vaikka näin olisi, se tuskin on sinulta pois jos paparanzi on nyt löytänyt mieluisen kameran itselleen :-)spege kirjoitti:Mutta Kodakin takavuosien karmean hintapolitiikan tuntevana epäilen, että tuossa rungossa varaosat ovat tosi kalliita. Ei niinkään suljin, mutta entä jos vaikka CCD-kenno tekee tenät?adapteri kirjoitti:Kodakissa on Nikoniin perustuva runko, joten se ei ole kovin eksoottinen ja huoltoa saa. Lisäksi se on ammattilaisrunko, joten sitä ei kovin usein tarvitse huoltaa. Suljin kestäääääää....
en itse lähtisi tuolla tavalla nirsoilemaan järkkärien suhteen, kaikki alkaen näistä kodakin lyijylaatikoista olympuksen järkkään ja aina mark 2:een kaikki ovat huippukameroita, joissa riittää potkua ainakin itseni kaltaiselle harrastajalle vuosiksi. tietenkin eri asia jos on ammattilainen jolloin kameroiden erot ovat tärkeämpiä.
mieleeni tuli myös hassu ajatus: useimmiten tietysti haluaa kuvaan mahdollisimman vähän linssivääristymiä, kohinaa ja roskia, mutta mielestäni ne eivät ole sellainen rutto mikä tarvitsisi hävittää kokonaan maan päältä (jälleen eri asia ammattilaisten ottamissa tuote/lehtikuvissa, minä puhun harrastajatasosta). milloinkohan analoginen kohina tulee "muotiin" kuvissa ja niihin aletaan jälkikäsittelyssä tuottaa tyylikeinona virheitä?
monet sanovat, että kalliin järkkärin ominaisuudet ja resoluutio menevät hukkaan jos linssit eivät ole tarpeeksi laadukkaita, mutta itselleni kelpaa kuitenkin halvempikin lasi (ainoa mitä vaadin on se, että kun haluan, voin saada tarkennuksella kuvan ainakin hyväksyttävän teräväksi). kameran kennon kohina ei minulle ole ongelma, sillä en ole nähnyt vielä yhtäkään järkkäriä jonka kohina olisi lähelläkään pokkareiden tasoa, ja kohina oli mielestäni (miltei) hyväksyttävillä tasoilla entisessä dsc-f707:ssani.
kyse on totta kai omista vaatimuksista, mutta puritanismia ja speksien palvomista pyrin välttämään :-)