Käytettyjä fuji / nikon järkkäreitä liikenteessä? (S2 etc).

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Vastaa Viestiin
laite

Käytettyjä fuji / nikon järkkäreitä liikenteessä? (S2 etc).

Viesti Kirjoittaja laite »

Onkos noita fujin tai nikonin järkkärirunkoja näkynyt missään käytettynä liikenteessä? Toi S2 houkuttelisi ja ebaysta noita saisi 1300-1500e:llä, mutta ei ihan juuri nyt olisi intoa lähteä tilailemaan saksasta tuollaisia.

Onkos kenelläkään sitten käyttökokemuksia noista kameroista?

t: Teemu, mahdollisesti nikoniin siirtyvä
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Minä etsin Nikonin putkiin sopivaa runkoa viime kesästä loppusyksyyn. Syys- ja lokakuussa yritin tosissani löytää sellaista. Pari hyvää ehdokasta vietiin nenän edestä. Pari D1:stä olisi ollut tarjolla, mutta niistä pyydettiin enemmän kuin uudesta D100:sta.

Eniten minua ihmetytti Rajalan netissä oleva käytettyjen lista. Se ei ole ikinä ajan tasalla. Siellä oli ajoittain mukamas sopivia, mutta ne oli myyty ajat sitten. Paitsi se yksi tapaus, jossa lupasivat minulle D1:n. Menin seuraavana päivänä 150km:n päähän hakemaan ja se oli myyty...
laite

adapteri kirjoitti:Eniten minua ihmetytti Rajalan netissä oleva käytettyjen lista. Se ei ole ikinä ajan tasalla.
Joo, rajala liikkeet päivittelevät tuota käytettyjen listaa 1 tai 2 kertaa kuukaudessa. Ei taida olla ihan prioriteettilistan kärjessä tuo käytettyjen myyminen.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Hannu Lehmusvuoren eli http://www.nettivuori.com/verkkokauppa/ käytettyjä kameratarvikkeita myyvä urli eli siis
http://suomenwebpalvelut.fi/tk/Lehmusvu ... palsta.php
taitaa olla kaikkein vilkkain.

Samat ilmoitukset pyörivät Keltaisessa Pörssissä, Huuto.netissä ja näillä valokuvausfoorumeilla.

Sitten kannattaa tarkistaa digicamera.netin uutisten puolelta Keltaisen Pörssin hinnat. Yritän niitä päivittäin kirjata. Noita hintojahan ei pääse maksamatta tarkistamaan Keltaisesta Pörssistä. (Nämä hinnat ovat muuten esillä Keltaisen Pörssin suostumuksella...).
wagner
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wagner »

adapteri kirjoitti:Minä etsin Nikonin putkiin sopivaa runkoa viime kesästä loppusyksyyn. Syys- ja lokakuussa yritin tosissani löytää sellaista. Pari hyvää ehdokasta vietiin nenän edestä. Pari D1:stä olisi ollut tarjolla, mutta niistä pyydettiin enemmän kuin uudesta D100:sta.

Eniten minua ihmetytti Rajalan netissä oleva käytettyjen lista. Se ei ole ikinä ajan tasalla. Siellä oli ajoittain mukamas sopivia, mutta ne oli myyty ajat sitten. Paitsi se yksi tapaus, jossa lupasivat minulle D1:n. Menin seuraavana päivänä 150km:n päähän hakemaan ja se oli myyty...
Nikoneita tuntuu olevan aika vähän liikkeellä, Fujeja vielä vähemmän. D1:set tuntuvat olevan hinnoisssaan käytettynäkin. D100:sia ei ole juuri näkynyt.

Rajalan käytetty listat on aika mielenkiintoisia, mutta eipä tuollaista ole koskaan päässyt tapahtumaan. Yleensä vaan kaikki on jo myyty kun itse soittaa puhelimella/raahautuu paikalle.
.Wagner

Balnea, vina, Venus corrumpunt corpora nostra. Sed vitam faciunt bvV.
mcmake

Käytettyjen käytetty myyntikikka

Viesti Kirjoittaja mcmake »

Ikävää, mutta totta. Usein käytettyjä myyvät tahot ilmoittavat juuri niitä kaikkein halutuimpia ja erityisesti mielenkiintoa herättäviä tuotteita, vaikkei niitä olisi alunperin ollutkaan.

Syynä tähän on halu saada enemmän yhteydenottoja, käyntejä, ilmoittelun seuraamista ja mieleen jäämistä. Myyvä taho profiloituu mielenkiintoisemmaksi kuin se kilpailija, joka myy pelkkää ylijäämää.
mcmake
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Turun Rajalassa listalla on kaksi D1:stä, molemmilla hintaa +-1000 euroa (26.1. tosin päivitetty). Tuo hinta on lähinnä vitsi, kun kuukauden sisään on upouusia kameroita tulossa lähes tuohon hintaan.
Tilanne taitaa Nikoneissa olla vähän sama kuin käytettyjen Maccien suhteen: niille löytyy aina käyttöä niin, että porukat eivät juuri luovu omistaan. Ne, mitä on myynnissä ovat jo aikalailla epäkurantteja koneita. Sellaisia "vuoden ikäisiä ja vähän ajettuja" ei juurikaan näy.
Filkkarunkoja on jonkin verran tarjolla, jopa hyvätasoisia (ja kalliita) ja mieleen tuleekin, että nuo kamerat on vaihdettu digirunkoihin.
laite

Nuo rajalan D1:t olivat jo menneet kun kävin sieltä kyselemässä. Ikävä kyllä D1 ei oikein sovi omaan käyttötarkoitukseen pienen pikselimäärän takia...

Pari S2 pro:ta on jo tiedossa kohtuulliseen hintaan, toisessa on jopa täysi takuu jne, joten täytynee sellainen ostaa parin viikon päästä. Tai sitten kuvailen filmille kevään ja katselen kesällä mikä on tilanne siinä vaiheessa.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

laite kirjoitti:Tai sitten kuvailen filmille kevään ja katselen kesällä mikä on tilanne siinä vaiheessa.
Sinullahan tuota filmikalustoa riittää, niin kannattaa varmaan tehdä noin.
laite

tareone kirjoitti:
laite kirjoitti:Tai sitten kuvailen filmille kevään ja katselen kesällä mikä on tilanne siinä vaiheessa.
Sinullahan tuota filmikalustoa riittää, niin kannattaa varmaan tehdä noin.
Niinpä, täytyy todellakin miettiä mitä teen seuraavaksi. Filmille kuvaaminen toimii itselle varsinkin nyt tuon skannerin hommaamisen takia kun ei tarvitse kärsiä valokuvaliikkeiden automaattisten koneiden aiheuttamista virheistä.
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Hyvä juttu sulle, laite, mutta itselläni olisi kameralle tarvetta jo maaliskuussa. Scandinavianphoto.se lupaa D70:set toimitukseen "i mars månad". Kameroiden vuokraaminen on taloudellisesti täysin järjetöntä. Täytyy kuvata digipokkarilla, vaikka aika veemäistä se on. Siitä ei ole filmi-, kehitys- ja skannauskustannuksia.
laite

Mulle tulee tarvetta onneksi vasta kesä/heinäkuussa kun pitäisi kuvata yhteen isoon esitteeseen kuvat. Onnistuisihan tuo filmilläkin, mutta kun kuvia pitää ilmeisesti ottaa 500-600kpl, joten työmäärä nousee niin kovaksi palkkaan nähden, että mielummin sitten kuvaan digillä (skannaus ja käsittely 10-30min / kuva)...

Noh, saas nähdä miten tuon kanssa käy :)
Vastaa Viestiin