Takuuasiat Rajalassa!

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nieppi

Takuuasiat Rajalassa!

Viesti Kirjoittaja nieppi »

En löytäny parempaakaan foorumia tälle kyselylle, mutta mua kiinnostais miten on nuo takuut hoitunu tuolla Rajalalla.

No niin se mun uus Sigma on nyt sit rikki ja pitää viedä korjattavaks eli olisin kyselle et onko kokemuksia miten rajala hoitaa noi takuu asiat.

Enemmän noista Sigman ongelmista täältä: http://www.kolumbus.fi/frogtime/nieppi/ ... gelmat.htm
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
simos

Viesti Kirjoittaja simos »

Ongelma vois olla ennemminkin muistikortissa, ainakin kuvien perusteella näin epäilisin...
Itsellä on samanmoisia ongelmia ollut kerran, kortin formatointi winXP:n kautta auttoi asiaan.
Kannattaa kokeilla ennenkuin vie kameraa huoltoon...

Simo
www.wildkite.net
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Minulla entinen kamera teki ihan samanlaisia ongelmia sen jälkeen, kun oli käyttänyt kortinlukijaa kuvien siirtoon kortilta tietokoneelle. En varmasti poistanut yhtään kuvaa kortinlukijassa enkä formatoinut korttia siinä, mutta silti tuollaisia ongelmia tuli. Vika korjaantui, kun tyhjensin kortin kamerassa ja formatoin kortin kamerassa kolme kertaa. Vika toistui joka kerran, kun käytin kortinlukijaa. Sitten hävitin kortinlukijan eikä ongelmia ole sen jälkeen ollut.
nieppi

simos kirjoitti:Ongelma vois olla ennemminkin muistikortissa, ainakin kuvien perusteella näin epäilisin...

No joo pistin kortin lukijaan ja formatoin sen ja formatoin vielä varoiks kamerassakin sen ja sit rupesin paukuttaa kuvia niin et oli puskurit turvoksissa kunnes sain kortin täyteen. ja lopputulos kaikki kuvat onnistu!!
adapteri kirjoitti:Vika toistui joka kerran, kun käytin kortinlukijaa.
Mäki olen käyttäny kortinlukijaa kun tässä Sigmassa on niin pirun hidas tuo siirto USBkaapelilla.

Kiitos teille etten turhaa lähteny rähjäämään tonne Rajalalle
Terv: Nieppi
Gillis

Viesti Kirjoittaja Gillis »

No jos rajala ei edes takuuta hoida niin jo on aika heikkoa kun kerran pystyvät ottamaan muitak olme kertaa korkeempia hintoja ilman mitenkään erikoisen paljon parempaa asiakaspalvelua...
Heimo

Viesti Kirjoittaja Heimo »

Gillis kirjoitti: kolme kertaa korkeempia hintoja ilman mitenkään erikoisen paljon parempaa asiakaspalvelua...
...joskus palvelun ollessa jopa luvalla sanoen heikohkoa.

Kokemukseni rajoittuu Sanomatalon Rajalaan.

-Heimo
Tuomo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Gillis kirjoitti:jo on aika heikkoa kun kerran pystyvät ottamaan muitak olme kertaa korkeempia hintoja
Mihin tällainen väite perustuu?

Ylipäätään hintoja pohtiessa kannattaisi mielestäni kiinnittää huomio pariin seikkaan.
  • Kameroita myyvät verkkokaupat tuntuvat toimivan Jaskan veljen kellarissa. Hinnat ovat varmaan edulliset, kun Jaska käy vielä lukiota eikä elätä firmallaan perhettään.
  • Saksa on Saksa, ei Suomi. Hinnat ovat Suomessa pakostakin korkeammat arvonlisäveron ja suurempien kuljetuskustannusten takia.
Itse asioin mielelläni Kari-Kuvassa, joka toimii Jyväskylän Asemakadulla. Palvelu on aina ollut erinomaista ja hinnatkin mielestäni kohtuulliset.
nieppi

Gillis kirjoitti:No jos rajala ei edes takuuta hoida niin jo on aika heikkoa kun kerran pystyvät ottamaan muitak olme kertaa korkeempia hintoja ilman mitenkään erikoisen paljon parempaa asiakaspalvelua...
No uskoisin että Rajala olisi takuut hoitanut mutta nyt ei tarvinnutkaan kameraa sinne viedä kun vika selvisi täällä foorumilla.
bugi

OT

Viesti Kirjoittaja bugi »

Menee OT:ksi...

Tuomo kirjoitti:
Kameroita myyvät verkkokaupat tuntuvat toimivan Jaskan veljen kellarissa. Hinnat ovat varmaan edulliset, kun Jaska käy vielä lukiota eikä elätä firmallaan perhettään.
Onpas sinulla käynyt huono tuuri. Minä en ole vielä kellarikauppaan törmännyt. Mutta onko omistaja sitten lukiolainen Jaska vai ei, siitä en tiedä mitään. Mutta toisaalta, lukiolainen tai ei, suomalainen kauppias hän olisi silti. Ja jos kauppaansa asiallisesti pyörittää, niin mikäs siinä.
Saksa on Saksa, ei Suomi. Hinnat ovat Suomessa pakostakin korkeammat arvonlisäveron ja suurempien kuljetuskustannusten takia.
Arvonlisäveron ero ei vielä riitä lähellekään selittämään hintaeroja. Ja kuljetuskustannuksetkin ovat vain tekosyy joka helppo kumota. (Jos ei itse keksi, niin mietipä postimaksuja saksasta... ja sitten sitä että maahantuojat/kaupat tilaa yleensä 10-100 kertaa kalliimpia paketteja kerralla, eivätkä käytä kalliita kuljetustapoja kuten UPS, joten heille nuo kuljetuskulut per tuote ovat paaaaljon pienemmät.)

Ja kummatkin, sekä verot että kuljetuskulut yhdessä pussissa: Jos Saksasta tilatessa saksalainen kauppa ottaa omat katteet, ja saat tavaran, nopean kotiinkuljetuksen _ja_ maksat vielä suomalaiset ALV:t, ja ollaan silti vielä usein 5-10% monen kotimaisen kaupan hinnan alapuolella, niin hemskatti, tuossahan voisi vielä tehdä itsekin kauppaa, tosin melko tiukalla katteella. Ai juu, jos tekisi kauppaa yrittäjänä niin ALV pois ostohinnasta eli aika paljon parempi marginaali katteeseen. Eli jokin mättää.

Jätän teidät miettimään mikä.

Tämä oli taas niin OT että ei, ei, ei, älkää jatkako tätä threadia tästä aiheesta.

Markku Hassinen
Tuomo
Viesti:

Re: OT

bugi kirjoitti:ollaan silti vielä usein 5-10% monen kotimaisen kaupan hinnan alapuolella, niin hemskatti, tuossahan voisi vielä tehdä itsekin kauppaa, tosin melko tiukalla katteella.
Markkinatalouteen kuuluu, että kukin saa hinnoitella tuotteensa juuri niin kuin itse haluaa ja katsoa, meneekö tavara kaupaksi. Valokuvausalalla ei ole monipoliyrityksiä, joten hintataso on aina oikea, jos kauppa käy. Monet pitävät Rajalan hintoja "ryöväyksenä", mutta yritys on silti toiminut jo 1920-luvulta, pitää liikettä kolmessa kaupungissa ja niin edelleen. Minä kutsuisin tuota kunnioitettavaksi liiketoiminnaksi.

Aina on olemassa pieniä firmoja, jotka myyvät markkinajohtajaa halvemmalla ja niin pitää ollakin. Kun nuo pienet firmat saavat asiakkaita halvoilla hinnoillaan, tulee niistäkin ennen pitkää isoja yrityksiä, jotka vuokraavat toimitilat Sanomatalosta ja nostavat hintojaan. Sellaista on kuulkaas kapitalismi.
Gillis

Tuomo kirjoitti: Mihin tällainen väite perustuu?

Ylipäätään hintoja pohtiessa kannattaisi mielestäni kiinnittää huomio pariin seikkaan.
se on täysin oma mielipiteeni, rajalssa olen käynyt pari kertaa ja aina on tullut huijjattuksi tulleen fiilis. Työntekijät eivät myöskään ole erikoisen kohteliaita eikä heillä ole mitään minulle kerrottavaa josta viitsisin maksaa korkeampaa hintaa.
Kameroita myyvät verkkokaupat tuntuvat toimivan Jaskan veljen kellarissa. Hinnat ovat varmaan edulliset, kun Jaska käy vielä lukiota eikä elätä firmallaan perhettään.
Elikkäsiis Rajalalta kun ostaa saa hyvän mielen että rahat menivät rajalan omistajan pentujen pleisteissöniin.
Saksa on Saksa, ei Suomi. Hinnat ovat Suomessa pakostakin korkeammat arvonlisäveron ja suurempien kuljetuskustannusten takia.
Saksalaiset verkkokaupat(ainakin pitäisivät) maksaa ALV suomeen jos myyvät vuodessa tavaraa yli 30 kiloeurolla, jotka varmaan useimmat tekevät.

Hintaerot esim. canon-tuotteissa ovat siitä kiinni että canonilla on erilaiset tukkurihinnat jokaiselle maalle, canon aikoo yhdentää näitä hintoja mutta se ei ole yhä tapahtunut, joten suuri osa hintaerosta menee ihan sinne japskilaan.

Jos lähdetään sillä mentaliteetillä että ei kannata kilpailuttaa ketään eikä mitään niin asia todella kehittyy sellaiseksi että hinnat ovat korkeammat Suomessa. Vapaa kauppahan on kaiken pahan alku ja juuri. Juuri tuossa pohdiskelin kun tukholmassa kävelin ettei näkynyt yhtään suomalaista kauppaketjua, kun Helsingin keskustassa ruotsalaisia kauppaketjuja on tusinoittain.
Itse asioin mielelläni Kari-Kuvassa, joka toimii Jyväskylän Asemakadulla. Palvelu on aina ollut erinomaista ja hinnatkin mielestäni kohtuulliset.
Itse hoidan osan asioista esimerkiksi telefotossa ja foto fennicassa. Mutta Rajalaa en enää tue.
Gillis

Heimo kirjoitti:...joskus palvelun ollessa jopa luvalla sanoen heikohkoa.Kokemukseni rajoittuu Sanomatalon Rajalaan.
Samat sanat :)
samppah

Re: OT

Viesti Kirjoittaja samppah »

Pakko ottaa kantaa, vaikka pyysitkin ettei threadia jatkettaisi...
bugi kirjoitti: Onpas sinulla käynyt huono tuuri. Minä en ole vielä kellarikauppaan törmännyt. Mutta onko omistaja sitten lukiolainen Jaska vai ei, siitä en tiedä mitään. Mutta toisaalta, lukiolainen tai ei, suomalainen kauppias hän olisi silti. Ja jos kauppaansa asiallisesti pyörittää, niin mikäs siinä.
Heti alkuun täytyy myöntää, etten ole koskaan tilannut saksalaisesta nettikaupasta mitään. Sen verran sekalaista palautetta olen sieltä tilaamisen suhteen kuullut, että on kyllä ollut mielessä monta kertaa, niin olisi se omakin kokemus kerrottavana.

Suurin osa mielipiteistä mitä olen ko. kaupoista kuullut on ollut negatiivisia. Toimitusajat ovat pitkiä, toimitetaan vääriä tuotteita, hinta ei vastaa sovittua, yritykseen ei tahdo saada mitään yhteyttä ennenkuin tilaus on toimitettu (kaupan peruminen ei onnistu..) jne. Pahinta tuntuu olevan, että siinä missä tänään hommat voivat sujua todella mallikkaasti, niin huomenna saman kaupan kanssa onkin sitten ongelmia. Esimerkiksi Ny-Camerasta olen kuullut todella paljon ristiriitaisia kommentteja.

Vastaavasti sitten kaupat joissa asiat hoidetaan hyvin, esim Ac-Foto, vaikuttaa hinnatkin olevan melko lähellä Suomen hintatasoa. Olen toki vain peruskuluttaja ja kalliimmat tuotteet ovat minun ulottumattomissani, joissa hintaeroa tuntuu sitten olevan hieman enemmän. Toistaiseksi ei kuitenkaan ole tullut vastaan yhtään sellaista minun hakemaa tuotetta jossa hinta olisi ollut niin paljon halvempi, että ac-fotosta tilaaminen olisi ollut kannattavaa.
Tuomo
Viesti:

Välillä tuntuu, että valokuvaajilla on Suomen maassa sellainen käsitys, että Saksasta kamerat saa banaanin hinnalla ja Suomessa niistä pitää maksaa uuden auton verran. Hintaeroa toki on, mikä suurelta osin johtuu Gillisin mainitsemasta Canonin eriävästä tukkuhinnoittelusta. Tässä Canon onkin alkanut muuttaa politiikkaansa, mikä on jo näkynyt siinä, että Jyväskylän kamerakaupoissakin joidenkin objektiivien hinnat ovat vuodenvaihteen jälkeen laskeneet.

Ulkomaankaupassa on muistettava myös rahan liikuttelusta syntyvät kulut. Pienissä ostoksissa asiointi Saksaan tuskin tuottaa ongelmia. Visa vinkumaan vain. Sen sijaan isompien ostosten kohdalla voi käydä niin, ettei luottokortin luottoraja edes riitä maksun maksamiseen, jolloin rahansiirto pankkien välityksellä tulee mielettömän kalliiksi.

Kolmas asia, mitä en oikein ymmärrä, on se että täällä jotenkin "syyllistetään" niitä, jotka ostavat kameransa Suomesta. Itse arvostan kuitenkin kaupankäynnissä henkilökohtaisia kontakteja, jonka vuoksi tykkään asioida perinteisissä liikkeissä, joissa on myyjiä palvelemassa asiakkaita. Yleensä myös keskitän ostokseni yhteen liikkeeseen sen jälkeen kun olen saanut ko. liikkeestä positiivisia kokemuksia. Ajan myötä esim. käyttämäni valokuvausliikkeen myyjät ovat tulleet tutuiksi, mikä osaltaan helpottaa ja nopeuttaa asioiden hoitoa. Voin olla varma, että asiat sujuvat eikä minua vedetä höplästä.

Voidaan ajatella niinkin, että jos maksan kamerastani tuhansia euroja, maksan summan mieluummin paikalliseen kamerakauppaan, jossa ystävällinen myyjä palvelee minua kuin epämääräiseen verkkokauppaan, jossa tilaukset hoitelee kone.

Itse ostan muuten verkkokaupoista vain levyjä ja DVD-elokuvia lähinnä siksi, että Jyväskylän levykaupoissa valikoimat ovat omaan musiikkimakuni huomioiden aika suppeita.

Lopuksi vielä todettakoon, että minulla ei ole mitään yhteyksiä Rajalaan eikä mitään verkkokauppoja vastaan. Olen tässä keskustelussa pyrkinyt vain kyseenalaistamaan kärjistettyjä kommentteja "kolminkertaisista hinnoista". Rajalassa en ole tainnut poiketa koskaan.
Viimeksi muokannut Tuomo, Helmi 29, 2004 23 : 50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
htc

Viesti Kirjoittaja htc »

Okei, ooteenä menee:

Pitäisi lie sitten määritellä mikä on kenellekkin kannattavaa. Ac-Foto Top-Foto ja Directshopper, kaikista yksi tilaus viimeisen kuukauden aikana ja säästö hieman yli tuhat euroa. Mitäkö saisin sillä tonnilla? Kai noita L-sarjalaisia, vaikka 70-200/4 L ja gigainen ultra II -kortti palkkiona tuosta vaivannäöstä.....

Piru kun ois rahaa, niin ei olis tarvis noiden pikkusenttisten vuoksi käännytellä ketään, edes itseään kaidalta tieltä.

Eikä se Tuomo ole kärjistämistä jos Tamracin Expedition 5 -reppu on Tallinnassa 90 ja Raj... eikun paikallisen nimeltämainitsemattomassa sanomatalokaupassa 321. Okei, ei kukaan ole väittänyt, etteikö ääripäässä liikuttaisi, vaan jokaisen toteutettavissa oleva "kärjistys". Niin ja rahansiirto Saksaan ei maksa centtiäkään ainakaan Osuuspankin netissä.

Syyllistämisen noukkii tekstistä joka syyllistyy ;-) Meitä muita neuvotaan, kun rahat ei koskaan riitä ja aina ollaan kuulema ainakin yksi L lyhyenä, miten tuohon puuttuvaankin rahat riittää! Vinkkejä täältä tulee roppakaupalla, seassa joskus jopa hyödyllisiä - jos kuuntelee ;-)

Ja onneksi Sinulla on kukkarossa varaa pitää kyseiset liikkeet pystyssä, tämäkin sivusto olisi monta threadia köyhempi, jos kaikki olisivat menehtyneet. En toki odottelisi kahta viikkoa minäkään jos työnantajani maksaisi tai oma kukkaroni olisi ehtymätön. Äläkä nyppiinny, hymyillen kirjoitin ja oikeasti huolissani tuosta suuntauksesta! Itse tiesin millilleen mitä tilasin ja halusin tuon tonnin säästää...

Tietääkö kukaan, tuleeko suomalaisiin verkkokauppoihin tavara saksalaiselta maahantuojalta, vaiko samaisesta verkkopuljusta josta...
Viimeksi muokannut htc, Maalis 01, 2004 0 : 12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- htc -
Tuomo
Viesti:

Käväisin tuossa Top-Foton sivuilla ja katsoin, paljonko maksaa verottomana Canon EOS-1D Mark II Saksasta tilattuna verrattuna Rajalan hintaan. Saksan hinta kameralle on 4200 euroa, Rajalalla se on 4600 euroa. Kun lisäsin mukaan postikulut, huomasin että hintaeroa kertyy peräti 50 euroa. Onpas juhlava alennus.

Tästä aiheesta on varmaan turha enää jatkaa. Kukin meistä on paras taloudellinen neuvonantaja omalla kohdallaan, koska omista rahoistahan tässä on kyse.
keppana

Viesti Kirjoittaja keppana »

Tuomo kirjoitti:Ulkomaankaupassa on muistettava myös rahan liikuttelusta syntyvät kulut. Pienissä ostoksissa asiointi Saksaan tuskin tuottaa ongelmia. Visa vinkumaan vain. Sen sijaan isompien ostosten kohdalla voi käydä niin, ettei luottokortin luottoraja edes riitä maksun maksamiseen, jolloin rahansiirto pankkien välityksellä tulee mielettömän kalliiksi.
Vai niin...

EU alueelle netin (Osuuspankki) kautta tehty pankkisiirto ei ole minulle ainakaan maksanut penniäkään, joten mitään kuluja siitä ei synny. Tämä tietenkin koskien EU-aluetta (olikos tässä jotain poikkeuksia?) No maksut ainakin Saksaan on ilmaista lystiä, edellyttäen tietysti että käytetään IBAN-ja-swift-tai-mitä-ne-nyt-olikaan tunnuksia. Alueen ulkopuolelle meneekin sitten jo maksuja, mutta tässä keskusteltiinkin Saksasta.

Ja on tuota Visaakin tullut vingutettua. Tuossa erästä suurempaa ostosta harkitessani (joka olisi ylittänyt luottorajani), jouduin ottamaan yhteyttä Luottokuntaan, tiedustellakseni miten toimia. Neuvottiin maksamaan mahdollisesti jo kortille kertyneet ostot + hankittavan tavaran hinta luottokunnalle etukäteen. Kun maksu olisi suoritettu, niin soitto Luottokuntaan ja sitten kaupantekoon.
samppah

Viesti Kirjoittaja samppah »

htc kirjoitti:Okei, ooteenä menee:

Pitäisi lie sitten määritellä mikä on kenellekkin kannattavaa. Ac-Foto Top-Foto ja Directshopper, kaikista yksi tilaus viimeisen kuukauden aikana ja säästö hieman yli tuhat euroa. Mitäkö saisin sillä tonnilla? Kai noita L-sarjalaisia, vaikka 70-200/4 L ja gigainen ultra II -kortti palkkiona tuosta vaivannäöstä.....
Kiva kuulla että säästit. Jäi vaan mietityttämään, että mikähän noiden tilausten arvo sitten mahtoi olla? Luulo ei ole tiedon väärti, mutta luulen kuitenkin, että rahaa paloi jokatapauksessa? Mielenkiinnosta on vielä pakko kysyä, että minkäarvoisiksi itse koet ko. hankinnat?

Ja ei, tarkoitukseni ei ole kääntää sitä syyllistävää sormea sinua kohti. Minun näkökulmastani summat vain vaikuttavat sellaisilta ettei moisia jokapäivä tuhlailla ja olisinkin sen hinnan sijaan valinnut ostopaikakseni sen tutun ja mukavan valokuvausliikkeen, jossa hinnastakin oltaisiin vielä voitu neuvotella....

ps. Ostin alkuvuodesta objektiivin, säästin Saksaan verrattuna noin 20 euroa. Kotimatkalla ostin donitsit kotiin viemisiksi... ;)
htc

Viesti Kirjoittaja htc »

Tuomo kirjoitti:Saksan hinta kameralle on 4200 euroa, Rajalalla se on 4600 euroa. Kun lisäsin mukaan postikulut, huomasin että hintaeroa kertyy peräti 50 euroa. Onpas juhlava alennus.
Näkyy nuo esimerkit löytyvän ;-) Löytyipä näköjään sellainenkin esimerkki jossa oli ostettu 20 euroa halvemmalla SUOMESTA ja siitä huolimatta oli ostettu halvin, vaikka ero oli noinkin pieni :-)))Sitähän minä tässä... EI KAI SITÄ NYT KUKAAN KALLIIMMALLA!!!

Tapauksessani tuo säästö postikulujen jälkeen oli hieman yli tonni sisältäen tuon "kolminkertaisen ääriesimerkin", eli Tamracin repun josta aiemmin puhuin. Ostin sillä "säästöllä" nuo esimerkkinä mainitsemani ällän ja gigaisen flashin jota ilman nyt tukevasti olisin jos olisin tuon paketin täältä ostanut.

Jos tuon asian toisin ilmaisee, niin kelpaisiko Sinulle Canonin 70-200/4 L-zoomi ja gigainen Ultra II ILMAISEKSI!?!? Vaiko samalla hinnalla tinkausta ja - kuten olemme lukeneet - EI palvelua?

"EI ei, en periaatteesta ota mitään ilmaista, HALUAN maksaa" ;-)

Okei, toki saat. Mitäs periaatteita ne sellaiset ovat joista ei pidetä kiinni, vaan turha siitä on ärsyyntyä jos meille joillekkin kelpaa :-) Ja ajattelemisen aihetta, kenties neuvojakin tässä annetaan. Toivottavasti myös ne tahot lukevat, joiden asialle jotain pitäisi tehdä. Kenties tekevätkin asialle jotain. Ostan kyllä ihan mistä vaan kunhan palikat ovat kohdallaan...

Ja ostatpa mistä tahansa, jotain tapahtuu ja veikkaan että se on kuluttaja joka kehitystä ohjaa. Veikkaan myös, subjektiivisesti tottakai, että hinnalla on siinä kehityksessä oma roolinsa. Jos kyseenalaistamme ja tuomme epäkohdat esiin, pitäisi kehitystä tapahtua ja siitä taas keräämme hyödyt me kaikki, vai mitä.

Kiitos ja anteeksi ;-) tästä "juupas eipäs" tilanteesta saavat muut jatkaa tätä "oftopikkia", ehkä jopa oikeammalla foorumilla.
- htc -
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

Tuomo kirjoitti:Käväisin tuossa Top-Foton sivuilla ja katsoin, paljonko maksaa verottomana Canon EOS-1D Mark II Saksasta tilattuna verrattuna Rajalan hintaan. Saksan hinta kameralle on 4200 euroa, Rajalalla se on 4600 euroa. Kun lisäsin mukaan postikulut, huomasin että hintaeroa kertyy peräti 50 euroa. Onpas juhlava alennus.
Sinulla ei matematiikka ole hallussa, tuossa top-foton hinnat:

Canon eos-1D Mark II 4199,00
Postikulut Suomeen postiennakolla 62,99
Yhteensä 4.261,99

Ja nyt laskemme tuosta sinun ilmoittamasta Rajalan hinnasta (mitä en usko) 4600,00 miinus 4261,99 tulos on 338,01 euroa
*Pro Mikko Laakso*
Vastaa Viestiin