1Ds Mark III, iso 3200 ja juovat kuvissa ?!
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Tähän on vastaus, tää on spege-aihe eli tää on ihan normaalia ;)Hel_NiS kirjoitti:hmm... Olen seuraillut tätä ketjua jo tovin ja olen huomannut kaksi asiaa: 1. Kuvista, niiden virheistä ym. kirjoitetaan, mutta kuvia ei näy. 2. Alkuperäisen kysymyksen tekijän ongelmaan ei haeta ratkaisua (tai no, ehdotetaan uuden kameran ostoa ratkaisuksi). Tuli vaan mieleen...
-
Aivan. Toisaalla jeesustellaan kuinka kamera maksaa melkein kymppitonnin, ja sitten toisaalla haukutaan halpiskopiomerkiksi. Sehan on just niin kuin sen itselleen uskottelee. Toista perassani: Nikoni on paras... Nikoni on paras... Nikoni on paras :Dtareone kirjoitti:Paljonhan ihmiset uskottelee itselleen kaikkea skeidaa. Onhan skientologiakin suosittua. En siis mitenkään tuomitse, jos haluaa kuvata halpismerkeillä...
Vastaus threadin alkuperaiseen ongelma/kysymykseen on: ominaisuus, joka loytyy kaikista kennoista. Ratkaisu? Opetellaan kuvaan oikeesti, eika vaan leikita ISO:lla, vain sen takia etta valmistaja on siihen liian ison arvon laittanut.
-
Re: 1Ds Mark III, iso 3200 ja juovat kuvissa ?!
Huh. Alotin oikeasti kirjoittaan tuota risut/ruusut osiota molemmista rungoista ja 20min. ja tuhansien sanojen jälkeen luovutin. Perusteet mielipiteelleni on olemassa, mutta menee kirjallisuuden puolelle tuo ominaisuuksien kanssa sompaaminen.radicalis kirjoitti: Olen eri mieltä. Perusteleppas sitten ne ekstra donitsit, kun kerran kokemusta molemmista kameroista. Ja D3:n hyviä puolia 10k€ nähden ei saa jättää mainitsematta.
Mitä käytännön eroa huomasit väriavaruuksissa, kun kerran käytännöstä puhuit? Ihan vaan mielenkiinnostuneena, kun et ole vielä merkkiorientoitunut :).
Helpoimmalla taidan päästä toteamalla, että meitä "hemmotellaan" tänäpäivänä parilla niin loistavalla rungolla, että toivottavaa ne ei paljoa jätä työvälineinä. Monille perus ratkaisuille on onneksi jätetty vielä myös loogisen ajattelun ja vaihtoehtoistamisen varaa.
Kukin löytäkööt omaan näppiin sopivan kalustonsa ja mikä tärkeintä, toivottavasti nauttii tekemästään työstä. ;-)
Olen uusi tällä foorumilla ja nyt heti toisena päivänä huomasin, että on tiettyjä aiheita mihin kannattaa kantansa asettaa hyvin varovasti. :-)
Joillekin nuo työvälineet on ilmeisesti taloudellisestikin niin isoja budjetointeja, että ainoastaan oman laukun sisältä löytyy parhaat merkit. Minulle noi merkit on "ching-chong"-elektroniikkayhtiöitten työntämää yleisjätettä siinä missä muukin elektroniikka, joten yritän unohtaa asian siltä kantilta. Asiassa on tietenkin yhtä monta muttaa ja näkökulmaa, kuin käyttäjääkin. Lopulliset näkemykset valokuvauksessa muodostuu toivottavasti kuitenkin jatkossakin siitä myydystä hyvästä ammattitaidosta.
-
Shuko kirjoitti:Toista perassani: Nikoni on paras... Nikoni on paras... Nikoni on paras :D
Nikoni on paras... ja kaikki mukaan Nikoni on paras... tai helpoimmalla pääsisi... Minulla on paras....minulla on pisin, eiks siis paras!!! ;-)
Tuossa on sivuavasti pointtia mitä itsekin hain. Moniko meistä käyttää autossaan airbagejä säännöllisesti? Hätävarana ne tosin on hyvä olla olemassa. Tilanteissa kokemuksella ja konsteilla ei usein tarvi ISO 3200 käyttää. Suihkareitten ja Yöperhosten kuvaajat Ry jäsenet on asia erikseen. ;-)Shuko kirjoitti:Vastaus threadin alkuperaiseen ongelma/kysymykseen on: ominaisuus, joka loytyy kaikista kennoista. Ratkaisu? Opetellaan kuvaan oikeesti, eika vaan leikita ISO:lla, vain sen takia etta valmistaja on siihen liian ison arvon laittanut.
Tämä on vähän kuin TPS vs. Jokerit parhaimpina aikoina ja spege on Hjallis. Nyt kuvioihin on tullut yhä voimakkaammin Kärpät ja HIFK.J.Lehtinen kirjoitti:Olen uusi tällä foorumilla ja nyt heti toisena päivänä huomasin, että on tiettyjä aiheita mihin kannattaa kantansa asettaa hyvin varovasti. :-)
Toinen on sitten JPEG vs. RAW, mikä saattaa herättää riemua :).
Onko ammattitaito jotain syötävää? Olen luullut, että kamera ottaa ne hyvät kuvat. Ilmankos kuvani ovat niin huonoja...J.Lehtinen kirjoitti:Lopulliset näkemykset valokuvauksessa muodostuu toivottavasti kuitenkin jatkossakin siitä myydystä hyvästä ammattitaidosta.
-
- Viesti:
Monelle varmasti oma kamera on juuri se paras, mitä sen hetkinen tarve vaatii tai mihin taloudellinen tilanne antaa myöten. Hyvä sinänsä - muuten täällä olisi monen monta onnetonta kuvaajaa ja kaikillä väärä kalusto.
Itse olen sen verran onnellisessa asemassa, että pääsen usein kokeilemaan kalustoa ennen ostopäätöstä ja jonkun verran käpistelleenä tiedän mitä haluan kameralta ja mikä niissä tuppaa ärsyttämään.
Ainakin niiden, ketkä eivät hallitse kiloeurojen edestä lasia kannattaa kuitenkin aika ajoin pyrkiä kokeilemaan jonkun toisen merkkistä kalustoa - ei sitä ole pakko tällä foorumilla kertoa, että on käynyt vieraissa. Itselläni ainakin, jos kuvauskohteet muuttuisivat radikaalisti menisi luultavasti runko vaihtoon - ei sen takia että nykyinen olisi huono mutta sen takia, että on monia osa-alueita, joilla se on kaukana parhaista.
Itse olen sen verran onnellisessa asemassa, että pääsen usein kokeilemaan kalustoa ennen ostopäätöstä ja jonkun verran käpistelleenä tiedän mitä haluan kameralta ja mikä niissä tuppaa ärsyttämään.
Ainakin niiden, ketkä eivät hallitse kiloeurojen edestä lasia kannattaa kuitenkin aika ajoin pyrkiä kokeilemaan jonkun toisen merkkistä kalustoa - ei sitä ole pakko tällä foorumilla kertoa, että on käynyt vieraissa. Itselläni ainakin, jos kuvauskohteet muuttuisivat radikaalisti menisi luultavasti runko vaihtoon - ei sen takia että nykyinen olisi huono mutta sen takia, että on monia osa-alueita, joilla se on kaukana parhaista.
S a m i R e i n i k a i n e n
-
Hmmm... saatan olla väärässä, mutta eikös loisteputkilla ole oma taajuutensa, jolla ne "välkkyvät". Kun ko. taajuus ja suljinaika sattuvat sopivasti, tulee toisiin frameihin yli- ja toisiin alivalotusta. Koska tarkennus perustuu kontrastieroihin, voi edellä oleva valaistusolosuhteiden vaihtelu vaikeuttaa myös af:n toimintaa.smtr kirjoitti:Ei edes mitään niin vaikeaa. Kaksi eriväristä kylmää akvaarioloisteputkea ja punertavalla varjostimella normaali kynttilähehkulamppu.radicalis kirjoitti: Onko suur- tai matalapainenatrium vai elohopealamppu?
Sitten vielä päälle 50Hz taajuudella välkkyvä hehkulamppu, jonka vaihe-ero em. loisteputkien kanssa voi vielä vaihdella.
A.Miller
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Näyttäisi menevän kyllä osittain tuo noiden lamppujen piikkiin. 1/300s tietämillä pyörivillä suljinajoilla sain satunnaisia ruutuja väärällä wb:llä myös Fujilla aikaiseksi. Myös jonkinlaista hyppelyä valotuksessa oli havaittavissa - fokus tosin pysyi nätisti paikoillaan =D.
Suurkiitokset A.Millerille huomiosta - saadaan asiat oikealle tolalle.
Nuo Canonilla otetut kuvat oli toki otettu ennen pimeän tuloa, joten osa valosta tuli myös suuresta olohuoneen ikkunasta mutta näemmä nuo loisteputket tekivät häiriötä kameran valonmittaukseen - nuo alivalottuneet otokset kun ovat nopeammilla suljinajoilla kuin muut.
Oppia ikä kaikki.
Suurkiitokset A.Millerille huomiosta - saadaan asiat oikealle tolalle.
Nuo Canonilla otetut kuvat oli toki otettu ennen pimeän tuloa, joten osa valosta tuli myös suuresta olohuoneen ikkunasta mutta näemmä nuo loisteputket tekivät häiriötä kameran valonmittaukseen - nuo alivalottuneet otokset kun ovat nopeammilla suljinajoilla kuin muut.
Oppia ikä kaikki.
S a m i R e i n i k a i n e n
-
- Viesti:
-
Osta vain suoraan 1Ds niin pääset suoraan spegen suosikiksi :)jannee kirjoitti:Onkos missään päin maailmaa D3lla ja 1DSmk3lla otettuja
6400iso tai jopa 12800iso kuvia, joissa olis vaiks toi 1dsn kuva
pienennetty 12mpix ja näkis vähän miten noi vertaa.
Kuvailen ite paljon hämärässä ja tarvis nähdä
onko toi mk3 hintansa veroinen vai säästäiskö rahat ja ostais
d3n vaan.
-
- Viesti:
Pelottaa jo koko ajatuskin...hotspot kirjoitti:Osta vain suoraan 1Ds niin pääset suoraan spegen suosikiksi :)jannee kirjoitti:Onkos missään päin maailmaa D3lla ja 1DSmk3lla otettuja
6400iso tai jopa 12800iso kuvia, joissa olis vaiks toi 1dsn kuva
pienennetty 12mpix ja näkis vähän miten noi vertaa.
Kuvailen ite paljon hämärässä ja tarvis nähdä
onko toi mk3 hintansa veroinen vai säästäiskö rahat ja ostais
d3n vaan.
-
- Viesti:
Tässä on ainakin jotain...Alhaalla lisää linkkejä.
http://photobusinessforum.blogspot.com/ ... issue.html
http://photobusinessforum.blogspot.com/ ... issue.html
-
- Viesti:
Tällaisia tuli vastaan:
http://reviews.cnet.com/digital-cameras ... &tag=uolst
http://reviews.cnet.com/digital-cameras ... &tag=uolst
-
Nikon D3:n myötä tuo kyseinen yhdistys on ilmeisesti saanut paljon uusia jäseniä jotka eivät kuvaa kuin herkkyydet kaakossa. :DJ.Lehtinen kirjoitti:Tilanteissa kokemuksella ja konsteilla ei usein tarvi ISO 3200 käyttää. Suihkareitten ja Yöperhosten kuvaajat Ry jäsenet on asia erikseen. ;-)
Mutta korjaantuuko tuo banding-ilmiö tosiaan uudella firmiksellä?
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
Pikainen soitto jassiin voisi auttaa... Pyydä puhua huoltomiehen kanssa kun siinäkin organisaatiossa tuppaa nykyisin oleen niitä kaikenlaisia kekkuloita jotka vain puhuu vakuuttavasti ilman sen kummempaa tietoa.spege kirjoitti: Mutta korjaantuuko tuo banding-ilmiö tosiaan uudella firmiksellä?
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
Noniin, soitin JAS:siin ja vastaus oli että kyseistä banding-ilmiötä on havaittu kamerassa mutta sen pitäisi korjaantua uusimmalla 1.0.6. firmiksellä. No tuo firmis on kamerassani tehdasasennettuna mutta huoltomies kehoitti ajamaan firmiksen uudelleen sisälle ennen huoltoon lähettämistä.kohan kirjoitti:Pikainen soitto jassiin voisi auttaa...spege kirjoitti: Mutta korjaantuuko tuo banding-ilmiö tosiaan uudella firmiksellä?
Eli asiaintila on siis se ettei tuo banding-ilmiö kuulu asiaan. Jos se ei korjaannu firmiksen uudella sisäänajolla, kamera lähtee huoltoon säädettäväksi.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viesti:
Minä voin kyllä siirtää kuvasi nettiin, mutta sinulla on ihan omat nettisivut ja hostaus hoituu siellä.spege kirjoitti:Kokeilin 1Ds III:n rajoja ISO 3200-maksimiherkkyydellä ja ihmetystä herättävät hennot juovat kuvissa (yötaivaalla). Kohina puskee esiin jonkin verran mutta kuuluvatko tuollaiset juovat asiaan ??
Voisiko joku hostata pari esimerkkikuvaa, fotom, adapteri?
Olin eilen matkoilla ja tänään on ollut vähän kiirusta, joten huomasin tuon ehdotuksen vasta nyt.
-
Mielenkiinnolla odottelen miten asiasi edistyy, vaikka itse en bandingiin tuolla ole vielä törmäillyt. Ja vaikka tuskin ihan heti tulee mahd. piilevä vika eteenkään, niin tietoisuus mahdollisesta viasta jää vaivaan mieltä. Pitääpä ottaa itsekin muutama yöllinen ISO (ja en tarkoita kolmosta, vaan 3200:sta).spege kirjoitti:Noniin, soitin JAS:siin ja vastaus oli että kyseistä banding-ilmiötä on havaittu kamerassa mutta sen pitäisi korjaantua uusimmalla 1.0.6. firmiksellä. No tuo firmis on kamerassani tehdasasennettuna mutta huoltomies kehoitti ajamaan firmiksen uudelleen sisälle ennen huoltoon lähettämistä.kohan kirjoitti:Pikainen soitto jassiin voisi auttaa...spege kirjoitti: Mutta korjaantuuko tuo banding-ilmiö tosiaan uudella firmiksellä?
Eli asiaintila on siis se ettei tuo banding-ilmiö kuulu asiaan. Jos se ei korjaannu firmiksen uudella sisäänajolla, kamera lähtee huoltoon säädettäväksi.