tm5 kirjoitti:Osaatko mitenkään selventää minkä kokoinen tuo kamera on, taisi tuolla jossain netissä semmonen kuva löytyä missä kameraa pidettiin kädessä ja ei se niin älyttömän suurelta näyttänyt.. Onko olemus miten muovinen ja heppoinen?
Mitäs tuo purple fringing on kun en sitä tiedä? Sitä itsekkin jäin miettimään arvosteluja lukiessani, mutta tuo taitaa olla ongelma myös muilla tämän luokan kameroilla..
Uppaa ihmeessä lisää erilaisia kuvia ftp:llä :)
Eli joo, ei ole loppujen lopuksi kovinkaan iso kuva
Muoviahan tämä kuori on, mutta ei ole mielestäni lainkaan heppoisen oloinen. Jykevältä tuntuu minun käsiini.
Ainakin Canon S2 IS kärsii tästä purple fringing:stä ja mitä se on, selviää tästä kuvasta mielestäni hyvin. Kuva on 100% croppi. kuva
Kyse on siis kohteen ja valon taitoskohtaan muodostuvasta violetista kajastuksesta tai jotain sinne päin =)
Noita "haloja" voi olla muunkin värisiä, verkkokaupassa napsimissani testikuvissa oli yhdessä vihreää haloa, tosin paljon paljon vähemmän kuin tuossa esimerkki kuvassa.
Kiinnostaisi nähdä nuo kuvat, vaan linkki viskaa takaisin tälle samalle sivulle? Omituista..
MAFiOSO, kopiot noitte kuvien osotteen ja liität sen sitte tuoho osoteriville niin pitäs toimia..
Tuo purple fringin on kyllä melko mielenkiintoisen näköstä mutta kai tommoset voi vaikka editoida v*ttuun noista kuvista, ei nuo minua niin häiritse. :D
Itsekin olin jo varma että hommaan S2:sen. Kun Äskakkosta ei meinaa saada mistään (varmaan kohta jokaisella vastaantulijalla :) ja kuulin tästä, canoni jäi kakkoseksi. Tämä tuntuu kyllä paljon yksilöllisemmältä kameralta.
Pistäkääpä hyviä vinkkejä myymälöistä joissa tätä kameraa. Turun suunnalla ja ehkä myös Hesassa. Mieluummin sellainen, jossa Suomi-manuaali mukana. Pieni kiire saada kamera, kun loppuviikosta lomareissulle...
Verkkokaupassa näyttää olevan hyllyssä. Mitenhän pitkään kestää tilauksesta että paketti on saatavina postissa?
Miten nopea on H1:sen tarkennus kun zoomaat kauas? Kokeilin myymälässä S2:sta ja siinä tuo tarkennus tuntui kestävän vähän aikaa. Vai kestääkö se kaikissa ultrazoomeissa?
Hmm.. En kyllä osaa noihin muihin kysymyksiin vastailla mutta tässä ehkä lista jota kannattaa katsoa, jos on mahdollisuus netistä tilata: Hintaseuranta
Menen ehkä huomenna Verkkokaupasta hakemaan tämän kameran. Vaikka sieltä ei saa suomenkielistä manuaalia, verkkokauppa tekee aina kamerolleen oman ohjekirjan ja lähettää sen sitä haluaville ostajille. Ihan hyvä juttu.
Löysin kyllä myös muita hyviä verkkokauppoja: Esim. ATK-agentin hinta on tosi edullinen. En vain ajanpuutteen vuoksi kerennyt tilaamaan verkosta.
Mihin muotoon H1 tallentaa videon. Mpeg? Voiko sitä editoida yhtä kätevästi kuin .avia? Miksi huononmpi videokuvaus?
t. amatöörieditoija
viffe kirjoitti:Menen ehkä huomenna Verkkokaupasta hakemaan tämän kameran. Vaikka sieltä ei saa suomenkielistä manuaalia, verkkokauppa tekee aina kamerolleen oman ohjekirjan ja lähettää sen sitä haluaville ostajille. Ihan hyvä juttu.
Tilasin verkkokauppa.comista kyseisen kameran ja sen mukana tuli kyllä suomenkielinen manuaali vaikka verkkokaupan sivuilla lukee että ei tulisi.
No niin. Vertailin Canon S2 IS, Panasonic FZ30 ja Sony DSC-H1 ja päädyin ostamaan DSC-H1:n. Perustelut:
-hyvä kuvan laatu (pieni kohina)
-edullinen hinta
-sony tuttu ennestään (kokemusta dsc-s75:sta)
Negatiivista oli
-ei tukea lisäsalamalle
-raw,tiff puuttuu (ei haittaa)
Kunhan saan kameran niin yritän saada kuvia tänne.
hmmm, löysinkin selityksen lisäsalaman puuttumiselle. Vanhassa dsc-s75:ssa oli salaman toimintaetäisyys max. 3m. Tässä uudessa se on 6.8m, joka riittää käytännössä lähes kaikkialla.
Hm, tässä siis tulee laturi mukana. Hidas peruslaturi? Oletteko pärjäilleet tuolla, vai oletteko kaipailleet parempaa laturia mukaan?
Olen aika vakaasti päätymässä Sonyyn kameran hankinnassa, vaikka harvinaisempaa muistimallia kayttääkin. Olin juuri aikeissa lähteä ostamaan jo valmiiksi uutta pikalaturia, joka lataa joka akkuja yksilöllisesti ja valvottuan, mutta sitten huomasin tuon laturin sisältymisen pakettiin. Ehkä vielä maltan hetken.
Anatoli kirjoitti:Hm, tässä siis tulee laturi mukana. Hidas peruslaturi? Oletteko pärjäilleet tuolla, vai oletteko kaipailleet parempaa laturia mukaan?
Olen aika vakaasti päätymässä Sonyyn kameran hankinnassa, vaikka harvinaisempaa muistimallia kayttääkin. Olin juuri aikeissa lähteä ostamaan jo valmiiksi uutta pikalaturia, joka lataa joka akkuja yksilöllisesti ja valvottuan, mutta sitten huomasin tuon laturin sisältymisen pakettiin. Ehkä vielä maltan hetken.
Viikonverran nyt kokemusta ko kamerasta ja ei voi kun kiitellä. Kameraan muuten saa lisäsalaman jos jollekulle ei oma salama riitä. Loisto-ostos voin suositella.
Itse olen käyttänyt tätä kameraa jo melkein puoli vuotta. Salama on tehokas...jopa liikaakin kirkkenee. Tarkennus toimii paremmin kuin Canonin vastaavissa. Lisäksi positiivista on hyvät värit, iso näyttö ja muutenkin hieno ulkonäkö.
Miinuksena on ehkä zoomin paikka joka on etupuolella. Videossa tarkennus harhailee. Johtuukohan tarkennuksen asetuksista?