©pjm kirjoitti: ↑Heinä 14, 2022 17 : 44
Hyvä sarja.
Kolmos- ja neloskuvassa häiritsee kaulaan osuva valo, niin selvästi erottuu iholta.
Kiitos ja huomioit saman kuin minä itsekin, eli nuo valot.
Rakennus jossa kuvattiin, oli käytännössä lähes avoin kattonsa osalta (sekä toinen pitkä seinä puuttui kokonaan + toinen päätyseinä) ja kun puolipilvistä kohtalaisessa tuulessa, niin nuo auringonsäteet tulivat ja menivät puuttuvien kattopalasten vuoksi aivan miten sattuivat.
Tosin innostuin niiden tuomasta fiiliksestä, yrittäen hyödyntää niitä, koska koin että tekevät kuvissa jotain "lisää", mutta en oikein itsekään tiedä, olenko niiden suhteen tyytyväinen, juurikin kasvoille lankeavan valon suhteen. Muutoin kyllä, mutta mallin kasvot tuollaisella jälkikäsittelyllä, ei ihan sitä mitä "prot tekevät"...
Olisi kuvausvaiheessa pitänyt riittävästi huomioida niiden vaikutusta lopputulokseen. Siksi en diggaa noista järkkärien lilliputtitöllöistä, tällainen puusilmä, jolla puolet energiasta menee tottumattomana mallin ohjaukseen, kyvyt eivät oikein kokemattomuuttaan riitä enää tuollaisten yksityiskohtien hiomiseen paikanpäällä.
Edellisellä kerralla messissä oli läppäri, jossa kamera kiinni tehteröinti-kaapelilla ja tsekkasin joka kuvan jälkeen lopputuloksen Capturella ja auttoi muuten kummasti itseäni sen suhteen.
Oli mulla tälläkin kertaa, mutta vaimon Mac Air ja siinäpä ei ollutkaan usb-c:tä, joten reisille meni sen ominaisuuden hyödyntäminen.
Nyt kun olen vaihtamassa duunia, niin jää duuniläppäri hyödyntämättä (en omista omaa) ja kun Capture Oneen saa nykyään uutena ominaisuutena tapletti-tuen, niin pitää ostaa joku edullinen kohtuullisella näytöllä varustettu, pelkästään tuohon käyttöön.
Tämä on tällaiselle harrastajalle jatkuvaa opettelua ja mukava kuulla tuollaista palautetta. Josko niistä oppisi lisää ja mukava huomata, että arvosteluissa joku kiinnittää samoihin asioihin huomiota kuin itsekin, tukee omaa epäilystä siitä, että oppimisen polulla menossa mahdollisesti oikeaan suuntaan...
Jotain koin tuon session jälkeen jääneen takaraivoon ja tarkoitus onkin lähteä uuteen ympäristöön kokeilemaan lisää, jahka jos viikonvaihteen kelit vaan antavat myöden ja tytär jaksaa vielä innostua.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.