Tässä heti ensimmäiset kuvat:lippoma kirjoitti: Yhtään kuvaa en ole vielä ottanut, tuskin maltan...
http://www.kuvagalleria.net/ef135
Tuo sorsa kuva näyttää kuinka hyvin tuo tausta "blurrautuu" ja tarkennus on todella lyhyellä välillä
Tässä heti ensimmäiset kuvat:lippoma kirjoitti: Yhtään kuvaa en ole vielä ottanut, tuskin maltan...
Mistä liikkeestä kakkulan tilasit?Proo1 kirjoitti:Tällähetkellä käydään kirjeenvaihtoa UPS-firman kanssa. Varmistuksia verotietoja ly-tunnuksia valmista ei tunnu tulevan. Eli homma on kertakaikkiaan PERSEESTÄ. Viimmeksi Saksasta sama juttu.
Todellakin! Paljon mieluimmin katselee täydellistä taustaa kuin terävää sorsaa (onko tämä tarkoitus?)lippoma kirjoitti:hyvin tuo tausta "blurrautuu"
Mä tilasin omani Adoramasta, ja kuten sanoin se tuli ilman moitteen sijaa perille. UPS tullas ja lähetteli laskun perästäpäin.Proo1 kirjoitti:Tilasin B&H:sta.
Joo, tuon terävyys alueen kanssa täytyy olla tarkkana. Tuolla terävyys alueella, joka syntyy esim. aukolla 4 voi painottaa kuvaa haluamallaan tavalla, eli mistä terävyys alkaa ja mihin se terävyys ikäänkuin vie silmää kuvassa. Nämä ensimmäiset otokseni tällä linssillä ovat nopeasti ja "kiihkossa" otettuja. Tuota taustan "bokeh"-muodostumista kyllä olen ihastellut nyt alussa ainakin joka kerta ihmeissäni, että tuollaista pehmeyttä ja kuulautta voi taustaan saada aikaiseksi. Saa nähdä miten linssi reagoi (tai kuinka osaan käyttää) tosi käytössä urheilukuvauksessa sisällä huonossa valossa, johonka tarkoitukseen linssiä olen hankkinut.mikko kirjoitti:on täydellisiä boke palluroita.
Nyt en ihan oikeasti ymmärrä mikä noissa pallukoissa on jujuna...mikko kirjoitti:Hienoa Lippo! Kyllä minunkin on pakko tuo linssi jotain saada, alkaa hermostuttamaan todella rajusti.
Laiotin itsekin muutaman boke dropin näkyville kotivuilleni, eihän nuo ole mitään sinun kuviin verrattuna, mutta parempaa ei ole :-(
www.pbase.com/mikko_photo/boke
Mutta eikö ole kivaa, kun näin digiaikaan siirtyessä siirtyessä oppii kaikkea uutta. Itsekin olen kuvannut jo vuosikymmenen autuaan tietämättömänä mistään Bokeista tai MTF-käyristä. Nyt kyllä jo tiedetään mitä niilläkin tarkoitetaan ja pakko sanoa, että kuvien laatu parantunut aivan silmissä. Harmittaa, vaan, kun hyllyssä on monta kuvaa, mitä on pitänyt hyvänä, ja nyt kun alkaa sitä bokea tuijottelemaan, ja miettii minkälaiset MTF-käyrät noissa FD-opiskoissa on ollu, niin eihän noilla tee enää mitään ;-)jperala kirjoitti:Nyt en ihan oikeasti ymmärrä mikä noissa pallukoissa on jujuna...
Miksi tuollaisia kuvia otetaan ?? testimielessä vaiko taidetta ???
Itse ainakin saan päänsärkyä, mielummin katsoo vaikka tyhjänpäiväisiä räpsäyksiä :)
Niin.. "tieto tuskaa lisää" sanotaan...JuhaH kirjoitti:Mutta eikö ole kivaa, kun näin digiaikaan siirtyessä siirtyessä oppii kaikkea uutta. Itsekin olen kuvannut jo vuosikymmenen autuaan tietämättömänä mistään Bokeista tai MTF-käyristä...
Tuossa juuri katselin kuvia joita olen ottanut 200/2.8 L:llä ja helvetin hyviä ne olivat. Eroja osaan sanoa sitten enemmän kunhan pääseen tosi toimiin ja kuvaamaan enemmän. Tuon valovoiman takiahan vaihdoin tuon linssin 135:een. Nyt kun katselee 200:lla otetuja kuvia niin vahvistuu se, että sen ostaa vielä uudelleen... ja mielellään kesäksi. Kuvat olivat niin sävykkäitä ja tarkkoja ja oli ulottuvuutta enemmän kuin 135:lla. Nyt vain ei vähään aikaan ole taloudellisia mahdollisuuksia ostaa uutta tai jos voittaisi lotossa tai vakiossa ...niin tietenkin... taidankin tästä tehdä muutaman vakio rivin veikkauksen sivuilla. Veikkaajan silminhän maailma on paljon kontrastisempi, valovoimaisempi, vakaampi (IS) ja ennen kaikkea koko elämä suodattuu laadukkaiden filttereitten läpi , jotka toistavat elämän kokokohdat sävyjä kadottamatta. Ja etekin veikkaajan silmin maailma ei pala puhki vastavalossakaan ; ).mikko kirjoitti: Miten on omistit 200 f2.8 L putken nyt nopeasti tutustuneena 135mm miten linssit eroavat toisistaan...
NÄYTEKUVIA:lippoma kirjoitti:mikko kirjoitti: Miten on omistit 200 f2.8 L putken nyt nopeasti tutustuneena 135mm miten linssit eroavat toisistaan...
Nyt olen ensimmäistä kertaa koetellut EF 135/2 L objektiivia "tositoimissa" eli siinä tarkoituksessa miksi sen ostin, urheilun kuvaamiseen sisätiloissa.mikko kirjoitti: Miten on omistit 200 f2.8 L putken nyt nopeasti tutustuneena 135mm miten linssit eroavat toisistaan...
Hyviä kokemuksia. Näytekuvia en vain nyt voi laittaa kun ovat sen laatuisista tilaisuuksista, että pitäisi pyytä lupa. Valovoima ja kuvan laatu ovat omaa luokkaansa. Olen kuvannt tanssia ja urheilua sisätiloissa. Sen virheen tein, että ensimmäisen kerran tanssia kuvatessa en luottanut automaatti tarkennukseen vaan laitoin manuaalille ja suurin osa kuvista oli epätarkkoja. No... seuraavassa esityksessä laitoin automaatti tarkennuksen päälle ja jopas alkoi kuvia tulemaan. 135 milleisen autofocus on niin äly nopee ja äänetön. Hyvä linssi, josta ei varmaan tule ikinä luovuttua... No kai nyt yhden kuvan voi näyttää... linkki : http://www.kuvagalleria.net/CRW_9333_RJ.JPG . Tuo on siis koko tiedosto vähän alle 5 megaa. ASA 400 ja aukko 2 ja nopeus taisi olla jotain 180. Eikä kuvalle ole tässä versiossa tehty vielä mitään ainoastaan vaihdettu RAW-muodosta JPG:en. Tuossa tilaisuudessa päätin, kun vaihtelin muistikortteja kameraan, että ostan 1 Gigan kortin heti kunsaan käsiini. Ostin Stockmanilta 263 € (Sandisk Ultra II) ja nyt on parempi tuntuma kuvata pelkkää RAW-muotoa. Muuten... kävin katsomassa Fotoyks valokuvaliikkeessä Mannerheimintiellä ja siellä sama 1 GB Ultra maksoi 312 €.mikko kirjoitti:No Lippo onkos uusia meheviä 135mm kuvia nähtävissä?
Millaiset ovat olleet kokemukset huippu putken kanssa kuukauden ajalta?
Loistolasia suunnittelet. Punaisen renkaan puuttumisella säästät sievoisen tukun rahaa, ja varmaankin myös melkoisesti obiskan painosta ;-)olen alkanut katselemaan tuota Canonin 100mm/f2.8 USM macroa sillä silmällä. Tiedä sitten kehittyykö sitä ikinä niin hyväksi kuvaajaksi, että saa kaiken potentiaalin revittyä tuosta objektiivista irti (muutenkin kuin testikuvilla), mutta olisihan se kiva omistaa edes yksi huippuobjektiivi, vaikken oikein tiedä lasketaanko enää nykyisin huippuobjektiiveiksi muita, kuin niitä punarenkaisia.
Kannattaa muistaa myös Tamronin 90mm f2.8 macro putki, hinta top-foto 389,00 (canon 539,00) Tämä putki on monessa testissä päässyt melkein canonin rinnalle eli kyseessä on varsin laadukas peli.4x5 kirjoitti:Canonin 100mm/f2.8 USM macroa
Loistolasia suunnittelet. Punaisen renkaan puuttumisella säästät sievoisen tukun rahaa, ja varmaankin myös melkoisesti obiskan painosta.:-)