mvert kirjoitti: ↑Kesä 13, 2023 20 : 02
Pitihän tätä TÄ:llä kuvan generointia kokeilla myös itse. Käytin softana omalle koneelle asennettavaa Easy Diffusion v2.5.22 softaa, joka generoi seuraavan kuvan muutamassa sekunnissa. Ei tämä kyllä pikaisen kokeilun perusteella ole minun juttu.
Kiinnostuin tuosta Easy Diffusion softasta ja liityin sen keskustelukanavalle Discordiin
(aivan uusi sosiaalisen median alusta minulle)
Mitä silmäilin Discord:n keskustelua, niin ohjelma näyttää olevan tiivin kehityksen piirissä ... ja minusta monelta osilta aika alkutekijöissään.
Discordista: "Progress will be slow, because we all work only in our spare time, for an hour or two per day. Thanks for your patience!"
Easy Diffusion kirjoitti:Easy Diffusion is an easy to install and use distribution of Stable Diffusion, the leading open source text-to-image AI software. Easy Diffusion installs all required software components required to run Stable Diffusion plus its own user friendly and powerful web interface for free.
Myös Stable Diffusion, joka on varsinainen kuvat generoiva softa päivittyy vahvasti.
Stable Diffusion kirjoitti:Stable Diffusion is a latent text-to-image diffusion model capable of generating photo-realistic images given any text input, cultivates autonomous freedom to produce incredible imagery, empowers billions of people to create stunning art within seconds.
Create beautiful art using stable diffusion ONLINE for free.
FAQ: What kinds of GPUs will be able to run Stable Diffusion, and at what settings? Most NVidia and AMD GPUs with 6GB or more.
No, minulla on käyttiksenä Windows 7, mikä ei ole yhteensopiva Easy Diffusion softan kanssa. Eikä ole mun PC:n ikivanha emolle integroitu näytönohjainkaan (jonka korvaamista mä mietin jo 10 vuotta sitten).
Discordissa joku kertoi juuri asentaneensa uuden yhteensopivan näytönohjaimen: Nvidia RTX A2000 6 Gt. Katsoimpa millä hinnalla tuollainen irtoaisi Suomesta: Verkkokauppa 697,99€ ... no jää vielä kipurajan alle.
En voinut olla samalla näkemättä heidän muita näytönohjaimiaan:
- PNY NVIDIA Quadro RTX 8000 48 Gt 6 488,99€
- PNY NVIDIA Quadro RTX 6000 24 Gt 5 808,90€
- Lenovo Nvidia RTX A5000 24 Gt 3 295,99€
- PNY NVIDIA Quadro RTX 5000 16 Gt 2 236,99€
- Lenovo Nvidia Quadro RTX A4000 16 Gt 1 298,99€
- PNY NVIDIA RTX A4000 16 Gt 1 228,99€
- PNY NVIDIA Quadro RTX 4000 8 Gt 1 245,99€
Aivan älyttömiä hintoja, kun muistin koko kasvaa. Mä olen näköjään totaalisesti tippunut näytönohjainten matkasta.
Huolestuttavaa kun konekin pitäisi päivittää lähivuosina sellaiseen, jossa riittää paukut ja ominaisuudet kuvankäsittelyyn sekä tekoälyyn.