Rönsyilyä keskustelusta: Kodak DCS 760 (Nikon F5)

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
gramdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gramdel »

Älkää nyt enää hyvät ihmiset syöttäkö trollia.

/---
ap
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
http://gramdel.kapsi.fi/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Anteeksi :)
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

laite kirjoitti:p.s. spege, etkö päässyt sinne taikkiin kun oot jämähtänyt (oletettavasti) jonkun pienen paikallislehden kuvaajaksi? ;)
Olen freelancer-kuvaaja ja kuvaan kaikkea arkisista lehtikuvista aamu-usvaiseen luontokuvaukseen saakka.

En ole hakenut koskaan taikkiin, koska mielestäni se ei ole valokuvaajia varten. Näkeehän sen jo noista Foto-Finlandia-voittaja Silomäen räpellyksistä. Kamera-lehdessäkin yksi vanha lehtikuvaaja valitteli sitä, miten huono valokuvauskoulutuksen taso on Suomessa nykyään.

Osaan kuvata ja pärjään ilman koulujakin. Lukiossa sain jo tarpeekseni koulun penkillä istumisesta. Valokuvauksen oppii parhaiten kuvaamalla ja käytännön työssä!

- spege -
spege

OskuK kirjoitti:Taitaa olla Spedellä huonot hermot ;-)
Spedellä voi olla, mutta Spegellä ei. Kyllä minä pärjään noiden milligramma-kassin kantajien ja TAIK-tyttelöiden kanssa, koska ei heillä ole oikeasti tietoa. Jos minua sivalletaan, sivallan kaksin verroin takaisin...

- spege -
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

spege kirjoitti:Kyllä minä pärjään noiden milligramma-kassin kantajien ja TAIK-tyttelöiden kanssa, koska ei heillä ole oikeasti tietoa
canonin L laseista?
vai mistä tietoa?
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Hohhoh, täällä on jälleen niin hilpeää, niin hilpeää. Ehkä siksi täällä niin hauska onkin käydä. Löytyy kaikenlaisia piripäitä, kuten tämäkin lääkealan erikoisasiantuntija:
Jos et saa unta, Tenox/tematsepam on siihen hyvä lääke! 15 mg tabu huuleen ja petiin...
Samainen tabuhemmo arvostelee suurella asiantuntemuksella maamme valokuvakoulutuksen maan rakoon. Happamia, sanoi kettu.

Täältä tähän.
spege

laite kirjoitti:
spege kirjoitti:Kyllä minä pärjään noiden milligramma-kassin kantajien ja TAIK-tyttelöiden kanssa, koska ei heillä ole oikeasti tietoa
canonin L laseista?
vai mistä tietoa?
No ei juuri mistään muusta kuin asiantuntijoiden halveksimisesta.

Esim. vaikka mikkoa haukutaan täällä jatkuvasti (mikä on mielestäni kohtuutonta), hän tietää varmasti kameroista 100 kertaa enemmän kuin vaikkapa tuo trombi.
nieppi

Viesti Kirjoittaja nieppi »

spege kirjoitti:

Esim. vaikka mikkoa haukutaan täällä jatkuvasti (mikä on mielestäni kohtuutonta), hän tietää varmasti kameroista 100 kertaa enemmän kuin vaikkapa tuo trombi.
Sanoi spede jolla on ainaki 20 kertaa paremmat L-lasit ku muilla ;-)

Kertolasku ainaki sujuu...heh
spege

trombi kirjoitti:Hohhoh, täällä on jälleen niin hilpeää, niin hilpeää. Ehkä siksi täällä niin hauska onkin käydä. Löytyy kaikenlaisia piripäitä, kuten tämäkin lääkealan erikoisasiantuntija:
Jos et saa unta, Tenox/tematsepam on siihen hyvä lääke! 15 mg tabu huuleen ja petiin...
Samainen tabuhemmo arvostelee suurella asiantuntemuksella maamme valokuvakoulutuksen maan rakoon.
Onko ihminen sinun mielestäsi tabuhemmo ja piripää, jos hän kärsii vaikeasta unettomuudesta ja käyttää siksi lääkärin määräämiä lääkkeitä?

Minusta tuntuu, että aika moni sen TAIKin opiskelijoista popsii vaikka minkälaisia pillereitä. Ainakin kuvista päätellen...

Ps. En itse kyllä käytä Tenoxia.

- spege -
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

spege kirjoitti:
Ps. En itse kyllä käytä Tenoxia.

- spege -
Entä Tenaa?
spege

Nyt minulle riittää tältä päivältä tämä taistelu spege & mikko vs.
täreöne & tzombi.

Minä lähden nyt ravintolaan kiskomaan olutta. Olin tänään aamu kuudesta iltapäivään asti taas metsässä ja ohrapirtelö maistuu pitkän päivän päätteeksi...

Joten jatketaan huomenna taas tätä paskanjauhantaa. Onhan tässä jotakin huvittavaakin.

Hyvää yötä, myös tareonelle ja trombille!

- spege -
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

spege kirjoitti: Joten jatketaan huomenna taas tätä paskanjauhantaa.
Onko pakko jos ei enää halua?

Hyvät yöt, lääkkeillä tai ilman!
ExC

Viesti Kirjoittaja ExC »

Palataanpa asiaan:

No, onko Kodak jo käsissä ja minkälaista tulosta on tullut?
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

spege kirjoitti:

Tuttu kuvio jatkuu, pari hemmoa puollustelee toisiaan, ja provoaminen jatkuu... taitavat tuntea miehet toisensa ja yksissä tuumin täällä esitetään asiantuntijaa...
Täysin sama kuvio kun oli suomi24 palstalla, oli asiantuntija ja ympärillä "hyväksyjien joukko" ja paatos jatkuu hamaan loppuun asti. Hyvin on ainakin plagioitu "gouldin" toiminta :) :)
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
spege

kuvat

Odottakaa nyt pari viikkoa niin laitan teille kuviani näytille. Koska jotkut hemmot tuntuvat epäilevän ammattitaitoani ihan tosissaan, minun on kai pakko laittaa myös muutama 1. luokan laaki näytille.

Hei, neuvokaa joku nyt sitten yv:nä minulle, miten kuvat kannattaa tänne lähettää. Jos laitan vaikka 10 kuvaa. Mulla ei ole omaa kotisivua. Kiitos!

Perkele kun on krapula.

- spege -
ExC

Viesti Kirjoittaja ExC »

Heitä vaikka minulle e-mailissa (jm@ signaturen osite) niin voin hostata ne pariksi päiväksi...

Mutta löydäthän tarvittaessa itsekin tilaa kuvillesi...
laite

Olisin itsekin tarjoutunut hostaamaan noita kuvia, mutta toisaalta minähän voisin vaikka varastaa ne ja käyttää niitä ilman lupaa jossakin ;)

ei vaan, mulla taitaa olla tällä hetkellä lähemmäs giga tyhjää kotisivutilaa, joten kyllä sinne muutama kuva mahtuu.
ExC

Viesti Kirjoittaja ExC »

laite kirjoitti:Olisin itsekin tarjoutunut hostaamaan noita kuvia, mutta toisaalta minähän voisin vaikka varastaa ne ja käyttää niitä ilman lupaa jossakin ;)

ei vaan, mulla taitaa olla tällä hetkellä lähemmäs giga tyhjää kotisivutilaa, joten kyllä sinne muutama kuva mahtuu.
500 megaan pitää mahtua :)

Laite.org näyttää olevan telakalla pari päivää?
laite

uudet sivut on ollut työn alla pari kuukautta, en oo jaksanut siirtää vanhoja sivujakaan tuolle serverille. kyllä tässä tämän päivän aikana pitäis jotain tapahtua kun on ns. vapaapäivä pitkästä aikaa.
ExC

Viesti Kirjoittaja ExC »

spege kirjoitti:
ExC kirjoitti:Taitaa kohta olla jutut niin syvissä vesissä, että Matin pitää tulla lukottamaan
Vai niin, et taida olla huumorimiehiä / naisia?

Anteeksi jos pahoitin vakavan mielesi.

- spege -
Ei, kyllä huumorintajua riittää.

Lopetetaan kuitenkin tässä ketjussa, kun ei ole ollut kenelläkään enää aikoihin mitään järkevää sanottavaa.
Vastaa Viestiin