Ukraina & Putin kuvaajien pohtimana. Yhden miehen sota.

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
©pjm

Re: Ukraina ja Putin kuvaajien pohtimana.

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

temama kirjoitti: Maalis 05, 2022 9 : 40
Näinhän se on. Mutta en menisi liikaa yleistämään sitä ns 'venäläistä mielenlaatua' . En se ole missään geeneissä. Samoja ihmisiä he ovat.

Tuo on totta mutta kansan yli on kävelty niin kauan että siitä on tullut elämäntapa geeneistä riippumatta. Äidinmaidosta saatu tapa elää ja kärsiä. On siellä monesta maasta geenejä mutta silti ovat samassa jamassa nykyään riippumatta kauanko suku on siellä ollut.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Temama, itseasiassa tuo savolaisuus ja kierous kulkee ikävä kyllä käsikädessä, tunne pari ja hoitamassani taloyhtiössä asuu savolainen pariskunta ja kävipä tässä talvella episodi kun olin auraamassa lunta.

Iso taloyhtiö, jossa kahta piha-aluetta yhdistää iso keskipiha sitä halkovalla kävelyväylällä.
Olin juuri saanut aurattua sen kävelyväylän, kun Kramerin taakse ilmestyi auto, aikomuksenaan ajaa sitä kävelyväylää pitkin pihalta toiselle.

Pysäytän koneen, hytistä ulos auton luo kysyen, mihin ihmeessä olette ajamassa, johon kuljettaja (taloyhtiön asukkaan omainen, asukas kyydissään), ajattelin oikaista.

Sanoin että teillä pitäisi aivan hyvin olla tiedossa, että tästä on läpiajo kielletty, nyt on hetki kun kannattaa kiertää virallista kulkureittiä pitkin ja pakki päälle, hopi hopi.

Tuo teki työtä käskettyä, mutta ei siinä kaikki, episodin näki/kuuli eräs asukas, savolainen akka.

Sanoi minulle että onko pakko olla tuollainen, eikö voi edes joulun alla osoittaa joulumieltä, johon minä että se on aivan sama, onko joulu vai juhannus, samat taloyhtiön laatimat säännöt ovat silti voimassa.

Siihen tuli eräs muu asukas koiranpentunsa kanssa, joka siis menossa kotiin, ulkoilutetaan koiransa, toivotti minulle hyvää joulunalusaikaa, minä hänelle samoin, samalla koiraihmisenä pentua palluttaen…

Menin hyttiin ja jatkoin hommiani ja meni tunti kun pihalle ilmestyi poliisiauto ja konstat hieman ympärilleen ja minun hommiani katsellen, joten hyppäsin hytistä ja maijan luo kysyen, mikä hätänä?

Olivat kuulemma saaneet ilmoituksen, että olin pysäyttänyt jonkun pihalla ajavan autoilijan, estänyt sen kulkemisen, käyttäytynyt agressiivisesti ja tarttunut rinnuksista, sitten paikalle oli tullut koiranomistaja ja olin vääntänyt sitä koiraa leuoista, yrittäen vahingoittaa sitäkin.

Olin ilmeisesti sen verran hämmästyneen näköinen, että konstat katsoivat toisiaan, kunnes itsellä välähti juurisyyt ja kerroin heille mitä itseasiassa oli tapahtunut ja he pahoittelivat, että pakko reagoida kun olivat saaneet ilmoituksen.

Itsellä välähti saman tien, että se oli se tanan savolaisämmä, joka taloyhtiön akiteeraaja ja ainainen valittaja ja juorukello.

Mun silmissäni savolaiset on sen(kin) jälkeen voinut pistää samaan laariin ryssien kanssa, kieroja valehtelevia paskakasoja.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
©pjm

10:11
Ukrainan puolustusministeri: Yli 66 000 ukrainalaista on palannut ulkomailta Ukrainaan
Ukrainan puolustusministeri Oleksi Reznikov kertoo, että yli 66 200 ukrainalaista on palannut kotimaahansa ulkomailta osallistuakseen sotatoimiin Venäjää vastaan. Asiasta kertoo uutistoimisto Reuters.

"Näin moni on palannut ulkomailta puolustaakseen maataan. Ukrainalaiset, me olemme voittamattomia", Reznikov sanoi Reutersin mukaan.

Henrika Havumäki, toimittaja

Isänmaallisuus talessa.
habannaama

No nyt on asennetta 👍🏻

Jäin muuten pohtimaan tuota Kiinan roolia suhteessa Venäjään…

Eikös Kiina kuitenkin vielä ylläpidä kaikesta huolimatta suhteitaaan sinne vai olenko ymmärtänyt väärin?

Pitäisikö vauhdittaa tilannetta ja ukaasi muulta maailmalta myös Kiinan suuntaan pakotteista, että liittyisivät yhteiseen rintamaan Venäjän toimia vastaan.
©pjm

habannaama kirjoitti: Maalis 05, 2022 10 : 56 No nyt on asennetta 👍🏻

Jäin muuten pohtimaan tuota Kiinan roolia suhteessa Venäjään…

Eikös Kiina kuitenkin vielä ylläpidä kaikesta huolimatta suhteitaaan sinne vai olenko ymmärtänyt väärin?

Pitäisikö vauhdittaa tilannetta ja ukaasi muulta maailmalta myös Kiinan suuntaan pakotteista, että liittyisivät yhteiseen rintamaan Venäjän toimia vastaan.
Julkaistu 2.3 mut tilanne ymmärtääksei ihan sama sen suhtautumisen osalta.

https://yle.fi/uutiset/3-12339892
Pan

Viesti Kirjoittaja Pan »

habannaama kirjoitti: Maalis 05, 2022 10 : 05Olin ilmeisesti sen verran hämmästyneen näköinen, että konstat katsoivat toisiaan, kunnes itsellä välähti juurisyyt ja kerroin heille mitä itseasiassa oli tapahtunut ja he pahoittelivat, että pakko reagoida kun olivat saaneet ilmoituksen.
Tuohan on rikoslaissa mainittu väärän ilmiannon malliesimerkki https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-v ... 4-ilmianto
©pjm

Ukrainalaisten nuorten kertomaa:

https://yle.fi/uutiset/3-12343956
©pjm

"Pakolaisia" pukkaa idästä. Myös suomalaisia kotimaahan palaavia onneksi, epävarmaa kun on ollut miten kauempaa rajan takaa saavat kyydit järjestettyä.

https://yle.fi/uutiset/3-12343261

Vainikkalasta sais historiallisia kuvia, hmmm....
habannaama

Pan kirjoitti: Maalis 05, 2022 11 : 02
habannaama kirjoitti: Maalis 05, 2022 10 : 05Olin ilmeisesti sen verran hämmästyneen näköinen, että konstat katsoivat toisiaan, kunnes itsellä välähti juurisyyt ja kerroin heille mitä itseasiassa oli tapahtunut ja he pahoittelivat, että pakko reagoida kun olivat saaneet ilmoituksen.
Tuohan on rikoslaissa mainittu väärän ilmiannon malliesimerkki https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-v ... 4-ilmianto
En jättänyt asiaa ihan siihen.
Onneksi oli todistajana paikalla taloyhtiön entinen talonmies, joka sattui seisomaan pihalla muutaman metrin päässä ja palattuani hänen kanssaan jälkikäteen asiaan, kun otti minuun itse yhteyttä ihmetellen tämän savolaisakan puuttumista asiaan ja kerrottuaan poliisien käymisestä, hän kirjoitti välittömästi valaehtoisen todistuksen ja lähetti sen työmailiini, jonka liitin kirjoitukseeni, jonka sitten lähetin taloyhtiön hallitukselle ja isännöitsijälle.

Kuulostaa ehkä liioitellulta toimenpiteeltä, mutta halusin katkaista välittömästi huhuilta siivet ja samalla taata itselleni työrauhan, sillä entisenä työsuojeluvaltuutettuna tiedän miten kuuluu/kannataa toimia, koska monasti ikävä kyllä tuollaisen kaltaisilla episodeilla on tapana paisua kuin pullataikina.

Ilmeisesti jotain vastinetta oli isännöitsijän/hallituksen taholta lähtenyt eteenpäin, koska sen jälkeen ei kertaakaan kohdatessamme ole katsonut edes päin, vaikka olen toivottanut jopa hyvät huomenet.
©pjm

https://www.is.fi/kotimaa/art-200000866 ... t=promobox

Jos nyt ajatellaan miten Venäjän viranomaisilla on tarkat tiedot matkustajista ja sitä kautta koko suvusta ni pitkään oon ihmetellyt onko etunimetkään todellisia. Itte en arvais kertoa omaa etunimeäni missään haastattelussa liittyen Venäjään, siis jos oisin sidoksissa kyseiseen valtioon. VR on toinen juttu, nehän hävittää kuitenkin kaiken aina. ;)
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

habannaama kirjoitti: Maalis 05, 2022 10 : 05 Mun silmissäni savolaiset on sen(kin) jälkeen voinut pistää samaan laariin ryssien kanssa, kieroja valehtelevia paskakasoja.
Habis, sie et oo vaan piässy sammaan mielentilaan savolaisen kanssa.
Mut oikeesti, sekopäisyys ei oo ns maakuntageeneistä kiinni. Hulluja piisaa turkulaisissakin.
habannaama

T71 kirjoitti: Maalis 05, 2022 12 : 25 Hulluja piisaa turkulaisissakin.
Tiedän, just satuin vilkaisemaan peiliin =)
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Uutisotsikoita:

Venäjän puolustusministeriö: Ukrainassa alkaa tulitauko

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008661766.html

= ryssillä on polttoaine loppu. Tulitauko tarkoittaa vain sitä, että ryhmitytään uudelleen ja laitetaan huolto kuntoon.

Rajavartiosto: Henkilö ylitti Suomen itärajan luvatta

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008661778.html

= muutaman kuukauden kuluttua on uutinen se, että sinä päivänä joku ei tule sieltä luvatta.
rautaperä

Viesti Kirjoittaja rautaperä »

temama kirjoitti: Maalis 05, 2022 9 : 35 Joku vallankaappaus tässä olisi hyvä vaihtoehto.
Hyvä vaihtoehto olisi myös saada Venäjän öljyn vienti laskemaan. Se on maan elinehto. Minä maksaisin neljäkin euroa bensalitralta jos voisin välttää ukrainalaisten lasten veren tahrimaa öljyä
©pjm

T71 kirjoitti: Maalis 05, 2022 12 : 59 ml

= muutaman kuukauden kuluttua on uutinen se, että sinä päivänä joku ei tule sieltä luvatta.
Niitä o ny tullu yli nii kauan ku muistan. Kuuluu rajaseudun elämään täällä, yks haettiin siskoni kesäpaikalta. Toinen tuli puolen kilometrin päähän kesällä kumiveneellä.
©pjm

rautaperä kirjoitti: Maalis 05, 2022 13 : 06
Hyvä vaihtoehto olisi myös saada Venäjän öljyn vienti laskemaan. Se on maan elinehto. Minä maksaisin neljäkin euroa bensalitralta jos voisin välttää ukrainalaisten lasten veren tahrimaa öljyä
Joku pienempi venäläinen öljy-yhtiö oli jonkun talouslehden jutun mukaan jo laskenut raakaöljyn hintaa ku kauppa ei oo käyny.
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

©pjm kirjoitti: Maalis 05, 2022 13 : 07
T71 kirjoitti: Maalis 05, 2022 12 : 59 = muutaman kuukauden kuluttua on uutinen se, että sinä päivänä joku ei tule sieltä luvatta.
Niitä o ny tullu yli nii kauan ku muistan. Kuuluu rajaseudun elämään täällä, yks haettiin siskoni kesäpaikalta. Toinen tuli puolen kilometrin päähän kesällä kumiveneellä.
Valko-Venäjän ja Puolan rajalla oli kanssa omanlaistaan rajaseudun elämää.
©pjm

T71 kirjoitti: Maalis 05, 2022 13 : 25 Valko-Venäjän ja Puolan rajalla oli kanssa omanlaistaan rajaseudun elämää.
Olitko siellä?
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

©pjm kirjoitti: Maalis 05, 2022 13 : 29
T71 kirjoitti: Maalis 05, 2022 13 : 25 Valko-Venäjän ja Puolan rajalla oli kanssa omanlaistaan rajaseudun elämää.
Olitko siellä?
Katselin valokuvia aiheesta.
©pjm

T71 kirjoitti: Maalis 05, 2022 13 : 33
©pjm kirjoitti: Maalis 05, 2022 13 : 29
Olitko siellä?
Katselin valokuvia aiheesta.
Ouggidouggi.

Asun nyt aika kaukana rajalta, mittasin aika tarkkaan välimatkan sinne, 20km 815m. Raja kuuluu täällä 24/7 elämäämme.
Vastaa Viestiin