen »

spege kirjoitti:Ei auttanut firmiksen uudelleenajo. Onko kukaan muu 1D$:n omistaja kokeillut kameraansa ISO 3200:lla yökuvissa? JPu?
Ilmoittelen tuloksista, kunhan ehdin kokeileen...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
bobotti

Re: 1Ds Mark III, iso 3200 ja juovat kuvissa ?!

Viesti Kirjoittaja bobotti »

okam kirjoitti:
adapteri kirjoitti:Ei spege tarvitse ilmaisia paikkoja. Spegellä on spege.net.
...kuvat on cropattu niin pieniks ettei niitä edes näe ;)
spege.net

Tähän on tulossa spegen

GALLERIA
Yhden pikselin kokoisia kuvia?
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

hotspot kirjoitti:spegen suurin pelko on että hänen kuvansa joutuisivat arvostelun kohteeksi ja nuori mies ei sitä kestäisi jotenka annetaan itsetunnon vielä kehittyä, aikaa on.
Minua ei kiinnosta paskan vertaa teidän mielipiteet kuvistani joten en koe tarpeelliseksi julkaista mitään kuviani netissä. ;)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
bobotti

juha_m kirjoitti:
hotspot kirjoitti: spegen suurin pelko on että hänen kuvansa joutuisivat arvostelun kohteeksi ja nuori mies ei sitä kestäisi jotenka annetaan itsetunnon vielä kehittyä, aikaa on.
Kyllä spegellä parempi itsetunto on kuin monella muulla täällä liikkuvalla. Harva kestää ottaa noin paljon kuraa päälle kuin spege on täällä vapaaehtoisesti tehnyt ja meille puheenaiheita järjestänyt(rahojaan säästämättä).
Samaa mieltä. Kuvitelklaas tää foorumi ilman Spegeä!!?
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

spege kirjoitti:Ei auttanut firmiksen uudelleenajo. Onko kukaan muu 1D$:n omistaja kokeillut kameraansa ISO 3200:lla yökuvissa? JPu?
Onneksi ketään ei kiinnosta yökuvaus jossa tarvitaan suuria herkkyyksiä ja pitkiä valotusaikoja..
JPu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPu »

Olen kokeillut testimielessä joitakin ruutuja, tahallaan alivalottaen ja ylivalottaen, tietusti myös oikein. Kohinaa on vähän, joskin jo havaittavasti. Mutta jälki on parempaa kuin 1dmk2 kameralla ISO 1000. Runsaastikin parempaa. Lisääntynyt dynamiikka yllätti positiivisesti.

En ole tuota bandingia huomannut missään kuvassa ja kuvaan aika paljon yöllä, tosin en käytää 3200, koska en pidä tuosta vähästäkään kohinasta, vaan käytän maksimissaan 1600 ja valotuksessa olen huolellinen ja mielummin vähän ylivalotan kuin alle. (itse asiassa en yli-, enka alivalota, vaan yritän kerralla oikein).

ps. piti jo pitkän aikaa sitten laittaa esimerkkikuva yöllisistä testeistä esille, mutta potaskaa on aika monen toimesta niin paljon jauhettu, että päätin olla esittelemättä.
Jari Puranen
kannoni

Viesti Kirjoittaja kannoni »

JPu kirjoitti:
Olen kokeillut testimielessä joitakin ruutuja, tahallaan alivalottaen ja ylivalottaen, tietusti myös oikein. Kohinaa on vähän, joskin jo havaittavasti. Mutta jälki on parempaa kuin 1dmk2 kameralla ISO 1000. Runsaastikin parempaa. Lisääntynyt dynamiikka yllätti positiivisesti.

En ole tuota bandingia huomannut missään kuvassa ja kuvaan aika paljon yöllä, tosin en käytää 3200, koska en pidä tuosta vähästäkään kohinasta, vaan käytän maksimissaan 1600 ja valotuksessa olen huolellinen ja mielummin vähän ylivalotan kuin alle. (itse asiassa en yli-, enka alivalota, vaan yritän kerralla oikein).

ps. piti jo pitkän aikaa sitten laittaa esimerkkikuva yöllisistä testeistä esille, mutta potaskaa on aika monen toimesta niin paljon jauhettu, että päätin olla esittelemättä.
Canonistit paljon herkempiä kuin kennonsa?;)
hotspot

Viesti Kirjoittaja hotspot »

bobotti kirjoitti:
juha_m kirjoitti:
hotspot kirjoitti: spegen suurin pelko on että hänen kuvansa joutuisivat arvostelun kohteeksi ja nuori mies ei sitä kestäisi jotenka annetaan itsetunnon vielä kehittyä, aikaa on.
Kyllä spegellä parempi itsetunto on kuin monella muulla täällä liikkuvalla. Harva kestää ottaa noin paljon kuraa päälle kuin spege on täällä vapaaehtoisesti tehnyt ja meille puheenaiheita järjestänyt(rahojaan säästämättä).
Samaa mieltä. Kuvitelklaas tää foorumi ilman Spegeä!!?
Kuoltais varmaan tylsyyteen ?
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

okam kirjoitti:
Älkääs nyt. Spege on minun idolini. En kai muuten olisi hankkinut (ja maksanut) spegelle nettisivutilaa.
spege

adapteri kirjoitti:
okam kirjoitti:
Älkääs nyt. Spege on minun idolini. En kai muuten olisi hankkinut (ja maksanut) spegelle nettisivutilaa.
Miten adapteri nyt sinne spege.nettiin saisi muutaman banding-esimerkkikuvan?
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

spege kirjoitti: Miten adapteri nyt sinne spege.nettiin saisi muutaman banding-esimerkkikuvan?
Minäpä testaan, toimiiko täällä yksityisviestit.
spege

Noniin, nyt tuli selvä vastaus JAS:silta: Kameran kenno on viallinen ja se vaihdetaan uuteen ensi viikolla.

Spege saa siis tuliterän banding-vapaan kennon kameraansa. :)
bobotti

Spege oli siis oikeessa ...eikä Canonin vaikeudet ole loppuneet. Ovat selvästi implementoineet Nikonin D200 "tekniikan" bandinkeineen huippulippulaivaansa.

Yx kyssäri - jos siihen kennon päälle kiskastaan raskaampi anti-alias suodin niin onko se sen väärtti? Muistaakseni näin tehtiin D200 jos en ole väärin lujkenut huhuja?

Mielummin itse otan yksityiskohdat kuin bändingin korkeilla ISO:lla. Paas Spege muuten tarkastaen että onko se "vika" antialias suotimessa itseasiassa?
spege

bobotti kirjoitti:Spege oli siis oikeessa ...eikä Canonin vaikeudet ole loppuneet.
Rajalan myymäläpäällikkö totesi ettei elämä ole niin ruusuista Nikon-miehilläkään, kunhan vain salaavat kameroidensa viat täällä. Nikonistit kun ovat tunnetusti valheen mestareita. ;)
bobotti

spege kirjoitti:
bobotti kirjoitti:Spege oli siis oikeessa ...eikä Canonin vaikeudet ole loppuneet.
Rajalan myymäläpäällikkö totesi ettei elämä ole niin ruusuista Nikon-miehilläkään, kunhan vain salaavat kameroidensa viat täällä. Nikonistit kun ovat tunnetusti valheen mestareita. ;)
Ja minähän ole mitenkään vaiennut D200 nimisestä nestevaimennetusta vatupassista! ;D Mahtaakohan tänne pian komentoida yx Oly mies yhden napin kestävyydestä?
Araneva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Araneva »

spege kirjoitti:
Rajalalla näköjään tiedetään kuinka asiakas pidetään tyytyväisenä :)
hotspot

Viesti Kirjoittaja hotspot »

Araneva kirjoitti:
spege kirjoitti:
Lapsethan uskovat joulupukkiin?
kannoni

hotspot kirjoitti:
Araneva kirjoitti:
spege kirjoitti: Rajalan myymäläpäällikkö totesi ettei elämä ole niin ruusuista Nikon-miehilläkään, kunhan vain salaavat kameroidensa viat täällä. Nikonistit kun ovat tunnetusti valheen mestareita. ;)
Lapsethan uskovat joulupukkiin?
Loistavaa palvelua,kohta varmaan kertovat nikonistien itse korjaavan kameransa:)
spege

Araneva kirjoitti:
spege kirjoitti:
Tuskin Rajalalla olisi mitään sitä vastaan vaikka löisin kaikki kanuunani tiskiin ja vaihtaisin Nikoniin. Rahaa tulisi taloon roppakaupalla. Mutta kai ammattimiehet tietävät ettei paskaan kannata sortua eikä sitä silloin edes pidetä vaihtoehtona. ;)
kannoni

spege kirjoitti:
Araneva kirjoitti:
spege kirjoitti: Rajalan myymäläpäällikkö totesi ettei elämä ole niin ruusuista Nikon-miehilläkään, kunhan vain salaavat kameroidensa viat täällä. Nikonistit kun ovat tunnetusti valheen mestareita. ;)
Tuskin Rajalalla olisi mitään sitä vastaan vaikka löisin kaikki kanuunani tiskiin ja vaihtaisin Nikoniin. Rahaa tulisi taloon roppakaupalla. Mutta kai ammattimiehet tietävät ettei paskaan kannata sortua eikä sitä silloin edes pidetä vaihtoehtona. ;)
Pysyttele vaan canonissa,pitää sen jassinkin saada leipänsä;)
Vastaa Viestiin