Käytetty digijärkkäri????
-
- Viesti:
-
-
D60
Tietääkseni D60 on muutenkin vähän edistyneempi kuin D30. Ainakin se on nopeampi ja siinä on muutamia käyttöä helpottavia tekijöitä, joita vanhemmassa ei ole.
Molemmat ovat hyviä kameroita. Mulla on (käytetty) D60 ja hyvin on toiminut. Jos oikein arvaan, niin mun kameralla on takana reilut 30 000 laukausta. Saa nähdä miten kestää. Sulkimien ajoista olen kuullut ihan samoja juttuja, kuin edellä oli.
Molemmat ovat hyviä kameroita. Mulla on (käytetty) D60 ja hyvin on toiminut. Jos oikein arvaan, niin mun kameralla on takana reilut 30 000 laukausta. Saa nähdä miten kestää. Sulkimien ajoista olen kuullut ihan samoja juttuja, kuin edellä oli.
-
- Viesti:
Sulkimen kesto
Onko sulkimissa "matkamittari" vai miten ne laukaisumäärät
tiedetään o;)
tiedetään o;)
-
- Site Admin
- Viesti:
Huolto (Suomessa siis JAS Tekniikka) voi tämän selvittää. Jos olet jostain saanut käsiisi Canon D60:n ns. huoltorompun, niin sieltä löytynee softa, jolla tämän voi selvittää. Tätä huoltoromppuahan kykeni aiemmin kuka tahansa ihan pienellä vaivalla USA:sta tilaamaan. Enää se ei onnistu. Huoltorompulla on kaikkea ns. kivaa, esim. juuri tuo oikean suljinluvun selvittäminen ja vaikkapa viallisten pikselien mappaus softalla.
-
- Viesti:
-
No takuuhan ei korvaa mitään jos jotain menee vikaan. Tuollainen romppu olisi kyllä kiva viallisten pikseleiden mappaamiseksi. Kumma ettei softapuolella olla tehty asian hyväksi mitään, sillä esimerkiksi Dave Coffin tekemä ilmainen RAW kääntäjä interpoloi merkatut kuolleet pikselit piiloon. Vai onko jossain muussakin ohjelmassa tämä ominaisuus?